Store My Skrevet 15. juni 2010 #1261 Skrevet 15. juni 2010 Jeg var på nippet i sted til å skrive at jeg håpte det hadde noe med leiligheten å gjøre, men turte ikke i frykt for å jinxe det.. Jeg også. Hehe. Gratulerer så mye. Fantastiske nyheter!
Devilina Skrevet 15. juni 2010 #1262 Skrevet 15. juni 2010 :hoppe: Gratulerer, vil tro det er en lettelse ja!!!
Diddles Skrevet 15. juni 2010 #1263 Skrevet 15. juni 2010 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! :strix: :strix: :strix: :strix: Åh, det var velfortjent det
Gjest Neferet Skrevet 16. juni 2010 #1264 Skrevet 16. juni 2010 Tusen takk til dere alle sammen; cypress, Mazilla, Muffin!, Store My, Devilina og Diddles!!! til dere alle sammen! Vi endte med å måtte gå ned et stykke i pris i forhold til hva vi hadde forespeilet oss, men til slutt vant det å faktisk kunne bli ferdig, få sjelefred og faktisk bli kvitt denne fordømte fellesgjelda over det å tenke bare på penger. Så vi må svelge et par kameler og betale litt for dumheta også i etterkant, men det er ihvertfall på et akseptabelt og fullt overkommelig nivå. Vi får et privat lån av foreldrene til kjære som vi kan betale tilbake uten renter for å dekke opp og slette det opprinnelige banklånet, så slipper vi å få kapitalkostnader på det, i tillegg har vi jo litt oppsparte midler selv også. Og nå er det også utrolig deilig å kunne forberede sommeren igjen, alle helgene var jo satt av til visninger fram til godt ut i august, nå kan vi gjøre med helgene hva vi vil!!! I dag blir det også spennende, skal etterhvert ringe megleren som solgte oss det nye huset og få flyttet fram overtakelsen. Hun som kjøpte vår har satt samme overtakelsesdato, og det godtok vi glatt, for de som solgte til oss var jo også veldig ivrig på at vi kunne ta den før hvis vi fikk solgt vår egen. Vi prøver å tenke litt med hodet og ikke bare med hjertet, så vi skal prøve å få ny dato til 30.07. Egentlig vil vi ha 16.07, men det er noe med at vi faktisk selger med underskudd og bør begrense tiden med doble boutgifter så mye som mulig. Uansett: vi er fri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det begynner så smått å gå opp for meg nå, dette blir fantastisk!!
cypress Skrevet 16. juni 2010 #1265 Skrevet 16. juni 2010 Hurra igjen!!!! Kjempebra at dere endelig fikk solgt!! Det må være deilig kan jeg tenke meg!!!
Gjest Neferet Skrevet 16. juni 2010 #1266 Skrevet 16. juni 2010 Hurra igjen!!!! Kjempebra at dere endelig fikk solgt!! Det må være deilig kan jeg tenke meg!!! Ja, det er utrolig deilig! Og enda bedre blir det nok når vi får alle fakta og økonomiske ting på bordet, så vi kan legge en plan for hvordan vi skal slikke sårene og jobbe videre. Uansett er det beste at vi 16.08.2010 kan si farvel til bekymringsboligen, og det er verdt mer enn penger akkurat nå!!! Snakket med megleren på nyhuset akkurat, han trodde det ville gå fint å få til 30.07. Så kanskje bare halvannen måned til vi begynner å flytte inn i nytt hjem!!
Muffin! Skrevet 18. juni 2010 #1268 Skrevet 18. juni 2010 Snaaart flytting! Tenk så herlig å bare vinke til leiligheten, og så slippe å tenke noe mer på den.
Disco Biscuit Skrevet 18. juni 2010 #1269 Skrevet 18. juni 2010 Så godt og lese at dere ENDELIG fikk solgt Det er dere vel unt og fortjent etter så lang ventetid! Håper dere får en fin helg, dere kan jo begynne å pakke kanskje??
Gjest Neferet Skrevet 18. juni 2010 #1270 Skrevet 18. juni 2010 Snaaart flytting! Tenk så herlig å bare vinke til leiligheten, og så slippe å tenke noe mer på den. Det viser ser imidlertid at det alltid skal være noen komplikasjoner... De vi har kjøpt boligen av har plutselig funnet ut at vi ikke kan ta over tidligere likevel, så i går satt vi på to kontrakter der det står overtakelse 16.08.2010. Litt dårlig når de i utgangspunktet var usikre på om de ville ta budet fordi overtakelsen var så langt fram i tid, og presiserte gang på gang at vi måtte ta kontakt når vi hadde solgt så vi kunne fikse det før. Heldigvis er vår kjøper en reflektert og snille dame, så etter litt mailing i dag har det blitt ordnet at hun tar over vår leilighet den 19 isteden. Vi var jo så klare for å flytte fortfortfort nå som vi har solgt, så litt skuffa i går, men nå går alt så meget bedre. Jeg skjønner ikke at vi ikke lenger skal tenke på visninger og rydding og privatvisninger og andre leiligheter til salgs i området som vi må konkurrere med osv osv osv. Var på badet tidligere i dag og tenkte plutselig på hva som måtte ryddes vekk for helga, før det plutselig slo meg at det trenger jeg jo ikke! Ingen visning! Og ikke bare er det en frihelg heller, vi skal jo ikke ha visning neste helg engang! :dåne: Tenk for en frihet! I tillegg har vi regnet litt på økonomien, og det ser faktisk ut at vi kan klare å dekke opp det vi må dekke opp uten å låne fra foreldrene til kjære. I verste fall kan det hende vi må låne litt av dem (max 15.000) for å kjøpe kjøleskap og andre nødvendigheter til det nye huset, men det er jo ingenting i forhold til hva vi så for oss (type 50.000)! Dette blir så bra!!! Så godt og lese at dere ENDELIG fikk solgt Det er dere vel unt og fortjent etter så lang ventetid! Håper dere får en fin helg, dere kan jo begynne å pakke kanskje?? Tusen takk for seiersdansen MaiL, vi føler oss akkurat sånn!! Helga blir fin uansett hva som skjer, bare fordi vi kan slappe av med hele boligstyret! Det tok oss 1.072 dager fra første kontakt med megler til kontrakt var undertegnet med kjøper, så det går jo ikke engang an å se for seg at vi ikke skal tenke på det mer!! God helg til deg også!
Gjest Neferet Skrevet 18. juni 2010 #1271 Skrevet 18. juni 2010 Så var fredagskvelden her, etter den mest spesielle uka på veldig veldig lenge. Tenk at vi faktisk har solgt leiligheta vår! Det betyr at vi kan glemme alle bekymringer som har tatt mye plass i hodet de siste årene, og spesielt de siste ukene. Det betyr også at vi kommer til å sitte igjen med mindre gjeld totalt når vi får overtatt den nye boligen, nærmere 300.000,- mindre i totalgjeld enn det vi har på vår nåværende bolig. Dette går jo bare riktig vei! Ikke trenger vi å bekymre oss om boligmarkedet, ikke trenger vi å måtte forberede oss på å være utleiere (som jeg virkelig ikke har lyst til etter noen års arbeidserfaring i sosialtjenesten) og ikke må vi leve i evig visningsmodus! Det føles som om 20 kilo er løftet fra skuldrene mine, og jeg skal nyte helga for alt det er verdt!! Det eneste jeg kan klage på er at jeg har et gapende sår i munnen etter dagens operasjon, jeg er nå offisielt helt uten visdomstenner. Den siste er operert ut i dag, og jeg synes det går overraskende bra. Husker at det var mye verre etter forrige gang jeg gjorde det samme, men det skal også sies at tannlegen jeg var hos da var et mareritt! Han burde vært pensjonert mange år før han slapp til i min munn, og han gjorde ikke noen god jobb heller. Jeg hadde så mye smerter da, og så utrolig lenge også. Da jeg var tilbake for å ta stingene etter 14 dager, sa han lettere henslengt: "Ja, det er jo ikke rart du har mye vondt, det er jo åpent helt inn til kjevebeinet her fortsatt" Og så ble det ikke mer med det... :dåne: Har et veldig godt inntrykk av stedet der jeg var i dag, og både operasjon og etterbehandling og gode råd ble gitt meget profesjonelt. Det blir nok fortsatt en Pinex Forte før jeg legger meg, sånn at jeg slipper en veldig kjip natt, men jeg tror dette skal gå bra! I morra kommer ei venninne innom, hvis formen er bra skal jeg være med henne en tur ned i byen før vi har litt kvalitetstid. Gleder meg veldig til det. Ellers har jeg ingen planer annet enn å ta det med ro og la tanna gro. Jeg skal se fotballkamp i kveld da, og så kanskje jeg skal kikke litt på denne og tenke tilbake på konserten vi var på i London En riktig god helg til alle som kikker innom!
Store My Skrevet 18. juni 2010 #1272 Skrevet 18. juni 2010 Hurra for solgt leilighet og fjernede visdomstenner (ikke så hurra i dag, da.. men de er jo borte for godt nå). Så dere har virkelig fortjent å slappe av nå.
cypress Skrevet 19. juni 2010 #1273 Skrevet 19. juni 2010 Å herregud, 1072 dager på å selge leiligheten, det er jammen lenge!!! Skjønner enda bedre da at dette føles som 20 kg av skuldrene!!! Lykke til med heling etter tannfjerning. Og ha en strålende helg!!!!!!
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2010 #1274 Skrevet 19. juni 2010 Hurra for solgt leilighet og fjernede visdomstenner (ikke så hurra i dag, da.. men de er jo borte for godt nå). Så dere har virkelig fortjent å slappe av nå. Takk Store My! Jeg skal innrømme at det ser ut som jeg har fått puttet inn noen ekstra tenner, og ikke operert ut en, giganthoven kjeve i dag... Men jeg har mye mindre vondt denne gangen, så inntrykket av at dette stedet var bedre og mer seriøst enn den forrige tullingen, og det er betryggende! Å herregud, 1072 dager på å selge leiligheten, det er jammen lenge!!! Skjønner enda bedre da at dette føles som 20 kg av skuldrene!!! Lykke til med heling etter tannfjerning. Og ha en strålende helg!!!!!! Ja, det blir nok ekstra deilig når det har tatt så lang tid! det blir jo litt rart å gi den fra seg også, med alle bekymringer den har gitt oss. Men vi er veldig fornøyd med kjøperen da, det er greit at hun skal bo i leiligheta "vår" Håper du også koser deg i helga!
Muffin! Skrevet 20. juni 2010 #1275 Skrevet 20. juni 2010 Håper du har en herlig helg uten visning (og visdomstenner).
Gjest Neferet Skrevet 20. juni 2010 #1276 Skrevet 20. juni 2010 Håper du har en herlig helg uten visning (og visdomstenner). Jeg klager ikke over helg uten visning og visdomstenner jeg altså! Heldigvis mye bedre etter operasjon denne gangen enn forrige, så da blir alt lettere! Hadde jeg bare vært kvitt denne spiralen også, så tror jeg det meste hadde vært som det skulle! Jeg går noen runder med mental selvbank disse dagene, hvorfor gikk jeg egentlig med på at slemme gynekologen skulle sette den inn uten å gi meg nok informasjon?? Men det er jo så lett å bare gå med på det som blir presentert som den gode løsningen... Ikke bare har jeg over tre uker med smerter og blødninger nå, det blir jo over 2.000,- rett ut av vinduet også, for på tirsdag skal den ut!!!!! Har hatt skikkelig vondt mye av dagen i dag, så det later jo ikke til at det gir seg heller. Er forberedt på at jeg kommer til å få tyn når jeg ber om at den skal fjernes på tirsdag, særlig etter telefonsamtalen med den mildt sagt frekke sekretæren på onsdag... Hva med å ta folk på alvor liksom... Jeg håper jeg får tilbake kroppen min når dette rælet er ute, nå ødelegger den jo både for trening og jobb og Det var dagens frustrasjon....
Store My Skrevet 20. juni 2010 #1277 Skrevet 20. juni 2010 Vet du om det er normalt at det er sånn i begynnelsen før det evnt blir bedre? For kanskje det blir bra snart? Men hvis du har supervondt enda skjønner jeg godt at du vil bli kvitt den.
Gjest Neferet Skrevet 21. juni 2010 #1278 Skrevet 21. juni 2010 Vet du om det er normalt at det er sånn i begynnelsen før det evnt blir bedre? For kanskje det blir bra snart? Men hvis du har supervondt enda skjønner jeg godt at du vil bli kvitt den. Det er vissnok normalt at det blør veldig ved første mens etter den ble satt inn, men nå har jeg jo strengt tatt blødd siden den ble satt inn, snart tre uker i strekk.... Og så er det visst også vanlig at jenter som ikke har født har mer problemer med smerter også, men har ikke hørt at det skal forløpe sånn som det her! Mamma prøvde spiral en gang for mange år siden, hun måtte ta den ut igjen fordi hun ikke orket å gå rundt og ha vondt hele tiden. Spørs om det er samme greia med meg :klø: Kan godt hende jeg hadde væt mer tålmodig hvis jeg hadde trengt den for prevansjon også, men i og med jeg ikke gjør det, er det litt annerledes synes jeg.
DDuck Skrevet 21. juni 2010 #1279 Skrevet 21. juni 2010 Innom og oppdaterer meg sånn helt fort! Gratulerer så masse med salget :strix: ENDELIG!!
Androide Skrevet 22. juni 2010 #1280 Skrevet 22. juni 2010 Så herlige nyheter det var her!! Gratulerer så masse, jeg er veldig glad i hjertet mitt på deres vegne!
Anbefalte innlegg