Gå til innhold

Flytter barna til "hvitere" skoler


Snill

Anbefalte innlegg

Men det er greit, du får bare fortsette å leve i din lille boble, om det er der du trives og har det bra.

Synd at alle ganske interessante debatter skal bli til "antimuslim"-tråder. Det må da gå an å bidra med noe mer enn bare "norske trangsynte sosialister og tafatte rødgrønne politikere sin feil, hadde de reagert før hadde vi ikke hatt dette enorme problemet blablabla" osv.

Jeg lever i den virkelige verden. Det er du som lever i en liten rosa boble. Noe du vitterlig demonstrerer ved å klage over at dere oikofobe innvandringsliberalere får virkelighetsforståelsen deres forstyrret i innvandringspolitiske tråder dere finner interessante. Håp, lille kvinne! Det er alt du har igjen. Det fortsatt ubesvarte spørsmålet er hvorfor det er så viktig for deg å ha det? Hva er det du finner så viktig med dette gigantiske sosiale eksperimentet at du er så desperat etter å opprettholde det? Finnes det ikke andre religioner hvor du kan utøve tro og håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg ikke tror på deg og dine skriverier er fordi det virker som du ikke eier et snev av saklighet og argumentasjon i kroppen. Du er som Siv, drevet av egne overbevisninger og følelser og egne opplevelser, og tror at det DU opplever i huet ditt er sånn som alle andre har det / bør ha det. Om det er noen som lever på "tru og håp" her så er det ikke meg, men deg.

Jeg skrev et lengre innlegg om SAKEN i denne tråden, av nysgjerrighet og ingeresse, og tok fram en del aspekter og detaljer. Så kommer du med dette antiinnvandrer- (til all pris, finnes ikke ROM for delte meninger av det du skriver, alt er fullstendig absolutt, og verden er ikke absolutt!) fjaset igjen, og da blir jeg faktisk sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke tror på deg og dine skriverier er fordi det virker som du ikke eier et snev av saklighet og argumentasjon i kroppen.

Jeg skrev et lengre innlegg om SAKEN i denne tråden, av nysgjerrighet og ingeresse, og tok fram en del aspekter og detaljer. Så kommer du med dette antiinnvandrer- (til all pris, finnes ikke ROM for delte meninger av det du skriver, alt er fullstendig absolutt, og verden er ikke absolutt!) fjaset igjen, og da blir jeg faktisk sur.

Det er hverken usakelig eller uargumentelt å forholde seg til virkeligheten, lille kvinne. Spesielt ikke når denne virkeligheten til og med dokumenteres til det kjedsommelige. Denne relativismen din er rett og slett helt på trynet. Det er bare abstrakt idioti uten mål og mening. Dersom alt er like gyldig vil alt være likegyldig. Skjønner du ikke det? Den virkelige verden er full av absolutter.

Dessuten er detaljer og aspekter rundt dette ganske så irrelevante når den store linjen peker rett vest. Dette gigantiske sosiale eksperimentet går ganske enkelt ikke bra. Hverken i Norge eller i Europa som helhet. Det store og fortsatt ubesvarte spørsmålet er hvorfor det er så viktig for deg å ha et håp? Hva er det du finner så viktig med dette gigantiske sosiale eksperimentet at du er så desperat etter å opprettholde det? Finnes det ikke andre religioner hvor du kan utøve tro og håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i den virkelige verden. Det er du som lever i en liten rosa boble. Noe du vitterlig demonstrerer ved å klage over at dere oikofobe innvandringsliberalere får virkelighetsforståelsen deres forstyrret i innvandringspolitiske tråder dere finner interessante. Håp, lille kvinne! Det er alt du har igjen. Det fortsatt ubesvarte spørsmålet er hvorfor det er så viktig for deg å ha det? Hva er det du finner så viktig med dette gigantiske sosiale eksperimentet at du er så desperat etter å opprettholde det? Finnes det ikke andre religioner hvor du kan utøve tro og håp?

