Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #61 Skrevet 24. august 2009 Jeg er i slutten av trettiårene og er ikke spesielt hypp på å bli reservepappa, jeg ønsker meg egne barn. Så du må nok enda lenger opp i alder hvis du skal være sikker på at mannen har fått de barna han vil ha. At du vil ha (flere) barn, betyr da ikke at ikke andre menn på samme alder kan ha bestemt seg for det motsatte?
Heart7086 Skrevet 24. august 2009 #62 Skrevet 24. august 2009 Alder er etter min min mening stort sett kun et tall.. Men det finnes en grense.. Når det begynner å blir 20 år + så synes jeg det blir for mye. Dog, er selv sammen med en som er ca 16 år eldre enn meg, vi har vært sammen en del år nå, trives sammen og har det veldig godt, på alle plan!
-SB- Skrevet 25. august 2009 #64 Skrevet 25. august 2009 Er sammen med en som er 7 år eldre, og ville nok ikke gått noe særlig lengre opp enn det... Merker litt problemer av og til, men vet ikke om det ville vært sånn med noen som var 10år eldre uansett..? Jeg har egentlig ikke noen fast grense hverken oppover eller nedover, men det kommer an på situasjonen...
Gjest gabriela Skrevet 9. november 2009 #65 Skrevet 9. november 2009 Min maks er 10 år eldre, ville ikke datet noen som var yngre. Kanskje det forandrer seg når jeg blir eldre selv
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #66 Skrevet 13. november 2009 Jeg er for tiden svært forelsket i en mann som er 14 år eldre enn meg, og det er gjensidig (jeg er 38 og han 52). Det føles virkelig som han er mannen i mitt liv. Selvom alt klaffer og jeg føler at han absolutt er den rette for meg, så plages jeg likevel av aldersforskjellen. Jeg er rett og slett redd for hva venner og kjente, folk vi treffer når vi er ute og spiser, hva som helst - hva de skal synes om oss. Det er en eller annen merkelig sosial belastning å ta der ute i samfunnet når aldersforskjellen er såpass. Skal det fungere må hvertfall mannen være ekstremt velstelt og velkledd og ha orden på håret. - Nå høres vel dette ut som et tulleinnlegg nærmest - mannen i mitt liv, men tror ikke vi kan være kjærester av frykt for hva folk synes! Har det ikke veldig lett! Var forøvrig gift i mange år med en som var 8 år eldre enn meg. Det føltes aldri som noe problem, men det var kanskje fordi vi begge var så mye yngre da (vi gifta oss da jeg var 20).
Anglofil Skrevet 14. november 2009 #67 Skrevet 14. november 2009 Tråden er ryddet for spekulasjoner iht reglene. Yvonne (mod)
fabu Skrevet 14. november 2009 #68 Skrevet 14. november 2009 jeg er nå 21 en og er sammen med en på 32. vi har det kjempe fint. og bor nå sammen.så jeg ville datet en som er eldre. :)om jeg ikke hadde samboern min da:)
Gjest jenny, 37 Skrevet 14. november 2009 #69 Skrevet 14. november 2009 Jeg er 25, villig til å date en 45 (toppen) gammel mann, men da MÅ han se bra ut. Hva med deg? Om jeg skal kunne treffe en mann som vil ha barn, bør han ikke være spesielt eldre enn 45. Men det er ikke lett å treffe noen menn i dette landet uansett.
Gjest Caylee Skrevet 14. november 2009 #70 Skrevet 14. november 2009 Jeg er 15 år og jeg liker gutter som er eldre enn meg. Jeg kunne godt ha datet gutter fra 25 og oppover til 35 ca.
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #71 Skrevet 14. november 2009 Jeg er 15 år og jeg liker gutter som er eldre enn meg. Jeg kunne godt ha datet gutter fra 25 og oppover til 35 ca. Når du er 15 år så må du ikke date noen som er mer en 1-2 år eldre enn deg selv. Når du passerer 20 år så kan du derimot være sammen med en mann som er maksimalt 10 år eldre enn deg selv.
Gjest Caylee Skrevet 14. november 2009 #72 Skrevet 14. november 2009 (endret) Når du er 15 år så må du ikke date noen som er mer en 1-2 år eldre enn deg selv. Når du passerer 20 år så kan du derimot være sammen med en mann som er maksimalt 10 år eldre enn deg selv. Jeg kommer jo ikke til å gjøre det. Men jeg har lyst. Gutter som er i ungdomsalderen er bare teite som leter bare etter horer. Helt klart ikke alle, men veldig mange Endret 14. november 2009 av Caylee
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #73 Skrevet 14. november 2009 Jeg kommer jo ikke til å gjøre det. Men jeg har lyst. Gutter som er i ungdomsalderen er bare teite som leter bare etter horer. Helt klart ikke alle, men veldig mange Ja, du har vel forsåvidt rett i det, men det går da mer over med årene. Og du kan jo fokusere på de som ikke gjør det
Hamster Skrevet 14. november 2009 #74 Skrevet 14. november 2009 Jeg kommer jo ikke til å gjøre det. Men jeg har lyst. Gutter som er i ungdomsalderen er bare teite som leter bare etter horer. Helt klart ikke alle, men veldig mange Foreslår at du tar deg en prat med han litt stille fyren som sitter i hjørnet. :gjeiper:
FangeLiv Skrevet 14. november 2009 #75 Skrevet 14. november 2009 Hvis jeg ikke hadde vært gift med mannen min som er 16 år eldre enn meg, kunne jeg gjerne datet en eldre mann ja
Vulpes Skrevet 14. november 2009 #76 Skrevet 14. november 2009 Jeg er 21. Ville nok helst ikke datet en på over 35, ikke om det ble seriøst.
Cuckold Skrevet 14. november 2009 #77 Skrevet 14. november 2009 Jeg er 15 år og jeg liker gutter som er eldre enn meg. Jeg kunne godt ha datet gutter fra 25 og oppover til 35 ca. Når du er 15 år så må du ikke date noen som er mer en 1-2 år eldre enn deg selv. Når du passerer 20 år så kan du derimot være sammen med en mann som er maksimalt 10 år eldre enn deg selv. Dette var litt vel bastant, syns jeg. Det finnes ingen skarpe grenser for hvem man kan bli kjæreste med. Ikke uvanlig at jenter på 15 har kjærester på 18. Og at det skulle være en grense på 10 års aldersforskjell for voksne har jeg ingen forståelse for. Hver og en får velge partner etter egen smak og eget hjerte, og det finnes nok at eksempler på lykkelige forhold med mer enn ti års aldersforskjell.
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #78 Skrevet 14. november 2009 Dette var litt vel bastant, syns jeg. Det finnes ingen skarpe grenser for hvem man kan bli kjæreste med. Ikke uvanlig at jenter på 15 har kjærester på 18. Og at det skulle være en grense på 10 års aldersforskjell for voksne har jeg ingen forståelse for. Hver og en får velge partner etter egen smak og eget hjerte, og det finnes nok at eksempler på lykkelige forhold med mer enn ti års aldersforskjell. Vel, at mannen er 0-10 år eldre enn kvinnen, er en gammel tommelfingerregel som sannsynligvis har vist seg å fungere bra nok. Men det vil alltid finnes unntak fra enhver regel selvfølgelig.
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #79 Skrevet 15. november 2009 Jeg driter langt i bør og bør, jeg har ingen moralske eller andre ideer what so ever om hvor gamle menn jeg "kan" date, ha sex med, eller ha et forhold til. Når det er sagt, kan jeg bare gå til erfaringer, følelser og virkeligheten: Max et par år eldre. Ned mot 5-6 år yngre. Jeg er 40.
Gjest Gjest_Matilde_* Skrevet 15. november 2009 #80 Skrevet 15. november 2009 Har hørt en tommelfingerregl om at den eldstes alder delt på to + 7 år går greit. Så en 50åringen (delt på to= 25 + 7 ) kan lett date en som er 32 år, og en 20åring (delt på to + 7) lett kan date en 17-åring. Det formelen beskriver nok bare det at jo eldre en blir, jo mindre har aldersforskjell noe å si, og motsatt for de yngste..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå