Gå til innhold

Min første graviditet. <3


Luna_82

Anbefalte innlegg

Heisan alle sammen.

Vi fant ut for en måned siden at vi venter ett liten mirakel i Mars til neste år. :strix:

Siden dette er min første graviditet har jeg mange spørsmål og mange tanker i hodet, men det er vel normalt. Venter i spenning for å se hva som skjer de neste månedene. :)

Akkurat i dag er jeg 9+4, og symtomene begynner å komme.

De siste dagene har jeg vært litt småkvalm samtidig som jeg er sulten.

Sliten og trøtt.

Gråter for ingenting(kan ikke engang se extreme makeover uten å stortute) :cry3:

Får se om det kommer flere etterhvert... (Håper jeg slipper unna det verste...)

Var på første svangerskapskontroll i går, og på urinprøven kom det opp bakterier så jeg har fått en kur som jeg skal gå på i en uke så får vi se om det blir bedre. Må vel vente for å få resultatet av blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten!! :klem:

Jeg har alltid stortuta under extreme makover jeg.. blir spennende å se når jeg blir gravid :gjeiper:

Blodprøveresultatene pleier å komme rimelig raskt, hvis det ikke er noe heeelt spesielt som er rekvirert. Så du kan jo ringe inn å høre om du kan få høre resultatene hvis du er nysgjerrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten!! :klem:

Jeg har alltid stortuta under extreme makover jeg.. blir spennende å se når jeg blir gravid :gjeiper:

Blodprøveresultatene pleier å komme rimelig raskt, hvis det ikke er noe heeelt spesielt som er rekvirert. Så du kan jo ringe inn å høre om du kan få høre resultatene hvis du er nysgjerrig?

Takk takk. :klem:

Har fått litt tårer i øynene av extreme makeover, men aldri på den måten som jeg får nå, blir liksom litt skremt av alle disse sterke følelsene. Er det noe skummelt med blodprøvene blir jeg vel ringt opp så snart som mulig så jeg greier vel å vente...

Og i går snakket kjære med søskenbarnet sitt. Han og kjæresten venter også barn, og hun har samme termindato som meg, 6. Mars... :overrasket:

Litt av ett sammentreff... De fikk sin første i januar og vi trudde ikke de planla en til så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i morra, og magen er helt ødelagt.

Er kjempeplaget av luft i magen og det er ubehagelig.

Kvalmen er ikke så ille, men greier ikke spise så mye av gangen, blir bare små måltider og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ;) Håper luftplagene går over snart :jepp: Jeg har også alltid grått under extreme makeover, men sist jeg så på det (som gravid) tok det virkelig av. Så jeg og kjæresten fant ut at det var best å holde seg unna det programmet :fnise:

Lykke til!!! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Heisan, hyggelig med nye fjes her inne. :)

Formen er så som så i dag, blir lett sint og greier ikke spise ordentlig.

Har fått vite at svineinfluensaen er kommet til bygda, så jeg må vel holde meg hjemme og bare slappe av. Mamma ringte meg her om dagen og sa at jeg måtte være oppmerksom hvis jeg fikk influensasymtomer og ringe til legen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm i dag.

11+1 og kvalmen er blitt værre. Greier enda å holde på maten, så jeg får håpe det ikke blir værre.

Har også lært at inkubasjonstiden på svineinfluensaviruset bare er på 1-3 dager, så hvis noen ble smittet forrige helg burde de ha blitt syke allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker. :hoppe:

Skal vel egentlig ikke klage på formen, vet om mange som er mere plaget enn meg...

Lite kvalme, og har ikke merket noe annet bortsett fra litt humørsvingninger nå og da. (Er vel kanskje værst for kjære som må bo sammens med meg...)

Er veldig sliten om dagene etter at jeg begynte på jobb igjen, og jeg kjenner at 6 netter i uka kanskje er litt for mye når man er sliten i utgangspunktet. Må vel ringe sjefen og fortelle han de gode nyhetene.(har ikke gjort det enda...er litt treg....)

Kanskje vi blir enige om at jeg trapper litt ned på arbeidsmengden slik at jeg slipper å få noen ryggplager eller det som værre er så tidlig.

Matvanene er så som så, greier ikke spise så mye av gangen for da protesterer magen heftig.

Spiser litt når jeg er sulten og er ikke så flink å spise sunt heller... :sjenert:

Må ha:

Yoghurt, helst melonyoghurt i store beger... :sikle:

Jordbærgele, kan også brukes til å lukte på, lukter helt himmelsk...

Lakris, prøver å ikke spise så mye.

Leverpostei

Brunost

Smør, har aldri før brukt å ha smør på brødskiver når jeg spiser det, men nå må jeg ha det...

Av lukter har jeg ikke reager på mye, men stekt egg lukter helt j****g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

14+4

Vi var til første time hos jordmor i går. Alt ser bra ut og svangerskapet går normalt.

Vi fikk også høre hjertelyden for første gang. :strix:

Helt fantastisk å høre at det virkelig er noe som vokser der inne.

Nå er det bare å se frem til UL om en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

18+3 og to dager til UL... :hoppe: :hoppe:

Ellers er alt som normalt, går bare hjemme og teller dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Var på Ul i dag :strix:

Alt så fint ut og babyen vokser fint. Krabaten i magen var så urolig at jordmora hadde problem med å få tatt alle målene som hun skulle ta, og hun greide ikke å se kjønnet på babyen.

På et tidspunkt lå babyen å slo seg selv i hodet et par ganger... :fnise:

Nå vet jeg ihvertfall at det er liv der inne, selv om jeg ikke kjenner så mye enda. :danser:

Var helt utrulig å kunne se hva som skjer inne i magen. :hjerte:

Endret av Luna_82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Gratulerer med graviditeten, og fint at ultralyden ble en så fin opplevelse! Har dere tenkt til å ta en til privat for å finne ut kjønnet, eller bryr dere dere ikke så veldig mye om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ultralyd og at alt er bra!

Vi er akkurat like langt på vei ser jeg, og jeg har heller ikke kjent så mye til min enda. Kjenner småboblinger bare, og det minner VELDIG om når det er luft i magen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi blir å ta en til UL. Har tenkt litt på å få ta 3D-UL, men vi har ikke bestilt noe enda, så vi får se.

Nå syns jeg st jeg kjenner noe ganske ofte. :rødme:

Er ikke lett å vite om det er babyen eller bare luft i magen, blir vel enklere å vite forskjellen etterhvert. Har ikke kjent noe på utsiden enda, noe kjære syns er urettferdig...han vil jo også kjenne at det er noe der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra UL er lagt i bildetråden for termingruppen mars/april.

Endret av Luna_82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...