Det er hverken usakelig eller uargumentelt å forholde seg til virkeligheten, lille kvinne. Spesielt ikke når denne virkeligheten til og med dokumenteres til det kjedsommelige. Denne relativismen din er rett og slett helt på trynet. Det er bare abstrakt idioti uten mål og mening. Dersom alt er like gyldig vil alt være likegyldig. Skjønner du ikke det? Den virkelige verden er full av absolutter.

Klassisk hersketeknikk, å omtale andre nedlatende i direkte tale. Du har dessverre en måte å formulere deg på som er vanskelig å engasjere, uavhengig av om jeg er enig med deg eller ikke. Ta en litt mindre oppe-fra-og-ned-tone så kanskje du også får svar som du er ute etter. Hersketeknikker er ikke bare forbeholdt damer, og det er uansett lavmålt diskusjonsteknikk.

Aftenposten har for øvrig en oppfølgingsartikkel i dag som går på hvordan sikre "kulturelt mangfold".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten har for øvrig en oppfølgingsartikkel i dag som går på hvordan sikre "kulturelt mangfold".

Å bevare Norge norsk er den eneste måten å bevare mangfoldet. En verden uten et distinkt norsk folk og kultur er en fattigere verden. Si ja til mangfold, si ja til et homogent Norge!

Dessuten er bussingsforslaget bare en kosmetisk overflatebehandling som ikke tar hensyn til, at med gjeldende innvandringspolitikk, er det bare et tidsspørsmål før det ikke lenger er noen norskmajoritetsskoler hvor innvandrerne kan busses. Ikke minst skjønner jeg ikke hvorfor sosialistsullikene, som syter og bærer seg over at Frp ønsker gjøre Norge til USA, gjør akkurat det samme selv (bussing og multikulti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg bare lurer på, dere som er for mer innvandring. Ville dere synes det var greit om dere hadde kjøpt dyr bolig på vestkanten, fordi det er bedre skolemiljø der f.eks, og så måtte barna deres sendes i buss til en skole med godt over 50 % innvandrere ?

Ser dere i det hele tat urettferdigheten ?

Eller er dere for opptatte med å hate folk som har mer penger enn dere ?

Hvorfor ville dere eventuellt synes det var bra ? hvilkne kvaliteter ved den muslimske (ja den er størst)kulturen ville dere ønske at deres barn skulle ta til seg ?

Er det noen kvaliteter dere ikke ønsker barna skal ha ?

Tror dere denne integreringen bare går en vei, altså å gjøre innvandrerbarna norskere ?

Eller vil dere helst ikke integrere, fordi det da blir assimilering, og det er jo et skjellsord for mange innvandrertilhengere .

Bare lurer jeg , er jo lett å være enig når det ikke gjeldre egne barn.

Er det forresten noen her som er i en situasjon som er relevant her ?

Da vil jeg gjerne høre deres syn på saken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Max i sin tid mente med Demokratene-utspillet sitt, er at Demokratene er et vesentlig bedre alternativ enn Frp for dem som ene og alene ønsker å stemme på en politisk plattform mot innvandring. Du som er så vel bevandret i Max' innlegg burde vite at Max ellers harmonerer dårlig med Demokratene politisk.

Jeg meldte meg i sin tid inn i Demokratene, ene og alene fordi jeg ville få en slutt på innvandringen. Problemet er at Demokratene har blitt splittet og fokuset rettes i alle retninger. Demokratene er (ikke lenger) et nasjonalistisk parti.

Partiet burde ekskludere liberalistene, rendyrke sin stil og bytte navn til f.eks. Nasjonaldemokratene. Da ville jeg ha meldt meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant artikkel.

Burde man hatt max 50% fremmedkulturelle i norske skoleklasser, eller er det ikke noe å være redd for dersom man ender som eneste normann blandt 14 andre nasjoner og kulturer?

