Gå til innhold

Får ikke opp undertråden i symaksina mi.


Arielle

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny symaskin, og skjønner meg jo ikke på slike nymotens symaskiner ;) . Vanligvis når man tar opp undertråden så tar jo overtråden seg en "runde" nedi spolen og henter opp undertråden. Men når jeg skal hente opp undertråden på min maskin, så går ikke overtråden nedi i det hele tatt. Nåla går opp og ned og tråden bare følger med. Hva gjør jeg galt? (Har en Husqvarna E955). Fant ut hvordan man skulle legge spolen riktig nedi, for det sto i manualen, men det sto ingenting om hvordan man skulle hente opp undertråden. Prøvde å bare begynne å sy også, men det funka ikke.

GRR.. blir litt frustrert :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan ikke jeg noe om sånne symaskiner men jobber en del med andre industrielle symaskiner, og for at nåla skal klare å plukke opp undertråden må man sjekke:

-At nåla står rett, og ikke for mye til den ene siden (noen nåler skal stå helt rett, andre skal snus litt mot venstre f.eks, men det står det nok i manualen)

-At nåla ikke er for langt ned eller for langt opp

-At spolen er riktig vei inni spolehuset

-At det henger nok spoletråd ut av huset..for om den er for kort får ikke nåla tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det er nok inegn av de grunnene.

Det sto ingenting i manualen om hvordan man skulle ta opp undertråden. Kun hvordan man skulle legge undertråspolen nedi, og så skulle tråden tres litt nedi der. Problemet er at overtråden ikke går nedi undertrådspolenn i det hele tatt...

Jeg har tredd mange ulike symaskiner, men aldri vært borti dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...