Troyamin Skrevet 9. august 2009 #21 Skrevet 9. august 2009 har du problemer med det, så må du kanskje flytte... Det synes jeg ts skal gjøre. Flytte langt inn på heia der ingen andre kan plage han!
Avalon Skrevet 9. august 2009 #22 Skrevet 9. august 2009 Du får gjøre som bestfaren min, han satt på loftet utstyrt med luftgevær og kikkersikte og tok kattene som lusket inn i hagen hans Det finnes faktisk lover mot dette, og de som gjør det kan vente seg konsekvensene av det.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 9. august 2009 #23 Skrevet 9. august 2009 Nå har jeg selv katt da så jeg er jo litt inhabil i denne saken, men da jeg bodde i byen så må jeg si at en del av folkene som bodde rundt meg var mye mer plagsomme enn kattene.. En del av å bo i by er dessverre å måtte sluke et par kameler. Men det skal jo naboene dine også gjøre selvfølgelig. Alle er dessverre nødt til å jenke seg noen hakk. Alle naboene mine nå har mange barn som løper rundt og skriker og gauler hele tiden. Ringer på og stikker av og synes de er sååå festlige. Når det ikke er hyggelig er det faktisk ganske plagsomt, men jeg må dessverre bare tåle det. Når barna ikke hyler, griller de i hagen og grillosen er plagsom, det samme er det når de voksne skal drikke og kose seg ute til langt på natt. -Men hva kan man gjøre? DET ER LIKSOM NOE MED AT MAN BOR RUNDT ANDRE OG MÅ TÅLE LITT... har du problemer med det, så må du kanskje flytte... Ja, ikke sant. Det er naturligvis JEG som må flytte når nye mennesker kommer med kattene sine.
superlady Skrevet 9. august 2009 #24 Skrevet 9. august 2009 Ja, ikke sant. Det er naturligvis JEG som må flytte når nye mennesker kommer med kattene sine. Nå siktet jeg til det å akspetere at naboene og en selv kanskje ikke alltid er like enige i alt da. Gudene skal vite at jeg har måttet tolere mye jeg også (og fortsatt må) og det er det som heter naboskap!
superlady Skrevet 9. august 2009 #25 Skrevet 9. august 2009 Ellers så minner denne tråden om voksne barnløse som mener at alle barnefamilier ikke hører hjemme i deres nabolag... Jeg tror de fleste av oss har vært borti noen slike..
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #26 Skrevet 9. august 2009 Men selv om du har måttet tåle mye er det da sunn fornuft å ikke innføre enda en katt i ett nabolag i ett tettbygd strøk som allerede har nok katter.
superlady Skrevet 9. august 2009 #27 Skrevet 9. august 2009 (endret) Men selv om du har måttet tåle mye er det da sunn fornuft å ikke innføre enda en katt i ett nabolag i ett tettbygd strøk som allerede har nok katter. men hvordan kan man vite det når man flytter inn i et nytt nabolag da??? Det står jo ikke akkurat i prospektet. Om det ikke finnes noen lover mot husdyr, så ser jeg ærlig talt ikke problemet. Om man med vilje velger et borettslag/sameie hvor husdyr er forbudt, så greit nok å klage om kattene er til sjenanse. -men spørsmålet er igjen: hvordan vet man det når man flytter? Når jeg vurderer å flytte nye steder så undersøker jeg hvordan det ligger i forhold til ting jeg er opptatt av, buss, bane, trafikkerte veier, butikker, utbyggingsplaner osv (og selvfølgelig om husdyr er lov), jeg undersøker ikke om nabolaget har to, fire, seks eller hundre katter! Min erfaring er uansett at ikke-katteeiere ikke klarer å se forskjell på kattene uansett, så lenge de er nokså like i fargene. Naboene mine tror at min katt er den eneste i nabolaget (og skjønner ikke at den ikke kan være to steder samtidig f.eks), mens det egentlig finnes 5! Endret 9. august 2009 av superlady
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #28 Skrevet 9. august 2009 Det finnes alltid noe man kan spraye på for å unngå katten, evt stå der beredt en dag og hell litt kaldt vann på den, da holder den seg muligens borte Det er i allefall ingen vits i å fortsette å irritere seg over dette problemet for du vil aldri komme noen vei med det allikevel. Og katteelsker som jeg er ville heller ikke jeg brydd meg om en nabo som deg desverre.. Jeg er derimot irritert på alle hundene som springer løst her i nabolaget og skremmer barna rundt her, musikkspillingen om natten når jeg skal sove, skrikende unger osv osv.. Men men.. som superlady skriver, bor man i by, må man svelge noen kameler
