Gå til innhold

Nybegynner yoga - kan noen fortelle meg litt?,


badlih

Anbefalte innlegg

La egentlig inn dette under "Kropp og helse" men fant ut at det passer bedre her:

Jeg har tenkt meg på prøvetime med yoga, men er helt nybegynner.

Er det noen som kan være snill fortelle meg litt om hva jeg bør tenke på? Eller bør jeg ikke tenke i det hele tatt?

Er det noen forberedelser? Bør jeg være mett eller ha mat i magen? Har det noe å si hvis jeg er sliten? Skal dra rett fra jobb....

Og hva må jeg ha på meg? Må jeg ha sko, tro? Jeg har ikke sko, bør jeg ha det? Eller går de fleste i sokkelesten? Jeg må vel ikke ha med meg egen yogamatte? Det har vel de fleste sentrene til utlån? Bør jeg ha meg med håndkle? Pleier man å dusje etterpå slik som på treningstudio? Eller blir jeg ikke svett?

Er det vanskelig? Hva skal jeg gjøre om jeg ikke klarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La egentlig inn dette under "Kropp og helse" men fant ut at det passer bedre her:

Jeg har tenkt meg på prøvetime med yoga, men er helt nybegynner.

Er det noen som kan være snill fortelle meg litt om hva jeg bør tenke på? Eller bør jeg ikke tenke i det hele tatt?

Er det noen forberedelser? Bør jeg være mett eller ha mat i magen? Har det noe å si hvis jeg er sliten? Skal dra rett fra jobb....

Og hva må jeg ha på meg? Må jeg ha sko, tro? Jeg har ikke sko, bør jeg ha det? Eller går de fleste i sokkelesten? Jeg må vel ikke ha med meg egen yogamatte? Det har vel de fleste sentrene til utlån? Bør jeg ha meg med håndkle? Pleier man å dusje etterpå slik som på treningstudio? Eller blir jeg ikke svett?

Er det vanskelig? Hva skal jeg gjøre om jeg ikke klarer det?

Du bør ha vide og løse klær, tenk velbehag og komfort. Du burde self ha litt mat i magesekken, pusteteknikkene tar faktisk litt på. HVis du drar rett etter jobb, så bør du ikke stresse deg fram til yogaen. Pust, ta det med ro og ja, ta det som det kommer;) Jeg også kunne tenkt meg å begynne på yogaen igjen, det er utrolig givende for alle aspektene ved det å være menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du øler at du ikke får det til, så konsentrer deg bare om å puste. Yogalæreren din vil helt sikkert veilede deg godt gjennom timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg igjen, sko blir overflødig. Noen av stillingene kan være litt vanskelig å få til med en gang, men som jeg skrev, bare fortsett med å konsentrere deg om å puste. Ikke tenk i det hele tatt, tankene vil helt sikkert ta av da, men bare pust de bort. Det siste du burde gjøre er å bli stressa for at du ikke får til noe. Håndduk, eller en pute vil være en fordel. Matte kan jeg ikke si noe om, hvis de ikke har sagt noe om det, så har de vel matter der. SÅ: sokker, håndkle, åpent sinn, og komfortoable klær. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg igjen, sko blir overflødig. Noen av stillingene kan være litt vanskelig å få til med en gang, men som jeg skrev, bare fortsett med å konsentrere deg om å puste. Ikke tenk i det hele tatt, tankene vil helt sikkert ta av da, men bare pust de bort. Det siste du burde gjøre er å bli stressa for at du ikke får til noe. Håndduk, eller en pute vil være en fordel. Matte kan jeg ikke si noe om, hvis de ikke har sagt noe om det, så har de vel matter der. SÅ: sokker, håndkle, åpent sinn, og komfortoable klær. Lykke til!

Tusen tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bare møte opp uten å kunne eller vite noenting! :) Stedene jeg har kurset meg har ikke hatt garderober, så da har jeg stilt opp i yogaklær (som bare er et eller annet behagelig som ikke strammer eller er for trangt). Jeg gjør yoga barbent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker å ha med meg ei flaske vann også. Vann og yogamatte er det jeg har med meg.

Men jeg sliter litt med klær til yoga. Vet mye tøy og bøy så sklier toppen opp, slik at magen blir bar. Hva har dere andre på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...