Nadine Skrevet 30. august 2009 #61 Skrevet 30. august 2009 Måtte bare kommentere denne saken, jeg også. Er "utdannet" allmennlærer og fikk min første sønn for noen uker tilbake. Har allerede startet å spare penger til privatskole..... Trist men sant. Den norske skolen er i forfall - og politikerne kommer med det ene håpløse tiltaket etter det andre.
ToveM Skrevet 30. august 2009 #62 Skrevet 30. august 2009 lurer på om vi er veldig heldig her vi bor...har hatt 3 unger gjennom den offentlige skolen (yngstemann er på barneskolen enda..)og har vært fornøyd med det. Selvfølgelig kan det være ting å kritisere, men det tror jeg en finner i alle skoler uansett type..
CeeCee Skrevet 31. august 2009 #63 Skrevet 31. august 2009 Hvis du har mulighet til å se det på NRK2 på mandag kl 19, så går det i reprise da. På lørdager går det kl 10 på NRK1. Takk! Vil gjerne få det til å virke, men men..
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #64 Skrevet 31. august 2009 Jøss, lurer på hvilke skoler alle her har erfaringer med som er så bedritne... Når jeg leser gjennom denne tråden virker det som om alle synes offentlig skole er dårlig og privatskoler er det beste. Selv har jeg to barn i barneskolen i Oslo, og er veldig fornøyd! Flotte lærere, god dekking av faste vikarer ved sykdom, godt samarbeid med foreldrene og fine lokaler. Det er selvsagt minuser ved skolen også og ting vi hadde ønsket annerledes, men alt i alt er vi veldig fornøyde. Jeg har venner med barn i Steinerskolen, og det er jammen både plusser og minuser ved det og! Ingen av de tre familiene jeg kjenner med barn der er udelt positive til hvordan skolen fungerer der heller. Og minusene de trekker frem går faktisk ofte på lærerne og det faglige innholdet...
Gjest Emera Skrevet 31. august 2009 #65 Skrevet 31. august 2009 Jøss, lurer på hvilke skoler alle her har erfaringer med som er så bedritne... Når jeg leser gjennom denne tråden virker det som om alle synes offentlig skole er dårlig og privatskoler er det beste. Selv har jeg to barn i barneskolen i Oslo, og er veldig fornøyd! Flotte lærere, god dekking av faste vikarer ved sykdom, godt samarbeid med foreldrene og fine lokaler. Det er selvsagt minuser ved skolen også og ting vi hadde ønsket annerledes, men alt i alt er vi veldig fornøyde. Jeg har venner med barn i Steinerskolen, og det er jammen både plusser og minuser ved det og! Ingen av de tre familiene jeg kjenner med barn der er udelt positive til hvordan skolen fungerer der heller. Og minusene de trekker frem går faktisk ofte på lærerne og det faglige innholdet... Det er vel naturlig at de som har dårlige erfaringer med offentlig skole svarer i en slik tråd. Og det betyr da slettes ikke at alle offentlige skoler er bedritne.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #66 Skrevet 31. august 2009 Min samboer gikk alle år på Steinerskolen, og etter hva jeg har hørt om hans og hans brors opplevelser der kan jeg si følgende: Hvis datteren din er interessert i musikk og kunst, passer Steinerskolen utmerket. Hvis hun derimot har mer anlegg for matte og naturfag, og for å passe inn i den "konforme" skolen, kan hun passe bedre på en offentlig skole. Min samboer har omtrent ikke en kunstnerisk nerve i hele kroppen, så selv om de har et stort fokus på kunst og håndverk, er det ikke dermed sagt at alle blir utrolig flinke til å tegne og lage ting med hendene. Jeg kjenner også ei jente fra oppveksten som gikk på samme, offentlige skole som meg, men passet ikke helt inn. Hun var kunstnerisk, drømmende, vimsete. Hun flyttet etterhvert over til Steinerskolen og har blitt kunstner - og har virkelig fått utvikle sine evner. Jeg tror du må se an hvilke anlegg og interesser datteren din har - og avgjøre utifra dette.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #67 Skrevet 1. september 2009 Min samboer gikk alle år på Steinerskolen, og etter hva jeg har hørt om hans og hans brors opplevelser der kan jeg si følgende: Hvis datteren din er interessert i musikk og kunst, passer Steinerskolen utmerket. Hvis hun derimot har mer anlegg for matte og naturfag, og for å passe inn i den "konforme" skolen, kan hun passe bedre på en offentlig skole. Min samboer har omtrent ikke en kunstnerisk nerve i hele kroppen, så selv om de har et stort fokus på kunst og håndverk, er det ikke dermed sagt at alle blir utrolig flinke til å tegne og lage ting med hendene. Jeg kjenner også ei jente fra oppveksten som gikk på samme, offentlige skole som meg, men passet ikke helt inn. Hun var kunstnerisk, drømmende, vimsete. Hun flyttet etterhvert over til Steinerskolen og har blitt kunstner - og har virkelig fått utvikle sine evner. Jeg tror du må se an hvilke anlegg og interesser datteren din har - og avgjøre utifra dette. Dette blir litt vel stereotypt. Steinerskolene legger mye vekt på naturfag også. Steinerskolene er også stedet for folk som er mest interessert i samfunnsfag og språk, en tredje type elever ved siden at matematikknerder og kunstnere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå