Gå til innhold

Harlekins bok

Harlekin

Anbefalte innlegg

Takk, RR! :klemmer: Kjekt at jeg blir fulgt med selv om jeg er fraværende til tider.

Saeria: Godt å høre at det gikk seg til. Det er typisk meg å tenke, når alt er ille, at det aaaldri kommer til å bli bedre og hvorfor begynte jeg med dette. Men stort sett så går det på en eller annen mystisk måte bra likevel, og i retrospekt skjønner jeg ikke hvorfor jeg var så negativ.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snålt. Jeg kan jo ikke uttrykke noe lenger! Synes liksom teksten blir så flat uten mulighet til fet skrift, skråskrift og så smileyer, da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ammingen, forresten, så er den et kapittel for seg selv. Nå de siste ukene når C har hanglet, så har hun spist lite fast føde, men villet amme desto mer. Hun er på meg hele tiden! Jeg er ganske sliten av dette ammemaset, og faktisk kjenner jeg at jeg blir irritert når hun klår sånn på meg :( Jeg vil ikke ha det sånn, men det begynner å bli litt ekstremt, dette. Hvordan slutte eller redusere amming med en unge som bare eeeelsker pupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben, sier jeg bare. På nettene henger I fast på meg som en klegg, og hun benytter alle sjanser til å hale og dra i klærne på meg hvis hun får muligheten. Hun vil vel ta igjen for tiden i barnehagen, men jeg ammer henne jo morgen og kveld, og noen ganger før barnehagen, og som oftest etter barnehagen. Det er kanskje ikke så rart at hun spiser som en mus fortsatt, men hun vokser som hun skal, så da får det være, så lenge jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare det da, at jeg ikke vet hvor mye lenger jeg klarer ... jeg er så sliten. Ikke bare av ammingen, men av alle problemene som bare virker å tårne seg opp rundt meg :sukk: Føler virkelig at det knaker i forføyningene her.

I dag dro jeg med C til barnehagen. Hun var helt fin hjemme, men begynte å bli grinete på veien, og i barnehagen holdt hun meg i et jerngrep hele tiden. Hun ville helt tydelig ikke slippe meg avsted. Hun har jo en litt ekkel hoste enda, selv om hun ikke hoster så mye. Det endte med at jeg tok henne med hjem igjen, og på veien hjem gråt mine modige tårer over at ingenting går som det skal, og at jeg aldri får jobbet. Så ammet vi på Nesttun, og etter det var C blir som en sol og virket ikke det aller minste syk eller lei seg. Hun har jo trives og hatt det fint i barnehagen de første ukene, det er først nå hun har begynt å gråte. Jeg klarer liksom ikke å skille mellom gråt og klenging fordi hun ikke vil jeg skal gå, og gråt og klenging fordi hun ikke føler seg bra. Gleder meg til hun begynner å snakke! Men det blir vel en stund til hun kan sette skikkelig ord på følelsene sine ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG tilbake til normalen, igjen, heldigvis, i alle fall foreløpig!

Vi var til legen med C i dag, på grunn av hosten hennes. Hun var veldig opptatt av en rar hakkespettdings på legens pult, og godtok å bli lyttet på på brystet og i ryggen og tittet i øret. Hun hadde en antydning til ørebetennelse, men veldig lite, og så var hun forkjølet, men det var ingen grunn til å være bekymret eller holde henne hjemme fra barnehagen. Hun er jo i fin form og veldig blid om dagen! Så i morgen prøver vi barnehagen igjen, etter tre dagers avbrudd. Krysser fingrene!

Hun hadde altså ikke kikhoste, men legen synes mannens hoste var mistenkelig lik kikhoste ... så det er nok det han har :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med deg, selvom jeg ikke skriver så mye her altså. :klemmer:

Takk det samme, Nótt :hug:

Ser nå at du har blogg, kan jeg også få lese? :sjenert: Det er ok hvis du synes du ikke kjenner meg godt nok, altså.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også en gutt som hoster. Masse slim i halsen og snørrete, men i fin form ellers...ser man bort fra de to jekslene som er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en gutt som hoster. Masse slim i halsen og snørrete, men i fin form ellers...ser man bort fra de to jekslene som er kommet.

Uff, det er ikke alltid så lett å være liten :sukk: Gikk det bra med øyebetennelsen hans? Måtte dere vente lenge i kø på Legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme, Nótt :hug:

Ser nå at du har blogg, kan jeg også få lese? :sjenert: Det er ok hvis du synes du ikke kjenner meg godt nok, altså.

Skal se hva jeg kan fikse. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hosting og snørring på småttiser som har begynt i barnehagen er helt typisk og ikke noe man kan unngå uansett hvor mye man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg kan fikse. :lur:

:lur: Takk!

Hosting og snørring på småttiser som har begynt i barnehagen er helt typisk og ikke noe man kan unngå uansett hvor mye man prøver.

Sant, men det er gruelig irriterende likevel. Synd at ungene skal lide for dette immunforsvaret sitt, men det tåler de nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tåler det, tror det er verre med oss. Særlig de som er hjemme med en snørrete og sliten unge etter endt barnehagedag. Hadde de vært for syke til å gjøre noe som helst hadde man merket det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tåler det, tror det er verre med oss. Særlig de som er hjemme med en snørrete og sliten unge etter endt barnehagedag. Hadde de vært for syke til å gjøre noe som helst hadde man merket det. :klemmer:

Tror vel også at det er verre med oss ;) Vi har vært syke i et par uker nå, først med kraftig forkjølelse (alle tre, ikke over enda), og så med ubestemmelig oppkastsykdom (C, over kjapt), og så omgangssyke nå i helgen (jeg først, så mannen). Vi er ennå forkjølte. *phu*

Og jeg lover, før jeg fikk C var jeg omtrent aldri syk. Hun har brakt med seg en bakterieflora av en annen verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...