Gå til innhold

Flytter barna til "hvitere" skoler


Snill

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i mye av det du sier Max Motstand, men jeg synes du er litt for skarp i kanten og noen ganger direkte motbydelig i din debattstil. Det ødelegger for oss andre som prøver å få folk oppmerksomme på problemet med innvandringen med mer respekt for andre debattanter.

Til den andre debattanten: nei - norsk kultur handler ikke om bare lusekofter og felespill. Det er så uendelig mye mer - innlegget ditt beviser bare din uforstand om kultur. Mye av den norske kulturen vi snakker om i innvandringssammenheng er ikke av kunstnerisk, kreativ eller komersiell art - det er mer av mellommenneskelig art: synet på kvinner, synet på vold, moral, kriminalitet, moderne verdier.

Noe av det som vi får inn som påvirker vårt samfunn negativt med den massive ikke-vestlige innvandringen er kvinnesynet i store deler av den islamske kulturen, den utstrakte bruken av vold og trussler fremfor å debattere og komme til enighet på fredelig vis, respekt bare for folk innenfor islam, oppfattelsen av at man ikke kan gifte seg med noen utenfor islam og dermed aldri mikses med den opprinnelige befolkningen (truer i mange tilfeller folk på livet om de gjør det) etc etc. Dette er ukultur i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal man klare å påvirke de positivt om man blir stemplet som rasist straks man kritiserer enkelte dårlige egenskaper med deres kultur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er kriteriene for å bli betraktet som en

a) folkeforræder, og

b) fiende av det norske folk?

Edit: skrivefeil

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det du sier Max Motstand, men jeg synes du er litt for skarp i kanten og noen ganger direkte motbydelig i din debattstil. Det ødelegger for oss andre som prøver å få folk oppmerksomme på problemet med innvandringen med mer respekt for andre debattanter.

Vel, man blir påvirket av det debattklimaet man blir møtt med som innvandringsmotstander. Det jeg kan av skitne debattknep har jeg lært av å bli utsatt for dem i en årrekke selv. Nå som innvandringsmotstand er blitt betydelig mer politisk akseptert føler jeg for å ta igjen litt.

Dessuten er det ikke alltid å overbevise motstanderen på en sivilisert måte som er det optimale målet for debatt. Å diskreditere ham overfor andre er ofte mer effektivt i forhold til å vinne fram med sitt eget syn (gjett hvordan jeg har lært det?). Men det er klart det blir ikke spesielt pent å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overveldende med innlegg som er relevante for det opprinnelige innlegget,

innvandringspolitiske spørsmål (som er for generelle til å passe godt inn her) kan kanskje få en egen tråd?

Typisk! Oikofobe innvandringsliberalere vil for alt i verden unngå at problemets kjerne blir dratt inn i debatten om det problemet vi nå ser i den norske skolen, nemlig innvandringspolitikken. Det blir totalt meningsløst å diskutere trådens tema, uten å anerkjenne at dette spesifikke problemet i den norske skolen faktisk er en konsekvens av de siste tiårenes innvandringspolitikk, og faktisk diskutere ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk! Oikofobe innvandringsliberalere vil for alt i verden unngå at problemets kjerne blir dratt inn i debatten om det problemet vi nå ser i den norske skolen, nemlig innvandringspolitikken. Det blir totalt meningsløst å diskutere trådens tema, uten å anerkjenne at dette spesifikke problemet i den norske skolen faktisk er en konsekvens av de siste tiårenes innvandringspolitikk, og faktisk diskutere ut i fra det.

"Avstanden er for stor til at vi kan få en fruktbar diskusjon"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Avstanden er for stor til at vi kan få en fruktbar diskusjon"...

Det blir litt som å diskutere teologi med den hellige inkvisisjon. Bålet forberedes mens du argumenterer.

Jeg har en viss erfaring med slike debattklima, og selv om jeg har godt av treningen fra tid til annen, så har jeg ingen illlusjoner om at det fører frem. Folk vil simpelthen ikke få sine oppfatninger utfordret. Når det går opp for dem på hvilket tynt grunnlag de hviler så blir de irrasjonelle og går inn for å støye debatten ihjel med anklager, hersketeknikker og en flom av de samme argumentene til motparten er slitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det du sier Max Motstand, men jeg synes du er litt for skarp i kanten og noen ganger direkte motbydelig i din debattstil. Det ødelegger for oss andre som prøver å få folk oppmerksomme på problemet med innvandringen med mer respekt for andre debattanter.

Til den andre debattanten: nei - norsk kultur handler ikke om bare lusekofter og felespill. Det er så uendelig mye mer - innlegget ditt beviser bare din uforstand om kultur. Mye av den norske kulturen vi snakker om i innvandringssammenheng er ikke av kunstnerisk, kreativ eller komersiell art - det er mer av mellommenneskelig art: synet på kvinner, synet på vold, moral, kriminalitet, moderne verdier.

Noe av det som vi får inn som påvirker vårt samfunn negativt med den massive ikke-vestlige innvandringen er kvinnesynet i store deler av den islamske kulturen, den utstrakte bruken av vold og trussler fremfor å debattere og komme til enighet på fredelig vis, respekt bare for folk innenfor islam, oppfattelsen av at man ikke kan gifte seg med noen utenfor islam og dermed aldri mikses med den opprinnelige befolkningen (truer i mange tilfeller folk på livet om de gjør det) etc etc. Dette er ukultur i mine øyne.

Takk for et fint innlegg som jeg kan si meg helt enig i. Det virker ikke som om det er mulig å få til en saklig debatt om asyl- og innvandringsproblemene i Norge. Det gjør det dessverre også vanskeligere å sette fokus på det og å finne løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en viss erfaring med slike debattklima, og selv om jeg har godt av treningen fra tid til annen, så har jeg ingen illlusjoner om at det fører frem.

Det gjorde da i sin tid underverker for de oikofobe innvandringsliberalerne i godt over tretti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...