Gå til innhold

Twisted days and nights

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bil er kjekt :jepp: Vi har jo aldri hatt bil før, men her er vi helt avhengig av å ha bil, selv om vi bor sentralt. Nå er bilhold helt essensielt i den kulturen vi bor i også da, men jeg tror nok at jeg vil komme til å ønske å ha bil når vi en gang flytter tilbake også. Nå har jo jeg blitt så god til å kjøre og :ler:

Har dere tenkt på modell og slikt? Jeg har ikke peiling altså, sånn egentlig :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan få kjøpe vår bil! :jepp: Den er utrolig deilig å kjøre med taket nede på sommeren, men den blir dessverre litt liten til barnevogn... :sur:

Gjest Neferet
Skrevet

:ler: Var ikke måte på fremskyndig det. Men en er nesten avhengig av bil de fleste steder nå om dagen. Vi må faktisk ha to. :sjenert: Men en bil trenger ikke koste så mye da. :) (Selv om det er tapsprosjekt uten like.)

Jeg skulle også gjerne hatt høstferie merker jeg!

:klemmer:

Jeg håper vi klarer oss med en leeeenge! :jepp: Men det er klart at det kan være greit med en ihvertfall. :reise:

Bil er kjekt :jepp: Vi har jo aldri hatt bil før, men her er vi helt avhengig av å ha bil, selv om vi bor sentralt. Nå er bilhold helt essensielt i den kulturen vi bor i også da, men jeg tror nok at jeg vil komme til å ønske å ha bil når vi en gang flytter tilbake også. Nå har jo jeg blitt så god til å kjøre og :ler:

Har dere tenkt på modell og slikt? Jeg har ikke peiling altså, sånn egentlig :fnise:

Man blir vel fort utstøtt der du bor hvis man ikke har en bil kanskje? :ler: Du er sikkert litt sånn eksotisk utlending som ikke har lappen, men det skal jo snart endre seg! Vi skal ut på tur for å se på en Golf på fredag. Kjære har lagt planene på enten en Golf eller en Toyota av noe slag, men hun har hatt lyst på Golf siden før hun fikk lappen (nå 11 år siden) så jeg blir ikke overraska hvis det er det det blir! ;)

Dere kan få kjøpe vår bil! :jepp: Den er utrolig deilig å kjøre med taket nede på sommeren, men den blir dessverre litt liten til barnevogn... :sur:

Takk for tilbudet! :jepp: Men det blir nok ikke noen bil med nedetak på oss i første omgang... :ler: Har dere kjøpt ny bil? (mulig jeg har hørt noe om dette, men da må du bare bære over med meg... :sjenert: )

Skrevet

Nei, vi har ikke kommet så langt enda... Det er så meget som skal undersøkes og leses og deales og ordnes først... (ikke av meg)... Så foreøpig har vi cabben som ingen vil kjøpe nå i oktober (kan'ke skjønne det!! :fnise: ) Så jeg tror vi bare beholder den til det er blitt vår og litt flere faktisk er interessert i å kjøpe den typen bil. Så kjøper vi kanskje en billig "mellomstasjon" så lenge, inntil vi får frigjort pengene fra cabben. Men dette styrer mannen med, litt fordeling av oppgaver må vi ha!! :ler:

Gjest Neferet
Skrevet

Nei, vi har ikke kommet så langt enda... Det er så meget som skal undersøkes og leses og deales og ordnes først... (ikke av meg)... Så foreøpig har vi cabben som ingen vil kjøpe nå i oktober (kan'ke skjønne det!! :fnise: ) Så jeg tror vi bare beholder den til det er blitt vår og litt flere faktisk er interessert i å kjøpe den typen bil. Så kjøper vi kanskje en billig "mellomstasjon" så lenge, inntil vi får frigjort pengene fra cabben. Men dette styrer mannen med, litt fordeling av oppgaver må vi ha!! :ler:

Fordeling av oppgaver er viktig! :jepp: Du må ikke tro det er jeg som har undersøkt så mye på bilfronten her hjemme heller... Tror kona blir litt gal innimellom av at jeg ikke engasjerer meg så mye i dette bilstyret. Det viktige for meg er at den er god å kjøre, ikke koster altfor mye, og så kan den gjerne se fin ut. Forskjellige modeller og interiørtyper og alt hva man ellers kan grave seg ned i, det er jeg ikke fullt så interessert i... :ler:

Gjest Neferet
Skrevet

Hjemmekontor i dag også, kjenner jeg er litt ineffektiv. Men det handler også litt om menssmerter og uggenhet i kroppen som følger med. Så sånn sett er det mye bedre å gjøre de oppgavene jeg skal hjemme enn å sitte og lide på jobb! :jepp: Har ikke så mange oppgaver igjen, så får vel sette igang så jeg blir ferdig!

Skrevet (endret)

Den nye bilen vår i farge Cayenne Red :nigo:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er hekta på kule biler som går fort :fnise: Men så var jeg sammen med en som dro meg med på mekking og bilmesser fra jeg var 15 - 20 år :dåne: LITT prega må en jo bare bli :sjenert:

Endret av Diddles
Gjest Neferet
Skrevet

Den nye bilen vår i farge Cayenne Red :nigo:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er hekta på kule biler som går fort :fnise: Men så var jeg sammen med en som dro meg med på mekking og bilmesser fra jeg var 15 - 20 år :dåne: LITT prega må en jo bare bli :sjenert:

Preget blir man jo av sånt! :jepp: Det blir ingen ny bil på oss da, men det er jo likevel nytt å ha bil i det hele tatt! :lur::fnise:

Skrevet

Det skjønner jeg er stas for deg :fnise:

Hva er helgens planer da? :klemmer:

Skrevet

Ha en fin helg med biltitting og det du ellers skal. :klemmer:

Skrevet

Lykke til med biltittingen! Hvis Golf er drømmen, så er det sikkert et :tommelsmil: kjøp! Ellers kan jeg også anbefale Toyota ;)

Gjest Neferet
Skrevet (endret)

Det skjønner jeg er stas for deg :fnise:

Hva er helgens planer da? :klemmer:

:ler: Ja, det er stas for meg! Så dem på Quart i 1999 sammen med ei venninne, og så ble de oppløst kort etter det. Så det var både en god overraskelse at de har funnet hverandre igjen, og ikke minst at de kommer til Norge. Og når samme venninne er klar for reprisekonsert 12 år etter, da blir det stas!!! :nigo:

Helgen besto av tur for å se på bil først, så tur til svigers resten av helga. Lørdag var det egentlig meninga at vi skulle hjelpe ei venninne med å flytte, hun er snart 7 måneder på vei og har litt begrensninger. Men så viste det seg at de (les: hennes samboer) lå etter skjema med maling og sånt, så da ble det skravling på cafe istedenfor. Minst like hyggelig det altså! Kona har brukt hele helga på bilstyr, så det har preget dagene, men det har vært tid til avslapping og snop og trening også! I går planla jeg i tillegg meny til førstkommende lørdag, skal ha ”takk for hjelpa”-middag for noen av de som hjalp oss med flyttinga. Den ble sånn her:

Forrett: Australsk tomatsuppe med melboller og hjemmebakt foccaccia

Hovedrett: Kylling surret i bacon med villriskaker (og sikkert noe grønnsaker og mer foccaccia)

Dessert: Mississippi-pai (med noe annet enn krem til pynt, vet ikke hva enda...)

Det blir nok mye jobb på lørdag, men jeg gleder meg masse!!! :nigo:

Ha en fin helg med biltitting og det du ellers skal. :klemmer:

Tusen takk! Håper din helg også var bra! :klem:

God helg! :klemmer:

Takk Mazzi! Håper du fikk litt kos ut av helga, krigsfilm til tross :fnise:

Lykke til med biltittingen! Hvis Golf er drømmen, så er det sikkert et :tommelsmil: kjøp! Ellers kan jeg også anbefale Toyota ;)

Toyota er faktisk det eneste alternative vi har, så tar anbefalingen med på veien! :jepp: Nå ble det ikke noe kjøp av den bilen vi prøvde på fredag, og det var synd. Den var fantastisk fin, men hadde en veldig merkelig lyd i seg, som absolutt ikke skal være der. I tillegg var det noe som ikke stemte med girkassa. Selger skulle ta den på verksted for å finne ut av det, men vi kom til slutt fram til at vi ikke vil kjøpe en bil som vi finner feil på under prøvekjøringa. Så turen til Fredrikstad ble litt forgjeves... Men det var en fin tur uansett, og vi fikk god mat og kan egentlig ikke klage. Nå har da kona funnet ut at hun ikke vet om hun tør å kjøpe bruktbil i det hele tatt, fordi hun ikke vet hvem som har kjørt den før og hvordan, så utfallet på denne bilhistorien blir bare verre og verre... :rolleyes::fnise:

Håper du har det bra i California! :klemmer:

Endret av Neferet
Skrevet

:sikle: Aiai, den middagen hørtes god ut, skulle gjerne vært gjest hos deg neste lørdag! Mississippi- pai, er det sånn chocolate mud pie? Isåfall, er det nesten verdt turen alene :nigo:

Angående bil så hadde vi så lite peiling begge to, at vi ikke turte å kjøpe noen bruktbil, det er så utrolig mange sitroner der ute :sukk: Så vi kjøpte ny bil. Men det er jo litt enklere her da, i forhold til at prisnivået ligger endel hakk under det norske.

Gjest Neferet
Skrevet

:sikle: Aiai, den middagen hørtes god ut, skulle gjerne vært gjest hos deg neste lørdag! Mississippi- pai, er det sånn chocolate mud pie? Isåfall, er det nesten verdt turen alene :nigo:

Angående bil så hadde vi så lite peiling begge to, at vi ikke turte å kjøpe noen bruktbil, det er så utrolig mange sitroner der ute :sukk: Så vi kjøpte ny bil. Men det er jo litt enklere her da, i forhold til at prisnivået ligger endel hakk under det norske.

Det er nok sånn pai ja, men har aldri prøvd det før, så blir spennende å se! :jepp:

Vi skal prøvekjøre en Toyota i ettermiddag faktisk, kona har til slutt funnet ut at vi ikke har råd til å kjøpe en helt ny bil. Hadde hun hatt mulighet, hadde hun nok gjort som dere uten å blunke!

:hug:

Skrevet

Jeg har hjulpet dere masse i tankene mine så jeg kommer å spiser middag!! :sikle:

Skrevet

Vi skal prøvekjøre en Toyota i ettermiddag faktisk, kona har til slutt funnet ut at vi ikke har råd til å kjøpe en helt ny bil. Hadde hun hatt mulighet, hadde hun nok gjort som dere uten å blunke!

:hug:

Lykke til :tommel:

Det er jo ekstremt dyrt med bil i Norge. Vi betalte under halvparten av hva tilsvarende modell hadde kostet i Norge, det er jo ganske : :scorpis: egentlig...

Gjest Neferet
Skrevet

Lykke til :tommel:

Det er jo ekstremt dyrt med bil i Norge. Vi betalte under halvparten av hva tilsvarende modell hadde kostet i Norge, det er jo ganske : :scorpis: egentlig...

Toyota it is!

Hils på Martin! :nigo: Han kommer hjem til oss i morgen, det vil si at jeg skal hente ham i morgen! :jepp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...