Gjest Fisk73 Skrevet 25. august 2009 #61 Skrevet 25. august 2009 Jeg synes ikke det er noen selvfølge at mor skal ha hovedomsorgen. Når det gjelder i ts tilfelle, så skjønner jeg at mannen ønsker å ha 3-åringen så mye som mulig, og det synes jeg mor skal være glad for. Det er utrolig mange kvinner som opplever det at mannen ikke ønsker kontakt med barna sine, og det er tross alt mye verre, synes jeg. Når det gjelder omsorgen, så takler noen barn 50/50 omsorg, noen takler det ikke. Det aller, aller viktigste for barnet er at de voksne oppfører seg skikkelig og viser velvilje til å ønske å få det til å fungere. Veldig mange kvinner og menn oppfører seg som at den andre foreldren er "spedalsk" og helt forferdelig, noe de kanskje burde ha tenkt på før de fikk barn med partneren?? Da ser jeg bort fra tilfeller hvor den ene parten har "lurt" den andre, eller man har blitt gravid etter en ons eller noe annet, men utgangspunktet er vanlige, normale forhold. Jeg kjenner kvinner som har kommet med uttalelser ala: "Det er MITT barn!" (Nei, feil, det er BEGGES barn!), "Mannnen får ikke ha kontakt med barnet fordi det kommer plutselig grunnet nye bidragsregler og da taper jeg masse penger." (Greit nok på en måte, men hjelpes meg, dere er TO som har fått barnet, og det må da vel være til barnas beste å ha kontakt med BEGGE foreldrene så fremt det ikke er noe psykologisk som ligger bak?). Slike uttalelser vet jeg ikke er de mest vanlige, men ja, de finnes og jeg finner de rett og slett forkastelig! Jeg håper virkelig at dere får hjelp fra noen utenforstående som kan finne en løsning dere begge kan være enig i. Så lenge dere oppfører dere som voksne, så burde det meste gå greit. Du må jo også tenke på barn nummer 2 som du hadde fra før. Ønsker dere lykke til og håper dere finner en fin løsning for barnet
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 25. august 2009 #62 Skrevet 25. august 2009 Jeg synes ikke det er noen selvfølge at mor skal ha hovedomsorgen. Når det gjelder i ts tilfelle, så skjønner jeg at mannen ønsker å ha 3-åringen så mye som mulig, og det synes jeg mor skal være glad for. Det er utrolig mange kvinner som opplever det at mannen ikke ønsker kontakt med barna sine, og det er tross alt mye verre, synes jeg. Når det gjelder omsorgen, så takler noen barn 50/50 omsorg, noen takler det ikke. Det aller, aller viktigste for barnet er at de voksne oppfører seg skikkelig og viser velvilje til å ønske å få det til å fungere. Veldig mange kvinner og menn oppfører seg som at den andre foreldren er "spedalsk" og helt forferdelig, noe de kanskje burde ha tenkt på før de fikk barn med partneren?? Da ser jeg bort fra tilfeller hvor den ene parten har "lurt" den andre, eller man har blitt gravid etter en ons eller noe annet, men utgangspunktet er vanlige, normale forhold. Jeg kjenner kvinner som har kommet med uttalelser ala: "Det er MITT barn!" (Nei, feil, det er BEGGES barn!), "Mannnen får ikke ha kontakt med barnet fordi det kommer plutselig grunnet nye bidragsregler og da taper jeg masse penger." (Greit nok på en måte, men hjelpes meg, dere er TO som har fått barnet, og det må da vel være til barnas beste å ha kontakt med BEGGE foreldrene så fremt det ikke er noe psykologisk som ligger bak?). Slike uttalelser vet jeg ikke er de mest vanlige, men ja, de finnes og jeg finner de rett og slett forkastelig! Jeg håper virkelig at dere får hjelp fra noen utenforstående som kan finne en løsning dere begge kan være enig i. Så lenge dere oppfører dere som voksne, så burde det meste gå greit. Du må jo også tenke på barn nummer 2 som du hadde fra før. Ønsker dere lykke til og håper dere finner en fin løsning for barnet Ja er er veldig glad for at far er så deltakende og engasjert i sine barn. Han er den perfekte pappa, om ikke ektemann. Dette gjelder alle tre barna, og det er nok derfor at det er ekstra bittert for han at han igjen må dele opp samværet. Vi trenger nok hjelp for å finne beste løsningen, og håper det blir til det beste for barnet. :-)
Rosalie Skrevet 25. august 2009 #63 Skrevet 25. august 2009 Så lenge far jobber offshore må nesten mor ha hovedomsorgen. For det følger også en del plikter med det, noe far ikke vil kunne følge opp i arbeidsukene.
Gjest Fisk73 Skrevet 25. august 2009 #64 Skrevet 25. august 2009 Ja er er veldig glad for at far er så deltakende og engasjert i sine barn. Han er den perfekte pappa, om ikke ektemann. Dette gjelder alle tre barna, og det er nok derfor at det er ekstra bittert for han at han igjen må dele opp samværet. Vi trenger nok hjelp for å finne beste løsningen, og håper det blir til det beste for barnet. :-) Ønsker dere lykke til, og håper dere finner den beste løsningen. Forøvrig så er jeg enig med Wadjet om at i dette tilfellet er nok du som, per i dag, bør ha hovedomsorgen. Om han endrer jobbsituasjon så kan dere jo ta det opp til ny vurdering når det skjer. Lykke til!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 25. august 2009 #65 Skrevet 25. august 2009 Hverdagen tror jeg ikke blir så veldig mye forandret da. Barnet er vant til å tilbringe mye tid med far når han er hjemme, pga litt senere levering og hentet litt tidligere i barnehagen. Han er pappa 110%, for å ta igjen tapt tid når han er ute. Og det har blitt slik at far koser med barnet, mens mor jobber ute og mor steller hjemme. Resultat = sliten mor Slik var det hjemme hos meg også. Men........når han blir alene med barnet så får han en helt annen setting. Han må sørge for ALT. Ikke alle takler det like bra. Det er noe helt annen enn å bare kose seg med barnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå