Gå til innhold

Tilbake til hverdagen...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Det er kjekt å drømme seg litt vekk på denne tiden :jepp: Nå snakker plutselig min søster om å bo et halvt år i USA til høsten, så hvis det blir noe av og jeg får fortsette i jobben så tror jeg kanskje vi drøyer ferien til september og drar bort dit da, forutsatt at jeg ikke blir :gravid: denne måneden eller neste, sånn at jeg er for langt på vei til å få reise...

Ferie et eller annet sted blir det i allefall :) Først skal vi jo til Amsterdam i april, så får vi se hva det blir til siden. Har dere planlagt noe spesielt for i år da?

Så kult at du skal til Amsterdam i april. Har ei venninne som studerer der, så det skal jeg også. (Drar i mai, da). :)

Spennende med USA-planer. Jeg elsker USA. Spesielt NY og LA. Noen tanker om hvor dere vil dra? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjekt å drømme seg litt vekk på denne tiden :jepp: Nå snakker plutselig min søster om å bo et halvt år i USA til høsten, så hvis det blir noe av og jeg får fortsette i jobben så tror jeg kanskje vi drøyer ferien til september og drar bort dit da, forutsatt at jeg ikke blir :gravid: denne måneden eller neste, sånn at jeg er for langt på vei til å få reise...

Ferie et eller annet sted blir det i allefall :) Først skal vi jo til Amsterdam i april, så får vi se hva det blir til siden. Har dere planlagt noe spesielt for i år da?

Det blir jo hvertfall NY i mars/april for min del, og så tenker vi på å reise til Kroatia, for i september er det 5 år siden vi forlovet oss der. :rødme: Ellers er vi lystne på helgeturer til København og Manchester. :)

Vårtur (ikke bærtur som telefonen min rettet det til :ler:) til Amsterdam blir nok herlig. :Nikke: Og morsomt om dere får til USA-tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er så flott by! :rødme:

Jeg er litt lei meg for at vi ikke skal dit i år kjenner jeg :sukk: Vi pleier alltid å reise dit i påskeferien for å bl.a. besøke V-mannens familie. Men i år blei det Sydney gitt!

Ønsker deg en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du skal til Amsterdam i april. Har ei venninne som studerer der, så det skal jeg også. (Drar i mai, da). :)

Spennende med USA-planer. Jeg elsker USA. Spesielt NY og LA. Noen tanker om hvor dere vil dra? Klem

Ja, jeg gleder meg, har aldri vært der før! Kjære har vært der to ganger, så han er litt kjent :) Og foreldrene mine har vært der mange ganger, så de hadde tips til både hotell og ting å gjøre, det er jo alltid greit :)

Jeg har ikke vært i USA heller før. Har reist veldig masse, gjerne 3-4 turer i året de siste årene, men alltid til Europa, så hadde vært kjekt med en USA-tur før vi får barn :) Min søster skal enten til California eller Florida. Om vi først drar er det mulig vi kombinerer med NY :)

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo hvertfall NY i mars/april for min del, og så tenker vi på å reise til Kroatia, for i september er det 5 år siden vi forlovet oss der. :rødme: Ellers er vi lystne på helgeturer til København og Manchester. :)

Vårtur (ikke bærtur som telefonen min rettet det til :ler:) til Amsterdam blir nok herlig. :Nikke: Og morsomt om dere får til USA-tur da!

Håper vi får lagt inn NY vi også hvis vi drar til USA :) Det virker som en fantastisk by, så tenker du gleder deg! :hoppe:

Kroatia er bare så nydelig :) Har vært ihvertfall 10 forskjellige steder i Kroatia, og utenom Zadar og Zagreb synes jeg det har vært utrolig fint der :) Hvor i Kroatia tenker dere dra? Tilbake til dit dere var for 5 år siden?

Vi har faktisk 5 års forlovelsesdag kvelden før vi drar til Amsterdam ;) Så blir vel kanskje en slags jubileumstur for oss det da også :gjeiper: Vi forlovet oss i Praha da, så var vel egentlig dit vi burde dra tilbake i den forbindelse :fnise: Åh, nå fikk jeg lyst å dra til Praha i påsken, for de har så fine påskemarkeder der :hjerte: Men Amsterdam blir nok veldig bra det også :)

Ja, det er nesten så jeg håper at jeg ikke blir :gravid: med én gang, så vi rekker å dra bort dit... Men bare nesten :) Får vel se det sånn at vi har noe å glede oss til uansett: Enten så blir det baby til høsten eller USA til høsten :)

Ha en fortsatt fin kveld :klemmer:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er så flott by! :rødme:

Jeg er litt lei meg for at vi ikke skal dit i år kjenner jeg :sukk: Vi pleier alltid å reise dit i påskeferien for å bl.a. besøke V-mannens familie. Men i år blei det Sydney gitt!

Ønsker deg en fin onsdag!

Ja, de fleste skryter veldig, så tror vi kan glede oss :) Skjønner at du synes det er litt trist å ikke dra dit hvis det er en årlig tradisjon, men Sydney er vel ikke noen dårlig erstatning ;)

Har du noen gode tips til hva vi bør finne på? :)

Ha en fin onsdag videre du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan komme med tips ja! :jepp:

hva er dere interessert i? Shopping? Museer? Restauranter/caféliv? Eller kanskje litt av alt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tittet tilfeldigvis innom og fant ut at vi driver med det samme, så morsomt! Vil gjerne følge med her :) lykke til med masteroppgaven!

Edit: innså at jeg ikke hadde lest til siste side :fnise: lykke til med forlengelse av vikariat/fast jobb, kan jeg da heller si :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med reising :jepp: Ser at både du og Muffin har vært i Kroatia.. Vi snuser nemlig på å ta en tur dit ila våren.. Dersom dere har tips må dere bare rope ut :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme med tips ja! :jepp:

hva er dere interessert i? Shopping? Museer? Restauranter/caféliv? Eller kanskje litt av alt? ;)

Vi tar veldig gjerne imot tips :Nikke: Jeg er VELDIG interessert i shopping :fnise: Mannen er ikke så interessert i det, så vi må vel finne på litt andre ting også ;) Museer liker vi begge to, vi skal i allefall på Anne Frank, noen andre du synes var bra?

Restauranter og caféer er absolutt interessant det også :) Vi skal bo på et fint hotell midt i byen, men frokosten der var svindyr, og hotellfrokoster er jo alltid litt kjedelige, så regner med vi kommer til å spise både frokost, lunsj og middag ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tittet tilfeldigvis innom og fant ut at vi driver med det samme, så morsomt! Vil gjerne følge med her :) lykke til med masteroppgaven!

Edit: innså at jeg ikke hadde lest til siste side :fnise: lykke til med forlengelse av vikariat/fast jobb, kan jeg da heller si :)

Hei :) Så koselig med et nytt fjes i boken min :vinke:

Fort gjort å ikke få med seg alt ;) Litt usikker på om vi faktisk har studert det samme da, jeg har prøvd meg litt på et annet fagfelt enn det jeg har hovedutdannelsen min i, og jeg tror det bare er det jeg har skrevet om her... Men du kan jo sende meg en PM evt :)

Jeg fikk faktisk forlenget med 5 måneder i dag :hoppe::danse::danser: Så nå er jeg glad :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med reising :jepp: Ser at både du og Muffin har vært i Kroatia.. Vi snuser nemlig på å ta en tur dit ila våren.. Dersom dere har tips må dere bare rope ut :rope:

Ja, reising er alltid kjekt :) Kroatia er fantastisk, kan absolutt anbefales. Utrolig mange fine steder, og billigere enn f. eks. Spania, Frankrike og Italia :)

Hvor jeg vil anbefale dere å dra spørs hva dere liker å gjøre på ferie. Om dere bare vil bade/slappe av, gå turer, om dere er interessert i historie osv... Det eneste som er litt dumt i Kroatia er at det er få sandstrender, men er utrolig fint og klart vann, så er deilig å bade, og mange sier det er veldig godt egnet for snorkling/dykking, uten at jeg har prøvd selv. Kanskje ikke den beste aktiviteten for en som er :gravid: da :sjenert:

Pula (jeg er litt barnslig og må alltid :fnise: litt når jeg sier det navnet, men de uttaler det Pola) er en kjempefin by på Istria-halvøyen, med masse romerske ruiner. Vi bodde i bungalow rett på stranden noen km utenfor :)

Bol på øyen Brac har en kjempefin strand som heter Zlatni rat, men her var det ikke så mye annet å gjøre enn å ligge på stranden (veldig deilig, men man kan bli litt rastløs etterhvert).

Hvar by på øyen Hvar ser litt ut som en Kardemomme-by :) Her er det en festning man kan gå tur opp til og en del uteliv.

Korcula er også en fin øy, med gamle smale gater, markeder ++

Split har en gamleby som er utrolig kul, hele gamlebyen er egentlig et keiserpalass fra romertiden med sfinxer osv :)

Trogir litt utenfor Split er en kjempesjarmerende liten by med trange gater og "piazzaer" med caféer og restauranter, og en fin strandpromenade. Det var ikke så mange bademuligheter i selve byen, men man kan enten dra med buss noen km utenfor eller ta båt ut til små øyer med sandstrender :)

Dubrovnik er jo selvfølgelig også verdt å se, men den regner jeg med du har hørt en del om fra før :)

Nå tror jeg jeg har nevnt de stedene vi har vært i Kroatia som vi synes var verdt besøket, så og si :fnise:

Ble litt oppramsing, men nå har du i allefall fått noen tips, så får du spørre mer hvis du lurer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk som sagt forlenget vikariatet mitt med 5 måneder i dag, så jeg er jo såklart :biggrin: for det! :hoppe:

Noe som jeg er litt :sur: for er at jeg før jul hadde gått ned 8 kg siden september, men nå har jeg lagt på meg 2-3 igjen, selv med et noenlunde greit kosthold uten snop/brus i ukedagene og med trening 2 ganger i uken :sjenert: Tror jeg må begynne å telle kalorier igjen, man kan jo faktisk stå stille/gå litt opp om man får for lite kalorier også... Nå vet jeg ikke om det faktisk er det som gjør det da, men i og med at jeg føler jeg har vært ganske flink med maten så tror jeg kanskje det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med forlenget vikariat! :klem:

Men du har jo allikevel gått ned 5-6 kg. :jepp: Synes du er utrolig flink, jeg. :nigo:

Men kjenner igjen det med kalorier altså. Jeg tror det er en av grunnene til at jeg ikke har lagt på meg så mye i graviditeten, fordi jeg for en gangs skyld får i meg så mange kalorier som kroppen trenger. Har alltid vært småspist, og har måttet jobbe for å få i meg minimumsgrensa hver dag. Kroppen min har vært på sparebluss hele mitt liv. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med forlenget vikariat! :klem:

Men du har jo allikevel gått ned 5-6 kg. :jepp: Synes du er utrolig flink, jeg. :nigo:

Men kjenner igjen det med kalorier altså. Jeg tror det er en av grunnene til at jeg ikke har lagt på meg så mye i graviditeten, fordi jeg for en gangs skyld får i meg så mange kalorier som kroppen trenger. Har alltid vært småspist, og har måttet jobbe for å få i meg minimumsgrensa hver dag. Kroppen min har vært på sparebluss hele mitt liv. :gjeiper:

Takk :)

Du er søt som oppmuntrer meg :) Nei, det er ikke så lett å gjøre alt riktig alltid :sjenert: Men bra du får i deg det du skal når du er gravid i allefall :) Men du er nå ganske slank fra før, er du ikke? :) Ikke det at jeg er såå stor, i allefall ikke nå når jeg har gått ned litt, men jeg hadde absolutt ikke hatt vondt av å gå ned 10-15 kg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :)

Du er søt som oppmuntrer meg :) Nei, det er ikke så lett å gjøre alt riktig alltid :sjenert: Men bra du får i deg det du skal når du er gravid i allefall :) Men du er nå ganske slank fra før, er du ikke? :) Ikke det at jeg er såå stor, i allefall ikke nå når jeg har gått ned litt, men jeg hadde absolutt ikke hatt vondt av å gå ned 10-15 kg til...

Nja, jeg ville vel heller sagt at jeg er en normal pæreform. :gjeiper: Det er vel heller oppstramming enn det å ta av som gjelder for meg.

Og nei, du er ikke stor. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med forlenget vikariat :hoppe:

Og synes du er flink som klarer å gå ned i vekt.. Jeg gikk ned 4 kg to dager før jul - men det var omgangssyken's skyld :ler: Det er vel den eneste slanke dåden jeg kan skryte av. (Hvis man ikke regner med at jeg begynte å trene skikkelig i 2006 da.. Da falt faktisk kiloene endel, selv uten endring i kosthold)

Ha en flott helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar veldig gjerne imot tips :Nikke: Jeg er VELDIG interessert i shopping :fnise: Mannen er ikke så interessert i det, så vi må vel finne på litt andre ting også ;) Museer liker vi begge to, vi skal i allefall på Anne Frank, noen andre du synes var bra?

Restauranter og caféer er absolutt interessant det også :) Vi skal bo på et fint hotell midt i byen, men frokosten der var svindyr, og hotellfrokoster er jo alltid litt kjedelige, så regner med vi kommer til å spise både frokost, lunsj og middag ute ;)

Når det gjelder shopping, så er hovedgata Kalverstraat og den fortsetter (over de Dam, en stor åpen plass hvor det ofte er marked, tivoli eller mye anna gøy, her ligger også Madame Tussaud) i Nieuwendijk (uttales noe sånt som nivvendæik). Langs hele her er det masse små enkeltbutikker og også kjøpesentre.

Blomstermarkedet er jo veldig koslig å gå langs, og verdt å få med seg når man først er i Amsterdam sentrum :blomst:

Av museer så er Rembrandt museet et must. Det er nederlendernes store stolthet. Jeg likte også veldig godt Van Gogh museet, og det ligger også i et utrolig koslig område å spasere i (er det litt finere strøket av byen). Jeg må også skryte av Heineken museet. Nederlendere er veldig stolte av ølet sitt, og har en skikkelig øldrikkende kultur, så det var kjempegøy å være der! Kanskje litt uheldig hvis du er blitt :gravid: da, men kanskje noe for mannen?! :lur: Å besøke en skikkelig brun pub er uansett stas. Det ligger flere ordentlig gamle midt i sentrum som jeg kan gi deg navnet på hvis det er interessant.

Ellers er det utrolig koslig med en liten tur på kanalen også. Det optimale er turen som går akkurat rundt solnedgang, for når det blir mørkt, så lyses alle broene opp! Kjemperomantisk :hjerte:

Ang. spising så liker vi oss veldig godt rundt Rembrandtplein. Å spise i sentrum er kjempedyrt, dårlig service og kjip mat. Men fra Rembrandtplein og nedover mot Keizersgracht og Prinsengracht er det utrolig mange gode og relativt rimelige restauranter. Så her er det bare å holde øynene åpne! Små kjipe innganger kan vise seg å være utrolig koslige restauranter!

Ang. mat så må dere prøve FEBO. Et utrolig festlig "fast-food" konsept som du finner nesten over alt. Det er små porsjoner, så det blir bare for eksempel for å få noe i magen etter å ha shoppet noen timer (ligger bl.a. en rett ved inngangen til Nieuwendijk ;)), men det er utrolig godt! Og ikke minst veldig nederlandsk.

Hvis dere bor i nærheten av en trikkelinje, så vil jeg anbefale dere å kjøpe trikkekort. Kjempeenkelt å bruke, og det går som regel ofte trikker til de sentrale tingene. Ellers må jeg jo si at det er veldig romantisk å bare spasere langs kanalene i Amsterdam :rødme:

Da har det blitt noen tips, og skulle du være på utkikk etter noe spesielt, så si ifra :)

Og sist, men ikke minst! Gratulerer så mye med forlenget vikariat! :klemmer: Det var gøy å høre :jepp:

*edit: smileykrøll

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Så koselig med et nytt fjes i boken min :vinke:

Fort gjort å ikke få med seg alt ;) Litt usikker på om vi faktisk har studert det samme da, jeg har prøvd meg litt på et annet fagfelt enn det jeg har hovedutdannelsen min i, og jeg tror det bare er det jeg har skrevet om her... Men du kan jo sende meg en PM evt :)

Jeg fikk faktisk forlenget med 5 måneder i dag :hoppe::danse::danser: Så nå er jeg glad :smilbla:

Ok, ja det var hovedutdannelsen jeg tenkte på ja. Men det er kult, jeg må innrømme at jeg valgte studie litt ut fra at jeg ikke ante hva jeg ville og at jeg anså det som noe fint å ha i bunnen, i alle fall. Så får vi se hvor livet fører meg :) gratulerer med forlengelse da! Ha en fin lørdag :)

Edit: forresten vil jeg gjerne blande meg inn med et par Amsterdamtips hvis det er lov :) var der i høst og besøkte en kompis av samboeren min, og hadde en fantastisk helg grunnet den kyndige veiledningen til en innfødt :)Jeg vil på det sterkeste anbefale dere å dra på Anne Frankmuseet så tidlig som mulig på dagen, gjerne når det åpner, på grunn av køen. Vi gikk forbi det første dagen og køen strakk seg rundt kvartalet... da vi kom tilbake morgenen etter, jeg lurer på om det faktisk var klokka ni en søndagsmorgen, var det allerede en god del folk der. Og så vil jeg anbefale å dra på Albert Cuyp Markt i De Pijp og sjekke ut bodene og de koselige kafeene i det området! Det er også en restaurant som jeg tror heter Bazar i Albert Cuypstraat, som er en gammel basar (merkelig nok :)) med veldig god mat! :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...