Gå til innhold

Min første graviditet. <3


Luna_82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her kommer en liten oppsummering av fødselen.

Hadde litt vondt i magen da jeg gikk å la meg den søndagen, men tenkte ikke noe over det. Trodde bare at magen var litt i ulage og at det skulle gå over i løpet av natten...

Våknet halv tre med at jeg hadde VELDIG vondt i magen. Prøvde å gå en tur på do for å se om det skulle bli bedre, men smerten kom og gikk med jevne mellomrom så da klokka ble tre måtte jeg vekke kjære og si at det var noe som var rart.

Vi stod opp og leste litt i graviditetsbøkene mine, og kjære fant ut at det kunne være rier. Jeg ringe til legevakten og de ringte til sykehuset for å høre om vi skulle komme. De sendte sykebil, jeg ringte og snakket med jordmor og vi skulle plukke henne opp i sykebilen. Vi bor to timer fra sykehuset, og da vi startet hjemmefra kom riene med fem minutters mellomrom. Vannet gikk da vi var en halvtime fra sykehuset, pressriene begynte og jordmor var redd for at hun måtte ta imot babyen i sykebilen. Sjåføren kjørte som en helt, det var heldigvis lite trafikk og vi kom frem til sykehuset klokken 6. Da hadde jeg full åpning og babyen var klar til å komme ut, så etter ett par press så var den lille plutselig født klokken 06.09.

Siden hun ble født 6 uker før tiden ble barnelege tilkalt, og hun ble tatt ned til prematuravdelingen ganske raskt. Kjære, som kjørte egen bil, kom ikke frem i tide til å være med på fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, skal si det gikk fort da! Synd at han ikke fikk være med på selve fødselen, men det viktigste er jo at alt er bra med dere :) Nydelig navn dere har funnet til jenta deres! Og gratulerer så masse igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...