Androide Skrevet 18. juli 2011 #2561 Skrevet 18. juli 2011 Kos deg med ferie! Sender noen solstråler din vei, sånn at alle de planlagte oppgavene blir realisert! Men husk å slappe litt av mellom slaga!
Disco Biscuit Skrevet 19. juli 2011 #2562 Skrevet 19. juli 2011 Så kjedelig å lese om skaden til din kjære, men godt at den er på bedringens vei Håper du koser deg massevis med ferien
Gjest Neferet Skrevet 27. juli 2011 #2564 Skrevet 27. juli 2011 Hei jenter, og til dere som har vært innom! Her har snart halve ferien gått, og det har gått fort. Vi fikk slappet godt av første helga, før det brakte løs mandagen. Da fikk vi svigers på besøk, og tirsdag begynte prosjekt gjerde. Det var meldt utrolig dårlig vær, regn og store nedbørsmengder, så vi krysset alle fingre for at det ikke skulle slå til. Vi jobbet med gjerde (grunning av over 320 stakitt for noen av oss, nedsetting av stolper og spikerslag for andre) hele tirsdagen, og hadde kommet veldig langt. I tillegg til svigers hadde vi hjelp av en kompis som er snekker, og ei venninne av meg som hjalp til med grunning. Onsdag var det på´n igjen, da var det beising av stakitt før de ble skrudd opp en etter en. Og vi fikk faktisk opp alle sammen, samt fikk beiset den siste siden ut mot veien før vi ga oss på onsdag. Grilling på terrassen var vel fortjent da!! Torsdag beiset vi ferdig de resterende stakittene, og malte soverommet. Det viste seg å trenge mye mer maling enn vi først hadde trodd, så det tok litt mer tid og penger. I tillegg måtte vi male vinduskarmen og listene opptil 4 strøk for å få de til å dekke, så vi malte soveromsvindu langt utpå lørdagen... Fredag kveld/natt til lørdag kom regnet, så vi hadde utrolig flaks som fikk gjort arbeidet utvendig!! Soverommet er også ferdig, og flyttet inn i, og det har blitt så fint!!! Verdt alt arbeidet nå i ettertid. Plutselig ble det bestemt at vi skulle skifte innredning på badet nede også, det var helt forferdelig stygt. Lørdag hastedro vi derfor på IKEA og kjøpte innredning og servant, så kom svigers tilbake på mandag og ble til tirsdag. Men nå er vi ferdig med de store prosjektene for sommeren altså, og for lang tid framover også tror jeg!! I dag reiser vi på en liten tur til Gøteborg, har skaffet oss hotell for tre netter og skal bare kose oss og være på tur. Det har jo blitt litt ekstra rart å ha ferie med alt det tragiske som har skjedd, klarer nesten ikke å forstå det ennå... Vi skal kjøre innom byen på vei til Gøteborg og legge ned blomster, jeg hadde så lyst til å være i blomstertoget på mandag kveld, men vi kunne ikke komme inn da. Så da har vi funnet ut at vi skal ta oss tid til å gjøre det i dag, det tror jeg blir godt! Håper det er bra med alle dere her inne, jeg kommer sterkere tilbake etterhvert!!
Disco Biscuit Skrevet 27. juli 2011 #2565 Skrevet 27. juli 2011 Godt og høre fra deg Skal si dere har fått unnagjort masse i ferien - så flinke dere er Så koselig at dere skal legge ned blomster før dere reiser, jeg ville gjort det samme selv Ha en fortsatt fin ferie, og god tur til Gøteborg
TuttaV Skrevet 27. juli 2011 #2566 Skrevet 27. juli 2011 Så flinke dere har vært i ferien! Virkelig fått mye unnagjort! Gøteborg er jo en flott by Dere kommer sikkert til å kose dere der Fikk ikke tatt turen inn på mandag jeg heller, så har veldig lyst til å få tatt en tur inn snart. Har vært og skrevet under kondolanseprotokollen som ligger på rådhuset i "byen min". Et lite tips som kanskje ikke har kommet så godt frem i media? Uansett må dere kose dere videre med ferien
Mazilla Skrevet 27. juli 2011 #2567 Skrevet 27. juli 2011 Så flinke dere har vært! Tenker det skal bli godt å slappe av og komme litt vekk, både fra jobbing og alt det andre som har fylt de siste dagene...
DDuck Skrevet 27. juli 2011 #2568 Skrevet 27. juli 2011 Så flinke dere er Kos dere masse i sverigeland og nyt dagene som turister
Muffin! Skrevet 28. juli 2011 #2569 Skrevet 28. juli 2011 Flinkinger! Håper dere har det fint i Gøteborg.
Androide Skrevet 28. juli 2011 #2570 Skrevet 28. juli 2011 Det høres godt ut og komme seg bort litt. Håper dere koser dere masse!
Gjest Neferet Skrevet 6. august 2011 #2571 Skrevet 6. august 2011 Tusen takk alle dere som har vært innom meg! Blir lite nett her i gården, dagene går altfor fort, og i overimorra er det allerede jobb igjen. Jeg er ikke helt klar for det, synes det har blitt mye jobb og stress i ferien. Samtidig begynner jeg å bli klar for litt rutiner og alenetid også, kjenner at jeg har fått litt mye tid med svigers denne ferien. Misforstå meg rett, de er helt strålende og snille, men begynner å bli veldig klar for me-time også. Vi skal jo reise til Kypros med dem om snaue to uker, men det tror jeg blir bra, endelig litt avslapping og ikke bare jobbing og fiksing... Nå hørtes jeg veldig negativ ut synes jeg, uforholdsmessig mye sådan egentlig. Jeg og kjære hadde nydelige dager i Gøteborg, første dagen så vi byen og shoppet litt. Dag to tilbrakte vi i Liseberg, det var helt magisk. Vi var der til 22.30, da hadde skumringen senket seg og lysene kom til sin rett. Deilig å ta en tur i pariserhjulet da, og skue utover området, skikkelig god gammeldags tivolistemning!! Vi kjørte masse karuseller, spiste god mat, spiste Ben&Jerrys-is (mine første noensinne!), ble skremt i Hotel Gasten og koste oss glugg ihjel! Siste dagen, og på hjemveien, var vi innom shoppingsenteret på Nordby, fikk kjøpt nytt Nike-treningstøy på tilbud En strålende tur, og en god belønning etter alt arbeidet i huset. Etter Gøteborg har det vært mye besøk, først grillet vi hos mamma på søndag, før vi hadde en ganske rolig mandag, vi vasket huset forresten, det så ikke ut Tirsdag var vi på besøk hos et vennepar som venter sitt første barn når som helst. Da måtte vi nesten til skilsmisseforhandlinger, da jeg måtte rygge-i-oppoverbakke-lukeparkering... Humøret bedret seg med litt sveler og samvær, så ekteskapet holder en stund til. Onsdag bar turen til svigers, torsdag var vi alle på besøk hos kjæres tante og onkel. Kjæres fetter og kona fikk en liten datter i slutten av juni, så vi måtte jo hilse på! Veldig koselig! I går var vi på besøk hos ei venninne vi har gått på skole med, før vi var hos min tante på kvelden. Sjeldent jeg besøker henne, så det var kjempestas!! Resten av helga håper jeg blir litt rolig, blir sliten selv av hyggelig program! Og midt oppi alt sammen har jeg lest Panserhjerte (hadde visst ikke lest den før...) og begynt på Gjenferd. Puh!!
DDuck Skrevet 7. august 2011 #2572 Skrevet 7. august 2011 Håper dere får slappet av da på denne siste ferie dagen Så på FB at dere har trødd i skog og mark å plukket bær da Har samme planen selv etter at rundstykkene er ferdig stekte
Gjest Neferet Skrevet 7. august 2011 #2573 Skrevet 7. august 2011 Bær har det blitt ja, koselig med bærtur i skogen! Og nå har vi kokt syltetøy, rørt syltetøy og en kilo naturell blåbær som skal brukes til muffins og pai!!
DDuck Skrevet 7. august 2011 #2574 Skrevet 7. august 2011 Herlig Ble en halv kilo bringebær på meg Skal ut med blåbærplukkeren litt senere
TuttaV Skrevet 7. august 2011 #2575 Skrevet 7. august 2011 Aktiv og innholdsrik ferie ja! Skjønner godt at du trenger litt me-time Elsker liseberg!
Muffin! Skrevet 8. august 2011 #2576 Skrevet 8. august 2011 Liseberg. Ja, det hørtes ut som en fin, men travel ferie. Håper første arbeidsdag etter ferien går fint. Jeg leser også Panserhjerte nå. Veldig spennende!
Gjest Neferet Skrevet 8. august 2011 #2577 Skrevet 8. august 2011 Herlig Ble en halv kilo bringebær på meg Skal ut med blåbærplukkeren litt senere Så det ble mer bringebær og mindre blåbær på deg. Men bringebær er jo kjempenam!! Aktiv og innholdsrik ferie ja! Skjønner godt at du trenger litt me-time Elsker liseberg! Me-time skal bli litt stas nå altså, legger ikke skjul på det! Og når det blir litt me-time, så blir det mer stas med oss-time etterhvert også! Liseberg var stas, helt magisk! Liseberg. Ja, det hørtes ut som en fin, men travel ferie. Håper første arbeidsdag etter ferien går fint. Jeg leser også Panserhjerte nå. Veldig spennende! Jeg er på plass på jobb igjen vet du, foreløpig kjennes det helt greit! Det er jo bare ni arbeidsdager før vi skal til Kypros, så er liksom bare innom jeg nå... Og så er det fortsatt litt tid igjen før det blir masse stress her, så behagelig å komme hit nå! Spent på prosjektmøtet som skal være klokka 9, kanskje det dukker opp noe uventet?? Panserhjerte er veldig spennende ja! Jeg nærmer meg midten av Gjenferd nå, og holdt på å glemme å gå av banen for å bytte på vei til jobb i dag... Hadde tatt seg ut!
Diddles Skrevet 8. august 2011 #2578 Skrevet 8. august 2011 Innom og oppdaterer meg litt Skjønner du trenger me-time etter en såpass intens ferie Er ikke så ille å begynne på jobb igjen når det har vært lite tid til avslapping, det er verre når ferien kun har bestått av kjæresterier og avslapping - da er jobb bare pyton Åh...jeg savner kjæresterier og avslapping Ikke mye tid til det her... Ferske bær er så utrolig godt Jeg har funnet meg et "bringebærsted" jeg går innom hver dag når jeg er ute og triller, det er hverdagslykke å komme hjem med røde fingre
TuttaV Skrevet 8. august 2011 #2579 Skrevet 8. august 2011 Panserhjerte er veldig spennende ja! Jeg nærmer meg midten av Gjenferd nå, og holdt på å glemme å gå av banen for å bytte på vei til jobb i dag... Hadde tatt seg ut!
Gjest Neferet Skrevet 8. august 2011 #2580 Skrevet 8. august 2011 Innom og oppdaterer meg litt Skjønner du trenger me-time etter en såpass intens ferie Er ikke så ille å begynne på jobb igjen når det har vært lite tid til avslapping, det er verre når ferien kun har bestått av kjæresterier og avslapping - da er jobb bare pyton Åh...jeg savner kjæresterier og avslapping Ikke mye tid til det her... Ferske bær er så utrolig godt Jeg har funnet meg et "bringebærsted" jeg går innom hver dag når jeg er ute og triller, det er hverdagslykke å komme hjem med røde fingre Ja, det blir nok verre å begynne på jobb igjen etter en uke på Kypros! Men da har jeg ihvertfall fått kjenne litt på sol og sommer, og det skal bli deilig. Ikke dette ustabile været som har vært i de foregående ferieukene. Bringebærsted skulle jeg også gjerne hatt! Det er jo så godt! Har litt rørt bringebær i fryseren som jeg har fått av mamma, men det slår jo ikke det å sise dem rett fra busken! Ja, ikke sant!
Anbefalte innlegg