Gå til innhold

Kjørte i en parkert bil i dag


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Ja, det gjorde jeg altså. Jeg har ikke hørt noe enda og det her skjedde i 10-11 tiden i dag. Jeg ventet en liten stund, men til slutt var jeg nødt til å dra. Jeg skrev mitt navn og nummer på en lapp og festet den under vindusviskeren. Jeg skrapet opp bilen og den hadde en godt synlig bulk. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt noe. Jeg skulle vel ha tatt bilnummeret før jeg dro, men det tenkte jeg ikke på. Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre nå?

Takker for svar :)

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

Jeg synes ikke man kan kreve mer av deg enn det du allerede har gjort.

At du ikke har hørt noe kan være fordi de enda ikke har sett lappen, ikke hatt tid til å ringe, at de vil ha taksert skaden før de tar kontakt, eller rett og slett at noen har fjernet lappen før eieren kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man kan kreve mer av deg enn det du allerede har gjort.

At du ikke har hørt noe kan være fordi de enda ikke har sett lappen, ikke hatt tid til å ringe, at de vil ha taksert skaden før de tar kontakt, eller rett og slett at noen har fjernet lappen før eieren kom.

... eller at eier ikke har vært i nærheten av bilen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
... eller at eier ikke har vært i nærheten av bilen enda.

Jeg kjørte forbi stedet der det skjedde for 1 time siden, bilen var ikke der nå, så de har i alle fall kjørt derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bra du er så ærlig, men jeg håper du har tatt bilde av bilen og skaden du lagde, så du har bevis for at det er kun den skaden du påførte :)

Finnes mange sleipe folk der ute, så jeg håper eieren av bilen er en ordentlig person som tar kontakt så dere får ordnet opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Bra du er så ærlig, men jeg håper du har tatt bilde av bilen og skaden du lagde, så du har bevis for at det er kun den skaden du påførte :)

Finnes mange sleipe folk der ute, så jeg håper eieren av bilen er en ordentlig person som tar kontakt så dere får ordnet opp :)

Uff, hjelp!!! Det har jeg ikke tenkt på :tristbla:

:skjelverbaktastaturet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uff, hjelp!!! Det har jeg ikke tenkt på :tristbla:

:skjelverbaktastaturet:

Det tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for! Skaden på bilen din er vel kun på ett sted, og da kan de jo ikke påstå at du har bulket bilen deres både foran og bak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Det tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for! Skaden på bilen din er vel kun på ett sted, og da kan de jo ikke påstå at du har bulket bilen deres både foran og bak. :)

Eh, nå følte jeg meg teit! Du har rett, så bra :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eh, nå følte jeg meg teit! Du har rett, så bra :)!

Hehe, jeg er jo ikke noe ekspert, men det skal nok litt til å klare å lure noen på den måten. Og når du først har vært så ærlig å legge igjen nummeret ditt, så tenker de nok ikke tanken engang. Oppdater oss hvis du hører noe da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Hehe, jeg er jo ikke noe ekspert, men det skal nok litt til å klare å lure noen på den måten. Og når du først har vært så ærlig å legge igjen nummeret ditt, så tenker de nok ikke tanken engang. Oppdater oss hvis du hører noe da!:)

Ja, det skal jeg :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt prosedyre, hvis du ikke får tak i bileier ved skadestedet, er å fylle ut skademeldingsskjemaet, deretter informere politiet. Lapp på vinduet er vel og bra, men ved hjelp av registreringsnummeret vil du få vite hvem som er registrert som eier, enten fra politiet eller vegvesenet.

Lærte du ikke dette da du tok førerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Korrekt prosedyre, hvis du ikke får tak i bileier ved skadestedet, er å fylle ut skademeldingsskjemaet, deretter informere politiet. Lapp på vinduet er vel og bra, men ved hjelp av registreringsnummeret vil du få vite hvem som er registrert som eier, enten fra politiet eller vegvesenet.

Lærte du ikke dette da du tok førerkortet?

Jeg husker ikke at jeg har lært det, nei, men mulig jeg har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er imponert over at du la igjen lapp, jeg! Ville bare ventet og sett hva som skjedde. :)

Jeg bor midt i Oslo, med gateparkering utenfor, og ser daglig biler som bumper inn i hverandre ved parkering. Men har enda til gode å se en sjåfør som går ut og sjekker om han/hun har gjort skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
Korrekt prosedyre, hvis du ikke får tak i bileier ved skadestedet, er å fylle ut skademeldingsskjemaet, deretter informere politiet. Lapp på vinduet er vel og bra, men ved hjelp av registreringsnummeret vil du få vite hvem som er registrert som eier, enten fra politiet eller vegvesenet.

Lærte du ikke dette da du tok førerkortet?

Trur ikkje vi lærte noko anna enn kva vi skulle foreta oss ved alvorlege ulukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg altså. Jeg har ikke hørt noe enda og det her skjedde i 10-11 tiden i dag. Jeg ventet en liten stund, men til slutt var jeg nødt til å dra. Jeg skrev mitt navn og nummer på en lapp og festet den under vindusviskeren. Jeg skrapet opp bilen og den hadde en godt synlig bulk. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt noe. Jeg skulle vel ha tatt bilnummeret før jeg dro, men det tenkte jeg ikke på. Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre nå?

Takker for svar :)

Du har gjort det du kunne gjøre. Det eneste du burde ha gjort var å ta bilde av skaden. Noen forsøker å svindle på seg at andre har gjort større skade enn de egentlig har gjort. :opplyser:

Eventuelt kunne du lagt igjen en humoristisk lapp med:

Hei! Jeg kjørte dessverre på bilen din. Parker bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ved hjelp av registreringsnummeret vil du få vite hvem som er registrert som eier, enten fra politiet eller vegvesenet.

Dette kan du enkelt finne ut selv ved å sende registreringsnummeret på en SMS til 2282.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg altså. Jeg har ikke hørt noe enda og det her skjedde i 10-11 tiden i dag. Jeg ventet en liten stund, men til slutt var jeg nødt til å dra. Jeg skrev mitt navn og nummer på en lapp og festet den under vindusviskeren. Jeg skrapet opp bilen og den hadde en godt synlig bulk. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt noe. Jeg skulle vel ha tatt bilnummeret før jeg dro, men det tenkte jeg ikke på. Vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre nå?

Takker for svar :)

Fantastisk av deg å legge igjen navn og telefon nr.

Min egen bil har fått 2 store bulker ("shoppingsenter-bulker") og ingen har lagt igjen navn/nr. Det er svært irriterende og temmelig frekt. Bulkene er såpass store, at sjåføren(e) kunne ikke ha unngått å merke at de traff bilen min.

Endret av Queen B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ringnes_*
Eventuelt kunne du lagt igjen en humoristisk lapp med:

Hei! Jeg kjørte dessverre på bilen din. Parker bedre neste gang.

Eller:

Nå tror alle som ser på at jeg legger igjen navn og nummer. Der tar de feil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hm, etter som jeg har tenkt og tenkt på dette i dag så er jeg blitt til å lure på om jeg kanskje ikke gjorde noe med bilen alikevel. Jeg er ikke 100 % sikker på at jeg så en bulk. Jeg så tydelige merker på lakken, men jeg hadde samme merker på min bil og jeg prøvde å gni de vekk i dag, og de gikk vekk. Uff, tro om det er noen som tenker at jeg har levnet navn og nummer på bilruten av andre grunner :ler: Fikk en merkelig melding fra et fremmed nummer i går, og den handlet ikke om noen ødelagt bil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...