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #29 Skrevet 9. august 2009 men hvordan kan man vite det når man flytter inn i et nytt nabolag da??? Det står jo ikke akkurat i prospektet. Om det ikke finnes noen lover mot husdyr, så ser jeg ærlig talt ikke problemet. Om man med vilje velger et borettslag/sameie hvor husdyr er forbudt, så greit nok å klage om kattene er til sjenanse. -men spørsmålet er igjen: hvordan vet man det når man flytter? Når jeg vurderer å flytte nye steder så undersøker jeg hvordan det ligger i forhold til ting jeg er opptatt av, buss, bane, trafikkerte veier, butikker, utbyggingsplaner osv (og selvfølgelig om husdyr er lov), jeg undersøker ikke om nabolaget har to, fire, seks eller hundre katter! Min erfaring er uansett at ikke-katteeiere ikke klarer å se forskjell på kattene uansett, så lenge de er nokså like i fargene. Naboene mine tror at min katt er den eneste i nabolaget (og skjønner ikke at den ikke kan være to steder samtidig f.eks), mens det egentlig finnes 5! Tenkte ikke på en som har katt før man flytter inn i nytt nabolag Man kan da ikke kaste ut en katt man allerede har. Snakker om å skaffe seg katt i ett nabolag der man vet at det allerede finnes for mye katter.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #30 Skrevet 9. august 2009 Tenkte ikke på en som har katt før man flytter inn i nytt nabolag Man kan da ikke kaste ut en katt man allerede har. Snakker om å skaffe seg katt i ett nabolag der man vet at det allerede finnes for mye katter. Så da er du av den typen som ALLTID tar hensyn til din nabo fremfor ditt eget behov??? Stort av deg!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #31 Skrevet 9. august 2009 Så da er du av den typen som ALLTID tar hensyn til din nabo fremfor ditt eget behov??? Stort av deg! Behov for en katt? :klø: Nei, men jeg prøver å minimere ubehaget. Altså, jeg tar hensyn men lever livet mitt godt fordi om. Og jeg tenker konsekvens før jeg utfører en handlig, hvor stort av meg
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #32 Skrevet 9. august 2009 Behov for en katt? :klø: Nei, men jeg prøver å minimere ubehaget. Altså, jeg tar hensyn men lever livet mitt godt fordi om. Og jeg tenker konsekvens før jeg utfører en handlig, hvor stort av meg ja, for mange så er husdyr et behov.. Bl.a for sånne som meg
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #33 Skrevet 9. august 2009 ja, for mange så er husdyr et behov.. Bl.a for sånne som meg For meg også, men ikke nødvendigvis en katt. Finnes mange andre dyr som vil dekke dette behovet, bla kaniner eller en minigris, og som ikke påfører hele nabolaget ubehag på grunn av dine behov. Dette er snakk om tettbygde strøk med høy nok kattepopulasjon fra før.
superlady Skrevet 9. august 2009 #34 Skrevet 9. august 2009 For meg også, men ikke nødvendigvis en katt. Finnes mange andre dyr som vil dekke dette behovet, bla kaniner eller en minigris, og som ikke påfører hele nabolaget ubehag på grunn av dine behov. Dette er snakk om tettbygde strøk med høy nok kattepopulasjon fra før. Nå har jeg aldri prøvd minigris, men jeg har prøvd både kaniner, katt og hund og jeg mener helt seriøst at selv om kaniner er søte og alt det der, så er det et stort skille mellom dem og litt "større" husdyr
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #35 Skrevet 9. august 2009 For meg også, men ikke nødvendigvis en katt. Finnes mange andre dyr som vil dekke dette behovet, bla kaniner eller en minigris, og som ikke påfører hele nabolaget ubehag på grunn av dine behov. Dette er snakk om tettbygde strøk med høy nok kattepopulasjon fra før. Jeg har hatt kaniner også jeg, men nå syns jeg det blir stor forskjell på det og en katt. Og nå er jo jeg en gang et kattemenneske, kanskje fordi jeg har vokst opp med katter siden jeg var liten.. Men nå ser det ikke ut for at fertallet rundt her syns kattene er plagsomme da, selv om det helt sikkert er noen. Tror de er mere plaget av noen av hundene som til tider går uten bånd..
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 9. august 2009 #36 Skrevet 9. august 2009 Ja, skaff dere hund i stedet. Disse kattene går fritt, og er en plage for resten av samholdet. Hunder kan man godt ta med til byen, selv om det beste hadde vært å fjerne dem også, men katter kan dere holde unna byen!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #37 Skrevet 9. august 2009 Ja, skaff dere hund i stedet. Disse kattene går fritt, og er en plage for resten av samholdet. Hunder kan man godt ta med til byen, selv om det beste hadde vært å fjerne dem også, men katter kan dere holde unna byen! Hvorfor skal jeg skaffe meg hund i stedet for katt når jeg liker katter bedre?? Har overhodet ikke lyst på hund faktisk.. Her er det vel en katt i annenhver husstand og jeg syns det er bare koslig jeg (jeg liker dem da). Selvfølgelig vil de være en plage for noen, akkurat som andre ting vil plage andre igjen, sånn vil det alltid være.. Tror nok dessverre du bare må leve med disse kattene gitt
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. august 2009 #38 Skrevet 9. august 2009 (endret) Ja, skaff dere hund i stedet. Disse kattene går fritt, og er en plage for resten av samholdet. Hunder kan man godt ta med til byen, selv om det beste hadde vært å fjerne dem også, men katter kan dere holde unna byen! Føler jeg kan uttale meg, siden mine katter er innekatter.. skjønt, pelsen flyr jo fordet... må spørre; har du noen gang blitt plaget med å få mye pels på genseren fra utekatter i nabolaget når du har vært på butikken? Og hvorfor er det bedre å ta med hunder til byen, enn katter? Hunder gjør mye teit de også. Jeg har blitt møtt med uforståelse (og sinne!!!) når jeg har bedt min "kommende svigerbror" om å plukke opp skitten som hunden har lagt i hagen, og bedt ham holde hunden unna min bil, så han ikke tisser opp etter den (gjorde det nemlig).... Syns ikke hunder er hverken bedre eller dårlige enn katter på det området. Jeg elsker katter, men innser jo at de kan skape problemer for noen. Akkurat som hunder og mennesker kan. Er en grunn til at man ikke liker mennesker da... Endret 9. august 2009 av ~Fantabulous_kitten~
Envy Skrevet 9. august 2009 #39 Skrevet 9. august 2009 Du TS, for det første må jeg starte med å si at det så absolutt høres ut som det er DU som bør komme deg ut av byen/tettbygde strøk, du høres forferdelig hårsår ut, og burde kanskje funnet deg en liten hytte ute i skogen hvor hverken katter, hunder eller annet kan plage deg Når det er sagt kan jeg jo forsette med å si at jeg er selv katte-eier og faktisk veldig glad i "kreket" mitt, og hadde ikke kvittet meg med henne uansett hvor mye du eller andre naboer hadde klaget. Katter går som de vil, og det går dessverre ikke an å lære dem opp til hvor de skal være og ikke være. Det jeg derimot ikke skjønner er at folk tør å la kattene sine gå ut i byer og tettbygde strøk, nettopp på grunn av denne bil-episoden du fortalte, pluss endel gærne folk (som de bestefaren med gevær som ble nevnt). Derfor er min lille frøken innekatt og det er en løsning som funker for oss, ingen plager henne, og hun plager heller ikke andre. Så det du kanskje heller bør oppfordre til er at folk bør ha innekatter. for det å kreve at folk ikke kan han katt blir litt for dumt. Tenke på allergikerne blir også litt for dumt. Det er jo det samme som at jg skal si til deg at du skal sette bilen i garasjen og begynne å gå til jobb fordi folk er faktisk allergiske mot veistøv eller eksos eller hva det er oxo.. skjerp deg og tenk deg om en gang eller to til..
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #40 Skrevet 10. august 2009 Du TS, for det første må jeg starte med å si at det så absolutt høres ut som det er DU som bør komme deg ut av byen/tettbygde strøk, du høres forferdelig hårsår ut, og burde kanskje funnet deg en liten hytte ute i skogen hvor hverken katter, hunder eller annet kan plage deg Når det er sagt kan jeg jo forsette med å si at jeg er selv katte-eier og faktisk veldig glad i "kreket" mitt, og hadde ikke kvittet meg med henne uansett hvor mye du eller andre naboer hadde klaget. Katter går som de vil, og det går dessverre ikke an å lære dem opp til hvor de skal være og ikke være. Det jeg derimot ikke skjønner er at folk tør å la kattene sine gå ut i byer og tettbygde strøk, nettopp på grunn av denne bil-episoden du fortalte, pluss endel gærne folk (som de bestefaren med gevær som ble nevnt). Derfor er min lille frøken innekatt og det er en løsning som funker for oss, ingen plager henne, og hun plager heller ikke andre. Så det du kanskje heller bør oppfordre til er at folk bør ha innekatter. for det å kreve at folk ikke kan han katt blir litt for dumt. Tenke på allergikerne blir også litt for dumt. Det er jo det samme som at jg skal si til deg at du skal sette bilen i garasjen og begynne å gå til jobb fordi folk er faktisk allergiske mot veistøv eller eksos eller hva det er oxo.. skjerp deg og tenk deg om en gang eller to til.. Man kan ikke ha innekatt. Det er dyreplageri. En katt må få være ute å kose see, men på landet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå