Gå til innhold

Ditt favorittbrettspill er....:

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiller mye Fantasi og Settlers. Hvorfor? Med Fantasi blir det jo ofte mye rare tegninger og grimaser og sånt, og det er jo alltids morsomt. Og Settlers er litt mer utfordrende i forhold til at man må bygge by og veier og handle og slikt. Det er vel de spillene vi spiller mest.

Ellers er jo Geni og Scrabble også underholdende. Hotell er forresten også gøy (men litt frustrerende at noen kan kjøpe eiendommen din til halv pris bare fordi du ikke har rukket å bygge hotell der enda. :-? ). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i Ludo helt siden påske.Jeg synes det er så gøy fordi jeg vinner hver gang jeg :sjarmor: Hvorfor snuppen liker det vites ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har ikke prøvd så mange "nymotens" spill, eller så mye utn om de "standardiserte" fra bardommen, men likte alltid millionær jeg.

Kanskje fordi jeg nesten aldri fikk spille det? Min bror liker det nemlig IKKE, men spilte av og til. Og lurte på hvorfor i all verden jeg gadd, han vant i 99% av tilfellene uansett...

Men jeg liker spillet.

Egentlig liker jeg godt ludo og generelt "familiespill" nettopp grunnet atmosfæren, det koselige og festlige, med familie/venner.'

Vi spiller mye kort i min familie da, når mine foreldre dukket opp sist helg i forbindelse med min bursdag så dro sambo frem kosrtstokken og mente han hadde noe å ta igjen for... (ikke at han klarte det akkurat da, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller MYE spill.

Jeg og annamannen spiller gjerne scrabble. Vi er litt sånn ord-mennesker begge to og er på samme nivå. Prøver å dra hverandre oppover.

Ellers liker jeg Risk og TP. Og TriBond er gøy. Det er litt sånn TP men uten at det tar fullt så lang tid.

Har kjøpt et nytt spill nå som heter Scotland Yard som vi skal prøve en dag. Er det kjedelig så får vi ta det med på hytta.

Om vi spiller kort så går det ofte i amerikaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

TP

Risk

Gruble (med selvlagede kategorier som er mye morsommere enn de i spillet)

Og har akkurat kjøpt Brainstorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adina Madeleine

Har dilla på:

Backgammon- fordi..., ja, hvorfor det mon tro... Hm... Det er moro og man må tenke til hjernen knirker i forføyningene og noenganger hjelper det ikke det døyt likevel.

Uno (er vel ikke akkurat brettspill...)- fordi det er overdådig moro og noenganger tullete

Mastermind- fordi jeg bare MÅ (men nesten ingen vil spille sammen med meg... sutre....) :cry:

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte en gang noe som het "Visionary" (tror jeg). Da skulle man bygge ting med klosser med bind for øynene (de andre spillerne på laget skulle si hvordan man skulle bygge). Dette spillet har jeg aldri sett i noen butikk.. noen som vet hvor de selger det?! Husker det var ganske artig. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scotland Yard er gøy!

Liker også Monopol, Risk og Scrabble.

Er litt lei rene kunnskapsspill som TP - kanskje fordi jeg har litt teflonhjerne når det gjelder navn og årstall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Det går mye i Amerikaner hvis vi spiller kort.

Nå på sommeren spiller vi mye Kubb ute, det er kjempe artig!

Men av brettspill går det mye i Kokkelimonke, Monopol og ludo og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så mange favoritter, jeg. Alt til sitt bruk, liksom! Risk, Gruble, Kokkelimonke, Fantasi, Brainstorm, TP, Det Store Norske Spillet..... Mye morsomme spill!!

Risk er vel den største favoritten akkurat nå - blir helt hekta og kan sitte i timesvis og spille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så mange favoritter, jeg. Alt til sitt bruk, liksom! Risk, Gruble, Kokkelimonke, Fantasi, Brainstorm, TP, Det Store Norske Spillet..... Mye morsomme spill!!

Risk er vel den største favoritten akkurat nå - blir helt hekta og kan sitte i timesvis og spille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risk, TP, Scrable, Fantasi tror jeg det må bli.

Lenge siden vi har spilt nå, men tidligere kunne vi sitte oppe nesten hele natta og spille Risk :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Digger brettspill!

TP, Scrabble og Passport er favorittene akkurat nå. På hytta blir det mest kortspill, og på lange netter med venner blir det helst TP--med lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...