Gå til innhold

Kjørte i en parkert bil i dag

Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Hei! Jeg kjørte dessverre på bilen din. Parker bedre neste gang.

Eller:

Nå tror alle som ser på at jeg legger igjen navn og nummer. Der tar de feil ja.

Gøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glør
Lærte du ikke dette da du tok førerkortet?

Jeg tok lappen for ett par år siden, og slike ting var aldri ett tema.

Hvis det bare var lakk som kunne gnis av på din bil er det sikkert ikke noe verre på den andre bilen, og da kan det godt hende de ikke gidder og ta kontakt. Selv hadde jeg nok sendt en sms om at det gikk greit, men det er sikkert ikke alle som tenker sånn.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg har enda ikke hørt noe. :sukk:

Men skal jeg være helt ærlig så gjør det meg ikke såå mye akkurat :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Jeg har enda ikke hørt noe. :sukk:

Men skal jeg være helt ærlig så gjør det meg ikke såå mye akkurat :lur:

Det høres jo veldig rart ut. Muligens noen har fjernet lappen. Da kan du evt. si i fra til politiet, da de sikkert har fått inn en anmeldelse på det.

Evt. at denne personen du kjørte på sitter her på kg og ler og bare venter på å ringe deg, men drar det ut i det lengste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må kanskje kontakte politiet.

Jeg håper og tror at politiet har litt andre saker å bekymre seg for enn skraper på biler :)

Du har gjort ditt, og eieren tar kontakt når han/hune er klar for det. Om han gidder. Er som du sier kanskje bare lakk som kan skrapes bort, eller kanskje bilen hadde mye merker fra før, så eier ikke ser forskjell? Skjer så mye sånne skader, tror bare du er over gjennomsnittlig omtenksom som bekymrer seg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venn av meg ripte opp en dyr bil, og ble ferska av eieren, slik at han ikke kunne kjøre vekk. Han hadde maks uflaks, og det ble dyrt. Etter det sa jeg til meg selv at jeg i hvert fall ikke skal stoppe opp om jeg riper opp en bil, da er det å kjøre vekk fort som f.... 2 år senere ripet jeg opp en bil med sladrespeilet på Triaden. Hva gjorde jeg? Kjørte vekk. Hva kostet det meg? En boks grå lakk, og en boks klarlakk. Pappa fikset den lille skaden, men det hadde nok blitt vesentlig dyrere om jeg hadde vært dum nok til å legge igjen navn og adresse. Be smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg ripte opp en dyr bil, og ble ferska av eieren, slik at han ikke kunne kjøre vekk. Han hadde maks uflaks, og det ble dyrt. Etter det sa jeg til meg selv at jeg i hvert fall ikke skal stoppe opp om jeg riper opp en bil, da er det å kjøre vekk fort som f.... 2 år senere ripet jeg opp en bil med sladrespeilet på Triaden. Hva gjorde jeg? Kjørte vekk. Hva kostet det meg? En boks grå lakk, og en boks klarlakk. Pappa fikset den lille skaden, men det hadde nok blitt vesentlig dyrere om jeg hadde vært dum nok til å legge igjen navn og adresse. Be smart.

Så du synes det er helt greit at andre skal måtte ta kostnadenene etter deg fordi du ikke er istand til parkere uten å ripe og bulke din egen og andres bil?

Hvis dette er den holdningen du har så burde du faktisk ikke parkere i nærheten av andres biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ærlig talt, Relativist1! Hva om noen hadde ripet opp bilen din uten å legge igjen navn og telefonnummer? Ville du da vært like kjepphøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at politiet har litt andre saker å bekymre seg for enn skraper på biler :)

Du har gjort ditt, og eieren tar kontakt når han/hune er klar for det. Om han gidder. Er som du sier kanskje bare lakk som kan skrapes bort, eller kanskje bilen hadde mye merker fra før, så eier ikke ser forskjell? Skjer så mye sånne skader, tror bare du er over gjennomsnittlig omtenksom som bekymrer seg sånn :)

Er jo ikke snakk om å etterforske det som en kriminalsak, men for at hendelsen skal kunne loggføres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En kamerat av meg opplevde å rygge rett inn i en bil en gang, eieren satt inne i den da det skjedde, men siden hun hadde det travelt (skulle rekke et fly eller noe) ble det ikke tid til å ordne opp i ting der og da. Han ga henne ihverfall nummeret sitt, og de ble enige om at hun skulle ta kontakt. Det har nå gått omtrent to år og han har enda ikke hørt noe, så det finnes tydeligvis folk som ikke gidder å lage noe oppstyr rundt sånne ting som små bulker og riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Får eieren igjen pengene på forsikringen sin selv om de ikke vet hvem som har gjort det?

du og alle andre bileiere har en egenandel på forsikringen, den er ganske sikkert noen tusen kroner... så bileieren taper en del penger om du ikke får mulighet til å gjøre opp for deg.

men om det er en politisak? selvsagt ikke, politiet jobber med lovbrudd. og du har jo ikke brutt loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
:ler: Kanskje jeg skal gå i skranken på stasjonen her, med lua i handa, og si "Jeg er fryktelig lei meg, jeg har begått et lovbrudd".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du og alle andre bileiere har en egenandel på forsikringen, den er ganske sikkert noen tusen kroner...

I tillegg til bonustap som fører til høyere betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å bli påkjørt på en parkeringsplass. Jeg sto vel rundt 10 meter fra bilen og så at det skjedde - likevel prøvde den andre bileieren å gi meg skylden for at han hadde kjørt på bilen min. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke smart da... de fleste dyrene er flinke til å løpe eller flykte... Er de da smarte av den grunn liksom? :)

Vi lever i et samfunn som har den vestanden den har bl.a. fordi folk tar ansvar. Det er langt mer intelligent enn å løpe fra og ikke gjøre opp etter seg. Neste gang er det du som er rammet.... da kan du se hvor smart du føler deg da! Eller neste gang er det noen som noterer seg bilnummeret ditt.... da er smart det siste du føler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt slem
Eller neste gang er det noen som noterer seg bilnummeret ditt.... da er smart det siste du føler deg.

:hoho: Jeg håper virkelig det skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller neste gang er det noen som noterer seg bilnummeret ditt.... da er smart det siste du føler deg.

Unngå å gå ut for å sjekke skaden. Dersom skaden er stor, og du får et behov for å bruke kasko, så kan du allikevel si at du ble kjørt på av en frekkas som stakk, du trenger ikke inspisere på stedet. Om du er rask til å kjøre avgårde, så er det ekstremt lite sannsynlig at du blir ferska for det, jeg har lurt litt på om det kan sees på overvåkningskameraer, og det tenkte jeg på da jeg ripet opp den andre bilen. Men om ikke kameraene filmer at du gjør det, og får med seg ansiktet ditt, så er det et fett. Men jeg tenkte på det du skrev der i gjerningsøyeblikket, det var ikke gøy, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For liten skade og telefonangst?

Jeg hadde iverfall ikke ringt for en såpass liten skade. Det hadde rett og slett vært dyrerer å blitt slått ut av telefonen og situasjonen (og dermed fått problemer med å håndtere jobben) enn å lappe en såpass liten skade selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...