Gå til innhold

De harde fakta

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

leste litt i dagboka di i stad Neferet, og jeg må bare bøye meg i støvet :enig: Du er VIRKELIG flink!! du har jo gått ned masse fra da du starta dagboka. Trur dette blir en stor motivasjon for meg fremover :D

Kan jeg spørre hvor høy du er? :)

Hei Gudinna, og :velkommen: inn til meg! :)

Tusen takk for skryt, det varmer et lite stå-på-hjerte! Jeg synes ikke alltid jeg er like flink som jeg var under challengen med Diddles, men har fortsatt sånn nogenlunde kontroll, så da er jeg fornøyd! :nigo: Morsomt å kunne motivere noen andre også! :jepp:

Jeg er 158 høy, strengt tatt egentlig 158,5, men etter ungdomsskolen sluttet jeg å legge så voldsomt vekt på den halve cm... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Status 24.04.2010:

Vekt: 56,9 kg (-0,9 kg siden sist lørdag)

Midje: Glemte å måle.... Skylder på at kjære har holdt meg våken hele natta... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Jøss, da er du vel igrunn ganske idealvektig nå? :jepp: Ikke at jeg er noe BMI-tilhenger men :P Hvor mye mer tenker du å gå ned?

Ja, det er så moro å bli inspirert og også inspirere andre med treningsdagbøkene her :) Og du skal ha en stor det av æren for at motivasjonen min er på topp igjen!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jøss, da er du vel igrunn ganske idealvektig nå? :jepp: Ikke at jeg er noe BMI-tilhenger men :P Hvor mye mer tenker du å gå ned?

Ja, det er så moro å bli inspirert og også inspirere andre med treningsdagbøkene her :) Og du skal ha en stor det av æren for at motivasjonen min er på topp igjen!! :-D

Jeg ligger godt plassert rundt idealvekt ja, BMI'en mener jeg bør ned to kilo til, men jeg stresser ikke akkurat med det. Så svaret på spørsmålet ditt er at jeg ikke tenker å gå ned så mye mer, nå er det vedlikehold og forhåpentligvis oppstramming heller enn vekttap som er greia. Og ikke minst det å klare å holde fokus når det er mye stress og mye som skjer (som jeg ikke har vært flink til denne uka).

Så stas å kunne være til motivasjon og inspirasjon! Det er veldig bra med disse dagbøkene, inspirere noen andre gjør man helt uten å vite om det selv! :)

Blitt no styrke på deg i det siste? ;)

(Du mottok vel mailen...?)

Nei, ingen styrke.... :sjenert: Men til mitt elendige forsvar skal det sies at det ikke har blitt noe annen fysisk fostring heller. Det har vært mye både inni hodet og ute i verden etter at vi møttes, i tillegg til at mitt sosiale liv for 2010 har samlet seg opp til disse ukene. Men etter at jeg kommer fra Manchester skal det bli andre tider, jeg lover!!

Og ja, jeg fikk mailen, tusen takk! Jeg har stor tro på at dette kommer til å gi meg mye stølhet og mye glede! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial fostring er også viktig, vet du!! :hug: Blir morro å følge med! :)

Jeg stusser litt på BMI, jeg er ikke fan av den der. (Men hvem er vel det? :klø: )

Du ned 2 kg til? Ikke nødvendig! Du ser veldig bra ut nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Sosial fostring er også viktig, vet du!! :hug: Blir morro å følge med! :)

Jeg stusser litt på BMI, jeg er ikke fan av den der. (Men hvem er vel det? :klø: )

Du ned 2 kg til? Ikke nødvendig! Du ser veldig bra ut nå!! :)

Neida, jeg har ikke tenkt å forholde meg så mye til BMI jeg heller. Trivselsvekt er mye bedre å forholde seg til, og så lenge det er bra å være meg, bryr jeg meg ikke om BMI er 21 eller 24. Takk for komplimentet forresten! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå er snart den syndige uka over.... :sjenert: Makan til mangel på trening, og fråtsing i mat, dessert og sjokolade har jeg ikke sett siden jeg skjerpet meg og begynte å gå ned i vekt. Hadde det ikke vært for at jeg vet bedre, hadde jeg vært helt sikker på at jeg har gått opp igjen alle de 11 kiloene den siste uka... Tydelig at stress fortsatt gjør noe med meg, må være obs på det! :opplyser: Riktignok blir det ikke tid til så mye trening neste uke heller, jeg skjønner ikke at alt jeg skal her i verden skal fordele seg på to uker. Men det går faktisk an å være flinkere enn det jeg har vært denne uka til å ikke stappe inn alt man finner av sjokolade og mat og diverse usunne valgmuligheter!!! :kjefte: Så jeg skal pent innrømme at jeg ikke har særlig lyst til å gå på vekta i morra.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Du, det går helt fint - du er uansett mange kilo lettere enn meg :roll::fnise:

