Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med bekkenlåsningen din? Er det ille? Hjelper det med kiropraktor?

Jeg har også bekkenlåsning, og har pga den fått låsninger i ryggen helt opp til nakken... :kjefte: har gått til behandling to ganger, og kiropraktoren var fornøyd med fremgangen.. men jeg har det ikke akkurat godt om dagen.. må nok opp på 100% sykemld nå enten jeg vil eller ikke.. skikkelig surt og et stort nederlag.. men nå har jeg ligget flatt på ryggen hele helga... klarer ikke å sitte.. :tristbla: Skal til kiropraktor igjen til tirsdag, så håper det blir en endring da!

Hei!

Jeg har vært hos kiropraktor 2 ganger nå og er ikke videre imponert nei... Hun jeg går hos er kjempeflink, men er litt i tvil om det heller er trening jeg skulle gått på :sukk:

Hun har vel funnet ut at jeg har en betennelse som ligger i venstre hofte på utsiden av låret, som har "spredd" seg til bekkenet... Har derfor fått noen øvelser jeg skal gjøre 3 ganger om dagen i tillegg til å ise masse. Skal visst hjelpe på betennelsen siden jeg ikke kan ta antibiotika pga babyen.

Jeg er 100% hjemme om dagen og hadde ikke klart å jobbe for det er sinnsykt hemmende/vondt. Halter rundt som ei gammel kjærring :fnise: Så jeg vet hvordan du har det Thumbalina.. Du har min store medfølelse :klemmer:

Anbefaler deg også å be om 100% sykmelding og tenke bare på deg selv, helsa og babyen i magen. Til syvende og sist vinner du ingenting på å presse kroppen til å jobbe når den helst vil hvile og bli frisk :)

Hold ut til tirsdag og krysser fingrene for at du blir bedre!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært hos kiropraktor 2 ganger nå og er ikke videre imponert nei... Hun jeg går hos er kjempeflink, men er litt i tvil om det heller er trening jeg skulle gått på :sukk:

Hun har vel funnet ut at jeg har en betennelse som ligger i venstre hofte på utsiden av låret, som har "spredd" seg til bekkenet... Har derfor fått noen øvelser jeg skal gjøre 3 ganger om dagen i tillegg til å ise masse. Skal visst hjelpe på betennelsen siden jeg ikke kan ta antibiotika pga babyen.

Jeg er 100% hjemme om dagen og hadde ikke klart å jobbe for det er sinnsykt hemmende/vondt. Halter rundt som ei gammel kjærring :fnise: Så jeg vet hvordan du har det Thumbalina.. Du har min store medfølelse :klemmer:

Anbefaler deg også å be om 100% sykmelding og tenke bare på deg selv, helsa og babyen i magen. Til syvende og sist vinner du ingenting på å presse kroppen til å jobbe når den helst vil hvile og bli frisk :)

Hold ut til tirsdag og krysser fingrene for at du blir bedre!!

Klem

Huff da.. hørtes ikke godt ut med betennelse. Jeg har heldigvis "bare" låsninger... men mange av de...og det gjør at musklene kramper seg *sukk* Er hjemme fra jobb i dag, og ligger rett ut på sofaen med puter, varmeputer og tepper.... og jobbmailen :fnise: Er ikke så lett å slippe ansvaret altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner og klemmer, jenter!

Det har vært tungt å miste pappa. Trodde ikke dette skulle skje og i allefall ikke at jeg måtte gjennomgå det som gravid. Prøver å tenke på det en tante sa; en får ikke mere enn en greier. Og vi skal greie å komme oss igjennom dette og glede oss over litja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner og klemmer, jenter!

Det har vært tungt å miste pappa. Trodde ikke dette skulle skje og i allefall ikke at jeg måtte gjennomgå det som gravid. Prøver å tenke på det en tante sa; en får ikke mere enn en greier. Og vi skal greie å komme oss igjennom dette og glede oss over litja!

Enig med tanta di jeg :klemmer:

Jeg har også et sitat på veggen her hjemme:

" Livet slutter ikke å være bra når noe alvorlig skjer, og det slutter heller ikke å være alvorlig når noe bra skjer"

En må liksom bare akseptere at av og til skjer det negative ting, og prøve å se det positive i det uansett hvor hardt det er akkurat der og da - og bare ta tida til hjelp. Det går alltid bra til slutt, og du sitter kun igjen med gode minnner og tanker til slutt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter fælt med og finne en vinterjakke som passer nå framover.

Vet kun om en og det er en polarn og pyret har,men den koster jo 1700kr.Føler ikke at jeg vil legge så mye i ei jakke kun for denne begrensa perioden.må man,så må man men...

Har dere funnet dere vinterjakke?isåfall hvor og hvilke jakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter fælt med og finne en vinterjakke som passer nå framover.

Vet kun om en og det er en polarn og pyret har,men den koster jo 1700kr.Føler ikke at jeg vil legge så mye i ei jakke kun for denne begrensa perioden.må man,så må man men...

Har dere funnet dere vinterjakke?isåfall hvor og hvilke jakke?

En litt eldre tråd om dette...

Har sett både boblejakke og ullkåpe til gravide hos HM... Var ikke dritfine, men du får begge pluss skjerf, lue og votter m.m. for prisen av en jakke på PP ;)

Jeg har en vanlig vindjakke jeg kjøpte på salg i en str større enn jeg bruker til vanlig. Trodde den skulle holde kun høst, men jeg har enda litt å gå på. Kjøpte ei ullkåpe på salg i vår, som egentlig var et bomkjøp, som passer perfekt i vinter. Jeg har fått mye skryt av den og den ser slettes ikke værst ut til at den har gått fra å være dobbeltspendt til enkelt! :fnise: Har også flere jakker som er ok en stund til da jeg var litt tjukkere i fjor på denne tiden. Heldigvis... :sjenert: Slipper nok å kjøpe noe nytt.

Har funnet ut hvor mye treninga har hjulpet bekkenet mitt de siste dagen. Jeg har ikke prioritert trening de sist to ukene pga pappa, og nå kjennes det! Blir nok litt tungt å begynne på igjen, men viten om at treninga kan gjøre så stor forskjell gjør at jeg gleder meg til å begynne på.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei ulljakke på Ellos - (som er i den tråden) er vanlig jakke... med A fasong og kun to knapperader øverst. også har jeg kjøpt meg ei allværsjakke i str 40 (bruker vanligvis 34 jeg...) så den er god og vid nok til å få ei tjukk fleecejakke under, og holder sørlandsvinteren på utsiden... er snurping i bunnen på den så får gjort den kort nok - og borrelås på armene så de kan også strammes og legges opp. Så når jakken er ferdig snurpet så ser den ikke noe særlig for stor ut... er sånn godt og mykt stoff også - ikke sånn stiv skalljakke.

Jeg gleder meg stort til å begynne å trene litt igjen. Så fort ryggmusklene mine slutter å stramme seg, så skal jeg få treningsopplegg av kiropraktoren. Gleder meg! Målet er å komme opp i en tur på 20 min om dagen.. nå reiser jeg meg omtrent bare for å gå på do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en jakke (i utlandet, merket fins ikke i Norge) med knapper bare til rett under puppene - den funker veldig bra foreløbig (til tross for at jeg plutselig fikk mage, sånn over natten omtrent :ler:) - jeg er jo ikke så veldig stor enda, men tror jakken skal holde en god stund til :) Er uansett så varm for tiden at jeg helst går med jakken åpen! Vært i London denne uken, og der løp jeg stort sett rundt i bare kjole...

Endret av Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å bruke min vanlige jakke jeg da.. evt ha på en tykk genser og la jakka være åpen. eller bruke poncho.

har liten mage da.. så kan godt være at vanlig jakke passer ut hele perioden.Den dyre jakka på polarn og pyret var kjempefin.. men jeg gidder ikke betale 1700 ke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på jordmorkontroll i dag - og målte symfysen til 26 cm. Altså en cm under den røde streken - og helt etter frøknas egen kurve... Grunnen til at hun ligger litt under hele tida er fordi hun ligger på tvers... og har gjort det hele tiden.. så dersom hun ikke har snudd seg til neste kontroll 8 desember, så blir jeg satt opp på kontroll på sykehuset i uke 36 (ca 20 des). Da skal de ta stilling til om det blir planlagt keisersnitt eller ikke. Så håper ho skjønner sitt eget beste og snur seg med hodet nedover snart!

Kiropraktoren trodde kanskje det er fordi bekkenet mitt har vært litt skjevt hele tida at hun har lagt seg til på tvers.. så håpet er jo at når hun får manipulert bekkenet mitt helt riktig så vil snuppa finne ut at det er bedre plass lengre ned...

Men er jo greit å forberede seg på allerede nå at det kan bli keisersnitt... selv om jeg håper jo at hun snur på seg, men er samtidig litt realistisk på at hun kan ha lagt seg til der for godt... ettersom hun har ligget slik hele tida... men vi får se når det nærmer seg jul =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de kan jo fort snu seg rundt enda da :)

Min lå med hodet ned på 3d, men hos jm var hun snudd seg igjen *blæh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan jo fort snu seg rundt enda da :)

Min lå med hodet ned på 3d, men hos jm var hun snudd seg igjen *blæh*

Ja jeg håper det.... men måten jordmora sa det på så virka det som like sannsynlig at hun ikke gjorde det siden hun har ligget på samme plass hele tiden... men satser på at hun skjønner bedre når det nærmer seg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Lille Ramona som ble mamma på dramatisk vis på lørdag 7 november:

Vi klarte 31 uker akkurat, han ble født på lørdag. Veide 1530 gram.

Nå ligger han på nyfødtintensiven, men legene og pleierne er veldig fornøyde med utviklingen hans, og sier at det er flott vi klarte å holde han der ei uke, for da rakk lungemodningen å få full effekt. Så han har friske lunger, og det er ganske god lyd i han!!

Gutten ble tatt med hastesnitt etter at hun fikk en infeksjon i livmora - men alt ser ut til å gå bra nå.

Masse gratulasjoner til første mamma ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gratulerer så masse til Lille Ramona som ble mamma på dramatisk vis på lørdag 7 november:

Gutten ble tatt med hastesnitt etter at hun fikk en infeksjon i livmora - men alt ser ut til å gå bra nå.

Masse gratulasjoner til første mamma ut :klemmer:

Gratulerer masse til LilleRamona. Jeg hadde nesten tenkt at det hadde skjedd noe. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...