Gå til innhold

Twisted days and nights

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Dette høres ut som dagen hvor en boksesekk kunne kommet godt med.. :sjenert: Håper ikke legeundersøkelsen blir så ekkel som du tror, men med din flaks i dag så blir den sikkert mye verre.. ;)

:klemmer: uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du trenger å vente med å komme tilbake til du har annet enn eder og galle å komme med. For min del er du i alle fall hjertelig velkommen til å komme tilbake til KG for å få ut dritten også. Høres ut som det går slag i slag med drittnyheter for tiden, og da er det viktig å få dem ut. Synes du er så positiv til vanlig, at å ha en dag der man ikke makter å se lyst på det er helt og holdent lov. Men håper selvfølgelig at det skjer noe hyggelig snart så livet blir lysere helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Synes ikke du trenger å vente med å komme tilbake til du har annet enn eder og galle å komme med. For min del er du i alle fall hjertelig velkommen til å komme tilbake til KG for å få ut dritten også. Høres ut som det går slag i slag med drittnyheter for tiden, og da er det viktig å få dem ut. Synes du er så positiv til vanlig, at å ha en dag der man ikke makter å se lyst på det er helt og holdent lov. Men håper selvfølgelig at det skjer noe hyggelig snart så livet blir lysere helt av seg selv.

:klemmer: til deg Store My for gode ord!!

Det er jo sant som du sier at det er sjelden jeg har dager der alt ser svart ut, godt å kunne dele all gørra med noen også... :ler: I morra blir nok en bedre dag, Green Day-konsert må jo absolutt gjøre dagen bra! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Dette høres ut som dagen hvor en boksesekk kunne kommet godt med.. :sjenert: Håper ikke legeundersøkelsen blir så ekkel som du tror, men med din flaks i dag så blir den sikkert mye verre.. ;)

:klemmer: uansett

:dåne: Du kunne ikke hatt mer rett Mazzi, slemme slemme legedama!! Det begynte selvfølgelig med at da jeg kom fram i god tid til timen, fant jeg ikke inngangen. Jeg fant skiltet på veggen og skilt inne i bygget, men ingen kontorer. Så møtte jeg til slutt en dame som kunne fortelle meg at disse folka hadde flyttet inn til sentrum for en måned siden... Hva med å si fra til de som har timer?? Da jeg prøvde å ringe, var selvfølgelig telefonen stengt mellom 12 og 13, jeg hadde time 13. 7 minutter til banen skulle gå, men hadde jo ikke noe annet valg. Så jeg ringte da telefonen var åpen igjen, og ga beskjed om at ingen hadde fortalt meg om adressebyttet. Fikk heldigvis komme likevel, og kom faktisk inn bare noen minutter etter min ankomst.

For å dele litt detaljer her, så var dette min første avtale med en gynekolog. Vanligvis har det vært min fastlege som har tatt celleprøver, og mer har jeg ikke hatt behov for. Men jeg sliter jo så innmari med sterke menssmerter og voldsomme blødninger, så var henvist med bakgrunn i det. Gynekologdamen spurte litt rundt saken, og sa før hun hadde undersøkt meg at hvis det ikke var noe "galt", var det prevensjon som vanligvis brukes for å regulere sånt. Jeg fortalte om min opplevelse med p-piller (det gikk skikkelig dårlig, for det første fikk jeg sterk migrene, for det andre fikk jeg så mye humørsvingninger at jeg var en tikkende bombe og umulig å være i hus med, selv for min egen del..) og sa at det virkelig ikke er aktuelt. Da kom damen med ideen om at spiral kunne være tingen. Så var det tid for undersøkelsen, som i og for seg gikk greit. Blir alltid litt overraska over hvor hardhendte de er i sånne situasjoner, men det er vel en grunn til det. Innvendig UL var en ny opplevelse, men gikk helt fint. Damen holdt faktisk på ideen sin, og mente vi da skulle gjøre det først som sist. Jeg samtykket til det, men ingen fortalte meg hva dette ville bety!! Fy f*** så vondt!! Visstnok er det ekstra vondt hvis man ikke har født barn, noe jeg ikke har, i tillegg er jeg veldig nærme neste mens i syklusen, som også kunne føre til ekstra smerter. Jeg var virkelig ikke forberedt på noe sånt, prøvde å være flink og fokusere på pust til å begynne med, men plutselig var det så vondt at jeg ikke klarte annet enn å skrike. Prøvde nok å flykte fra hele dama på et punkt også, for jeg hørte hun sa nei, og regner med hun holdt meg fast for å få gjort det hun skulle. Enorme smerter da det var ferdig, så fikk Voltaren med en gang. Skammet meg litt umiddelbart etter at jeg kom ut av stolen igjen, syntes det var litt mye å skrike sånn, men har tenkt i etterkant at det skal jeg da ikke være flau for... Har googlet litt også, og har sett at jeg på ingen måte er alene om en sånn opplevelse. Folk kan visst både svime av, bli svimle og måtte kaste opp, så da er jeg ikke så flau lenger. Har fortsatt smerter, men det går i bølger nå. Er forberedt på at det vil være sånn i noen dager, ble ihvertfall forberedt på det. Tenk å måtte betale så mye for å ha så vondt?!? Jeg hadde mest lyst til å grine... :sjenert:

Det blir naturlig nok en rolig kveld i dag, har trøstespist tyrkisk pepper... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj det hørtes jævlig ut :spy:

Ingen spiral på Dinedama da :opplyser:

:kose: Håper du koser deg masse med peppern din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde spiral førte til større blødninger og mer smerter, jeg :klø: Tar tydeligvis feil ellers ville hun jo ikke ha foreslått det. Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss... :spy: Hvor lenge er det meninga å ha den der? Kan egentlig ingen verdens ting om spiral jeg, bortsett fra at jeg for ca 2 minutter siden bestemte meg for at jeg aldri i livet skal ha det selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg trodde spiral førte til større blødninger og mer smerter, jeg :klø: Tar tydeligvis feil ellers ville hun jo ikke ha foreslått det. Håper det hjelper!

Kobberspiral fører til mer blod og mer smerter, jeg har fått hormonvarianten. Den virker visstnok bare lokalt, sånn at jeg skal slippe migrene og humørsvingninger/raseri som jeg var hyppig plaget av da jeg måtte gå på p-piller for blødningsforstyrrelser tidlig på 2000-tallet en gang. Jeg håper også det hjelper, særlig i og med jeg led sånn for å få den inn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Grøss... :spy: Hvor lenge er det meninga å ha den der? Kan egentlig ingen verdens ting om spiral jeg, bortsett fra at jeg for ca 2 minutter siden bestemte meg for at jeg aldri i livet skal ha det selv.. ;)

Den varer visstnok i ca 5 år, legen mente det kunne vare lenger også, i og med jeg ikke trenger den som prevensjon. Og det er visstnok ikke like ille å ta den ut igjen... Jeg tror nok ikke jeg hadde villet hatt en heller hadde jeg visst hva som kom! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Som om jeg ikke hadde nok å forholde meg til i går, så begynte også den siste visdomstanna mi å bråke, og nå er den vooond! Så da blir det plutselig også tannlegetime, men ikke før mandag kl 8. Regner med det blir operasjon da, måtte det sist. Dette begynner egentlig bare å bli komisk! :dåne: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner en del jenter som har fortalt det samme om innsetting av spiral ja.. Det høres ikke noe særlig ut!! Heldigvis er det såpass sjelden at man kanskje glemmer smerten litt mellom hver gang?

Men fant hun ut årsaken til at du hadde så vondt da?? Jeg leste en gang at tette eggledere kan føre til store menstruasjonssmerter. Snakket hun noe om det f.eks?

Og tannverk... Er det mulig... Dette er virkelig ikke din uke altså.. :rolleyes:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagen må jo bare bli bedre, med konsert og allting! :hoppe: Bare ikke den dumme tanna di ødelegger hele helga.. Får bare dope deg ned! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Huff, jeg kjenner en del jenter som har fortalt det samme om innsetting av spiral ja.. Det høres ikke noe særlig ut!! Heldigvis er det såpass sjelden at man kanskje glemmer smerten litt mellom hver gang?

Men fant hun ut årsaken til at du hadde så vondt da?? Jeg leste en gang at tette eggledere kan føre til store menstruasjonssmerter. Snakket hun noe om det f.eks?

Og tannverk... Er det mulig... Dette er virkelig ikke din uke altså.. :rolleyes:

:troest:

Ja, jeg var ikke helt forberedt, tror aldri jeg har skreket av smerte sånn helt ukontrollert, så det var en ny opplevelse... :rolleyes: Heldigvis bare litt vondt i magen innimellom nå, så det blir nok bra regner jeg med.

Det var ikke noe galt med meg på innsiden, hun sjekket tilstanden med UL og tok celleprøve på rutinebasis, men var vel egentlig mest enig med seg selv om at det er mine voldsomme blødninger som gjør at det blir mye vondt. Så planen er at mindre blødninger skal gi mindre vondt også.

Virkelig ikke min uke nei, men det går seg til på konsert i kveld! :jepp: Humøret er ihvertfall flerfoldige ganger bedre enn i går! ;)

Håper helgen din blir bedre enn uken har vært :hug:

Tusen takk søta! Det håper jeg også! :klemmer:

Denne dagen må jo bare bli bedre, med konsert og allting! :hoppe: Bare ikke den dumme tanna di ødelegger hele helga.. Får bare dope deg ned! :jepp:

Det blir veldig bra, får trøste meg litt med Billie Joe! :strix: Og tanna har ikke krevd smertestillende enda, så håper den holder seg nogenlunde i ro. Ømt, men overkommelig. Skal ha piller i bakhånd uansett hele helga! :jepp:

Håper du får en fin helg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When sorrows come, they come not single spies, but in battalions." :gjeiper: Men nå har det vært så mye kjipt, at nå må det jo bare gå oppover! :jepp: Kos dere masse på konsert i dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har/hadde mammaen din også mye menssmerter? Det pleier ofte å gå i arv. men det blir visstnok ofte bedre etter man har født. Så der har du løsningen, bare å føde i vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var konserten? Og resten av helga? Håper det har vært noen lyspunkter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

"When sorrows come, they come not single spies, but in battalions." :gjeiper: Men nå har det vært så mye kjipt, at nå må det jo bare gå oppover! :jepp: Kos dere masse på konsert i dag! :sol:

Det blir ikke mer sant enn det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Har/hadde mammaen din også mye menssmerter? Det pleier ofte å gå i arv. men det blir visstnok ofte bedre etter man har født. Så der har du løsningen, bare å føde i vei. ;)

Jeg tror ikke hun er/var like ille som meg, eller så kan det hende hun tåler piller bedre... :klø:

Jeg skal føde i vei heg, hvis jeg og kjære får det til på egenhånd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...