Gå til innhold

Å svare så godt man kan når noen spør...


Gjest anonym

Er man skikkelig frekk og bessewisser hvis man svarer på spørsmål?  

  1. 1. Er man skikkelig frekk og bessewisser hvis man svarer på spørsmål?

    • Ja
      1
    • Nei
      22


Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Er man en skikkelig frekk og innpåsliten person dersom man ser at noen lurer på noe, og man svarer det man tror ken hjelpe selv om det ikke var nøyaktig det personen lurte på?

Bør vi slutte med å svare hvis noen spør, i tilfelle de visste akkurat det du svarte?

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...der=asc&start=0

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=43182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI, spør de,så skal de jammen få svar også!

Jeg leste gjennom tråden og ble mildt sagt sjokkert over forfatters reaksjon. Det var ikke du som var frekk, men hun var det som fyrte seg opp da du kom med tips til henne.

Så fortsett å svar på innlegg du, holdt på å si,er det ikke derfor vi er her?!!?

Hadde vært ganske så kjedelig om man stilte spm her inne og aldri fikk svar....Jeg stiller stadig spm om ting og tang jeg lurer på her inne, og blir kjempeglad for alle svar jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...... Blir overrasket over hvor lite som skal til før folk fyrer seg opp her inne, jeg!!

DonPedro - du gir masse gode råd! Og de handler absolutt ikke bare om paragrafer og jus... Håper du fortsetter med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var helt greit å komme med tilleggsinfo i tråder jeg da. Det skjer i hvert fall i mange av de trådene jeg har deltatt i, både her og på andre fora. Og jeg har garantert kommet litt utenfor akkurat det som er hoverspørsmålet i de trådene jeg har svart.

Synes ikke man skal bli sur for slike ting, jeg reagerer også på måten du blir svart i de trådene du linker til og hadde jeg fått et slikt svar selv ville jeg nok reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skriva eit svar ein veit ikkje er akkurat det den som spurte var ute etter - men gjer det likevel fordi det kan vera av interesse - synest eg er heilt greitt. Det skjer støtt og stadig i fleire samanhengar utan problem (og til hjelp) - og av og til med litt problem. Ikkje mykje me kan gjera med det. Av og til hjelper det kanskje å nemna at ein er klar over at det er litt på sida, men lurar på om det kan vera til hjelp likevel - evt. med ei forklaring på kvifor ein trur det.

Så spørs det korleis den som spurte reagerer på eit svar som er litt annaleis enn ønska. Utan at eg tenker på lenkene du gav: Går ein i angrep fordi svaret var "feil", blir det lett avsporing med ein gong, fordi den som prøvde seg har lett for å forsvara seg. (Det kan gå å "ta på seg skulda" med ei forklaring kvifor, evt. ignorere, og ein er tilbake på sporet.)

Den som lurte kan òg reagere med å forklare litt meir i detalj kvifor ho/han spurte, for å vera sikker på at det ikkje er mistydingar eller for enno lettare få kontakt med dei som kan gi eit ønska svar.

Det beste for begge partar er å vera høflege, i alle fall. Sjølv om ein oppfattar "motpaten" til ikkje å vera høfleg - det er trass alt lett å misforstå kvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så nå må du ha sympatierklæringer :ler:

Dette er bare helt patetisk.... :wink:

Si meg, har du ikke en jobb å gå til...

Og har ikke du annet å gjøre enn å komme med disse frekke kommentarene dine?

Si meg, har ikke DU en jobb å gå til????

Er det noe som i det hele tatt er patetisk, så er det å klage når en får svar på spm en stiller i et forum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre som har svart her. Fortsett å gi gode råd du' date=' Donpedro! Vi trenger deg![/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Utrolig så truet enkelte blir av andre jenter... Hvorfor i all verden er det slik????? :o :o :o (ååååå, hvor hardt jeg tenker, det gjør så vondt i hjernen min... kanskje den ikke har flere bytes igjen så jeg må slette noe for å få plass til noe annet på harddisken... uhu... sutre...)

Hvis folk ikke vil ha svar fra enkelte, må de slutte å spørre i det hele tatt. Dette er et åpent forum og alle som vil kan svare.

Jeg blir kjempeglad hvis noen svarer på mine spørsmål, og like takknemlig for hvert eneste svar. Uavhengig av om svaret kommer fra en akademiker eller ikke. :wink:

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Helt enig med de andre som har svart her. Fortsett å gi gode råd du' date=' Donpedro! Vi trenger deg![/quote']

Enig med Ingeborg!!!

Drit opp hva noen mener du, og kom med gode råd.

Har i oppfattning at alle har rett til å komme med råd, uansett jeg.

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at folk må ta forbehold om hvilken type medium dette er. Dette er ikke en tjeneste hvor profesjonelle tar seg betalt for å gi riktig svar. Man ber faktisk om hjelp fra folk man ikke kjenner, og da skal man være glad for all hjelp, om ikke alt er like relevant. Spesielt hvis førsteinnlegg er vagt. Å klage på at folk tilbyr hjelp da, er helt høl i huet. Hvis det er viktig for den som startet tråden å kjøre en smal linje med fokus kun på det man ikke fikk formulert, så får man følge opp tråden og justere underveis. Av type "takk for tipset, jeg er mer ute etter noen som faktisk har sykdommen, heller enn kilder til faktainformasjon, noen som vet det?"

Man mister litt lysten til å sitte her og prøve å være hjelpsom iblandt. Kanskje derfor jeg er frekk i gjestespm noen ganger, for å veie opp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Utrolig så truet enkelte blir av andre jenter... Hvorfor i all verden er det slik????? :o :o :o (ååååå, hvor hardt jeg tenker, det gjør så vondt i hjernen min... kanskje den ikke har flere bytes igjen så jeg må slette noe for å få plass til noe annet på harddisken... uhu... sutre...)

Adina M.

Hva er dette slag svar.??? Du må ikke tillegge meg verdier jeg ikke har. Er det faktisk ingen, INGEN, her inne som regarer på at noen av brukerene ALLTID skal RÅDGIVE OG VEILEDE andre brukere. Jeg spurte faktisk ikke om hjelp.....er det så vanskelig å forstå for dere. Jeg spurt ikke om råd. Dette gav jeg uttrykk andre gang jeg skrev, men var det noen som forstod det?? NEI INGEN. Så blir Donpedro svært lei seg og sår. Vel, dette går begge veier, hvis jeg ikke "tåler" svar, så "tåler" da ikke dere å få motsvar...... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Missuganda
Ja' date=' ser det...Og desto mer dummer du deg ut :blunke:[/quote']

Jeg er ikke opptatt hvordan jeg blir oppfattet her inne, i motsetning til visse andre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...