Gå til innhold

Til alle katteeiere

Anbefalte innlegg

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet

Slutt å ta med katten inn til byen eller i andre tettbygde strøk. Nå er jeg faen omringet av katter fra alle hold, som kommer til hagen og driter og graver hull over alt. Pisser på trærne, og det stinker der. Her i nabolaget har vi hatt ei katt som har levd her i mange, mange år, og det er greit. Men for to år siden kom det ei ny katt, i fjor kom det no nye katter, og for noen måneder siden fikk vi nye naboer som jeg oppdaget i dag at også hadde katt. Så nå er det 5 katter i dette nabolaget, som driver å drar meg seg døde mus og fugler rundt om kring.

For ei uke siden holdt jeg på å kjøre over ei katt i det jeg skulle ut å handle, og jeg måtte bremse så hardt at han bak meg klarte å kjøre på meg. Dette førte naturligvis til at jeg måtte kaste bort tid på å fylle ut skademelding og få fiksa bilen.

Katten har intet i byen å gjøre. Kun de som bor der det er lite folk skal ha katter. Også finns det jo UTROLIG nok allergikkere rundt oss også, så kanskje man burdte tenke litt på dem. Jeg er hvertfall lei av å vokne til nygravde hull og fersk drit i hagen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som også er drittlei sånne mennesker som deg.

Bygg deg et svært og høyt gjerde rundt eiendommen din du, så får nabolaget ditt slippe din eder og galle.

• Liker 1
Skrevet

Du får gjøre som bestfaren min, han satt på loftet utstyrt med luftgevær og kikkersikte og tok kattene som lusket inn i hagen hans ;)

Skrevet

*Sitter nå og tenker på allergikkere*

Er litt usikker på hva som vil skje - gikk alle? :klø:

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet
Det er mange som også er drittlei sånne mennesker som deg.

Bygg deg et svært og høyt gjerde rundt eiendommen din du, så får nabolaget ditt slippe din eder og galle.

Skal jeg måtte bruke penger, tid og samtidig ødelegge tomten min fordi ANDRE på død og liv skal ha disse kattesvina? Jeg sier ikke at det skal være forbudt med katter, men folk kan tenke seg om to ganger før de tar katt inn i byen. Da kan jeg like greit skaffe meg en slange å sende rundt i nabolaget for å ta knekken på disse.

Skrevet
Skal jeg måtte bruke penger, tid og samtidig ødelegge tomten min fordi ANDRE på død og liv skal ha disse kattesvina? Jeg sier ikke at det skal være forbudt med katter, men folk kan tenke seg om to ganger før de tar katt inn i byen. Da kan jeg like greit skaffe meg en slange å sende rundt i nabolaget for å ta knekken på disse.

Du har en stor tillit til tankens kraft.

Kan du vennligst bruke et par minutter på å tenke på at jeg burde få 2-3 mill inn på konto i morgen? Så skal jeg ikke bry deg med mer.

Gjest Skittsnakker
Skrevet

Åpenbart er feilen du gjorde å bremse uten å sjekke sonen bak deg. Ved situasjoner som dette skal du fortsette å kjøre for å ungå en ulykke, slik som du hadde. I beste fall tar du katta med en gang, i verste tilfelle stikker de gjennom en hekk og du må pløye gjennom hagen til en av dine hensynsløse naboer for å få has på kreket.

Mitt råd er å aktivt søke udyrene ut hver dag på vei til jobb, så håper jeg det ikke tar lang tid før naboene dine slår seg sammen og har avsteming over hvorvidt du selv har livets rett.

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet
Åpenbart er feilen du gjorde å bremse uten å sjekke sonen bak deg. Ved situasjoner som dette skal du fortsette å kjøre for å ungå en ulykke, slik som du hadde. I beste fall tar du katta med en gang, i verste tilfelle stikker de gjennom en hekk og du må pløye gjennom hagen til en av dine hensynsløse naboer for å få has på kreket.

Mitt råd er å aktivt søke udyrene ut hver dag på vei til jobb, så håper jeg det ikke tar lang tid før naboene dine slår seg sammen og har avsteming over hvorvidt du selv har livets rett.

Ja, jeg burdte nok bare kjørt over kreket, men du bør ta teorieprøven på nytt. det er de bak som har ansvar for å holde avstand. Jeg kan ikke ta ansvar for de bak meg

Gjest Gjest_tomine_*
Skrevet

altså... jeg kan egentlig skjønne hva du mener, til en viss grad.. Sammenlign katter med hunder f.eks:

Hunden: bæsjer i hagen til en person - gud nåde deg om du ikke plukker opp!

Katten: bæsjer i hagen til en person - den er jo bare en katt! Vet ikke bedre!

Hunden: Bjeffer tidlig om morgenen/sent på kvelden - få styr på det førbanna bikkjekreket ditt, ellers...

Katten: Remjer høylytt dag og natt pga løpetider, slossing, osv - den er jo bare en katt! Vet ikke bedre!

Hunden: går løs og skremmer noen - jeg skal avlive kjøteren din!

Katten: går løs og skremmer noen - den er jo bare en katt! vet ikke bedre! (Jo, katter skremmer enkelte folk også, akkurat som hunder)

Hunden: graver opp plenen din - du skal jaggu få fiske det!

Katten: graver opp plenen din - det er jo bare en katt! vet ikke bedre!

KATTEN hopper lett inn vinduet ditt og pisser i sengen din

KATTEN er ikke allergivennlig (jeg sier ikke at hunden er det, men den er inne, i bånd eller på privat eiendom)

KATTEN gir deg gjerne en morgengave i form av frosk, mus, ekkorn, fugl o.l full av allslags bakterier og drit på døren.

Jeg må få påpeke at jeg ikke har særlig i mot katter, men jeg har litt i mot E-N-K-E-L-T-E katte-eiere! Man skal ta ansvar for katta si akkurat som for hunden sin!

Men å overdrive som å jakte på den, kjøre over med vilje, eller skade katten er uakseptabelt! Tross alt.. Katten vet ikke bedre.. Kjør over eieren sier jeg!

Gjest Gjestefarge
Skrevet

De graver synlige hull i hagen, alle sammen?

Og bæsjekladdene ligger fullt synlige opp i dagen?

På gården jeg bor finnes 6 katter tilsammen, med flere eiere.

Jeg kan ikke huske å ha sett ett eneste hull etter dem, så det jeg må konkludere med i ditt tilfelle er at de er grådig store?

Maine Coon gå og legg deg liksom, har dere en ny rase oppe hos dere?

Trønderlynx, kanskje? :fnise:

Men seriøst; du kan kreve at naboene steriliserer/kastrerer kattene, dette vil dempe skikemjauing, pisselukt og slossing.

Gjest Gjestefarge
Skrevet

Og Tomine;

bikkjer veit ikke bedre de heller, de er bare mye flinkere til å oppføre seg som bikkjer overfor mennesklige krav....

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet
De graver synlige hull i hagen, alle sammen?

Og bæsjekladdene ligger fullt synlige opp i dagen?

På gården jeg bor finnes 6 katter tilsammen, med flere eiere.

Jeg kan ikke huske å ha sett ett eneste hull etter dem, så det jeg må konkludere med i ditt tilfelle er at de er grådig store?

Maine Coon gå og legg deg liksom, har dere en ny rase oppe hos dere?

Trønderlynx, kanskje? :fnise:

Men seriøst; du kan kreve at naboene steriliserer/kastrerer kattene, dette vil dempe skikemjauing, pisselukt og slossing.

De graver hull i hagen, driter, og tetter det dårlig. Dermed blir det både hull og drit. I blant når jeg klipper plenen spruter det ut drit under gressklipperen fordi jeg har kjørt over en dritklomp som ikke er nedgravd. Det er rene helvete. Jager bort fuglene i hagen som jeg synes er trivlige å se på også. Hater ikke katter, men liker deffinitivt ikke katter i byen. Få dem vekk

Gjest Gjestefarge
Skrevet

Katt deg vekk er et middel du kan spre i hagen så kattene unngår denne.

Get Off Spray katt/hund kan også fungere.

Og for å være litt hyggelig mot "kreka" kan du plante litt kattemynte der du VIL at de skal være.

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet
Katt deg vekk er et middel du kan spre i hagen så kattene unngår denne.

Get Off Spray katt/hund kan også fungere.

Og for å være litt hyggelig mot "kreka" kan du plante litt kattemynte der du VIL at de skal være.

Men det letteste hadde vært om de kunne kvitte seg med kattene

Gjest Gjestefarge
Skrevet

Ja, et Poff-Sala-Bim-Borte høres enkelt ut, men i virkeligheten tror jeg det blir vanskelig å gjennomføre, samt at katteeierne kanskje ville satt seg en smule på bakbeina...

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet
Ja, et Poff-Sala-Bim-Borte høres enkelt ut, men i virkeligheten tror jeg det blir vanskelig å gjennomføre, samt at katteeierne kanskje ville satt seg en smule på bakbeina...

Ja, dessverre er det sånn at mennesker på død og liv skal ta dyr inn i hus. Skjønner ikke at de gidder. Skjønner de ikke at de bare plager folk med dem? Drar med seg pels i butikken og skitner til klærne mine med drit og all slags møkk. Uff, få dyr ut av byen, strax!

Gjest Catwoman
Skrevet

Uten kattene i byene hadde det vært atskillig mer mus.

Skrevet

Er faktisk enig med TS her. Bor man i tettbygd strøk bør man gjøre en vurdering på hvor mange av naboene som har katt før man går til annskaffelse av egen.

Er det mer enn ett par så kjøp ett par kaniner eller en bikkje i stedenfor, krever mer jobb men mye hyggeligere for naboer og småvillt.

Gjest XxXx09
Skrevet
Du får gjøre som bestfaren min, han satt på loftet utstyrt med luftgevær og kikkersikte og tok kattene som lusket inn i hagen hans ;)

stakkars han om han hadde gjort det med min katt!

Skrevet

Nå har jeg selv katt da så jeg er jo litt inhabil i denne saken, men da jeg bodde i byen så må jeg si at en del av folkene som bodde rundt meg var mye mer plagsomme enn kattene..

En del av å bo i by er dessverre å måtte sluke et par kameler. Men det skal jo naboene dine også gjøre selvfølgelig. Alle er dessverre nødt til å jenke seg noen hakk.

Alle naboene mine nå har mange barn som løper rundt og skriker og gauler hele tiden. Ringer på og stikker av og synes de er sååå festlige. Når det ikke er hyggelig er det faktisk ganske plagsomt, men jeg må dessverre bare tåle det. Når barna ikke hyler, griller de i hagen og grillosen er plagsom, det samme er det når de voksne skal drikke og kose seg ute til langt på natt. -Men hva kan man gjøre?

DET ER LIKSOM NOE MED AT MAN BOR RUNDT ANDRE OG MÅ TÅLE LITT...

har du problemer med det, så må du kanskje flytte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...