Pupsilure Skrevet 8. januar 2010 #261 Del Skrevet 8. januar 2010 Et spm til, har du blitt satt frem/tilbake på noen av ultralydene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #262 Del Skrevet 8. januar 2010 Åååå, så koselig med video :rødme: Angrer litt på at jeg ikke gjorde det.... Jammen stor forskjell på de to ukene! Man så mye mer på din enn min, og litt greit å sammenligne når jeg vet at akkurat samme maskin er brukt Skal dere ta flere ultralyder, eller blir ordinær den neste nå? Hadde du med henvisning? Hvor mye betalte du? Han sa til meg at det bare var å be legen om henvisning, så betalte jeg bare 100 kr, ellers ble det 600 neste gang også. Jeg sa at jeg trodde det var vanskelig å få henvisning fra legen, med mindre det var noe galt, men det var han ikke enig i. Det var bare å be om det, så fikk jeg det :klø: Jeg har betalt 100,- begge gangene, men har vært der tidligere på vanlig gynekologisk undersøkelse. Hadde ikke med henvisning den gangen, men vet at jeg betalte mer enn de som skulle på vanlig GU og hadde henvisning. Har ikke planer om flere ultralyder nå før den ordinære, men tror nok det blir en 3-d ultralyd senere i svangerskapet Har en søster som tok det, og det var helt utrolig hvor bra bilder det ble av det. Det er jo bare å ringe legen din å spørre om å få en henvisning da. Om du forteller at du har vært der en gang og at det blir rimeligere for deg så kanskje han/hun skjønner hvorfor du ønsker den. Det værste svaret du kan få er jo bare et NEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #263 Del Skrevet 8. januar 2010 Et spm til, har du blitt satt frem/tilbake på noen av ultralydene? Har ikke kunnet si noe om termindato på noen av ultralydene. Den først var altfor tidlig og i dag var jo mini veldig i aktivitet, så det var ikke lett for han å måle. Men etter målene regnet han med at jeg var helt i starten av uke 12. Men jeg er ganske sikker på når jeg hadde EL, pga testing, så tror den datoen vi har regnet ut på nettet er mest riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #264 Del Skrevet 10. januar 2010 Her har det vært en stille innehelg så langt. Orker ikke å være så mye ute når gradestokken viser -23 :gjeiper: I går kveld når jeg lå på sofaen kjente jeg akkurat som om to luftbobler sprakk i magen/litt lenger ned. Kan dette være de første følelsene av bevegelse :rødme: eller er dette litt tidlig? Ha en fin søndag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 10. januar 2010 #265 Del Skrevet 10. januar 2010 Her har det vært en stille innehelg så langt. Orker ikke å være så mye ute når gradestokken viser -23 :gjeiper: I går kveld når jeg lå på sofaen kjente jeg akkurat som om to luftbobler sprakk i magen/litt lenger ned. Kan dette være de første følelsene av bevegelse :rødme: eller er dette litt tidlig? Ha en fin søndag alle sammen Det er nok litt tidlig. Men de siser det er slik det skal kjennes ut når man kjenner de første bevegelsene. Om noen uker kjenner vi nok bevegelser begge to :rødme: Det går egentlig ganske fort allikevel, syntes jeg Kos deg inne i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #266 Del Skrevet 10. januar 2010 Det er nok litt tidlig. Men de siser det er slik det skal kjennes ut når man kjenner de første bevegelsene. Om noen uker kjenner vi nok bevegelser begge to :rødme: Det går egentlig ganske fort allikevel, syntes jeg Kos deg inne i dag Men luftboble følelsen hadde jeg helt klart. Vet ikke helt hva annet det kunne være. Først så tenkte jeg på om det var slik det kjennes ut som når magen "prater" når man er sulten, men det var definnitivt ikke en slik følelse. I følge legen på UL var jeg på uke 12 på fredag, men jeg tror ikke helt på det siden jeg vet når jeg hadde EL. Men hvordan er det om egget festet seg tidlig? Er man da lenger på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 10. januar 2010 #267 Del Skrevet 10. januar 2010 ja, man er vel litt lenger hvis egget festet seg tidligere. Tror jeg da. Fosteret vil jo være litt mer utviklet da. Men kanskje han sa at du var i 12. uke? :klø: De sier vel det når man er 11+noe. Jeg tror ikke man kan kjenne noe før rundt uke 16 altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. januar 2010 #268 Del Skrevet 10. januar 2010 ja, man er vel litt lenger hvis egget festet seg tidligere. Tror jeg da. Fosteret vil jo være litt mer utviklet da. Men kanskje han sa at du var i 12. uke? :klø: De sier vel det når man er 11+noe. Jeg tror ikke man kan kjenne noe før rundt uke 16 altså Jeg kjente definitivt da jeg var 12 uker på vei sist. Det er ikke umulig. Det kommer an på retning babyen sparker, og morkakas plassering. Om morkaka ligger bak mot ryggen, så dyttes babyen mye mer mot utsiden, og man kan kjenne det tidligere. Ligger morkaka ut mot magen, så er den mest sannsynlig så i veien at man kjenner spark ekstra sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #269 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg kjente definitivt da jeg var 12 uker på vei sist. Det er ikke umulig. Det kommer an på retning babyen sparker, og morkakas plassering. Om morkaka ligger bak mot ryggen, så dyttes babyen mye mer mot utsiden, og man kan kjenne det tidligere. Ligger morkaka ut mot magen, så er den mest sannsynlig så i veien at man kjenner spark ekstra sent. Okei. Jeg spurte om hvordan morkaka var plassert når jeg var på UL på fredag og den var plassert hovedsakelig mot ryggen og ovre del av livmora eller hva det blir :gjeiper: Kanskje det var litt bevegelse jeg kjente likevel da :rødme: Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #270 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei på dere Etter en god natts søvn, er jeg nå klar for å ta fatt på denne ukens siste arbeidsdag. Men så er det nok slutt på fredags fri heretter Hadde en super tur til svømmehallen i går med Rosa76, og det var veldig godt å bevege seg litt i vann, men fikk et spark i "baken" av en annen svømmer (akkurat på samme side som jeg har kjent litt ubehag), så er litt øm der i dag skal jeg si... Ellers sov jeg ufattelig godt i natt, så det var godt. 12 uker i dag å JIPPI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. januar 2010 #271 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) 12 uker :hoppe: :rødme: Endret 14. januar 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2010 #272 Del Skrevet 14. januar 2010 Gratulerer med 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. januar 2010 #273 Del Skrevet 14. januar 2010 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 14. januar 2010 #274 Del Skrevet 14. januar 2010 Gratulerer med 12 uker Og takk for i går, var veldig hyggelig! Fint å få rørt litt på seg og koselig å slarve :gjeiper: Kjedelig at du fortsatt har vondt etter det solide sparket du fikk under vann da, får håpe det går over fort. Hvem skulle tru svømming var slik risikosport Jeg sov også godt i natt, fysisk aktivitet gjør underverker! Og formen er mye bedre i dag Ha en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 14. januar 2010 #275 Del Skrevet 14. januar 2010 Gratulerer med 12 uker ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. januar 2010 #276 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Innom og helsar på. Eg har følgd med deg i smug sidan du fekk positiv test - på nøyaktig same dag som min første test. Men nå står eg omsider fram. Gratulerer med 12 veker! Er du forresten sikker på at du berre er 12 veker på veg? Det virka som du fekk sterkare positiv test enn meg på første testdag, og i tillegg høyrtest minien ut til å vera ganske stor på UL. Min var 4,89 cm då eg var på UL forrige torsdag. Og eg trur h*n var ca. 5,3 cm i går (eg såg ikkje skjermen så godt, men trur det var ca. det som sto), noko som skulle tilsvara nøyaktig 12 veker. Herlig om det viser seg at du faktisk har kortare tid igjen, då. Endret 14. januar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #277 Del Skrevet 17. januar 2010 12 uker :hoppe: :rødme: Gratulerer med 12 uker! 12 uker Gratulerer med 12 uker ! Takk for det alle sammen Godt å ha passert disse 12 ukene nå. Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #278 Del Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer med 12 uker Og takk for i går, var veldig hyggelig! Fint å få rørt litt på seg og koselig å slarve :gjeiper: Kjedelig at du fortsatt har vondt etter det solide sparket du fikk under vann da, får håpe det går over fort. Hvem skulle tru svømming var slik risikosport Jeg sov også godt i natt, fysisk aktivitet gjør underverker! Og formen er mye bedre i dag Ha en super dag Takk for det Rosa76 Svømming - rissikosport? JA , vi får holde til høyre neste gang Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #279 Del Skrevet 17. januar 2010 Innom og helsar på. Eg har følgd med deg i smug sidan du fekk positiv test - på nøyaktig same dag som min første test. Men nå står eg omsider fram. Gratulerer med 12 veker! Er du forresten sikker på at du berre er 12 veker på veg? Det virka som du fekk sterkare positiv test enn meg på første testdag, og i tillegg høyrtest minien ut til å vera ganske stor på UL. Min var 4,89 cm då eg var på UL forrige torsdag. Og eg trur h*n var ca. 5,3 cm i går (eg såg ikkje skjermen så godt, men trur det var ca. det som sto), noko som skulle tilsvara nøyaktig 12 veker. Herlig om det viser seg at du faktisk har kortare tid igjen, då. Hei på deg Dreia, skal du være Jeg har nå smyglest litt i din bok jeg å, så det er lov Så morro at vi er like langt på vei, jeg tror nok jeg er 12+3 for den måneden det klaffet så vet testet jeg for EL og det stemmer med Men... Jeg hadde jo tidlig positiv test og høy stigning på HCG blodprøve, så vi får se når vi er på ordinær UL hva den sier. Forrige UL i uke 11+1 sa 12 uker, men mini var veldig aktiv så det var nok ikke så lett å måle. Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. januar 2010 #280 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei hei Så flinke dere jenter har vært å dratt på svømming, det synes jeg forresten er den deiligste form for trening! Når skal du neste gang på UL da? Har du forresten noen følelse for om det er gutt eller jente?? Neytiri=tidligere icechick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå