Kanutten Skrevet 19. juli 2010 #1441 Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hei Neferet. Lenge siden sist nå. Innom med en sommer jeg. Enig i at Trondheim er en bra by Endret 19. juli 2010 av Kanutten
Gjest Neferet Skrevet 19. juli 2010 #1442 Skrevet 19. juli 2010 Så spennende!! Kjente liksom pulsen hoppet opp et par hakk og smilet snek seg frem i munnviken da jeg leste det- og jeg har jo aldri møtt deg engang! Det kan nok være lurt å spare noen kroner til hele prosjekt Baby, det koster å være kar..eh nei kvinne faktisk! Iallefall når man er to kvinner! Kjenner et par der begge er jenter som nettopp fikk en liten baby, og de er lykkeligere enn noensinne Men det tok både tid og penger å få det i boks da... Men som du sier selv, det er jo ingen planer om at alt dette skal skje over natta, så inntil videre er det jo bare å dagdrømme og se for seg hvordan ting kanskje kan bli seende ut på sikt Spennende og skummelt. Og egentlig ikke så mye å tenke på akkurat nå, men det gjør man jo likevel.... Hei Neferet. Lenge siden sist nå. Innom med en sommer jeg. Enig i at Trondheim er en bra by Hei Kanutten! Hyggelig å se deg innom, en stor tilbake til deg også! Trondheim ga mersmak ja, selv om jeg ikke nødvendigvis flytter oppover...
DDuck Skrevet 19. juli 2010 #1443 Skrevet 19. juli 2010 Tenk at det er under en måned til dere skal flytte
Gjest Neferet Skrevet 20. juli 2010 #1444 Skrevet 20. juli 2010 Tenk at det er under en måned til dere skal flytte JAAAA! Det blir veldig bra!!
Gjest Neferet Skrevet 20. juli 2010 #1445 Skrevet 20. juli 2010 :dåne: Sliten i hodet!! Jeg og en kollega sitter med en oppgave som de to sjefene våre ga oss før de tok ferie fra denne uka. Misforstå meg rett, det er veldig deilig å ha noe så konkret og stort å henge fingrene i, men det er jammen slitsomt å sitte med et sånt dokument hele dagen! Blir helt surrete jeg! I ettermiddag skal jeg og kjære ha besøk av ei kjære jobbet sammen med før, hun giftet seg på samme dag som oss, så det er rykter om litt bryllupsbilder begge veier. Tenkte jeg skulle prøve meg på noe nytt å servere til middag, så da blir det Biffrisotto med byggris! Har aldri prøvd å lage risotto før, men det ser da ut som det skal være overkommelig. Er sulten allerede til tross for nylig inntatt mellommåltid, så gleder meg til lå dra hjem og lage mat om en halvtimes tid! Ellers er det ikke så mye spennende å melde, det er ute og jobb inne I helga skal vi i bryllup til et vennepar, der brudgommen var toastmaster i vårt bryllup. Blir spennende å se hvordan de har lagt opp sin dag, vi var jo i et bryllup i mai som var veldig hyggelig. Så er det tilbake til byen på søndag for min del, kjære skal ha en uke ferie, så hun blir igjen hos svigers. Jeg kommer etter onsdag kveld, og så skal vi reise på langhelg torsdag - søndag, blant annet til Klimaparken og Geiranger Har aldri vært i nærheten av en eneste fjord jeg, så det er vel på tide... Men først, litt mer dokumentarbeid....
Gjest Neferet Skrevet 20. juli 2010 #1446 Skrevet 20. juli 2010 Forresten, sjekk soloen til Felix For ordens skyld, Felix er damen i hvitt...
Mazilla Skrevet 20. juli 2010 #1447 Skrevet 20. juli 2010 Risotto er kjempeenkelt å lage! Har aldri prøvd byggrisotto da.. Min hovedinnvending mot oppskriften du har funnet er at "poenget" med risottolaging er å spe med væsken litt etter litt, og la det koke inn for hver gang, ikke tilsette all buljongen på en gang.. Men det kan jo være det er annerledes med byggris, hva vet vel jeg.. Lykke til ihvertfall! Bryllupsbilder og mimring høres koselig ut! :rødme: Vi hadde gjester i helga som dro frem bryllupsplanleggingspermen vår fra bokhylla, så da ble det litt mimring på oss også. Koselig!
Mazilla Skrevet 20. juli 2010 #1448 Skrevet 20. juli 2010 Forresten, sjekk soloen til Felix For ordens skyld, Felix er damen i hvitt... Hjelpes! :dåne: Det ser jo på en måte kjempelett ut, men når man ser ryggmusklene hennes skjønner man fort at det kan det umulig være.. :dåne: Trikset med å være så god er vel at man klarer å få det til å se enkelt ut..
Diddles Skrevet 20. juli 2010 #1449 Skrevet 20. juli 2010 Forresten, sjekk soloen til Felix det går ikke an å ikke være imponert :dåne: :dåne: og trippel :dåne:
Androide Skrevet 20. juli 2010 #1450 Skrevet 20. juli 2010 Så spennende med fremtidige babyplaner! Selv om det ikke skal skje med en gang, så er det jo liksom en sånn "aha"-opplevelse når man er klar for det, også! Jeg drømte forresten om deg i natt! Du hadde bursdagsselskap,og jeg var den eneste gjesten. Men du var ikke spesielt glad for at jeg hadde kommet da, og gaven likte du heller ikke Kona di var litt mer positivt innstilt, men hun dro ut på løpetur, så da satt vi der da, og furtet begge to
Mazilla Skrevet 20. juli 2010 #1451 Skrevet 20. juli 2010 Oi, jeg hadde på en eller annen måte klart å gå glipp av nyheten på forrige side! Så spennende!
Såpeboble Skrevet 20. juli 2010 #1452 Skrevet 20. juli 2010 Syk link, dama tvinnet seg jo rundt stanga som om hun var laget av ståltråd! Hvordan ble risottoen?
Gjest Neferet Skrevet 21. juli 2010 #1454 Skrevet 21. juli 2010 Risotto er kjempeenkelt å lage! Har aldri prøvd byggrisotto da.. Min hovedinnvending mot oppskriften du har funnet er at "poenget" med risottolaging er å spe med væsken litt etter litt, og la det koke inn for hver gang, ikke tilsette all buljongen på en gang.. Men det kan jo være det er annerledes med byggris, hva vet vel jeg.. Lykke til ihvertfall! Bryllupsbilder og mimring høres koselig ut! :rødme: Vi hadde gjester i helga som dro frem bryllupsplanleggingspermen vår fra bokhylla, så da ble det litt mimring på oss også. Koselig! Hvordan ble risottoen? Risottoen ble veldig bra, det fungerte tydeligvis litt annerledes med byggris Mazilla, så konsistensen ble fin! Veldig variert og god smak, så både jeg og gjesten var fornøyd. Kjære var også fornøyd, men hun la igjen nesten alle cherrytomatene... Ikke så glad i dem ellers heller hun, noe jeg ikke kan skjønne meg på! :klø: Koselig å se bilder også, spesielt våre egne Mye bra minner som kommer tilbake når vi får kikket på dem. Har begynt å nærme oss en beslutning på hvilket bilde vi skal ha opp på veggen på lerret i det nye huset også, gleder meg veldig til det!!
Gjest Neferet Skrevet 21. juli 2010 #1455 Skrevet 21. juli 2010 Hjelpes! :dåne: Det ser jo på en måte kjempelett ut, men når man ser ryggmusklene hennes skjønner man fort at det kan det umulig være.. :dåne: Trikset med å være så god er vel at man klarer å få det til å se enkelt ut.. det går ikke an å ikke være imponert :dåne: :dåne: og trippel :dåne: Syk link, dama tvinnet seg jo rundt stanga som om hun var laget av ståltråd! Det er en grunn til at hun er verdensmester for å si det sånn.... :dåne: Jeg synes Felix er helt uten sammenligning hva gjelder pole, så sterk og så grasiøs samtidig!! Og du har selvfølgelig helt rett Mazilla, trikset er å få det der til å se enkelt ut! Jeg var så fornøyd da jeg ble filmet for første (og hittil eneste) gang, for trikset jeg gjør da ser også veldig uanstrengt ut. Lite synes det at jeg hadde jobbet i ukesvis for i det hele tatt å klare å få det til! Tror det ville tatt noen år (fra tidlig ungdomsskole og til nå...) for å kunne gjøre noe sånt som Felix da, så det får bare være inspirasjon og eye-candy!
Gjest Neferet Skrevet 21. juli 2010 #1456 Skrevet 21. juli 2010 Jeg drømte forresten om deg i natt! Du hadde bursdagsselskap,og jeg var den eneste gjesten. Men du var ikke spesielt glad for at jeg hadde kommet da, og gaven likte du heller ikke Kona di var litt mer positivt innstilt, men hun dro ut på løpetur, så da satt vi der da, og furtet begge to Det hørtes ut som en bra bursdag!! For ordens skyld hadde jeg blitt veldig glad om du hadde dukket opp på bursdagen min altså, er sikker på at det hadde vanket både , kake og lovord! Det beste er at det nesten ikke hadde vært overraskende engang om kjære dro på løpetur, hun har det jo med å gjøre det i hytt og gevær! Håper jeg er litt blidere hvis du drømmer om meg igjen! Så spennende med fremtidige babyplaner! Selv om det ikke skal skje med en gang, så er det jo liksom en sånn "aha"-opplevelse når man er klar for det, også! Oi, jeg hadde på en eller annen måte klart å gå glipp av nyheten på forrige side! Så spennende! Ja, spennende, og skummelt og (heldigvis) en stund til! Men det er sant som du sier Androide at det er et lite jordskjelv bare å tenke over det også!
Såpeboble Skrevet 21. juli 2010 #1457 Skrevet 21. juli 2010 Risottoen ble veldig bra, det fungerte tydeligvis litt annerledes med byggris Mazilla, så konsistensen ble fin! Veldig variert og god smak, så både jeg og gjesten var fornøyd. Kjære var også fornøyd, men hun la igjen nesten alle cherrytomatene... Ikke så glad i dem ellers heller hun, noe jeg ikke kan skjønne meg på! :klø: Nam, tror jeg må lagre den oppskriften da og lage den til middag her i huset en dag. Byggryn og biff må jo være sunt? Cherrytomater er jo fantastisk godt, men min sambo liker dem heller ikke noe særlig. Rare folk :gjeiper: Jaja, mer på oss!
Gjest Neferet Skrevet 21. juli 2010 #1458 Skrevet 21. juli 2010 Nam, tror jeg må lagre den oppskriften da og lage den til middag her i huset en dag. Byggryn og biff må jo være sunt? Cherrytomater er jo fantastisk godt, men min sambo liker dem heller ikke noe særlig. Rare folk :gjeiper: Jaja, mer på oss! Nemlig! Mer cherrytomat på oss, så kan de være sære i fred!! Det finnes knapt noe "slemt" i oppskriften i det hele tatt, sunt og godt! Apropos spise, jeg er jammen sulten igjen.... Og lenge til lunch... Får vel fram med gulrota da!
Såpeboble Skrevet 21. juli 2010 #1459 Skrevet 21. juli 2010 Nam, nam, ble sulten nå jeg også, men har ikke lunsj før om en time. Gahh.. Får drømme videre om god mat sålenge Jeg lagde forresten "hot kyllingsuppe" http://tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/7974.cms?dagens=1 til middag i går. Den var faktisk god! Jeg byttet ut matfløte med kaffefløte (10% fett istedenfor 20 % fett) og det gikk helt fint. Raskt gikk det også I morgen skal jeg teste ut denne: http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=63968 En annerledes variant av fisk og poteter Forandring fryder
Gjest Neferet Skrevet 21. juli 2010 #1460 Skrevet 21. juli 2010 Nam, nam, ble sulten nå jeg også, men har ikke lunsj før om en time. Gahh.. Får drømme videre om god mat sålenge Jeg lagde forresten "hot kyllingsuppe" http://tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/7974.cms?dagens=1 til middag i går. Den var faktisk god! Jeg byttet ut matfløte med kaffefløte (10% fett istedenfor 20 % fett) og det gikk helt fint. Raskt gikk det også I morgen skal jeg teste ut denne: http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=63968 En annerledes variant av fisk og poteter Forandring fryder Nam! Kyllingsuppa tror jeg jammen jeg skal prøve en dag jeg er eventyrlysten! Og egentlig torskewrap også, men kjære er teit og mener at fisk er kattemat, så da må jeg gjøre det når hun ikke er hjemme. Kanskje en venninnemiddag kan være på programmet?! Det er lurt å finne noen sånne oppskrifter innimellom, jeg går meg ihvertfall ofte fast i det vante og kjente til middag! Lunchen brakte havregrøt med blåbærsyltetøy og appelsinjuice, ikke verst det heller! Og så har jeg akkurat vært en tur på butikken og kjøpt ny rasjon av mellommåltid Det hadde kommet en ny type også, med tranebær og blåbær, så måtte ta med en pakke. Da er jeg rustet til ettermiddager når blodsukkeret taper seg.
Anbefalte innlegg