Nile Skrevet 11. august 2003 #21 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har ammet tre barn, i tilsammen ca. 5 år (!) Jeg har ikke hengepupper, æresord. Jeg har ikke store pupper, så det er ikke så mye vekt som kan henge, men amming har ikke hatt særlig negativ effekt på mine pupper iallefall. E nig med at det nok er den enorme forstørrelsen av brystet når man får melk i dem etter fødselen som nok påvirker til noe løsere skinn, men tror garantert ikke at dette blir værre om du ammer lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 11. august 2003 #22 Del Skrevet 11. august 2003 hva er det som foregår i et menneske sitt hode når en blir bekymret for å få hengepupper om en ammer for lenge? Er dine pupper mer verdt enn barnet ditt? det er jo ikke sikkert at det er DET hun bekymrer seg mest over da.. sånn reaksjon fikk jeg også. betyr det at vi som har tenkt sånn er på en helt annen planet eller?? uansett, det er som det er blitt skrevet før, har ikke noe med ammingen å gjøre. jeg gikk fra 85b til DD, så det sier seg jo selvom de kan bli litt mer "slafsne". men jeg ammet lenge alikevel. det er jo barnet det dreier seg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 11. august 2003 #23 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg ammet to stykker i tilsammen ca to år, ferdig for 12 år siden. Puppene mine var like fine, med unntak av litt strekkmerker som kom den dagen melka kom (Jeg hørte nesten at det sprakk - kunne se puppene vokse time for time ) På de siste 12 åra har nok puppene forandret seg noe - huden er blitt litt slappere, men jeg har små pupper (75B, noen ganger A) og ammingen har ikke vært negativt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. august 2003 #24 Del Skrevet 11. august 2003 hei tuppelure! det er meg faktisk ikke likegyldig hva slags bryster jeg får etterpå..... jeg liker ikke å gi blaffen i utseendet mitt, og jeg har jo faktisk ammet gutten min i 6mnd. nå, og jeg bestemmer jo selv hvor lenge jeg ønsker å amme? det er opp til hver enkelt.... har du noengang ammet tuppelure? *rister på hodet* Jada, det bestemmer du såklart selv. Men det er jo synd for barnet ditt om det skal gå glipp av helsemessig gevinst fordi du velger å amme kortere av forfengelighetshensyn. Ja, jeg har ammet. I 2,5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #25 Del Skrevet 12. august 2003 Synes du ikke barnet mitt har fått nok helsemessig gevinst da? er det ikke lov å tenke på seg selv i det hele tatt? barnet dør ikke fordi om mor velger å slutte litt tidligere med ammingen! alle barn vokser jo ikke opp pa pupp, deriblant jeg, jeg var flaskebarn, men jeg er da frisk og rask jeg, intelligent er jeg også, tror IKKE jeg har tatt skade av å ikke fått pupp! Mamma hadde ikke nok melk til meg og min søster da vi var små, så vi måtte få flaske, og jeg og søsteren min var jo ikke sykere enn andre barn vi! alt dette med maset om morsmelk til barnet synes jeg er litt overdrevet også, akkurat som om barnet blir sykt selv om man slutter å gi det pupp tidligere .... bullshit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #26 Del Skrevet 12. august 2003 Synes du ikke barnet mitt har fått nok helsemessig gevinst da? er det ikke lov å tenke på seg selv i det hele tatt? barnet dør ikke fordi om mor velger å slutte litt tidligere med ammingen! alle barn vokser jo ikke opp pa pupp, deriblant jeg, jeg var flaskebarn, men jeg er da frisk og rask jeg, intelligent er jeg også, tror IKKE jeg har tatt skade av å ikke fått pupp! Mamma hadde ikke nok melk til meg og min søster da vi var små, så vi måtte få flaske, og jeg og søsteren min var jo ikke sykere enn andre barn vi! alt dette med maset om morsmelk til barnet synes jeg er litt overdrevet også, akkurat som om barnet blir sykt selv om man slutter å gi det pupp tidligere .... bullshit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 12. august 2003 #27 Del Skrevet 12. august 2003 *slettet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 12. august 2003 #28 Del Skrevet 12. august 2003 Det er vel vitenskapelig bevist at det gir barnet mange helsemessige gevinster ved å amme lengst mulig. Men selvfølgelig er det du som skal amme, dermed også du som bestemmer. Nå har du ammet i 6 måneder, og brystene har nok gått igjennom de forandringer som var nødvendige, og du nå ammer til barnet er 1 år, er det lite trolig at de vil forandre seg noe mer. Det er nemlig hormoner som styrer dette, og sannsynligvis også brystsprengen de første ukene. Neida, barnet ditt dør ikke om du slutter å amme nå, ikke er du noen dårlig mor heller. Det er bare argumentet for å slutte jeg synes er tåpelig. Redselen for å få hengepupper :-? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #29 Del Skrevet 12. august 2003 Neida' date=' barnet ditt dør ikke om du slutter å amme nå, ikke er du noen dårlig mor heller. Det er bare argumentet for å slutte jeg synes er tåpelig. Redselen for å få hengepupper :-? ...[/quote'] My point exactly............... tuppelure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #30 Del Skrevet 12. august 2003 nei jeg har ikke lyst på hengepupper! kan noen med hånden på hjertet si at de ønsker seg hengepupper? tror ikke det nei! og de som ikke har noe i mot det, bryr seg vel ikke så mye om kroppen sin....... så nn er det bare, og det må noen av dere tåle å høre...... Jeg vil holde meg best mulig, er det noe galt i det da? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 12. august 2003 #31 Del Skrevet 12. august 2003 nei jeg har ikke lyst på hengepupper! kan noen med hånden på hjertet si at de ønsker seg hengepupper? tror ikke det nei! og de som ikke har noe i mot det, bryr seg vel ikke så mye om kroppen sin....... så nn er det bare, og det må noen av dere tåle å høre...... Jeg vil holde meg best mulig, er det noe galt i det da? :o Det jeg prøver å fortelle deg, er at om du får hengepupper ikke kommer an på om du nå slutter og amme, eller ammer til barnet feks er 1 år! Forandringene skjer i svangerskapet (stort sett), og har ikke noe med hvor lenge man ammer. Brystene dine er sikkert fine nå, de er fulle av melk, men om du slutter i morgen kan det være at puppene dine henger etter en mnd... Jeg ønsker meg heller ikke hengepupper! Har ammet i tilsammen ca 4,5 år, sluttet for ca 7 mnd siden, og har ikke fått hengepupper for å ha ammet mine barn i henholdsvis 2,5 år, 1 år og 1 år. Min mor har også ammet tre barn, vet ikke akkurat hvor mange år hun har ammet tilsammen, men min yngste bror ble ammet i 2,5 år. Hun hadde ikke hengepupper da, men nå 20 år etter, er de begynt å henge. Hva som gjør det? Vet ikke, kanskje har det med amminga å gjøre, men mest trolig alderen. Huden blir mindre elastisk, og evnen til å "holde" sammen forsvinner. Dette er noe vi må igjennom alle sammen, amming eller ikke amming! Du skriver at de som ikke har noe imot å få hengepupper ikke bryr seg så mye om kroppen sin, og der mener jeg du tar feil. Poenget er vel at de fleste nybakte mødre ikke tenker så nøye på hvordan brystene ser ut etter endt graviditet og ammeperiode? Tror de fleste er mye mer opptatt av hvordan de best kan tilfredsstille ungen, og gjøre alt som står i deres makt for å gi det det aller beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 12. august 2003 #32 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg vil holde meg best mulig, er det noe galt i det da? :o Nei, det er helt ok. Jeg har mine tvil om du oppnår det ved å droppe amming/slutte tidlig med amming. Som andre har påpekt, det er hormonene og svangerskapet som styrer. Skal du være helt sikker på at amming og svangerskap ikke påvirker kroppen din - ja, da må du velge filmstjernemetoden: Adopsjon. Gjerne med begrunnelse at "det er så mange foreldreløse barn i verden." Du kan ikke få i pose og sekk - ønsker du å få egne barn, må du regne med endel konsekvenser (ikke bare kroppslige ) Jeg fikk førstemann da jeg var 23. Gikk opp 17 kilo, da h*n var 3 mnd hadde jeg gått ned 20 kg. Ammet (ja, det fremmer vekttap :D ) og trente moderat. Jeg trener og ser bra ut (unnskyld selvskrytet....), men det synes at jeg har født barn. Ville ikke hatt en superkropp og ingen barn, sånn er det bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå