Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg på tredemølle? =)


Gjest Gjest_Maxine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maxine_*

Hei!

Jeg er kvinne, 24 år, 180 høy og veier 64 kg. Hvis jeg løper på tredemølle i 20 min med hastighet på 11.7 (ekskludert oppvarming), hvor mye forbrenner jeg da?

Vet noen om det eksisterer et nettsted hvor man kan regne ut antall inntatte kalorier hver dag om man oppgir hva man har spist? =)

Ikke behov for å slanke meg eller noe. Ble litt nysgjerrig på hvor mye jeg tar inn og ut i løpet av en dag etter en ernæringsforelesning.

I løpet av en dag spiser jeg ca:

Frokost: En skål med müsli, kefir og en banan

Mellomm.: En frukt

Lunsj: 2 gode skiver grovt brød m. pålegg (ikke smør), en liten sjokolade

Mellomm.:En frukt

Mellomm: En latte

Middag: God porsjon, lager somregel alt selv fra bunnen. Mye fisk/rent kjøtt, lite poteter/hvit pasta. Alltid mye grønnsaker

Mellomm: En frukt

Kvelds: 3 knekkebrød m. pålegg

Trener ikke mye, litt. Løper gjerne ca 20-25 min på tredemølle, 2 ganger i uka. Rask tur (30min) 2 ganger i uka

Er jeg normal?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er kvinne, 24 år, 180 høy og veier 64 kg. Hvis jeg løper på tredemølle i 20 min med hastighet på 11.7 (ekskludert oppvarming), hvor mye forbrenner jeg da?

Vet noen om det eksisterer et nettsted hvor man kan regne ut antall inntatte kalorier hver dag om man oppgir hva man har spist? =)

Ikke behov for å slanke meg eller noe. Ble litt nysgjerrig på hvor mye jeg tar inn og ut i løpet av en dag etter en ernæringsforelesning.

I løpet av en dag spiser jeg ca:

Frokost: En skål med müsli, kefir og en banan

Mellomm.: En frukt

Lunsj: 2 gode skiver grovt brød m. pålegg (ikke smør), en liten sjokolade

Mellomm.:En frukt

Mellomm: En latte

Middag: God porsjon, lager somregel alt selv fra bunnen. Mye fisk/rent kjøtt, lite poteter/hvit pasta. Alltid mye grønnsaker

Mellomm: En frukt

Kvelds: 3 knekkebrød m. pålegg

Trener ikke mye, litt. Løper gjerne ca 20-25 min på tredemølle, 2 ganger i uka. Rask tur (30min) 2 ganger i uka

Er jeg normal?

=)

For det første: Du spiser altfor mye karbohydrater! Frukt, brød, pasta, sjokolade (!?) osv, er stappfulle av karbohydrater. Karbohydrater er i praksis sukker. Kroppen reagerer likt på karbohydrater, enten det kommer fra korn, frukt, eller hvitt sukker i godteri. Kutt kraftig ned på denne type mat, og spis mer mett og proteiner.

For det andre: Du er veldig høy, og veier veldig lite. Hvorfor er du så opptatt av hvor mye du forbrenner? Dersom du har spiseforstyrrelser burde du virkelig ta turen til legen, for du kan ikke holde på å slanke deg når du allerede er tynn. Det er skadelig.

For det tredje: Mennesker er individer, og ingen kalkulator kan regne ut hvor mye akkurat du forbrenner. Slikt avhenger av veldig mye, bl.a spiller kosthold, gener og muskelmasse inn.

Tenk mindre på kalorier og mer på helse. Du har et usunt kosthold, og en usunn innstilling til vektnedgang og slanking.

Dersom du føler at du ser tykk ut, kan dette skyldes to ting:

1. Du har høy fettprosent og lite muskler. Personer kan være tynne, men allikevel se utrente ut, dersom de har for lite muskler. Uten muskler blir kroppen slapp og dvaskete, samme hvor tynn man er. Dersom det er tilfelle for deg, skyldes dette helt sikkert ditt proteinfattige, sukkerholdige kosthold. Med en slik diett gjør du det utrolig vanskelig for kroppen å ikke tære på musklene. Som sagt: Spis mindre karbohydrater, mer fett og protein, og for all del: tren skikkelig styrketrening!

2. Du har et forvrengt syn på ditt eget utseende, og burde få hjelp til å rette opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maxine_*

Tja.

Nå tror jeg at kvinner som på død og liv ikke kan ha brød og som må pumpe muskler har er mer forvrengt bilde på kropp og helse enn en kvinne som har et helt ordinært norsk kosthold, og som ikke eier kunnskap om hva man forbrenner ved en gitt aktivitet.

Skulle jeg slutta å spise brød når jeg er helt normalvektig, ville jeg forstått at folk rundt meg reagerte.

Karbohydrater er sunt så lenge du ikke er ei feit tønne.

Ja, jeg studerer medisin, og vet dette med sikkerhet.

Jeg skrev at jeg ikke skulle slanke meg men at jeg var nysgjerrig på hva jeg forbrenner i løpet av en tjue minutters løpetur. Jeg ser ikke det usunne i dette.

Når jeg tar imot normalvektige, kvinnelige pasienter som forteller at de ikke inntar karbohydrater fordi dette er "sukker", så blir jeg engstelig. Selvsagt er det sukker, og dte er helt ok. Les kjemi på videregåendenivå så vil du se at en hver bite lille celle i kroppen er avhengig av sukker.

Takk for meg.

Kjenner at jeg ikke vender tilbake her med flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maxine_*
Tja.

Nå tror jeg at kvinner som på død og liv ikke kan ha brød og som må pumpe muskler har er mer forvrengt bilde på kropp og helse enn en kvinne som har et helt ordinært norsk kosthold, og som ikke eier kunnskap om hva man forbrenner ved en gitt aktivitet.

Skulle jeg slutta å spise brød når jeg er helt normalvektig, ville jeg forstått at folk rundt meg reagerte.

Karbohydrater er sunt så lenge du ikke er ei feit tønne.

Ja, jeg studerer medisin, og vet dette med sikkerhet.

Jeg skrev at jeg ikke skulle slanke meg men at jeg var nysgjerrig på hva jeg forbrenner i løpet av en tjue minutters løpetur. Jeg ser ikke det usunne i dette.

Når jeg tar imot normalvektige, kvinnelige pasienter som forteller at de ikke inntar karbohydrater fordi dette er "sukker", så blir jeg engstelig. Selvsagt er det sukker, og dte er helt ok. Les kjemi på videregåendenivå så vil du se at en hver bite lille celle i kroppen er avhengig av sukker.

Takk for meg.

Kjenner at jeg ikke vender tilbake her med flere spørsmål.

Ai, ai!

Sorry alle skrivefeil, gikk litt fort i svingene;)

Nå komemr det sikkert et innlegg som kommenterer tastefeilene og trekker paraleller fra stavefeil i en hurtig melding til lite intelligens.

Jaja.

God kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mille_*
Hei!

Jeg er kvinne, 24 år, 180 høy og veier 64 kg. Hvis jeg løper på tredemølle i 20 min med hastighet på 11.7 (ekskludert oppvarming), hvor mye forbrenner jeg da?

Vet noen om det eksisterer et nettsted hvor man kan regne ut antall inntatte kalorier hver dag om man oppgir hva man har spist? =)

Ikke behov for å slanke meg eller noe. Ble litt nysgjerrig på hvor mye jeg tar inn og ut i løpet av en dag etter en ernæringsforelesning.

I løpet av en dag spiser jeg ca:

Frokost: En skål med müsli, kefir og en banan

Mellomm.: En frukt

Lunsj: 2 gode skiver grovt brød m. pålegg (ikke smør), en liten sjokolade

Mellomm.:En frukt

Mellomm: En latte

Middag: God porsjon, lager somregel alt selv fra bunnen. Mye fisk/rent kjøtt, lite poteter/hvit pasta. Alltid mye grønnsaker

Mellomm: En frukt

Kvelds: 3 knekkebrød m. pålegg

Trener ikke mye, litt. Løper gjerne ca 20-25 min på tredemølle, 2 ganger i uka. Rask tur (30min) 2 ganger i uka

Er jeg normal?

=)

du trener ihvertfall ganske bra synes jeg! og du spiser normalt. ikke begynn å heng deg alt for mye opp i hva du spiser, da ødelegger man hele gleden med mat liksom. hvis man blir blir for fokusert da, sier ikke at du er det eller noe.. :) du spiser sunt vil jeg si, og ikke minst som de fleste andre. mange som stapper i seg masse godteri og boller osv og det kan jo diskuteres.. :P

alle har jo egentlig forskjellig mening om kosthold, enten man trener for å bygge muskler, gå ned i vekt osv så jeg ville si at så lenge du er fornøyd med hvordan ting er nå så fortsett sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...