Gå til innhold

Nettopp begynt pga treningssenter, styrke og kardio


Gjest Gjest_Miriam_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Miriam_*

Heisann

Har idag hatt min forste time med instruktor pa treningssenter.

Han satt opp program til meg, og jeg matte fortelle hva jeg onsket aa utrette med treningen og hvor raskt.

Jeg vil forme kroppen litt, muskler, og bedre kondisjon.

Mitt program er i startfasen:

20 min crosstrainer oppvarming

2 x 20 rep av 9 ulike maskiner for styrketrening. Da Biceps, triceps, ben, buk, rygg, benpress etc.

20 min ga/step/crossmaskin

Ferdig!

Spiser sunt og ca 5 ganger om dagen, og vet at jeg bor spise proteiner etter trening. Har planer om aa trene der 3 ganger i uken i tillegg til jogging i friluft.

Naar kan jeg forvente aa se resultater pa musklene ? tenker da spesielt pa biceps og triceps. Jeg horte at hvis man aldri har drevet styrketrening tidligere, sa er det en fordel av raskere synlige resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette kan ta lang tid, fordi opplegget ditt sier at du skal kjøre mange repetisjoner - ergo lav belastning. Ville kjørt få repetisjoner og tung belastning. Og hvorfor trener du med maskiner på små muskelgrupper? Du burde heller konsentrert deg om de store muskelgruppene og kjørt øvelser som benk, markløft, skråbenk, knebøy og stående roing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Miriam_*

hei

Kan ikke kjøre de tunge du nevner pga muskelsyndrom og skuldre som glir fort ut av ledd.

Får se om jeg får ta det litt tungere og mindre reps framover da ==)

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for noen å si når du vil se resultater da alle mannesker er forskjellige, men om du ikke har trent noe videre før og spiser sunt og nærigsrikt så vil du nok merke og se forskjell etterhvert.

Ha tålmodighet, gi det tid og ikke gå lei om det ikke skjer i tempoet du ønsker!!

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Miriam_*

heisann :)

Ja, jeg har ikke trent noe muskler eller kondisjon tidligere. Jeg har ikke darlig tid, jeg sa at jeg onsket resultater 6-12 mnd, sa jeg stresser ikke : ) Jeg synes det er spennende, og gleder meg veldig til resultatene, vet at hvis man blir utolmadig sa gar man i sin egen felle.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

Ja, jeg har ikke trent noe muskler eller kondisjon tidligere. Jeg har ikke darlig tid, jeg sa at jeg onsket resultater 6-12 mnd, sa jeg stresser ikke : ) Jeg synes det er spennende, og gleder meg veldig til resultatene, vet at hvis man blir utolmadig sa gar man i sin egen felle.

Ha en fin kveld!

Du vil nok se og merke resultater om ikke så lenge vil jeg tro da, kjempebra holdning du har! Fotsett med disse tankene og kos deg med treningen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Har idag hatt min forste time med instruktor pa treningssenter.

Han satt opp program til meg, og jeg matte fortelle hva jeg onsket aa utrette med treningen og hvor raskt.

Jeg vil forme kroppen litt, muskler, og bedre kondisjon.

Mitt program er i startfasen:

20 min crosstrainer oppvarming

2 x 20 rep av 9 ulike maskiner for styrketrening. Da Biceps, triceps, ben, buk, rygg, benpress etc.

20 min ga/step/crossmaskin

Ferdig!

Spiser sunt og ca 5 ganger om dagen, og vet at jeg bor spise proteiner etter trening. Har planer om aa trene der 3 ganger i uken i tillegg til jogging i friluft.

Naar kan jeg forvente aa se resultater pa musklene ? tenker da spesielt pa biceps og triceps. Jeg horte at hvis man aldri har drevet styrketrening tidligere, sa er det en fordel av raskere synlige resultater.

Hvis du mener resultater er å se musklene vokse - så tror jeg du må være tålmodig. For det første kjører du mange repetisjoner som ikke er det mest gunstige når du vil bygge muskler. Variasjon er viktig. Og for det andre, du er jente. Jenter har lavere nivåer av hormoner som stimulerer muskelvekst.

Men er målet ditt å se økning i belastningen du har - så tar det ikke så lang tid. Du kan fint ha en progresjon på 1-2,5kg per uke - og dette er ikke særlig mye heller.

Men som du nevner har du en sykdom som kan hindre deg i å trene med andre metoder - tolker det dithen at det er en lege som har anbefalt denne treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Studine_*

Det kommer også an på fettprosenten din. Mindre subkutant fett vil gjøre musklene tydeligere. Selv om du trener f.eks. magemuskler til den store gullmedaljen, vil du ikke få sixpack hvis du har fett på magen. Så jeg synes du heller skal fokusere på at du blir strammere i kroppen og at du merker at du kan løfte tyngre vekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...