Jeg ønsker at barnet mitt kunne gått i en slik klasse, hvor det er 50%. Jeg synes det er bedre, og mer balanse. Vi har bakgrunn fra Asia, men jeg ønsker ikke at h*n skal gå et sted hvor det er flest med bakgrunn bare derfra, synes det er sundt med en balanse, siden vi bor her i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten har for øvrig en oppfølgingsartikkel i dag som går på hvordan sikre "kulturelt mangfold".

Han sier i artikkelen:

"–Det er et demokratisk problem når vi får skoler der en del elever ikke har nok kontakt med nordmenn til å lære holdninger og ha sosial omgang på fritiden"

Hvilke holdninger lærer de norske barna i disse skolene som har innvandrermajoritet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tror at alle innvandrerne samles i Oslo:

Det er ikke bare I Oslo det er problemer i skolen:

Møhlenpris skole er en av skolene med høyest andel elever med minoritetsbakgrunn i Bergen. Både foreldre og ansatte er bekymret over utviklingen de siste årene.

– Miljøet er blitt hardere. Problemene har eskalert de siste årene, sier FAU-leder Kristian Osen Fagertun.

Han forteller at både skolen og skolefritidsordningen har meldt fra om mer mobbing, mye grovere språkbruk og vold på og utenfor skolen.

– Noen foreldre er svært misfornøyde. I enkelte klassetrinn er det større problemer, sier FAU-lederen.

Politikernes naive sosiale eksperiment koster MYE for våre barn

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Flytter-ba...ler-859960.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om problemene er på et helt annet nivå enn i Oslo, mener politiet at flere ungdomsmiljøer i Bergen utvikler seg i en uheldig retning. "

Ja, uheldig retning..

Går det å anmelde politikere for grov uforstand i tjenesten når de påfører folket slike problemer ved å ta inn flere fremmedkulturelle enn man kan håndtere selv om man ser problemet komme snikende. Faktisk flere enn det noen gang er mulig å integrere.

Jeg lurer også på om politikerne hadde noen som helst aning om hva kulturen i Islam innebærer av utfordringer i integreringspolitikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møhlenpris har alltid vært et område med mye sosiale problemer, det har fint lite med Islam å gjøre. Spør enhver bergenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politikernes naive sosiale eksperiment koster MYE for våre barn

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Flytter-ba...ler-859960.html

Beklager å måtte si det, men vi har passert "point of no return" for lenge siden.

Norge kan ikke lenger reddes. Om en ikke ser utover grensene og løfter dette opp på et europeisk nivå så er det ingen fremtid for våre barn.

Dette er nå en eksistensiell kamp for overlevelsen til de europeiske folkeslag. Om man fortsatt tenker i klassiske nasjonalistiske baner og fokuserer på territorier og stater så er alle muligheter for å redde den europeiske befolkning kjørt.

I den sammenheng så vil det være fornuftig å slutte å definere seg selv ut i fra hvem man hater og er imot og begynne å definere seg ut i fra hvem man er istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største trusselen mot norsk kultur er Frp, ikke innvandrere.

Vrøvl! Kommersialisering er ikke i nærheten av å være en like stor trussel mot norsk kultur som masseinnvandringen. Den største trusselen mot norsk kultur er paradoksalt nok de som er sterkt opptatt av kulturpolitikk, da disse gjerne også er oikofobe innvandringsliberalere i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vrøvl! Kommersialisering er ikke i nærheten av å være en like stor trussel mot norsk kultur som masseinnvandringen. Den største trusselen mot norsk kultur er paradoksalt nok de som er sterkt opptatt av kulturpolitikk, da disse gjerne også er oikofobe innvandringsliberalere i tillegg.

Kan ikke du lære deg noe nytt snart? Det er drit kjedelig å lese innleggene dine.

