Gå til innhold

Twisted days and nights

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Jeg glemte helt å gratulere med 11 års dagen, men bedre sent enn aldri!! :gratulerer: Feiret dere på noe vis, eller var det rolig?

Siste dag på jobb før ferien nå!! Føles bra kan jeg tenke meg?? :)

Takk takk! Det var relativt rolig, men vi spiste litt junk food på Fridays etter jobb, før vi feiret med å pakke litt til flyttinga! Så skal vi feire enda litt til når vi har gitt fra oss leiligheta og kan begynne å ta livet litt med ro igjen! :jepp:

Siste dag ja, 5 og en halv time faktisk! Skal være med noen kollegaer og prøve squash i dag (så sant menssmertene ikke ødelegger :kjefte: ) så vi reiser fra jobb halv fire! :nigo: Og kommer jeg ikke tilbake igjen før 6. september! :bolledeig:

1,5 dager igjen til helg, 1,5 dager igjen til helg, 1,5 dager igjen til helg...... :nigo:

5,5 timer til flyttedag og ferie, 5,5 timer til flyttedag og ferie, 5,5 timer til flyttedag og ferie.... :lur::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

11 år, det er solid! Gratulerer! :hjerte:

Snaaaart ferie og flytting! :bolledeig:

Der hadde du også sneket deg innom Muffin! :klemmer:

11 år er faktisk mer enn en tredjedel av livet mitt, utrolig skummelt og stas på en gang! :hjerte:

Ja, snart flytting! Skummelt og stas det også! :ler: Nå har vi jo brukt masse tid og krefter på å finne noen som kan hjelpe oss å flytte inn sofaen via takterassen, i og med at den er for stor til å komme opp trappa innvendig. Sendte masse forespørsler i går etter at den første vi snakket med ikke ringte tilbake, og snakket med et lokalt firma i går, som ikke ringte tilbake etter at det ble brutt på telefonen. Det var en kar som ringte i går ettermiddag, men jeg tror han hadde misforstått litt. Han kalte meg konsekvent "frue" (som teknisk sett er helt korrekt, men som likevel fikk meg til å føle meg ca 80) og mente at de enkelt kunne hjelpe oss å flytte fra XXX (adressen til nye huset) til XXX (poststedet til det nye huset). Jeg ba ham sende meg en mail, så tenker jeg takker pent for tilbudet og sier nei takk.... :rolleyes: Jeg ringte på nytt til det første firmaet jeg snakket med i dag, og de var fortsatt interesserte, til den rimelige prisen av 2.500,- pluss moms. :hakeslepp: For å løfte en ussel sofa!!??!? Så det ble ikke helt aktuelt. Han som jeg snakket med da det ble brutt var nestemann på lista, han ble veldig glad for at jeg ringte tilbake, telefonen hans hadde kortslutta, så han hadde ingen logger eller noe fra gårsdagen. De kunne hjelpe oss, med tau heller enn flyttelift, og estimerte ca kr 1.200,-. Det er omtrent det vi må betale hvis vi skal bruke det beste tilbudet vi fikk på å leie en sakselift, og da må vi bruke minst 2 timer på å kjøre den fram og tilbake til der den er. Så etter en liten prat med kjære takket vi ja til han fra det lokale firmaet. Utrolig godt å ha det ute av verden!! Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! 11år hadde vært stål hvis det var bryllupsdag, så vi får satse på at forholdet er rustfritt også det kommende året! :jepp:

Det nærmer seg en tur hjem for deg også nå? :klemmer:

:ler: Det var et ordtrix rett etter mitt hjerte! :hoppe:

Ja, nå er det bare en drøy uke igjen. Jeg gleder meg :)

Bra det ordnet seg med sofaen! Lykke til med flyttingen. Og god ferie :)

:klem:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:ler: Det var et ordtrix rett etter mitt hjerte! :hoppe:

Ja, nå er det bare en drøy uke igjen. Jeg gleder meg

Bra det ordnet seg med sofaen! Lykke til med flyttingen. Og god ferie

Tusen takk! Både for ordtrixskryt og lykkeønskninger! :klemmer:

Og du må gjerne sende meg en sms når du er i gamlelandet altså, jeg er klar for å møtes, både med og uten superstyrke!!!

Jeg tenkte på deg når jeg leste det, faktisk. :)

Hihi, må jo skrive litt etter Androides mal også! :jepp:

Ha en fin og effektiv flyttedag! :klem:

Det hadde vi! :nigo: Fikk gjort betydelig mer enn vi trodde vi skulle, og kronet det hele med Shutter Island på bluray på kvelden. Stas film! I går pakket vi resten, og så A-team på kino. Overgikk ihvertfall mine forventninger, jeg lo høyt flere ganger! I dag blir det vasking av komfyr/stekovn, maskering så vi er klare for maling, sannsynligvis ut for å spise middag og se PL på sportsbar, og kanskje enda en hjemmekino til kvelds. Og i morgen er det overtakelse, jeg skjønner det enda ikke, men har masse sommerfugler i magen! :hoppe:

Snart ferie :strix:

:bolledeig:

Woohoo :hoppe:

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:dåne: Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk kan gjøre ting ordentlig og på enklest mulig måte... Hun som vi skal ta over leilighet fra har jo gitt oss hodetrøbbel mer enn en gang... Nå også denne dagen. I og med at vi tar over midt i måneden, skal fellesutgiftene deles mellom oss. For hun som vi har solgt til har vi betalt hele august, sendt henne kvittering og hun har betalt sin del til oss. For et par uker siden sendte jeg melding til hespetreet som har solgt til oss, og spurte hvordan hun ville gjøre det. Jeg ga henne valget mellom at hun tok med kvittering for hele august og fikk pengene kontant ved overtakelsen eller om hun ville sende oss kvittering i forkant så vi betalte til hennes konto. Svaret var at hun skulle gi tilbakemelding. Da vi ikke har hørt et pip sendte jeg en melding i dag og spurte hvordan hun ville gjøre det, og at jeg regnet med at hun tok med kvittering for august til overtakelsen. Fikk også sagt at megleren blir med på overtakelsen. Svaret kom ganske fort, men var ikke av det forventede slaget. August er nemlig ikke betalt ennå, hun mente vi kunne ta kontakt med forretningsfører for å få konto og kid så vi kan betale vår del :sinna: I henhold til kontrakten skal boligen leveres uten heftelser, gjeld eller restanser av noe slag. Jeg regner med at det ikke er noe annerledes i nabokommunen, og at fellesutgiftene forfalt 01.08. Ergo er det vel også sendt ut purring allerede... Det blir bare bedre og bedre at megler skal være med, hespetreet er jo ikke til å stole på i noen henseender... Vi skal uansett ringe forretningsfører i morra for å orientere oss litt, men løsningen må vel bli at vi holder igjen deler av kjøpesummen så vi får dekket deres del pluss purregebyrer... Det er bare så utrolig irriterende!!! At det er mulig å gjøre det så vanskelig? Nå tviler vi vel uansett forberedt på at vi kanskje må holde igjen på manglende rengjøring, vi har ingen tro på at hun har gjort det ordentlig. Det er mange grunner til å ha med en tredjepart via megler når det kommer til den dama!! Ikke rart det er samlivsbrudd der i gården hvis hun er sånn overfor alle rundt seg? Kjenner det skal bli godt å få overtakelsen ut av verden, er både urolig og nervøs og lei meg nå... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. :klem:

Så utrolig bra at dere har med megler. Og at hele dustekjerring snart er ute av livet deres.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an?! Dumme damen.. :( Håper det ordner seg! heldigvis trenger du ikke ha noe mer med henne å gjøre etter at huset er overtatt og ting har blitt ordnet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...