Gå til innhold

Twisted days and nights

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Ting jeg vil kjøpe på eBay når innkjøpsstoppen oppheves:

Eyeliner

Maskara, svart og clear

Veske

Og utenfor eBay:

PoleTricks 101 Betinger at jeg vet noe om at vi fortsatt har sonefri DVD etter flyttingen...

Det er vel en sjanse for at denne lista utvides, men dette er ihvertfall det jeg så langt må huske å få tak i så fort jeg har sjansen!

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Wohoo! :duskedame: Sant det var herlig??! :nigo:

Kjempedeilig å være ferdig med det og ha ettermiddagen fri til andre ting, pluss at det gir en ekstra energiboost når man kommer på jobb etterpå :) Enig i at fleksitiden bør være (enda mer) fleksibel nå på sommeren ;)

Hva skal du gjøre i ettermiddag nå som treninga er unnagjort da? :)

Det var kjempedeilig!!

I ettermiddag skal jeg møte mamma (kl 15, så i dag kommer jeg sent og går tidlig ;) ) i byen, og så skal jeg :veslejenta: og :husarbeid: Tenker med ekstra glede på den sofaen nå altså, som jeg vet at jeg har god treningssamvittighet! :nigo: Det var egentlig på grunn av møtet med mamma at jeg bestemte meg for å trene tidlig, jeg har selvinnsikt nok til å vite at den opprinnelige planen ikke ville bli gjennomført. Det var nemlig jobb-møte mamma-trening. Jeg pleier å være sliten nok etter jobb-møte mamma, så nå er jeg fornøyd med meg selv! Jeg tror jammen jeg har lyst til å komme meg på samme time neste uke! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med mammabesøk igår? :) Var nok lurt å ta treninga før besøket, det er ikke alltid man er like opplagt og klar til trening etter å ha sittet i sofaen eller på kafe et par timer først, og skumringen har kommet. Ti poeng til flinke deg! :)

En dag igjen nå så er det heeelg! Jeg kom på jobb kvart på åtte i dag, så da kan jeg jammen meg gå hjem kvart over tre. *små gleder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Koselig med mammabesøk igår? :) Var nok lurt å ta treninga før besøket, det er ikke alltid man er like opplagt og klar til trening etter å ha sittet i sofaen eller på kafe et par timer først, og skumringen har kommet. Ti poeng til flinke deg! :)

En dag igjen nå så er det heeelg! Jeg kom på jobb kvart på åtte i dag, så da kan jeg jammen meg gå hjem kvart over tre. *små gleder*

:jepp: Det var veldig hyggelig! Jeg var ikke hjemme igjen før sju, klissvåt og sliten. Men rakk ikke så mye :veslejenta: , det ble mest :husarbeid: og ordning av andre praktiske ting før helga. Likevel deilig med en stressfri torsdag kveld! :) Kjenner jeg har en begynnende stølhet i leggene, så skal nok lide for at jeg satte opp stepkassa på høyeste nivå i går... :ler:

Jeg kommer sikkert til å snike meg ut ganske tidlig i dag også, har jo så lite å gjøre! :dåne: Men heldigvis har jeg ganske mange plusstimer å ta av, så trenger ikke bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksitid og avspasering høres utrolig deilig ut... Jeg må nok komme meg over i offentlig sektor en vakker dag jeg og!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Fleksitid og avspasering høres utrolig deilig ut... Jeg må nok komme meg over i offentlig sektor en vakker dag jeg og!! :)

:klø: Har dere ikke det?? Kjære jobber i det private, og hun har det... Har dere bare betalt overtid da, eller forventes det at dere jobber gratis til enhver tid når arbeidsdagen overstiger de tilmålte timene? :klø: Jeg regner med at det ihvertfall ikke er greit å bare gå hjem når timene er talte heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh no, her er det nok verken betalt overtid eller fleksitid. Det vil si, i teorien burde vi jo kunne flekse så mye vi vil. Årsaken til at vi ikke har overtidsbetalt er jo at vi har en såkalt "særlig uavhengig stilling" som liksom skal bety at jeg selv prioriterer mine oppgaver og kan utføre dem når jeg vil. Det er i praksis ikke sånn det fungerer, så det er vel et spørsmål om det egentlig er lovlig. Men det er sånn i hele bransjen, så jeg gidder ikke være den som tar kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det hørtes ikke spesielt lovlig ut nei... Men har dere ikke avtalefestet normalarbeidstid og sånt heller? Så hvis du jobber 200 timer en måned og 350 timer en annen måned, så får du akkurat samme lønn?? Jaja, det finnes jo sikkert noen smutthull, det må det jo gjøre i og med at det er i din bransje, men likevel! :dåne: Jeg skjønner jeg er superbortskjemt, og skal ikke klage (har forsåvidt visst det lenge, så har ikke klaget så mye hittil heller altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig får jeg nøyaktig samme lønn ja. Men det er forsåvidt fordi jeg nå i prøvetiden bare har fastlønn. Det er veldig vanlig at man også har provisjonsbasert lønn, ut fra hvor mange timer man har fakturert. Så da får man jo forsåvidt noe igjen for alle de ekstra timene. Jeg skal visst få det i tillegg når prøvetiden er ute. (Må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det blir i praksis, siden det jo er omtrent samme dagen som jeg får fortalt at jeg er gravid.... Ikke sikkert at de "gidder" gjøre så mye med avtalen min da. Selv om det ikke burde spille noen rolle da. Men du vet, mannfolk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Foreløpig får jeg nøyaktig samme lønn ja. Men det er forsåvidt fordi jeg nå i prøvetiden bare har fastlønn. Det er veldig vanlig at man også har provisjonsbasert lønn, ut fra hvor mange timer man har fakturert. Så da får man jo forsåvidt noe igjen for alle de ekstra timene. Jeg skal visst få det i tillegg når prøvetiden er ute. (Må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det blir i praksis, siden det jo er omtrent samme dagen som jeg får fortalt at jeg er gravid.... Ikke sikkert at de "gidder" gjøre så mye med avtalen min da. Selv om det ikke burde spille noen rolle da. Men du vet, mannfolk...)

Burde ikke spille noen rolle nei, men har sett nok av dårlige eksempler. Håper du har kommet til et sted som kan være et godt et! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

10 dager igjen nå snuppsnupp!! :hoppe:

:nigo::hoppe: JA!!!!! :hoppe: :nigo!

Og litt :overrasket: og :sjokk: for det er jo faktisk mer enn vi tror å pakke.... :ler: Heldigvis har vi satt av tirsdag kveld, og så skal vi pakke fredag, lørdag og søndag til uka, så liker å tro at vi har kontroll på det hele! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du var som trente før jobb! :tommelopp: Fleksitid er fine saker, ja. ;)

Endelig er pakke- og flyttetiden her! :hoppe: Det er når man flytter man ser hvor utrolig mange ting man egentlig har. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Flink du var som trente før jobb! :tommelopp: Fleksitid er fine saker, ja. ;)

Endelig er pakke- og flyttetiden her! :hoppe: Det er når man flytter man ser hvor utrolig mange ting man egentlig har. :dåne:

Ja, trening før jobb skal jeg prøve å gjenta! :jepp: (bortsett fra disse to ukene, nå er det ikke noen morgentreningstime før semesterstart... og etter det har jeg visst ferie... :sjenert::fnise: )

Jeg :hoppe: og :bond: og :grine: innimellom for pakke og flyttetid, så da er vel alt som det skal... :ler: Skal få tak i silkepapir til krystallen på torsdag, så er kjære og jeg klare til innsats fra fredag og hele helga! Det blir litt stas også, særlig når flyttinga er så etterlengtet! :nigo:

:strix: 1 UKE IGJEN!!!!!!!! :strix:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:hoppe::danse: for flytting!!!!

:jepp::nigo::jepp:

Og hurra for melding av flytting til folkeregisteret og posten, og oppsigelser av abonnementer og ting der vi er, og undersøkelser av ting vi må ordne av abonnementer og stæsj dit vi skal og planlegging av innkjøp av silkepapir og malingsruller og parkettsfugemiddel og sparkel og koordinering med meglere på begge kanter og snille venner som stiller med muskler og biler! :nigo:

Selv om jeg blir stressa og rett som det er tenker at dette går aldri i verden, så gleder jeg meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Tenk at du skal flytte så snart da :sjokk: Synes det nettopp var så lenge til..

Ja! :dåne: Plutselig er vi der! (Selv om det ikke akkurat ser sånn ut i heimen, men det kommer... :sjenert: )

Det blir utrolig bra, særlig siden vi fikk solgt den vi leverer fra oss. En ny epoke skal starte! Jeg møtte noen av de som er i styret i går, jeg var på vilkårlig leting etter fellesvaskeriet (greit å vite hvor det er når det skal være overtakelse...) og de furter litt for at vi flytter. Jeg er jo varamedlem og har vært det i snart tre år, og jeg er det eneste varamedlemmet som har engasjert seg, så de synes jo det er litt kjipt. Men jeg synes det er veldig bra! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I går var jeg på besøk hos en tidligere kollega (hun var student med meg som veileder i 2008, og så jobbet vi sammen etter at hun var ferdig på skolen og fram til februar i år). Hun fikk en liten :babygutt: som var seks uker i går, og jeg hadde invitert meg selv på besøk sånn at vi skulle få det til før flyttingen. Og jeg må bare si, at jeg ble vel ikke akkurat mindre babysyk av det besøket.... :rødme: Makan til prakteksemplar tror jeg det er lenge siden jeg har sett, så snill og søt! Veldig stas å få snakket litt med venninna mi igjen også, har blitt lite av det siden jeg begynte i ny jobb. Men fikk ihvertfall invitert henne hjem til det nye huset når vi kommer i orden, så det håper jeg blir noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli ekstra babysyk av søte unger!!! :jepp: Da gjelder det bare å finne en skikkelig drittunge så fort som mulig, som kan veie opp for lysten littegrann!! ;)

Bare 3 arbeidsdager igjen til ferie for deg nå!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...