:klemmer:

haha, det vet vi ikke før i morra... :ler: Og det er vel grenser for hvor lenge det kan brukes som unnskyldning også... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! En poleblogg til! :D Er det ikke sprøtt hvor avhengighetsskapende det er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nei det ser ikke sånn ut :tunge1: Noen går seeeeent ned i vekt :sjenert:

Jeg tenkte mer på hvor lenge jeg kan bruke det som unnskylding for å spise masse greier... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Wohoo! En poleblogg til! :D Er det ikke sprøtt hvor avhengighetsskapende det er??

:goodbye:

Joda, helt utrolig avhengighetsskapende.... Hadde jeg bare hatt stang hjemme, så hadde verden vært et bedre sted å være.. :ler:

Jeg tror jeg har lest bloggen din, hvis jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du! :) Ja, stang hjemme er det neste, men penger skal man jo også ha.. Hvor lenge har du holdt på med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ja, det har du! :) Ja, stang hjemme er det neste, men penger skal man jo også ha.. Hvor lenge har du holdt på med dette?

Jeg har gått kurs en gang i uka, i til sammen 18 uker, fordelt over perioden september 2009 til april 2010. Må vente litt med neste kurs, så er litt usikker på når jeg får kommet i gang igjen. Men har abstinenser, og prøver å snike meg til litt egentrening i studioet innimellom. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Neferet

Status 15.05.2010

Vekt: 58,6 kg (+1,7 kg siden 24.04)

Midje: 67,5 cm (hvis jeg husker riktig er det +1,5 siden jeg stabiliserte meg)

Nå har denne boka og de gode vanene ligget brakk i hele mai, med mye planer som har ødelagt treningsrutinene, reise til Manchester med tilhørende utskeielser og altfor mange påskudd til å feire gode nyheter... Resultatet synes både på vekt og cm, så det er virkelig på tide å stramme inn litt og ikke la alt arbeidet jeg har lagt ned være forgjeves... Så here goes, bedre prioritering av trening og hva som puttes inn i kjeften er på tide!! (En ting av gangen, vet det fortsatt blir litt unormale tilstander i matveien denne langhelga, men det går an å tenke på mengde likevel! Og, på vei til trening om 10 min, det hjelper også på!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avogtil blir det jo bare sånn, man kan ikke være like flink hele tiden!

Også høres det jo ut som om du har hatt det kjekt, med gode nyheter og tur! :tommelopp:

Men det er alltid god å komme i gang igjen også ;)

God 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle våre perioder! :) Ikke blir så motløs, selv om buksesmekken er åpen, trenger du ikke rive av deg hele buksa ;) (Jeg liker det metaforet, det er veldig beskrivende :fnise: )

Du er din egen sjef!! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Avogtil blir det jo bare sånn, man kan ikke være like flink hele tiden!

Også høres det jo ut som om du har hatt det kjekt, med gode nyheter og tur! :tommelopp:

Men det er alltid god å komme i gang igjen også ;)

God 17 mai!

Så sant som det er sagt Cygnus! Hadde heldigvis en knallbra trening på lørdag, så da kommer ihvertfall lysten og motivasjonen tilbake med en gang! Så er det bare å kjempe hardt mot min evige nemesis: maten :fnise:

God 17 mai til deg også!!!

Vi har vel alle våre perioder! :) Ikke blir så motløs, selv om buksesmekken er åpen, trenger du ikke rive av deg hele buksa ;) (Jeg liker det metaforet, det er veldig beskrivende :fnise: )

Du er din egen sjef!! :5:

Meget god metafor Shorty, det er litt der jeg er nå. Greit å ta seg i nakkeskinnet nå, når minimal skade har skjedd, så blir det ikke så ille. Brukte forresten knebøystativet på Domus på onsdag, støl i en halv evighet... Nå som det blir litt mer struktur på dagene, skal jeg få satt igang ordentlig med styrke også. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke noterte meg hvor tungt jeg løftet sammen med deg... Gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...