Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #41 Skrevet 20. august 2009 Hund må de gjerne ha, men da i bånd. Skille sak og person er fremdeles oppskrytt skjønner jeg. Det er godt mulig, men regler og forskrifter endres og det er jo de som gjelder i dag vi må forholde oss til. I 2007 sto denne artikkelen på trykk: Visit My Website I følge politivedtektene i Oslo er det helårs båndtvang for hunder, både i parker, boligområder, kirkegårder og liknende. Den gang. Så nå har man altså hatt helårsbåndtvang i mange år uten at mange har visst om det tydeligvis, så vil noen innføre innføre helårsbåndtvang, og så blir det ikke det, selv om det før har vært det. For noen surrehuer!
Gjest En annen gjest Skrevet 20. august 2009 #42 Skrevet 20. august 2009 Men denne ungen gikk ikke bort til hunden. Eier gikk 30 meter+ foran på en sidevei til en av småveiene og hund luntet etter. Familie med unge (ca. 1.5 år) gikk på en av de andre småveiene som krysset hundeeier. Far holdt øye med unge. Far var 1 meter fra unge. Hund gikk bort til unge (uten at eier så seg tilbake eller hadde noen som helst kontroll), og dyttet unge plask i bakken. Far og mor reagerer. Hundeeier reagerer når far roper at pass på hunden din. Vel, jeg er oppvokst med store hunder i familien, og har ikke tall på alle ganger jeg datt på rumpa under oppveksten... At en hund dytter borti deg betyr ikke at den er farlig! Vi må da tåle å ha litt dyr rundt oss uten å ha denne kunstige redselen for alt mulig. Unger har bare godt av å lære seg til å omgås dyr. Denne historien er jo rett og slett å lage "storm i et vannglass"...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #43 Skrevet 20. august 2009 Du tuller??? Dersom litt hundesnusing er det som skal til for å ødelegge dagen din, foreslår jeg at du holder deg innendørs. Som en annen skrev, kan man heller ikke forby alt folk er redd for. I såfall hadde jeg skrevet brev til statsministeren og bedt han forby edderkopper her til lands. Det er ikke en menneskerett å ha hund. Og mennesker er også mer verdt enn hunder.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #44 Skrevet 20. august 2009 Hvor mange vet at det i hundeloven står at hunden ikke kan stå fastbundet på et sted der mange mennesker passerer, for eksempel utenfor en butikk? Eller at en hundeeier som ikke viser ansvar for hunden og for omgivelsene, kan bli fratatt retten til å ha hund i minst tre år?
Gjest Ingeniøren Skrevet 20. august 2009 #45 Skrevet 20. august 2009 Det er ikke en menneskerett å ha hund. Og mennesker er også mer verdt enn hunder. Det er da plass til alle! Kjennskap gir vennskap. Om vi lærer våre barn å forstå hunder fremfor å frykte dem vil redselen for å bli snust på forsvinne.
Gjest Noa Skrevet 20. august 2009 #46 Skrevet 20. august 2009 Man kan si hva man vil, men noen vil alltid ha en annen mening enn deg selv, og du kan ikke påtvinge andre din egen mening. Noen gir blanke i at andre mennesker kan være redd hunder og synes at disse menneskene skal holde seg hjemme og aldri bevege seg utendørs/eventuelt bruke medisiner mot redselen. Andre har respekt for andre mennesker og tar på hunden bånd ELLER har hunden under GOD kontroll når de går i områder med andre mennesker. Selv har jeg en hund som er av den typen at den bør være i bånd HELE tiden. Folk beveger seg vekk fra meg når jeg kommer- hvordan tror du det hadde vært hvis jeg hadde gitt F og hatt hunden løs?
Frey Skrevet 20. august 2009 #47 Skrevet 20. august 2009 Den gang. Så nå har man altså hatt helårsbåndtvang i mange år uten at mange har visst om det tydeligvis, så vil noen innføre innføre helårsbåndtvang, og så blir det ikke det, selv om det før har vært det. For noen surrehuer! Om jeg ikke husker feil så ble alle lokale vedtekter overstyrt når hundeloven kom.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #48 Skrevet 20. august 2009 Whatever. Går an å bruke vanlig sunn fornuft og eventuelt litt empati for andre mennesker. Trenger ikke være så fordømt arrogant og egoistisk.
Frey Skrevet 20. august 2009 #49 Skrevet 20. august 2009 Whatever. Går an å bruke vanlig sunn fornuft og eventuelt litt empati for andre mennesker. Trenger ikke være så fordømt arrogant og egoistisk. Var den til meg?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #50 Skrevet 20. august 2009 Var den til meg? Arrogante og egoistiske hundeeiere. Kjenner ikke deg.
Frey Skrevet 20. august 2009 #51 Skrevet 20. august 2009 Arrogante og egoistiske hundeeiere. Kjenner ikke deg. Men gjelder ikke det alle ting i livet?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #52 Skrevet 20. august 2009 Et spørsmål; de som mener at farlige hunder som dreper mennesker kan gå løs, er det ikke greit at farlige kriminelle som dreper mennesker også får gå fritt rundt i samfunnet? Det er jo akkurat det samme...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #53 Skrevet 20. august 2009 Men gjelder ikke det alle ting i livet? Noen blir mer arrogante og egoistiske når de har dyr. Merkelig. Nok.
Gjest en Skrevet 20. august 2009 #54 Skrevet 20. august 2009 Har merket en oppblomstring av zoofili. Er Frey enig i at alle mennesker burde ha rett til å ha hund når man vet at hunder blir seksuelt "misbrukt" av mennesker? ("Misbrukt" fordi noen mener jo at hundene liker dette!)
Frey Skrevet 20. august 2009 #55 Skrevet 20. august 2009 Et spørsmål; de som mener at farlige hunder som dreper mennesker kan gå løs, er det ikke greit at farlige kriminelle som dreper mennesker også får gå fritt rundt i samfunnet? Det er jo akkurat det samme... Hunder som dreper blir avlivet de, de går ikke rundt løse. Det holder faktisk at de biter uten å drepe. Noen blir mer arrogante og egoistiske når de har dyr. Merkelig. Nok. På samme måte som at noen blir mer arrogante og egoistiske når de får unger. Har merket en oppblomstring av zoofili. Er Frey enig i at alle mennesker burde ha rett til å ha hund når man vet at hunder blir seksuelt "misbrukt" av mennesker? ("Misbrukt" fordi noen mener jo at hundene liker dette!) Hva i all verden har dette i en båndtvangsdiskusjon og gjøre? Det blir jo forøvrig som å spørre om alle burde kunne få barn når det finnes så mange pedofile. Har man ikke gjort noe galt så skal man selvfølgelig kunne ha både barn og unger - misbruker man noen så bør de fratas retten til å ha det. Merkelig spørsmål..
Gjest En annen gjest Skrevet 20. august 2009 #56 Skrevet 20. august 2009 Et spørsmål; de som mener at farlige hunder som dreper mennesker kan gå løs, er det ikke greit at farlige kriminelle som dreper mennesker også får gå fritt rundt i samfunnet? Det er jo akkurat det samme... Jeg kan forsikre deg om at farlige kriminelle går fritt rundt i samfunnet as we speak. Vi har et veldig lavt straffenivå i Norge... Jeg tror ikke noen i tråden er uenig i at vi skal ta hensyn til hverandre. Som sagt tidligere har jeg erfaring med store hunder, og jeg er vant til at mange reagerer med redsel. Har jeg hunden løs, kaller jeg den inn dersom jeg møter noen. Det er ikke noe problem. Mennesker som nærer en slik redsel for dyr bør etter min mening forsøke å skaffe seg hjelp. Det kan umulig være godt å gå slik og være redd hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #57 Skrevet 20. august 2009 Man har krig i verden fordi mange saker blir man aldri enige om. Kan jo bli interessant å se fremover med inntog av diverse muslimske innvandrere og med Koranens syn på hunder. Man vet jo hvordan noen muslimer ser på homofili...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #58 Skrevet 21. august 2009 Nå er båndtvangen til pga viltet, ikke mennesker! Ikke dermed sagt at man ikke skal vise hensyn.
Troyamin Skrevet 21. august 2009 #59 Skrevet 21. august 2009 Frey synes vel at det er greit å gå løs med en Amstaff eller Pitbull? Så lenge eieren har hunden under kontroll, så er det helt ok å ha disse rasene løse. Et spørsmål; de som mener at farlige hunder som dreper mennesker kan gå løs, er det ikke greit at farlige kriminelle som dreper mennesker også får gå fritt rundt i samfunnet? Det er jo akkurat det samme... Slike hunder skal ikke gå løse. Les hundeloven. Det å ha hunden løs er ikke det samme som at hunden får løpe fritt uten tilsyn. Og farlige krimineller går faktisk løs både titt og ofte med det rettsystemet vi har i Norge nå.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #60 Skrevet 21. august 2009 Nå er båndtvangen til pga viltet, ikke mennesker! Ikke nødvendigvis, tror ikke noen av disse har med vilt å gjøre :gjeiper: Kommunen kan gi forskrift om at hunder skal holdes i bånd eller forsvarlig innestengt eller inngjerdet a) i og i tilknytning til boligområder og handleområder, b) i parker, på kirkegårder, grav- og urnelunder, på og ved skoler, barnehager og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon, c) på og ved bestemt/angitte turstier, turveier, merkede skiløyper, leir- og rasteplasser, d) i bestemt angitte andre områder på land, i vann eller sjø som er allment benyttet som tur- og rekreasjonsområder,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå