linky Skrevet 12. desember 2009 #581 Del Skrevet 12. desember 2009 Tenk at vi har kommet så langt at det snart begynner å fødes. Følte jeg nettopp ble gravid jeg. Jammen flyr svangerskapet avgårde når man har en liten smårolling på 20 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. desember 2009 #582 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg synes også tiden har flydd! Trodde jeg skulle ha så gå tid, spesielt med svangerskapspermisjon fra uke 7, men tida har gått innmari fort. Her ligger også litja med hodet ned! Og mest sannsynlig med ryggen på høyre side av magen min og med rompa opp i ribbena mine. Vanskelig å tro at hun er over to kilo og nærmere 40 cm lang, hvis hun følger snittet. Var hos JM torsdag og fikk et par sjokkbeskjeder! Hverken urin- og blodprøver var som de skulle. Jeg testet på nytt i går og da var det heldivis tilbake til normalen. Spesial K med melk er visst ikke helt bra... Vi har også vokst veldig mye på to uker. Symfysemålet mitt gikk rett opp og fulgte ikke kurven i det hele tatt. Aner ikke hva som har skjedd og JM spekulerte ikke noe i det, men har bestilt en ekstra UL til oss for å være på den sikre siden. Likte ikke akkurat rakettvoksingen, men prøver å ikke bekymre meg og heller se det positive i det; vi får se litja en gang til før hun kommer. Heldigvis var både pulsen min og hjertelyden til litja helt perkfekt. Vi så også ammefilm på torsdag og det var helt grei info. Synes det var veldig kjekt å ha med kjære. Greit at han har en forståelse for hva det handler om utover det at "babyen skal ha melk fra puppen", spesielt hvis jeg begynner å stresse og kave. Tror han da kan være til stor støtte og hjelp. Er ikke klar for noe popping her! Har termin 1.februar og fikk litt hakeslepp når JM sa at den neste timen vår er i januar. Jeg har liksom "fredet" januar og fikk litt sjokk når det gikk opp for meg at det er ikke så lenge til januar, og så februar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 14. desember 2009 #583 Del Skrevet 14. desember 2009 Ja det er helt sykt hvor fort tiden har gått! Synes ikke det er lenge siden jeg sto der litt lettere skrekkslagen på badet med to positive tester! Selv om jeg ser for meg at den siste måneden kommer til å snegle seg avgårde når de fleste her i terminklubben har fått ut knøttet sitt Hva ønsker dere dere til jul da jenter? Her går det mest i babyting, men prøver å få inn litt andre ting også da og da er det mest filmer/serier, bøker osv så jeg får tiden til å gå litt i permisjonstiden før den lille kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #584 Del Skrevet 14. desember 2009 Til jul ønsker jeg meg penger eller gavekort til nye klær etter fødsel. Tror nok at jeg trenger å fornye garderoben litt etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. desember 2009 #585 Del Skrevet 14. desember 2009 jeg ønsker meg at hun holder seg inne til over nyttår jeg Ellers til meg selv ønsker jeg meg gode ammetopper og en bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 14. desember 2009 #586 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg ønsker meg den siste boka til Jo Nesbø i allefall! Må bare få lest den før vesla kommer Ellers vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 14. desember 2009 #587 Del Skrevet 14. desember 2009 Ønsker meg bæretøy!! Har et elastisk sjal, og vil ha ringslynge og enten manduca eller meitai eller begge deler Kanskje jeg skal ønske meg ammetopper og klær generelt også, ja.. Og bøker, og makrolinse til kameraet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 14. desember 2009 #588 Del Skrevet 14. desember 2009 Vi har også bare ønsket oss babyting til jul.. mamma syns det var litt kjedelig, men som vi forklarte så kommer pengene våre til å gå til babyting alikevel, så det er jo en kjempeflott gave om vi kan få de litt dyre tingene fra et spleiselag i familien.. Feks babycall eller mei tai.. Har også litt lyst på den siste boka til Dan Brown.. men jeg har funnet ut at biblioteket er en fin plass Har nemlig ingen plass til bokhyller i huset noe sted, så alle bøkene mine ligger på loftet og støver ned.. ikke noe vits å få flere sånn sett.. i alle fall ikke før det kommer noen store bokhyller i hus.. da er det bedre å låne og levere tilbake igjen. Jeg syns tida går helt vannvittig fort jeg også.. skjønner det ikke helt.. spesielt når jeg sitter så mye hjemme i sofakroken! men det er deilig da! Gleder meg til jeg skal til kontroll igjen 22 des, da får jeg kanskje vite noe mer om hva som skjer fremover. Det hadde vært deilig det før jul! Så blir kanskje 6 ukers ventetid til bare 4...! Hehe mamma ringte til mannen i går og kom med en formaning om at nå måtte han holde seg hjemme og edru fremover - i tilfelle det skjedde noe! høres jo ut som hun trodde han var ute å fløy på fylla hver kveld Men hun er vel bare nervøs for at jeg skal få vondt eller svime av eller noe.. og være hjemme alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 14. desember 2009 #589 Del Skrevet 14. desember 2009 Vi har vel nesten ingen barneting på ønskelistene våre. Muligens vippestol. Det syns jeg hans familie kan kjøpe til oss Fikk jo vogn av pappa. Jeg ønsker meg husting og sambo ønsker seg cd og dvd. Sambo var på fest på lørdag og på søndag fikk jeg beskjed om at det kom til å bli leeeeenge til neste gang. ganske drunksick ja. Men det er jo bra det da, er jo ikke festing som står høyest på lista framover. Spørs om han i det heletatt får juleøl til julemiddagen. Jeg vil ikke ta noen sjanser tilfelle tulla vil ut i romjulen, jeg har ikke tenk å kjøre selv til sykehuset Skal til legen imorgen. Begynner å bli hyppig kontroller nå, men det er jo bra. Liker så godt å høre hjertelyden hennes. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. desember 2009 #590 Del Skrevet 14. desember 2009 Vi har ikke ønsket oss noen babyting til jul, men jeg vet at vi får penger av svigers og gavekort på madrass til sprinkelsenga av svigerinnen min. Jeg har ønsket meg ammetopper/singletter og ammeinnlegg i ull. Vi mangler ikke så mye. Tror jeg... Skal sette sammen stellekommoden, flytte inn den og ta et overblikk i romjula når kjære har fri. Fikk forresten kjøpt en ubrukt bag i dag og sparte 40%. Kommer sikkert til å kjøpe vippestol og babygym for julegavepengene. Vi skal prøve å komme oss ned til svigers nyttårshelga (skal se an formen min først) og jeg har begynt å forberde meg mentalt på at noe kan skje og at det muligens kan bli fødsel på et annet sykehus enn vårt. "Planlegger" ikke fødsel utebys, meeeen en vet jo aldri heller da. Tror ikke jeg pakker bag og tar med bilstolen til litja. Kjære var ute med gutta på lørdag, og kom hjem kl 22:30! Han ville "hjem til kjæresten sin". Godt å vite at han prioriteringene sine i orden! Det er noe spesielt med hjertelyden ja! :rødme: Jeg gleder meg til å få se henne igjen på ultralyden neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 16. desember 2009 #591 Del Skrevet 16. desember 2009 Begynte så smått å pakke sykehusbagen i dag.. men hvor mye tøy må jeg ha på frøkna på vei hjem? Nå tenkte jeg: Langarmet body Strømpebukse med fot Bomullsbukse vid tynn bomullslue Ulljakke Ullbukse Ullue Tykke sokker Holder dette - eller bør jeg finne en genser også? blir det for tynt med bare body under ulljakka? Ullkvaliteten er ganske tykk.. litt som nøstebarn heldressene og Joha dressene.. ulljakka er litt for stor også (str 60) så regner med hendene blir liggende godt inni ermene der.. Fra sparkjøp.. Vi skal bare ut i bilen (vet ikke hvor nærme vi kan parkere døra..) også hjem til varmt hus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 16. desember 2009 #592 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har pakket nedi henteklærne i bagen Har ullundertøy (langermet body og bukse med føtter), strikket jakke og matchende lue og sokker og en bomullsbukse fra Faitrade. Håper ikke det blir for lite.. Sørge for å pakke henne inn i masse tepper i tillegg, så får pappaen varme opp bilen og sørge for at den står rett ved utgangen. Så er det jo bare rett inn når vi kommer hjem.. Regner med det går bra Har pakket ned en heldress fra Lindex også, så godt mulig vi tar denne på utsiden av dette også. Men det ser vi an Tror det skal holde i massevis det du har planer om, thumblina Gleder meg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. desember 2009 #593 Del Skrevet 16. desember 2009 Tulla vår kommer til å ha på seg omtrent like mye. Har kjøpt den samme dressen fra Sparkjøp i str 60, og den virker god og varm! Kommer sikkert til å ha et teppe over henne i bilen, men tror det skal bli nok. Vi skal jo ikke ut å farte i vær og vind heller. Har vært på ammebh-shopping i dag, og fikk kjøpt en uten bøyler 2 cuper større enn det jeg bruker nå og en med spiler i en str større. Den med spiler er egentlig ganske så passende nå, men det fantes ikke større. Puppene mine har vokst seg ut av "normale" størrelser for lenge siden og jeg håper ikke de blir så mye større for da vet jeg ikke hvor jeg skal får tak i store nok ammebher... Jeg har forresten "endelig" fått den stripa (som jeg ikke kommer på hva heter akkurat nå) på magen, fra navlen og nedover. Siden jeg ikke har sett noe til den før så trodde jeg kanskje at jeg ikke kom til å se noe til den. Strekkmerkene har heldigvis holdt seg unna enn så lenge på tross av det veldig store magen. I morgen er det UL for å sjekke hvorfor magen er så stor. Er spent på se igjen litja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 16. desember 2009 #594 Del Skrevet 16. desember 2009 Men dere, er det vanlig at babyen bruker private klær på sykehuset eller bruker man bare sykehusklær?? Klarer ikke helt å bestemme meg om vi skal pakke ned klær til henne for å ha på sykehuset. Heller mot det, men moro å høre andres mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 16. desember 2009 #595 Del Skrevet 16. desember 2009 Men dere, er det vanlig at babyen bruker private klær på sykehuset eller bruker man bare sykehusklær?? Klarer ikke helt å bestemme meg om vi skal pakke ned klær til henne for å ha på sykehuset. Heller mot det, men moro å høre andres mening. Har inntrykk av at veldig mange har med egne klær og jeg skal det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 16. desember 2009 #596 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg kommer bare til å bruke sykehusklær. Har ikke så mye i str 50, og hvis det blir mye gulping og søl, så er det kjipt å komme hjem med masse skittentøy og måtte vaske.. så jeg skal bare ha med tøy til å ta på henne når vi skal hjem. Tar med to sett, i tilfelle hun griser seg til før vi kommer ut i bilen... er mye gulpeunger i familien min - så jeg tar høyde for at det blir noen gulpeepisoder ja.. og der kom jeg på at jeg må ut å kjøpe siklesmekker.... så slipper ungen å bli klissvåt hele tida.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #597 Del Skrevet 16. desember 2009 Her må vi ha med eget tøy til vesla, fikk beskjed om det på det fødselsforberedende kurset. Så i januar må jeg ut og kjøpe litt mer klær tenker jeg - om vi ikke får noe til jul da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 16. desember 2009 #598 Del Skrevet 16. desember 2009 Blir ikke noe januarbaby her ihvertfall. Lekker fostervann, og hvis ikke noe er skjedd før i morgen tidlig, blir det igangsetting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. desember 2009 #599 Del Skrevet 17. desember 2009 Så spennende capricon..selv om han egentlig burde ha ventet til januar da.. men han er jo innenfor termin iallefalll. Ble forresten ikke noe januarbaby her heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 17. desember 2009 #600 Del Skrevet 17. desember 2009 Blir ikke noe januarbaby her ihvertfall. Lekker fostervann, og hvis ikke noe er skjedd før i morgen tidlig, blir det igangsetting Oisann! så spennende! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå