Gå til innhold

Kjøre bil uten sertifikat

Gjest Ninni

Anbefalte innlegg

Har han problemer med det norske språket i teorien?

Hvis det er tilfelle, så søk om tolk til teorien eller hva de nå kan tilby de ikke etniske norske.

Husk at mange av våre nye landsmenn er meget stolte mennesker og skal klare alt selv.

Spør han kronket om det kan være problemet hans.

Han er ikke den første som sliter med teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld meg, men du må være noe av det dummeste som går i to sko. Du skal være mer eller mindre tilbakeståedne kunnskapsløs og uintelligent hvis du tror at KJØREFERDIGHETENE er det som er problemed med å kjøre uten lappen.

Hva faen tror du skjer hvis han kjører på noen og vedkommende havner i rullestol - eller han dreper ham/henne, OG HAN IKKE HAR ÀNSVARSFORSIKRING? (Denne gjelder ikke uansett forsikringer på bilen i det øyeblikket sjåføren ikke har lappen.)

Den idioten det er snakk om har kanskje en (dårlig) unnskyldning for å være kunnskapsløs om hvordan det fungerer i Norge, men du har ingen unnskyldning overhodet med mindre du har en psykisk diagnose.

Faen, du skulle nesten hatt juling for å skrive noe sånt, og å være så komplett idiot. Jeg håper inderlig en slik en kjører på deg.

Det er jo nettopp dette Robotkalle/Relativista lever og ånder for: Oppmerksomhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt synspunkter i en sak der jeg er dratt i to retning. En bekjent av meg har holdt på en stund og skal ta lappen. Han har strøket to ganger på teorien og er nå drittlei. Han er utlending og kjørte der han kom fra men sertifikatet hans er ikke gyldig her i Norge. I hans land bare kjøper de sertifikat og det er tut og kjør. nå har han kjøpt seg bil og kjører med andre ord uten sertifikat. Han trenger bil sier han, har barn. Jeg har sagt at dette er farlig men han sier han kan kjøre. Men han kan jo ikke skilter og vikeplikt regler skikkelig for dette har jeg gått gjennom med han. Og det er ikke alt han forstår. Jeg er veldig sjokkert fordi han setter ikke bare seg selv i fare men andre trafikkanter også. Hvis jeg går til politiet så vet han at det er jeg som har sagt fra. Samtidig er jeg redd når frosten kommer da han ikke har erfaring på glatta i det hele tatt. Har en følelse at han ikke gidder og ta teorien på nytt siden han har bil. Nå går jeg bare og håper at han blitt stoppa i en kontroll så at de se hvordan ting ligger an. Synes dette er en vanskelig sak gitt.

Hva den dagen han kommer ut for noe? ikke bare at han kan skade seg selv,men han kan lemleste andre. Hva med deg da? Skal du bebreide deg selv, resten av livet for at du ikke gjorde noe?

Hva om barna hans blir skadet....rullestolbrukere,grønnsaker i en seng???

Han er sikkert en "god sjåfør" der han kommer fra,trafikkkulturen er ulik den vi har i Norge. Vi har regler og forholde oss til,og vi vet jo straffenivået her i Norge for å bryte de. Trafikkbøter er jo større enn både tyveri og andre grove tng.

Om han ikke kan Norsk,så kan han ikke ha forståelsen av hva som menes i teorien.

Han bruker argument om at han må kjøre barna...da blir jeg matt.

Vet du, om han kommer ut for noe,så gjelder ikke forsikringen hans. vet du om han har tegnet forskring ?

Enda så er du i tvil......du er like uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har allerede skrevet at hun har vært gjennom vikepliktreglene med ham, og han skjønner dem IKKE. Og om du ikke kan kjøre på glatten, så skal du faktisk la bilen stå.

Jeg ville sagt ifra til ham at om han ikke slutter å kjøre, så kommer du til å melde ham. Og det må du faktisk også gjøre om han fortsetter. Han setter andres liv i fare når han holder på sånn.

ts har vert igjrnnom vikepliktsreglene og han skjønner de ikke? hallo, ta fra mannen bilen.

En kjøreskole har lærere med pedagogisk bakgrunn,ta flere timer der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...