Såpeboble Skrevet 25. juni 2010 #1301 Del Skrevet 25. juni 2010 Skjønner godt at du går rundt og tenker på det. Når noen i familien din i tillegg har hatt det er det fullt forståelig at du blir bekymret når et sånt brev dukker opp i posten. Men heldigvis er det vissnok ganske vanlig å få påvist celleforandringer og veldig ofte er det helt ufarlig, så vidt jeg har skjønt. Dessuten er det jo kjempebra at det ble oppdaget egentlig, så kan de følge med og passe ekstra godt på deg Du får prøve å tenke sånn at nå er det ikke så mye du kan gjøre uansett, så da er det heller ikke vits å bekymre seg. Dra på kontroll, pust godt med magen og ta en dag om gangen. Jeg er sikker på det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 25. juni 2010 #1302 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det var leit å lese om at du har fått en ny bekymring i livet ditt!! Det var frykelig lenge til neste kontoll, så det er antagelig best, om ikke bare for sjelefreden, å ta en kontroll tidligere hos fastlegen som du sier. Så håper jeg da at bekymringene er ubegrunnede. Stor til deg!!! Endret 25. juni 2010 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. juni 2010 #1303 Del Skrevet 25. juni 2010 Skjønner godt at du går rundt og tenker på det. Når noen i familien din i tillegg har hatt det er det fullt forståelig at du blir bekymret når et sånt brev dukker opp i posten. Men heldigvis er det vissnok ganske vanlig å få påvist celleforandringer og veldig ofte er det helt ufarlig, så vidt jeg har skjønt. Dessuten er det jo kjempebra at det ble oppdaget egentlig, så kan de følge med og passe ekstra godt på deg Du får prøve å tenke sånn at nå er det ikke så mye du kan gjøre uansett, så da er det heller ikke vits å bekymre seg. Dra på kontroll, pust godt med magen og ta en dag om gangen. Jeg er sikker på det ordner seg Takk for og gode ord Såpeboble! Det er sant som du sier, i henhold til det jeg finner på nett er det bare 1,25% av de som får påvist celleforandringer som utvikler kreft, så oddsene er gode. Jeg skal puste så godt jeg kan med magen og tillate meg å være litt ukonsentrert i dag (for det er jeg...) Store tilbake! Det var leit å lese om at du har fått en ny bekymring i livet ditt!! Det var frykelig lenge til neste kontoll, så det er antagelig best, om ikke bare for sjelefreden, å ta en kontroll tidligere hos fastlegen som du sier. Så håper jeg da at bekymringene er ubegrunnede. Stor til deg!!! Ja, det var voldsomt så mye man skulle bekymre seg for... Sjelefreden tilsier ny prøve i månedsskiftet september/oktober, så satser nok på det. Om det i verste fall må fjernes noe, så blir det jo da gjort tidligst mulig! Tenkte litt på din opplevelse i går kveld også, med leger og mangel på informasjon og sånne ting. Mitt brev besto av to linjer der det sto at det var påvist celleforandringer og at disse vanligvis var ufarlige, samt tid for kontrolltime. Ingen informasjon om noe som helst, selv om det bør være innlysende at de fleste som får en sånn beskjed begynner å bekymre seg og på ingen måte vet nok om hva det egentlig innebærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 25. juni 2010 #1304 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det er ganske hårreisende egentlig, at man bare får en sånn beskjed pr brev, uten noen form for informasjon utover at det "vanligvis" er ufarlig. Jeg kom på nå at en av mine beste venninner opplevde noe av det samme. Der hadde legen hun hadde vært og tok celleprøve hos ringt henne på mobilen, noe man jo ikke forventer uten at det er noe alvorlig. Hun hadde ikke hørt at det hadde ringt, og bare sett etterpå at hun hadde fått en melding på mobilsvar. Der hadde legen bare sagt at resultatene var kommet, og om hun kunne ta kontakt. Dette var en fredag ettermiddag, og venninnen min fikk ikke tak i legen før på mandagen. Jeg husker hun syns det var en VELDIG tøff helg! Heldigvis viste det seg å ikke være noe annet enn ufarlige celleforandringer, men det er jo nettopp uvissheten som gnager på en inntil en vet.. Endret 25. juni 2010 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 25. juni 2010 #1305 Del Skrevet 25. juni 2010 Huff. Så leit at du fikk en ny bekymring. Heldigvis er det som oftest helt ufarlig. Og nå er du jo obs på det og får sjekka det. Håper du klarer å legge bekymringa fra deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. juni 2010 #1306 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er ganske hårreisende egentlig, at man bare får en sånn beskjed pr brev, uten noen form for informasjon utover at det "vanligvis" er ufarlig. Jeg kom på nå at en av mine beste venninner opplevde noe av det samme. Der hadde legen hun hadde vært og tok celleprøve hos ringt henne på mobilen, noe man jo ikke forventer uten at det er noe alvorlig. Hun hadde ikke hørt at det hadde ringt, og bare sett etterpå at hun hadde fått en melding på mobilsvar. Der hadde legen bare sagt at resultatene var kommet, og om hun kunne ta kontakt. Dette var en fredag ettermiddag, og venninnen min fikk ikke tak i legen før på mandagen. Jeg husker hun syns det var en VELDIG tøff helg! Heldigvis viste det seg å ikke være noe annet enn ufarlige celleforandringer, men det er jo nettopp uvissheten som gnager på en inntil en vet.. Det er veldig sant, alltid venting og uvisshet som er det verste. Stakkars venninnen din, jeg hadde helt sikkert også gått på veggen med en sånn helg! Jeg satser på at jeg får samme beskjed som hun fikk etter kontroller og sjekk! Huff. Så leit at du fikk en ny bekymring. Heldigvis er det som oftest helt ufarlig. Og nå er du jo obs på det og får sjekka det. Håper du klarer å legge bekymringa fra deg snart. Helt enig med deg Store My, både kjipt å måtte bekymre seg for ting, men samtidig er det greit å vite at det er veldig tidlig oppdaget. Jeg tok jo en vanlig rutinetest i fjor, og da var det ingen utslag, så det kan ikke ha vært der så lenge. Jeg skal også gjøre mitt beste for å ikke bekymre meg, det beste er å bare hygge seg som planlagt og la seg distrahere av de gode tingene rundt omkring! Blant annet skal jeg glede mine kolleger ved å servere brownies med cashewnøtter, med mango, granateple og blåbær som tilbehør om litt over to timer. Så skal jeg hjem og kose meg med kjære, og etterhvert litt bursdagsfeiring for henne. Gleder meg veldig til helga, både for å kunne slappe av og for å feire kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 25. juni 2010 #1307 Del Skrevet 25. juni 2010 Mmm, hørtes kjempegodt ut med brownies og tilbehør til "fredagskaffen". Heldige kolleger Jeg kostet på meg en kopp kakao fra automaten på jobb til lunsj i dag, men er ikke helt sikker på hvorfor jeg orker å "kaste bort" kalorier på den måten. Det smaker jo ikke særlig godt av dispenserkakao... Men,men. Alt søtt er godt i mine øyne Kos dere masse med feiring i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 25. juni 2010 #1308 Del Skrevet 25. juni 2010 Gratulerer med dagen til kona, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 27. juni 2010 #1309 Del Skrevet 27. juni 2010 Håper dere har hatt en fin helg med bursdagsfeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1310 Del Skrevet 28. juni 2010 Mmm, hørtes kjempegodt ut med brownies og tilbehør til "fredagskaffen". Heldige kolleger Jeg kostet på meg en kopp kakao fra automaten på jobb til lunsj i dag, men er ikke helt sikker på hvorfor jeg orker å "kaste bort" kalorier på den måten. Det smaker jo ikke særlig godt av dispenserkakao... Men,men. Alt søtt er godt i mine øyne Kos dere masse med feiring i helga! Kollegaene ble kjempefornøyde! Jeg gleder meg til de skjønner at de skrøt uhemmet av noe de egentlig ser litt ned på, brukte nemlig denne da jeg bakte til dem, og det har jeg hørt flere ganger at er litt under standard... Men merket de noe til det? Neida! Alle som baker må nemlig putte oppskrift i en perm her, så tenkte jeg skulle printe ut bildet og sette det inn og late som ingenting Håper du har hatt en fin helg! Gratulerer med dagen til kona, forresten. Hun var strålende fornøyd og takker! Håper dere har hatt en fin helg med bursdagsfeiring Det har vi så absolutt! Fredag var det hjem for å spise middag, rekke en liten haltimes soving på sofaen, baking av muffins og ta imot gjester. Selv om vi bare var fem inkludert kjære og meg, var det en veldig bra og festlig kveld. Kjære hadde snakket med en kollega tidligere på dagen og funnet ut at dette var dagen som ville vise om hun var gammel eller ikke. Testen var da hvorvidt hun tok hensyn til hvor slitne vi var og ble hjemme, eller om vi ikke gadd å tenke på det og gikk ut likevel. Vi er ikke gamle! For en gangs skyld var det kjempemoro på Kvinnekveld, og vi var fornøyde da vi kom oss i seng ca 04.15. Lørdag sto vi opp og spiste ca 10 før vi gikk og la oss og sov litt til... Så kom kjæres foreldre, vi fikk delt ut gaver til en strålende fornøyd kjære og hun fikk koblet opp dockingstasjonen før noe annet skjedde. Dagen fortsatte med grilling, gåtur på operataket og middelalderparken, jordbær med vaniljesaus, fotballkamp og avslapping. I går var den store sløve-slappe-av-kjærestedagen. Veldig deilig, og sårt tiltrengt med både ekstra søvn og ekstra kos. For ikke å snakke om at mitt månedslange sølibat er over! Ihvertfall så lenge det varer. Alt i alt, veldig bra helg! Og neste helg er det bryllupsdag! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 28. juni 2010 #1311 Del Skrevet 28. juni 2010 Høres ut som en herlig helg! Skjønner godt at de ikke smakte forskjell, de browniesene til Toro smaker ikke "kjøpekake" i det hele tatt:) (også så enkel å lage!! Vinn-vinn!) Håper resten av uka blir like bra som helga:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 28. juni 2010 #1312 Del Skrevet 28. juni 2010 Toro-browniesene er så gode. Bedre enn hjemmebakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1313 Del Skrevet 28. juni 2010 Høres ut som en herlig helg! Skjønner godt at de ikke smakte forskjell, de browniesene til Toro smaker ikke "kjøpekake" i det hele tatt:) (også så enkel å lage!! Vinn-vinn!) Håper resten av uka blir like bra som helga:) Toro-browniesene er så gode. Bedre enn hjemmebakt. Nemlig! De er kjempegode! Og da jeg i tillegg sprita opp med cashewnøtter i deigen, nougatsaus og hakkede cashewnøtter på toppen og granateple og blåbær ved siden av, ja da hadde de ikke noe å klage på! Which reminds me, jeg har cashewnøtter i skuffen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1314 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg er utrolig blekksjuk....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 28. juni 2010 #1315 Del Skrevet 28. juni 2010 Ojj ojj! Det var browniesene sine det Hørtes nydelig ut Hva er blekksjuk? :klø: Skal jeg si god bedring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 28. juni 2010 #1316 Del Skrevet 28. juni 2010 Oooooog ett minutt senere troooor jeg at jeg skjønner at du har lyst på ny tatovering? SÅ da trekker jeg tilbake god bedringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1317 Del Skrevet 28. juni 2010 Godt spurt og godt svart dinedama! Er klar for å få noe nytt i løpet av høsten, håper det lar seg gjøre! Jeg har jo en belønning i vente etter at jeg gikk ned i vekt, og nå som vi har solgt og ikke kommer til å ha to boliger kan det rettferdiggjøres å spare penger til slikt! Det er forresten sikkert noen som også ville sagt god bedring uansett da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 28. juni 2010 #1318 Del Skrevet 28. juni 2010 Har du noe spesielt motiv i tankene da, eller bare generelt blekksjuk? Jeg skal ha et eller annet snasent der jeg kan inkludere navn og fødselsdato på Dina tror jeg... har veldig lyst, selv om det er forferdelig vanlig Jeg lurer på snøflak, men snøflak og junibaby? :klø: Det passer vel ikke helt.... Så jeg må tenke en stund og finne på noe lurt Så må den jo også være mulig å føye på flere babyer på itilfelle vi er så sprø at vi orker flere svangerskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1319 Del Skrevet 28. juni 2010 Hihi, junibaby og snøflak må jo være en bra kombinasjon!?! Jeg skal ha signaturteksten min (If I let myself go I'm the only one to blame) på hofta, i en font jeg har funnet i boka til Kat von D, den er litt metal, litt western og litt 1800-talls saloon Høres sikkert helt fjernt ut, og fant ikke noe bilde gjennom google, så det blir nok bedre å vise den fram etterhvert tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 28. juni 2010 #1320 Del Skrevet 28. juni 2010 :rødme: Min tidligere student har fått en sønn i dag! Jeg var veileder for henne da hun hadde praksis i sosionomutdanninga i 2008, og vi jobbet sammen før jeg skiftet jobb i februar. Nå er hun altså mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg