Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #41 Skrevet 10. august 2009 Føler jeg kan uttale meg, siden mine katter er innekatter.. skjønt, pelsen flyr jo fordet... må spørre; har du noen gang blitt plaget med å få mye pels på genseren fra utekatter i nabolaget når du har vært på butikken? Og hvorfor er det bedre å ta med hunder til byen, enn katter? Hunder gjør mye teit de også. Jeg har blitt møtt med uforståelse (og sinne!!!) når jeg har bedt min "kommende svigerbror" om å plukke opp skitten som hunden har lagt i hagen, og bedt ham holde hunden unna min bil, så han ikke tisser opp etter den (gjorde det nemlig).... Syns ikke hunder er hverken bedre eller dårlige enn katter på det området. Jeg elsker katter, men innser jo at de kan skape problemer for noen. Akkurat som hunder og mennesker kan. Er en grunn til at man ikke liker mennesker da... Litt urin på bilen kan man tåle. Det kan vaskes av, men jeg kan ikke vaske plenen min. Uansett, i blant får man riper på bilen, uten at man har kjørt på noe, og skal vedde på at det er kattene som står for det også.
superlady Skrevet 10. august 2009 #42 Skrevet 10. august 2009 Litt urin på bilen kan man tåle. Det kan vaskes av, men jeg kan ikke vaske plenen min. Uansett, i blant får man riper på bilen, uten at man har kjørt på noe, og skal vedde på at det er kattene som står for det også. Jepp, og det er kattene som stjeler fra deg og roter i leiligheten/huset ditt. Når du ikke finner noe, er det kattenes feil. -Men jeg har en idé! Hva med å legge katteklagetråder ett annet sted enn forumet for kjæledyr hvor, let's face it, majoriteten elsker dyr og ikke forstår sytingen din???
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #43 Skrevet 10. august 2009 Jepp, og det er kattene som stjeler fra deg og roter i leiligheten/huset ditt. Når du ikke finner noe, er det kattenes feil. -Men jeg har en idé! Hva med å legge katteklagetråder ett annet sted enn forumet for kjæledyr hvor, let's face it, majoriteten elsker dyr og ikke forstår sytingen din??? Det er vel nettopp derfro jeg legger det her, eller hva? Skal jeg gå å klage på katteeiere til folk som ikke eier katt, kanskje? nei, det går ikke i lengden
superlady Skrevet 10. august 2009 #44 Skrevet 10. august 2009 Det er vel nettopp derfro jeg legger det her, eller hva? Skal jeg gå å klage på katteeiere til folk som ikke eier katt, kanskje? nei, det går ikke i lengden Men ærlig talt! Jeg har vært rundt katter hele mitt liv og aldri sett en kattebæsj i naturen. Jeg kan aldri tenke meg at kattene riper opp bilen din og kan ikke forstå at de tisser midt i hagen din. Jeg kan liksom ikke fri meg fra tanken om at du enten overdriver eller at bæsjene/tissen tilhører noen andre. Derimot så skal jeg være enig i at katteiere kan kastrere kattene sine og passe på at de, så lagt det lar seg gjøre, ikke er til sjenanse for andre, men jeg synes allikevel du syter helt unødvendig. Og om folk vil ha katter i byen får da virkelig være deres valg! Mange steder i sentrum har fine grøntområder for katter og hadde jeg bodd de stedene jeg tenker på nå, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å ha katt der selv (dessverre er det litt for dyrt). Jeg vet tilogmed om en som hadde katt på Grünerløkka og den hadde det visstnok kjempefint!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #45 Skrevet 10. august 2009 Så lenge det er lov til å ha katter der hvor du bor vil du nok ikke bli kvitt dem. Så like greit å bare godta dem først som sist..
Gjest lupa Skrevet 10. august 2009 #46 Skrevet 10. august 2009 Vel,folk må få lov til å ha dyr selv om du ikke liker det. Mye jeg også ikke kan fordra,men sitter ikke å tror at alt jeg ikke liker skal forsvinne. Det er vel sånn det er å bo der det er andre mennesker som gjerne har et annet syn enn en sjøl har.Enten så må man nesten godta det eller flytte til en øde plass der det ikke bor noen :gjeiper: Men seriøst noe som er et enda større problem enn at folk faktisk går til anskaffelse av kjæledyr,er at folk ikke kan kastrere/sterilisere katten sin.Er jo så mange villkatter overalt nå,og katter er ikke laget for å greie seg uten mennesker
Envy Skrevet 10. august 2009 #47 Skrevet 10. august 2009 Man kan ikke ha innekatt. Det er dyreplageri. En katt må få være ute å kose see, men på landet! du har tydeligvis ikke vært noen dyreeier skjønner jeg. nei, det er ikke dyreplageri å ha innekatt, minstekravet er at de skal ha 50kvm å røre seg på, i tillegg til at de får oppmerksomhet, kos og lek fra eierne. Det får denne mer enn nok av, i tillegg til at vi bor på 250kvm OG vi har hund i tillegg som hun trives veldig godt sammen med. Så nei, det behøver absolutt ikke å være dyreplageri å ha innekatt, ring å spør en vetrinær. Spørsmål, er du en av de som gjerne legger ut gift til kattene oxo? Eller er du kasnkje en av dem som kan finne på å gå til anskaffelse av dyr, for så å dumpe det i veikanten, på et kjøpesenter etc. når ferietiden kommer? Du høres iallefall ikke ut som du har mye peil eller empati når det gjelder dyr. Fy deg, jeg misliker mennesker som deg sterkt.
Gjest Irmelin Skrevet 10. august 2009 #48 Skrevet 10. august 2009 Vel,folk må få lov til å ha dyr selv om du ikke liker det. Mye jeg også ikke kan fordra,men sitter ikke å tror at alt jeg ikke liker skal forsvinne. Det er vel sånn det er å bo der det er andre mennesker som gjerne har et annet syn enn en sjøl har.Enten så må man nesten godta det eller flytte til en øde plass der det ikke bor noen :gjeiper: Men seriøst noe som er et enda større problem enn at folk faktisk går til anskaffelse av kjæledyr,er at folk ikke kan kastrere/sterilisere katten sin.Er jo så mange villkatter overalt nå,og katter er ikke laget for å greie seg uten mennesker Eeh.. det stemmer vel ikke helt?
Gjest lupa Skrevet 10. august 2009 #49 Skrevet 10. august 2009 Eeh.. det stemmer vel ikke helt? Jaha? Katter er i hvert fall avhengig av mennesker,de er jo ikke ville dyr.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #50 Skrevet 10. august 2009 Jaha? Katter er i hvert fall avhengig av mennesker,de er jo ikke ville dyr. Haha hva? selvfølgelig er de ville dyr. hva trodde du?
Harlekin Skrevet 11. august 2009 #51 Skrevet 11. august 2009 Haha hva? selvfølgelig er de ville dyr. hva trodde du? Katter i Norge er ikke villkatter, de er domestisert og klarer seg ikke godt uten mennesker. Det finnes faktisk ikke villkatter her til lands.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 11. august 2009 #52 Skrevet 11. august 2009 Katter i Norge er ikke villkatter, de er domestisert og klarer seg ikke godt uten mennesker. Det finnes faktisk ikke villkatter her til lands. Hørt om gaupe?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #53 Skrevet 11. august 2009 Hørt om gaupe? Gaupe går ikke under klassen "villkatt". Men den er i kattefamilien så du var i nærheten :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #54 Skrevet 11. august 2009 Hørt om gaupe? Nå er et faktisk en viss forskjell på en huskatt og ei gaupe. En hund er i slekt med ulven. Tror du at en chihuaha eller en puddel kan klare seg ute gjennom en norsk vinter?
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 11. august 2009 #55 Skrevet 11. august 2009 Nå er et faktisk en viss forskjell på en huskatt og ei gaupe. En hund er i slekt med ulven. Tror du at en chihuaha eller en puddel kan klare seg ute gjennom en norsk vinter? javel, men uansett kan dere slutte å ta med katter inn i byen
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #56 Skrevet 11. august 2009 Hørt om gaupe? Vilkatt (Felis silvestris) er en art som tilhører slekten småkatter (Felis). Arten er utbredt over store deler av Afrika og Eurasia. Tamkatten (gjerne kalt huskatt i Norge) er en genetisk variant av underarten afrikansk villkatt, som i seg selv er en av fem anerkjente underarter av villkatt. Villkattens nærmeste slektning er i følge Carlos A. Driscoll med flere sandkatten.[2] Men som gjest over meg sa, gaupen hører ihvertfall til i kattefamilien
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #57 Skrevet 11. august 2009 javel, men uansett kan dere slutte å ta med katter inn i byen Nei. Hvis det plager deg kan du flytte ut av byen Som flere andre her har sagt, så lenge DU velger å bo i nærheten av andre mennesker må du bare leve med irriterende vaner.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 13. august 2009 #58 Skrevet 13. august 2009 Ellers så minner denne tråden om voksne barnløse som mener at alle barnefamilier ikke hører hjemme i deres nabolag... Jeg tror de fleste av oss har vært borti noen slike.. dette var jammen saklig. Hmm, små barn bråker ikke utenfor vinduene mine klokka 3 om natta. Jeg er faktisk gravid, livredd for toxoplasmose, og jeg tør ikke sitte i hagen min fordi alle katte-krapylene til naboen driter og pisser der hele tida. Små barn er faktisk ikke smitsomme for meg, mens katter er.
superlady Skrevet 13. august 2009 #59 Skrevet 13. august 2009 dette var jammen saklig. Hmm, små barn bråker ikke utenfor vinduene mine klokka 3 om natta. Jeg er faktisk gravid, livredd for toxoplasmose, og jeg tør ikke sitte i hagen min fordi alle katte-krapylene til naboen driter og pisser der hele tida. Små barn er faktisk ikke smitsomme for meg, mens katter er. Vel, nå mente jeg det som et eksempel på enkelte nabolag og at man må tåle naboer enten man liker det eller ikke (og ja, det finnes flere barnløse voksne/eldre som foretrekker søte små katter fremfor bråkete barnefamilier). Det var, selv om jeg kan forstå misforståelsen, ikke myntet direkte på deg... Ellers høres det ut som om du kan ta en prat med naboen om kattene. Kastrerte katter hyler ikke, ellers kan man prøve å holde dem inne om natten. Jeg har dokasse til min pus ute og jeg vet at hun bruker den. (ellers sliter jeg som sagt med at kasser tisser og bæsjer rett på plen - det er noe hunder driver med. katter er opplært fra naturens side til å grave ned, men nok om det). Om du bor et sted hvor naboen har lov til å ha katt, derimot, suck it up eller flytt til et sted som har regler mot dyrehold. Det er vel alt jeg har å si om denne saken. Nå sjekker jeg ut av tråden.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #60 Skrevet 13. august 2009 dette var jammen saklig. Hmm, små barn bråker ikke utenfor vinduene mine klokka 3 om natta. Jeg er faktisk gravid, livredd for toxoplasmose, og jeg tør ikke sitte i hagen min fordi alle katte-krapylene til naboen driter og pisser der hele tida. Små barn er faktisk ikke smitsomme for meg, mens katter er. Men små barn løper rundt og hyler utenfor vinduet mitt når jeg har vært på nattevakt og skal på ny nattevakt samme kveld Men siden jeg har valgt å bo i nærheten av andre mennesker må jeg nesten bare leve med det... Uansett trenger du ikke være redd for toxoplasmose på det grunnlaget så lenge du har en ok håndhygiene Så bare slapp av og sett deg ut i hagen hvis det er det du vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå