Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #1 Skrevet 8. august 2003 hei jeg lurer på om det er noen fare at jeg kan få hengepupper av å amme mitt barn for lenge.... venninna mi som har to barn advarte meg etter trykkelig og sa at jeg ikke må amme for lenge, for da får jeg henge pupper... har dere tidligere ammende mødre noen erfaring på dette området? vil jeg få mine tidligere pene bryst likedan etter avsluttet amming? takk for svar!
Gjest Tex Skrevet 8. august 2003 #2 Skrevet 8. august 2003 Du får ikke hengepupper av å amme for lenge, du får hengepupper fordi brystene øker grassalt i str når babyen er nyfødt og melkeproduksjonen kommer igang, så elastisiteten i huden blir litt overanstrengt.... Amme og kose deg du!
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Jeg har ammet to barn i tilsammen to år og har absolutt ikke hengepupper!! Som Tex sier er det pga. melkeproduksjonen og økningen i brystene da. Det anbefales også å være flink med å bruke bh, da dette gir støtte til brystene, slik at de ikke blir dradd over tid.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #5 Skrevet 8. august 2003 ATTER en gang, du får ikke hengepupp av å amme.. det er graviditeten og fødselen og alt som skjer med brystene i denne prossessen som har skylden,,.. men jeg har og 2 jenter og ammet 1 og en fikk flaske.. puppene er litt mer slafsete kan man si men ikke hengepupp heller. åsså er det verd det da, du trenger nok ikke bekymre deg for dette..
Gjest Mayamor Skrevet 8. august 2003 #6 Skrevet 8. august 2003 Jeg har ammet et barn. Bh størrelsen gikk opp fra C til DD og ned til D da jeg var ferdig med amming... Jeg kan ikke gå uten BH nå - men det kunne jeg ikke før jeg ble gravid heller... Jeg har ikke mer hengepupper nå enn før jeg ammet... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #7 Skrevet 8. august 2003 ok, men gjør ikke brystspreng over tid og overfylte tunge bryst slik at vevet blir dradd nedover liksom? trodde det jeg
Gjest Mayamor Skrevet 8. august 2003 #8 Skrevet 8. august 2003 Alderen gjør sitt også... En blir ikke yngre med årene heller vet du... Men dersom dette er et argment for å ikke amme - vil jeg bare si: Mannen din lever med forandringene som skjer med deg. Dessuten skjer det jo forandringer med ham også... Kan bare si for min egen del så har jeg ikke fått hengepupper pga amming. Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #10 Skrevet 8. august 2003 hva er det som foregår i et menneske sitt hode når en blir bekymret for å få hengepupper om en ammer for lenge? Er dine pupper mer verdt enn barnet ditt?
Gjest Embla s Skrevet 8. august 2003 #11 Skrevet 8. august 2003 hva er det som foregår i et menneske sitt hode når en blir bekymret for å få hengepupper om en ammer for lenge? Er dine pupper mer verdt enn barnet ditt? Enig Det er vel som med alt annet: Noen får strekkmerker, hengebryster, etc mens andre er heldigere... Uansett - den som føder et barn er veldig heldig uansett hengebryster, mm.
*nora* Skrevet 8. august 2003 #12 Skrevet 8. august 2003 hva er det som foregår i et menneske sitt hode når en blir bekymret for å få hengepupper om en ammer for lenge? Er dine pupper mer verdt enn barnet ditt? Som jeg skulle sagt det selv! Ellers er jeg enig med de andre her, størsteparten av forandringene skjer i svangerskapet, og den første tiden etter fødsel, så om en ikke vil ha hengepupper ( de fleste vil jo henge litt, uansett, pga alder o.l) så ikke bli gravid!! Er du så heldig at du har melk til barnet ditt, gi det pupp alt du orker, det er en kjempebra start på det lille livet!
Gjest celine Skrevet 8. august 2003 #13 Skrevet 8. august 2003 Ammet i fire år tilsammen (to barn) og fins ikke spor av hengepupper her. Har venninner uten barn med hengepupper, så jeg tror alderen har mye å si her. I ammeperioden går man rundt med velformede struttepupper, så når alt går tilbake til normalt igjen, føles det kanskje litt rart. Ammer man i et år, er det jo ett år og ni måneders utvikling som har foregått siden sist man så puppene sine i normaltilstand.
Trebarnsmor Skrevet 9. august 2003 #14 Skrevet 9. august 2003 Jeg har for ikke så lenge siden lest at det er hormoner i svangerskapet som "bestemmer" hvordan puppene blir etterpå.Om du ikke ammer,så kan de fremdeles henge etterpå,eller bli mindre. Mine henger ikke og jeg har ammet to. Nå er jeg så avslappet ang. formen på puppene at jeg ikke bryr meg om de henger etter jeg har ammet denne lillingen. Tror alderen har forandret meg.
majan Skrevet 9. august 2003 #15 Skrevet 9. august 2003 heisann, jeg ammet min sønn til han var 1,5 år og nå ammer jeg mitt andre barn, han er fire måneder. MEn jeg har da ikke vært inne på tanken å ikke amme fordi jeg kanksje får hengepupper. JEg synes det er viktigere og amme enn at jeg kanskje får henge pupper noe jeg sikkert får før eller siden alikevel for vi er da ikke like faste i kroppen da vi blir eldre
Gjest Prinsessen Skrevet 9. august 2003 #16 Skrevet 9. august 2003 Hiv deg på, amming er sunt! Tex har rett du får ikke noe mer hengepupper av å amme.
myagi Skrevet 9. august 2003 #17 Skrevet 9. august 2003 Jeg har for ikke så lenge siden lest at det er hormoner i svangerskapet som "bestemmer" hvordan puppene blir etterpå.Om du ikke ammer,så kan de fremdeles henge etterpå,eller bli mindre.
Montezuma Skrevet 10. august 2003 #18 Skrevet 10. august 2003 Det bør vel være knekkende likegyldig åssen pupper du får????? Poenget er vel hva som er best for barnet ditt?? Tåler du ikke å forandre deg, så bør du A)Ikke får barn og B) Ikke bli eldre. *rister på hodet*
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #19 Skrevet 11. august 2003 hei tuppelure! det er meg faktisk ikke likegyldig hva slags bryster jeg får etterpå..... jeg liker ikke å gi blaffen i utseendet mitt, og jeg har jo faktisk ammet gutten min i 6mnd. nå, og jeg bestemmer jo selv hvor lenge jeg ønsker å amme? det er opp til hver enkelt.... har du noengang ammet tuppelure? *rister på hodet*
asterix Skrevet 11. august 2003 #20 Skrevet 11. august 2003 Jeg har ammet lengre enn de fleste (over 7 1/2 år så langt (6 barn)) og har ikke hengepupper. Om man er flink til å bruke god støttende bh bestandig har mye mer innvirkning på "puppeheng". Dette gjelder både som gravid, under amming og også alltid ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå