Gå til innhold

Hva har dere alltid liggende, i tilfelle besøk?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg trenger forslag, og lurer rett og slett hva dere pleier å ha liggende, i tilfelle dere får overraskende besøk. Har dere alltid gjørbakst i fryseren? Kjeks i skapet? Eller hva disker dere opp med?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest No wonder woman

Jeg har alltid x antall med disse toro pakningenen med vafler, pannekaker, brownies og langpannekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel hjemmebakte boller liggende, er knall godt med syltetøy og brunost, kjeks, sjokolade og potetgull har jeg som regel alltid liggende i skapet.

Ellers baker jeg også vetestenger fylt med eplesyltetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingenting liggende i tilfelle besøk. Vi har butikker på alle kanter hvis vi skulle trenge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid popcorn og saft til å servere om det skulle dumpe noen innom. Som regel har jeg også en pakke Vestlandslefser i frysen, men de spises gjerne litt for fort opp av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjelden noe liggende i tilfelle gjester, men så tror jeg kanskje ikke at "stikk-innom-gjester" forventer så mye heller. Brus, kakao, kaffe og te kan jeg alltid by på, likeledes vin eller likør til kaffen. Det får holde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke noe liggende i tilfelle besøk. Kaffi og te har vi alltid i hus, så om noen kommer uventet koker vi kaffi/te. Om besøket er planlagt baker vi kake eller lignende før gjestene kommer.

Som gjest selv forventer jeg ingenting om jeg stikker innom uanmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som har bakst liggende klart i fryser, det vil jeg bli flinkere til også.

Det er ikke det at jeg trenger å servere noe mer enn kaffe og te ved uanmeldt besøk, men jeg synes det er hyggelig å servere noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marte_*

Jeg kan ikke ha noe godt liggende her - det forsvinner i mann og sønner - men hvis det kommer noen og jeg ikke har noe så kutter jeg opp litt frukt og sper på med bær fra hagen hvis det er sesong for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten alltid sånne små vannbakkels med vaniljekrem i frysen, eventuelt vaffelingredienser som jeg disker opp med på null komma niks. I tillegg har jeg alltid havrekjeks (for min egen del!) og druer/melon o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og te... og av og til alkohol. Ellers ingenting fast, men pleier å ha et ok utvalg basisvarer, så jeg kan alltids lage noe, men pleier ikke det når det gjelder uanmeldte besøk, med mindre det blir til at de overnatter e.l...

(jeg er faktisk veldig glad i å lage mat og har gjerne mye godt i kjøleskapet, men hovedinteressen er nok grønnsaker og middagsrelaterte ting, ikke kaker og kaffebrød, pleier ikke engang ha noe særlig frukt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe og sånt + alkohol (reiser litt og det har samlet seg opp litt). Får heller ikke så ofte uanmeldte gjester og hvis de kommer, virker det ikke som om det er forventet at man skulle by noe mer heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig kaffe og te, og nesten garantert øl og vin. Ellers har jeg bestandig rundstykker i fryseren og godt pålegg(spekeskinker/pølsesnabber/gode oster), oliven og ingredienser til aioli. Har stort sett toroposer med vaffelmix, boller og sjokoladekake eller kjeks i skapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaffe, te, vin, konjakk, farris, alkoholfritt øl og en ispinne til barna. Har omtrent aldri kaker på lur, men kanskje en kjeks eller to. Og mulig en pakke med spennende snop fra taxfreen.

Ellers har jeg sjelden stikkinnom-gjester, mer slike som planlegger på forhånd og skal ha full frokost, lunsj og middag. Det er både moro og slitsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kaker i fryseren som jeg kan tine i tilfelle overraskende besøk. De er kjøpt da, men jeg baker gjerne selv. Sjokoladekake, kanelsnurrer etc. Men helst ønsker jeg å ha noe i fryseren uten at mann og barn vet det, for da forsvinner det fort og holder aldeles ikke til mer enn et par dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke noe liggende, selv om mannen min har prøvd det mange ganger. Jeg spiser det opp. :sjenert:

Det jeg klarer å ha i huset er Toros sjokolademuffins-mix. Da får jeg ferske muffins på et drøyt kvarter. Gode er de også! Også hender det at vi har is og bær i fryseren, det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...