Med Frp i regjering vil norsk kultur slik vi kjenner den, forsvinne. Og en annen ting, hvilken masseinnvandring er det du snakker om ? Arbeidsinnvandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største trusselen mot norsk kultur er Frp, ikke innvandrere.

selvsagt!

Tenk litt på det; Hvor attraktivt er radikal Islam for det norske folk?

En del av FrP's propaganda er å skape en illusjon av såkalt islamisering og få oss til å frykte noe som ikke er å frykte. Jo mer konservative og radikale muslimene er jo mindre er trusselen mot det norske folk og kultur.

Den verste og farligste trusselen mot norsk kultur, tradisjoner og levesett er giften fra USA. Den har allerede på nen få tiår fortrengt det aller meste av norsk verdisyn til fordel for verdiløshet og grenseløst forbruk. Den nye kulturen som er oppstått er 100% i konflikt med ALT våre forfedre sto for og trodde på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne som opprettholder strømmen hit er selve problemet. Altså nordmenn med selvutslettelsespolitikk. Ikke fordi dette er hva de ville/planla å gjøre, men for at de ikke gadd å sette seg inn i potesielle problemstillinger godt nok før de vedtok reglene innenfor innvandringspolitikken. Eller at de trodde at alt kommer å "årne seg" Det er denne naiviteten som deres barn og barnebarn får betale dyrt for.

FRP er jo en av partiene som vil endre denne naive politikken innenfor innvandring og begrense skadene. Mange av de andre partiene vil helst stikke hodet i bakken og håpe at problemene forsvinner. De er livredde for å diskutere problemet i redsel for å bli stemplet som rasister.

Innvandrerne i seg selv gjør bare det de er vant med i sin kultur. De ønsker så kalrt å ivareta sin kultur og identitet - akkurat som nordmenn ønsker når de er i utlandet. Man kan ikke forlange at de skal slenge alle sine verdier og kulturnormer så snart de kommer innenfor grensa. Det er ikke deres skyld om deres kultur kræsjer med vår - de har utviklet sin kultur og religion over minst like lang tid som nordmenn hari sine hjemland. Dette sitter så dypt i hos mange at det er ikke snakk om å integrere noe som helst.

Det er helt enkelt blitt gjort graverende feil fra regjeringens side som ikke ser dypt nok inn i problematikken og som dermed ikke fortår selv hva de holder på med og hvilke konsekvenser det får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne som opprettholder strømmen hit er selve problemet. Altså nordmenn med selvutslettelsespolitikk. Ikke fordi dette er hva de ville/planla å gjøre, men for at de ikke gadd å sette seg inn i potesielle problemstillinger godt nok før de vedtok reglene innenfor innvandringspolitikken. Eller at de trodde at alt kommer å "årne seg" Det er denne naiviteten som deres barn og barnebarn får betale dyrt for.

FRP er jo en av partiene som vil endre denne naive politikken innenfor innvandring og begrense skadene. Mange av de andre partiene vil helst stikke hodet i bakken og håpe at problemene forsvinner. De er livredde for å diskutere problemet i redsel for å bli stemplet som rasister.

Innvandrerne i seg selv gjør bare det de er vant med i sin kultur. De ønsker så kalrt å ivareta sin kultur og identitet - akkurat som nordmenn ønsker når de er i utlandet. Man kan ikke forlange at de skal slenge alle sine verdier og kulturnormer så snart de kommer innenfor grensa. Det er ikke deres skyld om deres kultur kræsjer med vår - de har utviklet sin kultur og religion over minst like lang tid som nordmenn hari sine hjemland. Dette sitter så dypt i hos mange at det er ikke snakk om å integrere noe som helst.

Det er helt enkelt blitt gjort graverende feil fra regjeringens side som ikke ser dypt nok inn i problematikken og som dermed ikke fortår selv hva de holder på med og hvilke konsekvenser det får.

Dette er bare tåkeprat og svada. Rett fra propaganda-apparatet i FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...