Gjest Chiffon Skrevet 13. august 2009 #61 Skrevet 13. august 2009 Herlige naboer. At det er mulig. Bra bv henla saken såpass kjapt, utrolig at de i det hele tatt tok det alvorlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #62 Skrevet 13. august 2009 - At jeg føler meg krenket slik de spurte meg ut om hverdagen vår. eks" hvorfor skal du kjøpe årkort på innebad nå som dere planlegger å pusse opp og flytte?" oppussing og salg tar tid og fordi innebadet koster 250 kr gangen for hele familien og 3500kr for et år. Lær matte. Jeg forstår ikke helt ordlyden, så unnskyld meg hvis jeg har tatt feil, men du sier dere ikke har kontakt med naboene. Hvordan kan de da ha hatt info om oppussing av bad og noe du skal kjøpe? Dette gir meg grunn til å tro at det ikke er naboen, men et familiemedlem eller venn som har meldt inn bekymringen. Jeg synes det er utrolig rart hvis de har sagt det var naboen, de pleier da ikke utdype noe mer enn at de har mottatt et tips. Hvis ikke vil jo ikke folk tørre å ringe inn anonyme tips..hvis det ikke er anonymt allikevel. Hm, det er nesten så jeg ikke tror de har sagt at det var naboen. I så fall er det naboen som burde skaffe seg en advokat!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #63 Skrevet 13. august 2009 eg forstår ikke helt ordlyden, så unnskyld meg hvis jeg har tatt feil, men du sier dere ikke har kontakt med naboene. Hvordan kan de da ha hatt info om oppussing av bad og noe du skal kjøpe? Dette gir meg grunn til å tro at det ikke er naboen, men et familiemedlem eller venn som har meldt inn bekymringen. Jeg synes det er utrolig rart hvis de har sagt det var naboen, de pleier da ikke utdype noe mer enn at de har mottatt et tips. Hvis ikke vil jo ikke folk tørre å ringe inn anonyme tips..hvis det ikke er anonymt allikevel. Hm, det er nesten så jeg ikke tror de har sagt at det var naboen. I så fall er det naboen som burde skaffe seg en advokat! les originalinnlegget. Der står alt.De er pliktig til å opplyse om grunnlaget for henvendelsen. Og det er det som sjokkerte meg mest. Det gjalt kun utvendig fasade, og oppussing o.l var noe jeg fortalte barnevernet om våre planer fremover.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #64 Skrevet 13. august 2009 Uansett så er dette en sak som er "for dum". Er glad for at hi er reflektert nok til å takle det på den måten hun gjør
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #65 Skrevet 14. august 2009 Hei alle sammen!! Må bare si det var utrolig godt å få så mye støtte her inne på kvinneguiden. Dette var en vondt sak, men var over ganske fort. Så jeg kan sI at min opplevelse med barnevernet har vært positiv! Jeg tok allikevel opp med de, at hvis det har prøvd å ringe, kunne de send et brev. Dette tar jo toppen 2 virkedager. På den måten unngått at det ble så ubehagelig som det gjorde. Det blir desuten opprettet sak dersom de ikke får kontakt med foreldrene, noe som i dette tilfellet oppleves som meget urettferdig. Men den er henlagt så...
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #66 Skrevet 14. august 2009 ts igjen. Barnevernet sa de at det opprettet sak og tok det mer alvorlig siden de ikke fikk kontakt med oss. De sa også på møtet at de har vært hjemme hos oss før(!) Når det er sommer og folk er på feire, ville jeg ikke ansett dette som merkelig at de ikke var hjemme. Og jeg vet at jeg ikke har mottatt noen tlf. Så jeg sa rett ut hva jeg syntes om dette og at det var rart de ikke etterlot noen som helt tegn til at de har vært der eller et brev.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #67 Skrevet 15. august 2009 Dette høres ikke ut som barneværnet. Kanskje noen har gitt seg ut for å være barnevern. Det er da ingen seriøse som gjør slikt. Fikk du legitimasjon??
iss Skrevet 15. august 2009 #68 Skrevet 15. august 2009 Lov om barneverntjenester: § 4-2. Meldinger til barneverntjenesten. Barneverntjenesten skal snarest, og senest innen en uke, gjennomgå innkomne meldinger og vurdere om meldingen skal følges opp med undersøkelser etter § 4-3. § 4-3. Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser. Dersom det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter dette kapitlet, skal barneverntjenesten snarest undersøke forholdet, jf. frister inntatt i § 6-9. Undersøkelsen skal gjennomføres slik at den minst mulig skader noen som den berører, og den skal ikke gjøres mer omfattende enn formålet tilsier. Det skal legges vekt på å hindre at kunnskap om undersøkelsen blir spredt unødig. Foreldrene eller den barnet bor hos, kan ikke motsette seg at en undersøkelse som nevnt i første ledd blir gjennomført ved besøk i hjemmet. Barneverntjenesten, og sakkyndige som den har engasjert, kan kreve å få samtale med barnet i enerom. Hvis det foreligger mistanke om at barnet blir mishandlet eller utsatt for andre alvorlige overgrep i hjemmet, jf. § 4-12 første ledd bokstav c, kan barneverntjenesten gi pålegg om at barnet skal bringes til sykehus eller til annet sted for undersøkelse. Skremmende at det mange her som er veldig påståelig på at barneverntjenesten ikke kan foreta hjemmebesøk og at de ikke har noen lovhjemmel på det. Barneverntjenesten har rett til å foreta hjemmebesøk og dersom foreldrene motsetter seg dette kan de kontakte politiet for bistand. Skjønner veldig godt at det virket skremmende for TS å oppleve å få BV på døren uanmeldt. Normalt brukes uanmeldte hjemmebesøk som ett verktøy i undersøkelsesfasen, men da får foreldrene ofte informasjon om at dette kan skje på den første samtalen som oftest holdes på kontoret til barnevernjenesten. Selv om det virket voldsomt, så ser jeg her at BV kun har ønsket å få kontakt med familien (selv om det kunne vært sendt brev o.l.) og at de henlegger saken etter samtale. Barnevernet får mange hendelser fra naboer som raskt kan henlegges, så dette er ikke ett uvanlig fenomen!
Gjest Chrizzy Skrevet 16. august 2009 #69 Skrevet 16. august 2009 Hei igjen! Det tok litt tid, men her er i alle fall hjemmesiden. Jeg vet ikke mye om organisationen, men det er sikkert folk der som kan svare deg på spørsmål o. l. Vi & barna
Far til 2 Skrevet 16. august 2009 #70 Skrevet 16. august 2009 Hei igjen! Det tok litt tid, men her er i alle fall hjemmesiden. Jeg vet ikke mye om organisationen, men det er sikkert folk der som kan svare deg på spørsmål o. l. Vi & barna Jeg har dessverre ikke lov til å si min mening om saker som dette, men jeg synes siden var interesant selv om heller ikke jeg kjenner organisasjonen. Men lenken til boka: "Med makt til å krenke - Om makt, avmakt og motmakt ..." fra Gyldendal forlag var interesant. Tror jeg skal kjøpe denne. Den er skrevet av sosionom med hovedfag i sosialt arbeid og har lang erfaring fra kommunal, fylkeskommunal og statlig barnevern, deriblant fylkesnemnda for sosiale saker. "Boken er faglig aktuell fordi den bidrar til forståelse av barns og foreldres motstand i slike saker. I tillegg er den et innlegg i debatten om barnevernets makt og myndighetsutøvelse i konflikter". Boka kan derfor gi viktig informasjon om det diskuteres tema som egentlig er forbudt i diverse forum ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå