Gå til innhold

Rubie prøver videre...

rubie

Anbefalte innlegg

Hei,

så er jeg tilbake her i forumet. Hadde en prøvedagbok da vi begynte å prøve i fjor vår, men tok en pause da det ikke skjedde noe på flere forsøk.

Litt om oss:

Et par fra vestlandet som gjerne vil ha vårt første barn snart. Jeg er 29 år og helsearbeider. Vi begynte å prøve februar 2008 og ble da gravid på første forsøk (!). For godt til å være sant, selvfølgelig. MA oppdaget 12 uker etter sluttet på p-pille. Var veldig trist, men trodde det skulle ordne seg fort igjen. Det har det IKKE gjort.

Har ustabile menstruasjonssykluser med 30-45 dager. Har ikke tatt eggløsningstester eller noe annet for å hjelpe til inntil nå.

Var derfor til gynecolog i dag som mente at jeg hadde PCO. Samboer skal levere sædtest (han syns selvfølgelig det blir kjempepinlig...) og jeg fikk resept på Pergotime. Er dag 4 av menstruasjon i dag, men vi har bestemt oss for å vente til neste syklus siden eggløsningsperioden denne måneden passer litt dårlig. Skal begynne rett på 2 tabl hver dag. Trodde man gjerne begynte med 1 tabl, men kom ikke på å spørre hvorfor vi skal gjøre det slik.

Har også bestilt termometer med 2 desimaler på nettet og fått skjema av gynekologen til utfylling. Syns dette blir litt styr, men vi har håpe det viser seg å være verdt det.

Hovedgrunnen til at jeg skriver her inne igjen er at alt dette sliter litt på forholdet. Jeg har mange ganger trodd jeg har vært gravid (som sikkert alle andre her inne...) og sagt det til samboer som får forhåpninger og tilsvarende skuffelser når TR kommer. Er nok sunt å "lufte" litt følelser ett annet sted enn å slite ut hverandre.

PP 15 - Holder motet oppe! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo: Heisann Rubie :)

Velkommen tilbake !! Kjekt med noen folk fra vestlandet her inne ;) hehe...

Håper det ikke tar så lang tid nå da , før dere lykkes !! Pergo gjør gjerne susen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Heisann Rubie :)

Velkommen tilbake !! Kjekt med noen folk fra vestlandet her inne ;) hehe...

Håper det ikke tar så lang tid nå da , før dere lykkes !! Pergo gjør gjerne susen :jepp:

Hei og takk for det!

Hvis jeg leser det riktig har det endelig lykkes for dere - GRATULERER så mye!

Det hjelper jo for oss andre til å holde motet oppe.

Har du en dagbok som man kan følge med hvordan det går? (Er jo litt spennende...)

Gratulerer med prøverdagbok, og masse lykke til med prøvinga! :klemmer:

Tusen takk for hyggelig hilsen!

Jeg husker deg igjen fra forrige gang jeg var her inne. :jepp: Tror vi hadde ca samme termin (nov 08) inntil jeg hadde spontanabort i mai 08. Så kjekt at det gikk fint med deg! Håper det går fort å bli gravid nå for deg. Kanskje vi får samme termin igjen ?!?(med forhåpentligvis litt bedre resultat...)

Blir spennende å følge med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobbseminar. Helt utslitt, men var veldig kjekt. Det lå et nytt termometer med TO DESIMALER og ventet i postkassen. Så jeg begynner i morgen tidlig kl 0620 med temping. Blir fælt å ha vekkeklokken på så tidlig i helgene :natti:

Håper vi snart får lønn for strevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rubie! Velkommen tilbake :klemmer:

Skjønner akkurat ka du mener med at det kan ta litt på forholdet med prøvingen. Nu er vi ganske så ferske...men har merket siden syklusene mine er litt ustabile enda har mannen da vært ivrig(kvertfall pp1) å få meg til å ta GT igjen og igjen etter ikm.

Han har altså vært mer skuffet en meg etter hver test......så siden han jobber offshore har eg tenkt at det kanskje er bedre at eg tester litt sånn selv for så å kunne fortelle han den dagen at vi har blitt gravide :rødme:

Ser at du opplevde en MA i fjor..uff dette er det eg gruer meg for hvis/når man endelig klaffer....godt å høre dere kommer dere videre og prøver igjen :)

masse lykke til, sender deg masse babystøv! :enig:

Endret av icechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Rubie! Velkommen tilbake :klemmer:

Skjønner akkurat ka du mener med at det kan ta litt på forholdet med prøvingen. Nu er vi ganske så ferske...men har merket siden syklusene mine er litt ustabile enda har mannen da vært ivrig(kvertfall pp1) å få meg til å ta GT igjen og igjen etter ikm.

Han har altså vært mer skuffet en meg etter hver test......så siden han jobber offshore har eg tenkt at det kanskje er bedre at eg tester litt sånn selv for så å kunne fortelle han den dagen at vi har blitt gravide :rødme:

masse lykke til, sender deg masse babystøv! :enig:

Tusen takk :klem:

Babystøv i stoore mengder sendes tilbake til deg!

Jeg har også tenkt lenge at jeg skal teste for meg selv og fortelle mannen etterpå. men jeg klarer aldri å holde meg. Jeg er så vant til å fortelle ham alt at jeg MÅ fortelle om de store og ømme brystene, trøtthet og alt som jeg nå skjønner at jeg alltid får før TR uansett. Og så blir han så skuffet gang på gang... :tristbla: Dessuten er han noen år eldre enn meg og nesten alle vennene hans har barn allerede, så han ønsker seg nok barn enda strekere enn meg. Jeg føler jo at jeg har gangske god tid siden jeg "bare" er 29 år.

Lykke til med testingen, men du er altså ikke alene hvis du ikke klarer å holde deg til planen om å teste for deg selv :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ringte til kvinneklinikken fredag for å avtale tid for å levere inn sædprøve. Han hadde tenkt å gjøre det på tirsdag siden det passet så bra med jobben. Men det var 4 uker ventetid!!!

Vi hadde jo tenkt at vi kanskje kunne få et svar før jeg begynte på Pergo, så jeg slapp å ta slike hormonpåvirkende medisiner hvis det var han som hadde dårlig sædkvalitet. Men det går nok ikke nå... :( Likevel er det jo en mager trøst at det ikke bare er vi som strever med dette. Selv om vi visste det egentlig, gikk det mer opp for oss nå.

Tenker på de parene for 50-100 år siden som giftet seg og så kom det aldri noen barn. De hadde ingen mulighet til å utredes eller få hjelp med Pergo eller IVF. Bare kjerringråd og bønn. Noen fikk vel kanskje adoptere. Nei, jeg er glad jeg lever nå. :jepp: Hadde ikke taklet å vente mange år i uvisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere bor i Bergen-området? Ring til Volvat og få levert den der. Det koster jo litt, men man slipper ventetiden, og det kan jo være verdt det dersom man har råd til det.

Ellers synes jeg ikke du skal skåne mannen din, men jeg er kanskje rar. Vi tenker at vi er to om å lage barn, og mannen min får uansett ikke oppleve dette på kroppen slik jeg gjør, så når jeg må "lide" tåler han å lide litt han også. Oppturer og nedturer er en del av dette dessverre, og en del av det man skal dele i et ekteskap.

Hvis du vil slippe å tolke dine egne temp.skjemaer, kan det lønne seg å fylle ut på Fertilityfriend også.

Lykke til med pergokurene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere bor i Bergen-området? Ring til Volvat og få levert den der. Det koster jo litt, men man slipper ventetiden, og det kan jo være verdt det dersom man har råd til det.

Ellers synes jeg ikke du skal skåne mannen din, men jeg er kanskje rar. Vi tenker at vi er to om å lage barn, og mannen min får uansett ikke oppleve dette på kroppen slik jeg gjør, så når jeg må "lide" tåler han å lide litt han også. Oppturer og nedturer er en del av dette dessverre, og en del av det man skal dele i et ekteskap.

Hvis du vil slippe å tolke dine egne temp.skjemaer, kan det lønne seg å fylle ut på Fertilityfriend også.

Lykke til med pergokurene! ;)

Takk for gode råd! Vet du hva det koster på Volvat? Er det ingen ventetid i det hele tatt?!? Fertilityfriend høres også bra ut. Må sjekke det ut. :jepp:

Jeg er egentlig enig med deg om at man skal dele alt. Men det er så vondt å se på at han blir så lei seg. Samtidig som jeg føler meg utilstrekkelig i å trøste ham - jeg når ikke inn. Vi blir 2 mennesker som er lei oss ved siden av hverandre. Vet ikke hvorfor det er sånn. Forholdet er godt på alle andre måter og vi kan snakke om alt, også dette.

Du er altså IKKE rar :) Jeg er bare så glad i mannen min. Jeg har bare lyst til at han skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Bergen selv, så har aldri brukt Volvat, men kjenner flere som er fornøyde der. De har ikke orket å vente på utredning i det offentlige, som kan ta evigheter pga. lage ventetider, så de går privat. Vet dessverre ikke prisene, men vil gjette på et sted mellom 500 og 1000 kr kanskje? Det er det jo bare å spørre om når du ringer, er det for mye er det jo bare å droppe det. Det er ingen ventetid der, du får som regel time maks et par dager etter du ringer, når det er noe så enkelt som en sædprøve burde det i hvert fall gå raskt.

Også må du si til ham at det ikke er pinlig å levere sædprøve. De som skal se på den har jo sett sikkert en million sædprøver tidligere, så de tenker jo ikke noe over det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klem:

Babystøv i stoore mengder sendes tilbake til deg!

Jeg har også tenkt lenge at jeg skal teste for meg selv og fortelle mannen etterpå. men jeg klarer aldri å holde meg. Jeg er så vant til å fortelle ham alt at jeg MÅ fortelle om de store og ømme brystene, trøtthet og alt som jeg nå skjønner at jeg alltid får før TR uansett. Og så blir han så skuffet gang på gang... :tristbla: Dessuten er han noen år eldre enn meg og nesten alle vennene hans har barn allerede, så han ønsker seg nok barn enda strekere enn meg. Jeg føler jo at jeg har gangske god tid siden jeg "bare" er 29 år.

Lykke til med testingen, men du er altså ikke alene hvis du ikke klarer å holde deg til planen om å teste for deg selv :rødme:

Hei hei.....ja det er jo ikke bare bare å ikke si det til mannen, og som oftest holder eg ikke tilbake når eg har ømme bryster og sånt....men nu er eg jo gressenke til tider.....og vi har snakket om at hvis eg finner ut at eg har blitt gravid mens han er ute på sjøen, da skal eg vente med å si det til han kommer hjem. Grunnen er nok den at vi syns det blir litt stusslig å si det over telefonen for så å ikke kunne klemme hverandre og sånt :tristbla: Kan tenke meg at eg holder opp et stort skilt "velkommen hjem pabba!" når eg henter han på flyplassen den dagen :fnise:

Det med Volvat....tror medlemprisen er på 1290kr. og da får du 25% rabatt på alle tjenester.....prioritert medlemstelefon...gratis fornyelse av resept...legevakttjeneste...

Ikke sikker om man trenger å være medlem, men det koster vel rundt 1125kr. for helsekontroll, og 835kr. for en mammografi. Du kan også sjekke på volvat.no for informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen!

Jeg husker deg igjen fra forrige gang jeg var her inne. :jepp: Tror vi hadde ca samme termin (nov 08) inntil jeg hadde spontanabort i mai 08. Så kjekt at det gikk fint med deg! Håper det går fort å bli gravid nå for deg. Kanskje vi får samme termin igjen ?!?(med forhåpentligvis litt bedre resultat...)

Blir spennende å følge med deg :klemmer:

Då har du bedre hukommelse enn meg, for eg hugsar faktisk ikkje deg frå forrige gang du var her inne. :sjenert: Men det stemmer nok det, at me har hatt termin omtrent samtidig! Synd at det gjekk gale for deg. :( Med meg gjekk det heldigvis bra. Eg hadde termin 10. november, og veslejenta mi vart født 12. november. :) Ho er allerede 9 månader gammal, så tida går fort!

Hadde vore artig om me fekk termin samtidig denne gangen også, ja! :Nikke: Og då skal det sjølvsagt gå bra for oss begge! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, for en uke! Jeg får se samboeren bare EN usselig dag :kjefte:

Jeg skal ha vakt mandag,

han skal ha vakt tirsdag,

fri (kanskje :sengekos: ?!?) onsdag,

han vakt torsdag,

jeg vakt fredag, lørdag, søndag og mandag.

I tillegg jobber vi døgnvakter der vi sover på jobb. Jeg tror det er den dårligst planlagte jobbuken vi har hatt noensinne!

Vi jobber alt for mye.... :sukk:

Men mannen min jobber iallefall ikke offshore i mange uker i strekk, så jeg skal vel ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en uke! Jeg får se samboeren bare EN usselig dag :kjefte:

Jeg skal ha vakt mandag,

han skal ha vakt tirsdag,

fri (kanskje :sengekos: ?!?) onsdag,

han vakt torsdag,

jeg vakt fredag, lørdag, søndag og mandag.

I tillegg jobber vi døgnvakter der vi sover på jobb. Jeg tror det er den dårligst planlagte jobbuken vi har hatt noensinne!

Vi jobber alt for mye.... :sukk:

Men mannen min jobber iallefall ikke offshore i mange uker i strekk, så jeg skal vel ikke klage.

Uff ja det så jo ikke så bra ut det nei....men men noen ganger blir det jo bare sånn.. :tristbla:

Vet ikke...eg likte ikke tanken til min man offshore først...men begynner å bli vant til det.....så verdsetter man tiden sammen når den kommer......blir jo det samme her hos deg da....den tiden dere får blir jo PRICELESS :yvonne:

Ha en fin uke for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på klagingen min. Har vært en veldig fin uke tross at vi ikke har sett hverandre så mye. Denne måneden har vi nemlig "prøvefri". Dvs ingen tanke på EL eller syklus eller noe, bare :sengekos: når vi vil. Vi begynner ikke på Pergo før neste mnd, så vi ser ikke på oddsene som så høye uansett. Dessuten skal samboeren sykle Birken neste helg og være borte i 3-4 dager siden vi bor på vestlandet. Og det er da jeg tror jeg har EL...

Uansett: det har vært fantastisk med "prøvefri". Vi tenkte at tanken på å lage barn sammen ville gjøre samlivet bedre, men det har vel heller blitt mer slitsom sengekos. Men DENNE måneden har hatt det veldig bra sammen.

Hurra! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei der!! Og ikke minst litt sånn hengende etter, velkommen tebage te KG...

Vet akuratt hvordan det føles om å ikke ha tid te hverandre.. Sånn føles det for oss au av og te.. At tiden rett og slett ikke er der og at når det virkelig er behov for "det lille ekstra" finnes det absolutt ikke.. Har funne ut at man må nyte den tiden en har sammen og sette pris på det og heller se på det som "litt ekstra" hvis det finnes overskuddstid :jepp:

Prøvefri uke er bra! :flire: Sånn ska det låte.. :sengekos: skal ikke føles som et must, men noe begge vil.

Har hatt følelsen av at :sengekos: må gjøres når EL finner tid. At det er et must... Og da blir det ikke like kos ut av det... Man må gjøre det så godt en kan og prøve å ikke "tenke" for møe på det..

Masse lykke te.. Ska følge me fremover! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei der!! Og ikke minst litt sånn hengende etter, velkommen tebage te KG...

Vet akuratt hvordan det føles om å ikke ha tid te hverandre.. Sånn føles det for oss au av og te.. At tiden rett og slett ikke er der og at når det virkelig er behov for "det lille ekstra" finnes det absolutt ikke.. Har funne ut at man må nyte den tiden en har sammen og sette pris på det og heller se på det som "litt ekstra" hvis det finnes overskuddstid :jepp:

Prøvefri uke er bra! :flire: Sånn ska det låte.. :sengekos: skal ikke føles som et must, men noe begge vil.

Har hatt følelsen av at :sengekos: må gjøres når EL finner tid. At det er et must... Og da blir det ikke like kos ut av det... Man må gjøre det så godt en kan og prøve å ikke "tenke" for møe på det..

Masse lykke te.. Ska følge me fremover! :nigo:

Takk for hilsen og mange kloke ord :klem:

Forstår at dere har hatt det litt vanskelig - håper det snart går bedre :jepp:

:vinke: Velkommen tilbake.

Håper helgen din har været fin.

Tusen takk!

Jobbehelg, men fin siden mye besøk av mannen. :yvonne:

Er nemlig borte hjemmefra 5 dager i strekk hver 4. helg, og det kan være litt kjeeeedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og fri :regn:

Sitter i sofaen og tenker på samboeren som sykler Birken i dette fæle været. Er glad det ikke er meg.

Var på fest i går, og la meg klokken halv fire. :natti:

Satt vekkeklokken på kl 06:20 for å måle temperaturen slik gynekologen har sagt, og var ikke helt våken når klokken ringte. Puttet termometeret i munnen og sovnet igjen med en gang. Våknet igjen klokken halv åtte med slev på puten og termometeret fremdeles i munnen. Hadde glemt å slå det på! Tror ikke jeg skal legge så mye vekt på dagens måling.... :ler:

Ellers har jeg i dag fulgt rådet til Noli og lagt temp.målingene inn i Fertilityfriend. Hadde visst samleie dagen før antatt eggløsning, så helt gale er det vel ikke selv om vi har "prøvefri" måned. Det må jo være lov å ha litt flaks av og til.

Jaja - fortsatt GOD HELG alle sammen!

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...