cypress Skrevet 24. juli 2010 #1482 Skrevet 24. juli 2010 Hei! Så koselig å lese om de halv-skumle foreløpige og langsiktige babyplanene!! Får dere gjort sånt her til lands, eller må dere til Danmark e.l.? Håper sommeren behandler deg pent!! Snart flytting nå!!
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1484 Skrevet 26. juli 2010 Skulle tro du hadde litt mer ro i sjela med tanke på at du har flyttet hele 18 ganger før! Men det å flytte er jo et omfattende prosjekt. Og jeg kjenner til det å bli stressa over noe man egentlig har (hatt) god tid til. Kos dere med helg og bryllup, og så rekker dere nok fint pakkinga i ukene som kommer. Man kan jo ikke pakke for tidlig heller, for mye trenger man jo helt fram til man flytter. :gjeiper: Du har helt rett Muffin! I helga har jeg ikke tenkt på en eneste pappeske, så rådet ditt kom til nytte! Håper dere også hadde det bra i bryllup! Jeg må litt av deg jeg.. hysterisk kvinnfolk Høres ut som om dere har en kooooselig helg fremfor dere Håper den blir like fin som det høres ut sOm Jeg er helt håpløs, og veldig flink til å være hysterisk kvinnfolk. Godt ikke kjære har samme anlegget, så kan hun få orden på meg når jeg tar helt av... Helga ble veldig stas! Geiranger Håper dere har en fin helg? Ja, spent på å se Geiranger, har jo hørt så mye! God helg Håper dere koser dere. Tusen takk Kanutten!
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1485 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Så koselig å lese om de halv-skumle foreløpige og langsiktige babyplanene!! Får dere gjort sånt her til lands, eller må dere til Danmark e.l.? Håper sommeren behandler deg pent!! Snart flytting nå!! cypress! Hyggelig å se deg tilbake etter ferien! Langsiktige og skumle planer ja... Fikk jo litt blod på tann i helga også, brudeparet har jo to nydelige små jenter, ei som blir tre i august og ei som ble ett i mai. Veldig søte brudepiker!! Jeg fikk også æren av å låne den minste på kirketrappa, en liten propell i tyllkjole Og foreldrene til kjære passet henne, så vi fikk litt tid da også. Fikk skikkelig kalde føtter da faren kom med alt utstyret, men så etter en liten stund virket det bare koselig likevel Og jeg lurte på om jeg var litt for hardt rammet da den lille hylte etter å ha skjønt at alle kjente hadde forlatt henne hjemme hos svigers, og jeg fortsatt hadde lyst på en... Vi kan vel i prinsippet få sånt gjort i Norge etter at den nye ekteskapsloven trådte i kraft. Det er imidlertid opp til behandlende lege (i alle ledd...hurra) å bestemme om de synes at det er i overensstemmelse med sin egen etiske overbevisning å hjelpe til med noe sånt. I tillegg koster det relativt mye, sammenlignet med Danmark. Så det er mulig at turen går dit hvis vi skulle sette planene ut i verden. Det eneste er at det kan jo bli mange turer da, det er vel for mye forlangt å håpe at det skulle skjedd på første forsøk... Tiden vil vise! Vi er ihvertfall begge enige i at erstatningsbryllupsreisen må være gjennomført først, den skulle jo egentlig planlegges til høsten 2011, men må utsettes i og med vi tapte såpass med penger på salget og må bruke våre oppsparte midler til noe annet enn Hawaii. Jeg prøvde imidlertid å lage en liten spareplan da jeg satt på bussen hjem i går kveld, så september 2012 bør være gjennomførbart. Og da kan det bli prøving i løpet av høsten 2012! Sommeren behandler meg stort sett pent, når jeg ikke er irrasjonell eller hysterisk Tre uker til flytting i dag, det blir kjempestas!!! Håper du overlever første dag på jobb etter ferien og at formen er fin!
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1486 Skrevet 26. juli 2010 God mandag! Hvordan var bryllupet? God mandag ja! (hvis det finnes noe sånt... ) Bryllupet var veldig koselig, paret strålte og var fornøyde med dagen, og vi koste oss sammen med dem!! I tillegg fikk vi servert en utrolig god konfektkake, det enkle er ofte det beste! Mørk sjokoladekake med et lag bringebærmousse på toppen! Bryllupskaka kunne jeg styre meg for, ikke fan av marsipankake... Marsipan uten kake derimot, bring it on!
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1487 Skrevet 26. juli 2010 Vi koste oss masse i helga. Jeg fikk en god treningsøkt rett etter jobb, og kom hjem til påbegynt grillmat av kjære og svigers. Vi reiste avgårde til hjemstedet til kjære etter vi hadde fått i oss både grillmat og jordbær, og fikk besøk av den vordende brudgom da vi hadde kommet fram. Foreldrene til kjære skulle passe den yngste datteren til brudeparet bryllupskvelden og natta, så han kom med reiseseng og annet utstyr. Holdt på å gå i bakken jeg, da jeg så alt som ble lessa ut av bilen for en enkelt natt :dåne: Litt pizza ble det også tid til, før vi fant senga. Lørdag kom plutselig, og vi fikk god frokost. Kjære skulle ut på en løpetur før vi skulle gjøre oss i stand og reise til kirka, og foreldrene hennes skulle en tur ned for å handle (og hente skinnprøver, vi skal trekke om noen stoler og få spisestua etter kjæres farmor). Jeg endte med å bytte kjole for dagen, og da jeg var ferdig med å prøve den og spankulerte rundt i truser og høye hæler, fikk jeg lurt kjære til litt før hun dro på løpetur. Jeg kan nemlig også være et sneaky kvinnfolk, ikke bare hysterisk Jeg hoppet i dusjen mens kjære dro ut for å løpe, og stelte meg i stand med hår og sminke slik at hun kunne få bruke badet uforstyrra da hun var ferdigtrent. Så bar det avsted til kirka, og vielsen. Veldig fin vielse, og utrolig fine brudepiker og -svenn. Brudeparet har selv to døtre på tre og ett år, i tillegg var det tre nieser og en nevø som kom vandrende. Vi hadde sett for oss et salig kaos med tanke på alderen på dem, men det gikk over all forventning. Det var en fotoseanse utenfor kirka rett etter vielsen, og når det var overstått bar det tilbake til svigers for et mellommåltid. Minstefrøkna kom ca 40 minutter før vi skulle reise, så fikk sett henne litt også. Jeg har ikke sett henne siden vårt bryllup, da var hun bare et par måneder gammel. Vi reiste avgårde til festen, og det ble litt venting før brudeparet dukket opp fra fotografering. Og etter det gikk det slag i slag. Fine taler og hyggelig stemning, vi var heldige med bordplassering og hadde kjente å snakke med. Rundt kvart på to dro vi hjem til nattmat og seng. Man blir sliten etter en sånn lang dag!! Søndag våknet vi av at det ringte på døra, da var det lillefrøknas tante og kusiner som kom for å hente henne. Ny god frokost, men ikke det minste hint av Så gårsdagen ble tilbragt sløvende i lenestoler med og uten pledd, film og ren avslapping. Etter middag rakk vi å sove en liten time også, før kjære kjørte meg til bussen. Hun har ferie denne uka, så er igjen hjemme hos foreldrene sine. Sov litt på bussen også, og leste nesten ferdig Living dead in Dallas, før jeg var hjemme igjen. Og nå er jeg mutters alene i seksjonen min på jobb. Blir utrolig arbeidssky av sånt....
Muffin! Skrevet 26. juli 2010 #1488 Skrevet 26. juli 2010 Litt arbeidssky her jeg sitter jeg også. Hardeste mandagen på lenge. Så bra dere koste dere i helgen. Bryllupet vi var i var også vellykket og fint. (Og vi fikk også sneket oss til en kjappis før det var på tide å være bryllupsgjester. )
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1489 Skrevet 26. juli 2010 Litt arbeidssky her jeg sitter jeg også. Hardeste mandagen på lenge. Så bra dere koste dere i helgen. Bryllupet vi var i var også vellykket og fint. (Og vi fikk også sneket oss til en kjappis før det var på tide å være bryllupsgjester. ) Hihi, relativt likelydende lørdag på oss da!
DDuck Skrevet 26. juli 2010 #1490 Skrevet 26. juli 2010 Vi fikk ikke tid til noe kjappis før vi skulle i bryllup
Androide Skrevet 26. juli 2010 #1491 Skrevet 26. juli 2010 Hvis dere skal ha en lay-over i "the City" når dere skal til Hawaii (og det bør man jo når man er på de kanter) så må dere komme før september 2012 altså! For da er ikke jeg der lenger
Gjest Neferet Skrevet 26. juli 2010 #1492 Skrevet 26. juli 2010 Vi fikk ikke tid til noe kjappis før vi skulle i bryllup Dere hadde vel resultatet av en kjappis å forholde dere til tenker jeg... Hvis dere skal ha en lay-over i "the City" når dere skal til Hawaii (og det bør man jo når man er på de kanter) så må dere komme før september 2012 altså! For da er ikke jeg der lenger Vinner vi i Lotto kommer vi mye tidligere! Men pengene må nesten bestemme, når vi ikke klarte å gi slipp på drømmehuset... Er tida deres over there tidsatt altså? Hadde vitterlig et inntrykk av at dere var litt på ubestemt tid jeg...
Androide Skrevet 26. juli 2010 #1494 Skrevet 26. juli 2010 Vinner vi i Lotto kommer vi mye tidligere! Men pengene må nesten bestemme, når vi ikke klarte å gi slipp på drømmehuset... Er tida deres over there tidsatt altså? Hadde vitterlig et inntrykk av at dere var litt på ubestemt tid jeg... Har egentlig ikke noe sånn veldig hast og lyst til å flytte tilbake nei. Men, vi har også noen ganske langsiktige babyplaner, og de har vi ikke så lyst til å sette til verden, bokstavelig talt, når vi er så langt borte fra venner og familie. Så kanskje vi blir prøvere samtidig høsten 2012?
Gjest Neferet Skrevet 27. juli 2010 #1495 Skrevet 27. juli 2010 Har egentlig ikke noe sånn veldig hast og lyst til å flytte tilbake nei. Men, vi har også noen ganske langsiktige babyplaner, og de har vi ikke så lyst til å sette til verden, bokstavelig talt, når vi er så langt borte fra venner og familie. Så kanskje vi blir prøvere samtidig høsten 2012? Ojoj, spennende! Det hadde jo vært festlig da, gift på samme dag, prøvere samtidig Nå vil jo i tilfelle denne prøvingen vår være litt sær og sannsynligvis kreve noen turer fram og tilbake til Køben, så dere har nok et fortrinn. Men moro likevel! Jeg måtte regne en gang til i går, og alt ettersom hva kjære synes, så kan det hende vi får dratt litt tidligere. Vet ikke enda.... Men jeg har stor tro på at du klarer å gi tips til ting som må gjøres på en svipptur innom SF også om du ikke lenger skulle være tilstede for personlig guideservice!
Diddles Skrevet 27. juli 2010 #1496 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Ååååå, for en fin langsiktig plan da :rødme: Du dette er beviset på at vi begynner å bli voksne Jeg våknet en morgen og sa jeg ville ha roser i hagen, og noen dager etterpå kjente jeg at joda - jammen er jeg ikke klar for baby også Kjære ble helt satt ut, jeg har vært helt anti-baby lenge!! Hvis du vil så kan jeg sende deg en blogg om ei jeg kjenner som har reist til Køben og gjort som dere (bare at hun er alene, ikke i et forhold) Spennende lesning Endret 27. juli 2010 av Diddles
Gjest Neferet Skrevet 27. juli 2010 #1497 Skrevet 27. juli 2010 Ååååå, for en fin langsiktig plan da :rødme: Du dette er beviset på at vi begynner å bli voksne Jeg våknet en morgen og sa jeg ville ha roser i hagen, og noen dager etterpå kjente jeg at joda - jammen er jeg ikke klar for baby også Kjære ble helt satt ut, jeg har vært helt anti-baby lenge!! Hvis du vil så kan jeg sende deg en blogg om ei jeg kjenner som har reist til Køben og gjort som dere (bare at hun er alene, ikke i et forhold) Spennende lesning Jeg har ingen roser i hagen jeg da, men spørs vel om jeg begynner å bli voksen jeg også.... Har vært anti-baby i ihvertfall to år nå, men plutselig snek det seg inn igjen.... Skal dere bli prøvere etterhvert da eller? Jeg har lest deler av bloggen nå, må løsrive meg litt for å gå en tur på butikken. Skal på babybesøk til en tidligere kollega om et par uker, men må handle raskt, så en kjempefin pysj jeg vil kjøpe til lillegutten hennes før noen andre gjør det! Syntes den var så fin at jeg nesten ville kjøpe den og bare ha den på vent. Fikk da etterhvert snakket meg selv til fornuft Men bra den kan komme noen andre til gangs!
Diddles Skrevet 27. juli 2010 #1498 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Jeg har ingen roser i hagen jeg da, men spørs vel om jeg begynner å bli voksen jeg også.... Har vært anti-baby i ihvertfall to år nå, men plutselig snek det seg inn igjen.... Skal dere bli prøvere etterhvert da eller? Jeg har lest deler av bloggen nå, må løsrive meg litt for å gå en tur på butikken. Skal på babybesøk til en tidligere kollega om et par uker, men må handle raskt, så en kjempefin pysj jeg vil kjøpe til lillegutten hennes før noen andre gjør det! Syntes den var så fin at jeg nesten ville kjøpe den og bare ha den på vent. Fikk da etterhvert snakket meg selv til fornuft Men bra den kan komme noen andre til gangs! ingen roser her enda heller, men både det, hagegynge og drivhus står høyt oppe på ønskelista mi for tida Håpløs er jeg blitt Anti-baby har jeg vært siden lenge før jeg traff kjære For 10 år siden planla jeg bryllup og baby med han jeg trodde var mannen i mitt liv - og gikk på en skikkelig smell, han var nemlig utro etter noter, med mine såkalte venninner Det tok meg nesten 5 år å komme over hele greia og hadde slått alt fra meg da jeg traff kjære..han på sin side har jo 2 barn med forskjellige mødre og har vært gift før - og var veldig klar på at han skulle verken gifte seg eller få barn Så jeg tenkte jaja, da får vi klare oss uten da Der og da var ikke det noe tap for meg, jeg hadde hendene fulle med å "gjøre oss om til en familie" og få barna trygge på meg, oss og hjemmet vårt Det tok 3 år før jeg følte at alt var på rett plass, men fortsatt ingen ønsker om baby....før boom - plutselig en dag sa kroppen min fra Jeg har brukt enda 1 år på å fordøye hele greia, bli sikker i min sak og på å gjøre kjære "klar" Så det ser ut for at høsten 2010 blir en spennende tid Og bare så det er sagt så er det ingenting i veien med å hamstre søte klær, bare sånn i tilfelle Det er flere som gjør sånn Endret 27. juli 2010 av Diddles
DDuck Skrevet 27. juli 2010 #1499 Skrevet 27. juli 2010 (endret) enda 1 år på å bli sikker i min sak og på å gjøre kjære "klar" Så det ser ut for at høsten 2010 blir en spennende tid Endret 27. juli 2010 av dinedama
Anbefalte innlegg