Såpeboble Skrevet 3. august 2010 #1541 Skrevet 3. august 2010 Gøy med litt shopping i hverdagen Må si jeg er imponert over ballettplanene. Det ser jo så vanskelig ut!? Vi har faktisk en her på jobben som nettopp har begynt å ta ballettimer. Hun er 32 og elsker det Jeg skal på nybegynnerkurs i surfing til helga. Gleder meg! Man er aldri for gammel til å prøve noe nytt, være seg ballett eller surfing!
Gjest Neferet Skrevet 3. august 2010 #1542 Skrevet 3. august 2010 Gøy med litt shopping i hverdagen Må si jeg er imponert over ballettplanene. Det ser jo så vanskelig ut!? Vi har faktisk en her på jobben som nettopp har begynt å ta ballettimer. Hun er 32 og elsker det Jeg skal på nybegynnerkurs i surfing til helga. Gleder meg! Man er aldri for gammel til å prøve noe nytt, være seg ballett eller surfing! Oj! Surfing hørtes jo mye mer spenstig ut enn det jeg skal begynne med! Har ikke helt forhold for det på min kant av landet, så jeg får forholde meg til ballett enn så lenge! Det ser vanskelig ut med ballett ja, men det begynner vel forhåpentligvis i det små. Håper jeg kan få et lite spark i rompa så jeg får forbedret smidigheten min, det trengs!! :dåne:
Gjest Neferet Skrevet 3. august 2010 #1543 Skrevet 3. august 2010 Jeg tror at hvis man har veldig sen ferie (som jeg synes jeg har når det er denne uka og en til igjen før jeg kan ta ferie) tror jeg at hodet og kroppen bare til slutt går i feriemodus og nekter å gjøre noe fornuftig på jobb. Sånn kjennes det ihvertfall nå! Arbeidslyst kom, her skal du motstand finne! Det hjalp jo heller ikke at jeg fikk to kolleger tilbake, eller det hjelper mye for selskapets skyld, men ikke så mye for å unngå fjasing! Veldig hyggelig å ha dem her, litt mer livlig i landskapet nå! I dag måtte nettverket vårt tas ned fra 10.45 til 11.45, så da ble det ekstra lang lunch. Første spiste vi våre trauste brødskiver i kantina som vanlig, så bar turen ut for et lite bakeribesøk. Grov scone på meg, muffins og kaffe latte på mine to medsammensvorne. Jeg har jo fullstendig dilla på grove scones, tror jeg kunne spist det hver dag! Men det får bli med en gang i blant, så det ikke blir hverdagslig og dermed mister litt av effekten! Ellers har jeg purret på bankmannen vår nå, jeg synes det snart bør komme noen papirer i posten så vi kan få signert dem og sendt dem tilbake. Det må jo være klart om 13 dager, 1 time og 50 minutter! Og så må vi regne postgang og tid til at banken skal overføre til megler og alle gode greier! :dåne: Da jeg snakket med ham i begynnelsen av juli, sa han at vår sak sto i kalenderen hans så han skulle begynne med den da han kom fra ferie 19.07, men da kjære var innom banken i forrige uke, var det ikke skjedd noe. Hun fikk ikke snakket med ham da, for han var i avtale med noen andre, så vi fikk ikke noen gode svar der og da. Kjære prøver å fortelle meg at det sikkert går fint, men jeg liker at ting er i orden i goood tid!! Jeg pakket budskapet pent inn da, og fikk spurt om han trenger noen papirer fra oss, og sagt fra om at vi begge vil opprette sparekontoer når vi skal bli totalkunder der. Så blir det ikke bare purring fra hysteriske kvinnfolk liksom...
Gjest Neferet Skrevet 4. august 2010 #1544 Skrevet 4. august 2010 I går fikk jeg et nytt bevis på mitt eget vimsehode... Før vi overleverer leiligheta vår til den nye kjøperen, skal vi sette opp vegg mellom hoveddel og hybeldel. Vi har ei venninne som er forlova med en snekker, så han har tatt på seg oppdraget. Det har imidlertid vært litt flytende tidsramme på dette arbeidet, så vi har ikke helt visst når han kommer. I går da jeg kom fra trening var det plutselig en vegg i stua! :dåne: Utrolig festlig å komme hjem til noe helt annet enn det man forlot på morgenen. Så da ble jeg glad, helt til jeg plutselig kom på at vi ikke har husket å finne nøkkel til hybeldøra så vi har tilgang dit. Håndverkeren har til begge dørene, men det har da ikke falt meg inn at vi plutselig har en vegg og dermed er utelåst fra 1/3 av leiligheta.... Så det jeg da tenkte var: "hvordan får jeg tak i tørkestativet??" og "hvordan får jeg tak i ingrediensene til de planlagte hjemmebakte knekkebrødene??" Jaja, jeg ringte nå til min venninne som skrattet høyt og lenge, men så sendte mannen innom så jeg fikk hentet ut nøkkel til hybelen. Han ga vel også uttrykk for at han synes jeg er et vimsehode... Men klesvask og hjemmelagde knekkebrød ble det ihvertfall orden på, og når han kommer i dag for å gjøre ferdig jobben, står det klart hjemmebakte sjokolademuffins som jeg tok opp fra fryseren før jeg dro på jobb i dag. Får vel takke ham pent for god ekstraservice!
cypress Skrevet 4. august 2010 #1545 Skrevet 4. august 2010 Bra jobba! Tipper han ble fornøyd da han kom til hjemmelagde muffins ja!! Det hadde i hvert fall jeg blitt!!
Såpeboble Skrevet 4. august 2010 #1546 Skrevet 4. august 2010 Synes jeg ser det for meg! Godt det ble orden på sakene til slutt, og sjokolademuffinsene slår nok an, tenker jeg
Gjest Neferet Skrevet 4. august 2010 #1547 Skrevet 4. august 2010 Bra jobba! Tipper han ble fornøyd da han kom til hjemmelagde muffins ja!! Det hadde i hvert fall jeg blitt!! Synes jeg ser det for meg! Godt det ble orden på sakene til slutt, og sjokolademuffinsene slår nok an, tenker jeg Ja, jeg satser på at det er en grei kompensasjon! Han er ihvertfall veldig glad i alt som er søtt! Og det er vel ikke så mange som ikke liker sjokolademuffins?? Da tror jeg det i tilfelle er noe feil med dem Vi er jo forsåvidt også glade for at det har tatt litt tid før han satte opp veggen, og at det nå bare er 12 dager vi har separat hybel fra resten av leiligheta. Det er jammen litt tungvint å gå gjennom to ytterdører for å for eksempel henge opp klær, bruke microovnen eller sjekke noe på pc'en. Greit at iPhonen går på det trådløse nettet sier jeg bare!
DDuck Skrevet 4. august 2010 #1548 Skrevet 4. august 2010 Tror det er noe spesielt bånd imellom snekkere og søtsaker
Mazilla Skrevet 4. august 2010 #1549 Skrevet 4. august 2010 Ja, det tror jeg du kan ha rett i, Dinedama! Typen til mamma og sønnen er begge snekkere, og makan til kakespisere har jeg aldri sett!
Kanutten Skrevet 4. august 2010 #1550 Skrevet 4. august 2010 Menn og søtt hører sammen tror jeg. Bortsett fra min mann da, han sier han er lei kaker. Ikke skjønner jeg hvorfor
Androide Skrevet 4. august 2010 #1551 Skrevet 4. august 2010 (endret) Kvinner og sjokolade hører også sammen Håper han syns det var en grei kompensasjon! Og jeg ser det for meg, at du plutselig oppdager at det er en ekstra vegg i stua Søta! Endret 4. august 2010 av Androide
Muffin! Skrevet 4. august 2010 #1552 Skrevet 4. august 2010 Skjønner at det ikke er helt enkelt med en ekstra vegg sånn plutselig.
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2010 #1553 Skrevet 5. august 2010 Tror det er noe spesielt bånd imellom snekkere og søtsaker Ja, det tror jeg du kan ha rett i, Dinedama! Typen til mamma og sønnen er begge snekkere, og makan til kakespisere har jeg aldri sett! Menn og søtt hører sammen tror jeg. Bortsett fra min mann da, han sier han er lei kaker. Ikke skjønner jeg hvorfor Han hadde ihvertfall spist opp begge muffinsene (stor type) og gjort ferdig det han ikke rakk første dagen! Så nå må vi bare male veggen før flytting, og det skal vi klare selv! Kanutten, mannen din har vel kanskje fått en smaksprøve eller 100.000 i årenes løp??
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2010 #1554 Skrevet 5. august 2010 Kvinner og sjokolade hører også sammen Håper han syns det var en grei kompensasjon! Og jeg ser det for meg, at du plutselig oppdager at det er en ekstra vegg i stua Søta! Ooo, ja, sjokolade! Sjefen var innom i går (hun har egentlig ferie) og kom til oss med noe som het Butterfinger. Kan det anbefales? Jeg har spart min, tenker jeg tar den på fredag! Det er ikke greit når man plutselig har en vegg som ikke var der tidligere! Ihvertfall når planen var både klesvask og bakst... Godt det ordnet seg til slutt sier jeg bare! Skjønner at det ikke er helt enkelt med en ekstra vegg sånn plutselig. Ihvertfall ikke når man er så korttenkt som meg...
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2010 #1555 Skrevet 5. august 2010 Jeg vet at dette ikke er treningsdagboka, men må si det likevel: Jeg har trent før jobb i dag!!! :dåne: Og det var helt fantastisk deilig Riktignok kom jeg da 35 min etter det jeg burde i henhold til fleksitid, men det må jo være greit å ta seg noen friheter når det er så stille som det er nå.
cypress Skrevet 5. august 2010 #1556 Skrevet 5. august 2010 Flinka!!!! Det er fortsatt stille på jobben din ja?? Her begynner det å komme litt mer folk, men det er fortsatt vanskelig å finne motivasjonen....
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2010 #1557 Skrevet 5. august 2010 Flinka!!!! Det er fortsatt stille på jobben din ja?? Her begynner det å komme litt mer folk, men det er fortsatt vanskelig å finne motivasjonen.... Tusen takk! Det har kommet litt flere folk tilbake fra ferie, men mye av det jeg burde ha gjort avhenger av ting som må klareres med de to prosjektlederne, og de kommer ikke før på mandag. Og den uka skal jeg jobbe til og med torsdag, før flyttedag på fredag og tre ukers ferie. Regner med jeg må ganske hardt etter motivasjonen selv om de er tilbake jeg...
cypress Skrevet 5. august 2010 #1558 Skrevet 5. august 2010 Ser den!!!! Så gøy at dere snart skal flytte!!! Det blir nok bra!! Du får vel en del lenger vei til jobben da eller? Jeg husker ikke helt hvor det nye huset ligger.. Mener det er utenfor bygrensa, men ikke så langt utenfor.. Stemmer det?
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2010 #1559 Skrevet 5. august 2010 Ser den!!!! Så gøy at dere snart skal flytte!!! Det blir nok bra!! Du får vel en del lenger vei til jobben da eller? Jeg husker ikke helt hvor det nye huset ligger.. Mener det er utenfor bygrensa, men ikke så langt utenfor.. Stemmer det? Ja, i overimorgen er det ensifret antall dager igjen!!! Det har vært uvirkelig veldig lenge, men nå begynner sommerfuglene i magen å melde sin ankomst! Bankmannen ringte akkurat og var ferdig med dokumentene våre, så han sender dem til signering i dag. Han kunne også fortelle at første forfall blir 01.10, så det betyr at vi har betalingsfri september! Kommer nok godt med, det blir jo alltid noen ekstrautgifter når man skal flytte! Det stemmer at det er utenfor bygrensa (Skedsmo kommune), jeg kommer til å bruke mellom 10-20 min mer enn jeg gjør i dag, alt ettersom hvordan trafikken er, men jeg har pendlet den veien før, og da fra mye lenger unna, så jeg synes egentlig at jeg kommer godt ut av det! Dessuten er det faktisk viktigere for husfreden at kjære får kortere og bedre reisevei, hun er ikke alltid så kompatibel med kollektivtrafikken hvis den ikke gjør akkurat som den skal...
Såpeboble Skrevet 5. august 2010 #1560 Skrevet 5. august 2010 Jeg vet at dette ikke er treningsdagboka, men må si det likevel: Jeg har trent før jobb i dag!!! :dåne: Og det var helt fantastisk deilig Riktignok kom jeg da 35 min etter det jeg burde i henhold til fleksitid, men det må jo være greit å ta seg noen friheter når det er så stille som det er nå. Wohoo! Sant det var herlig??! Kjempedeilig å være ferdig med det og ha ettermiddagen fri til andre ting, pluss at det gir en ekstra energiboost når man kommer på jobb etterpå Enig i at fleksitiden bør være (enda mer) fleksibel nå på sommeren Hva skal du gjøre i ettermiddag nå som treninga er unnagjort da?
Anbefalte innlegg