Gå til innhold

100 % jobb eller et lærerikt år på skole?


nessie87

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med et fornuftig svar på hva eg skal velge?

Skolen begynner som sagt i morgen, men fekk i dag vite at eg også har fått tilbud om en jobb som er relevant for fremtiden min.

skolen har mye forskjellig og by på, med utenlandsturer, ungdomsbedrift og grundercamper.

Linjen eg vil gå er matfag for å bli betre på bakst og annet og oppleve alt som nevnt ovenfor.

Eg elsker å gå på skole og gjøre lekser!

Eg har veldig god dialog med lærerane på denne skulen og dei føles som ein familie for meg ( 120 elever på denne skulen)

Jobben er som servitør, eg er faglært i dette og det er eit vikariat på eit år.

Fordelen med dette er at eg opparbeider praksis slik at eg kan søke på høyskolen allerede neste år og det vil også bli bra med lønn slik eg har forstått dette.

Har frå før ein 50 % jobb som bensinstasjonmedarbeider ( som eg fekk fordi eg hadde planer om å starte på skulen og er ein god kombinasjon ) og to andre jobber som ringer meg ved behov.

Og så har eg aldri før i mitt liv hatt en jobb der eg veit flere uker i forveien når eg skal jobbe og kan planlegge fritidsaktiviteter deretter.

Eg skulle ønske eg kunne klone meg selv eller få flere timer i døgnet og hvorfor kan ein ikkje få både i pose og i sekk!

Takknemlig for innspill her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Jeg pleier å svare skolen, men her ville jeg definitivt gått for jobben. Å få muligheten til å bli med å bygge opp en bedrift vil telle svært positivt på en CV, og du kommer i gang med høyere utdanning tidligere enn du vil gjøre om du velger skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...