Eliza Skrevet 30. desember 2003 Forfatter #181 Skrevet 30. desember 2003 I går kom H&M-katalogen i posten... Har bestilt en del mammatøy nå, bl.a. en tunika, en t-skjorte og en badedrakt. Bukser tar jeg ikke sjansen på å bestille på postordre, for der er jeg litt kresen. I går hadde jeg på meg mammaskjørtet jeg kjøpte i forrige uke, men det er nok dessverre litt for stort enda. Det funker å bruke det altså, men jeg må gå å heise det på meg støtt og stadig. Men om en måneds tid tenker jeg det sitter som støpt! Har kommet masse snø i Trøndelag de siste dagene, så nå er det skikkelig vinter her. I går var jeg og mannen og gikk tur i snøværet, og det var bare så herlig! Så ut som to nisser der vi vagget avgårde med store hetter, skjerf og votter. I morgen er det nyttårsaften, og vi får fire venner på besøk. Skal lage masse god mat, og de andre skal drikke masse god vin! Jeg får nøye meg med vann... Men koselig, det blir det helt sikkert uansett!
Zianta Skrevet 30. desember 2003 #182 Skrevet 30. desember 2003 Har kommet masse snø i Trøndelag de siste dagene' date=' så nå er det skikkelig vinter her.[/quote'] Jeg er ikke så glad i snø, håper det ikke kommer mer før vi skal til Trondheim igjen. Kommer opp til "din" vakre by for et nytt prøverør forsøk, og ankommer byen 1. januar. Godt Nytt År!
Eliza Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #183 Skrevet 5. januar 2004 Back to work... Dette har vært en altfor lang juleferie, har jo vært borte fra jobb i 14 dager! Men jeg tror jeg trengte det, var drittlei alt som hadde med jobb å gjøre før jul, men nå er jeg heldigvis litt mer motivert... Er nå 13 fullgåtte uker, og irriterer meg over at jeg kun har et skjørt som passer nå, alle buksene mine er trange og ubehagelige. Og så har jeg ikke råd til å shoppe nye klær før lønning i neste uke! Julegavene gjorde et litt for stort innhugg på kontoen... Likevel er ikke magen kjempestor heller, bare anderledes liksom. Og så er det forferdelig ubehagelig å sitte krumbøyd, for eksempel sliter jeg litt med å knyte skolissene uten at jeg blir stående å pese etterpå. Så det er helt tydelig at det ligger noe der nede som gjør det vanskelig å trekke pusten ordentlig. Nå får jeg vel se å komme i gang med arbeidsdagen her!
hanni Skrevet 5. januar 2004 #184 Skrevet 5. januar 2004 13 uker allerede :o Detta går fort. Synes du fant det ut "i går" jeg! Så gøy at magen vokser. Jeg skal også kjøpe klær på HM-katalogen - men masse klær i str 36 og sånn, som nesten er for små sånn at jeg blir gravid og ikke får dem på meg
Eliza Skrevet 7. januar 2004 Forfatter #185 Skrevet 7. januar 2004 Har dilla på lakris... Matlysten ellers er helt elendig, men lakris vil jeg ha! Vet at det ikke er helt bra for blodtrykket, men siden jeg har normalt blodtrykk så går det vel bra? Håper ikke det er skadelig for barnet i magen. Det er helt håpløst å handle middagsmat for tida, for jeg har ikke lyst på noe som helst. Og jeg som vanligvis har så god apetitt. Men det går vel over etterhvert. Jeg er ikke kvalm iallfall. Synes magen vokser litt seint... Begynte jo å få antydning til kul i jula, men nå har det liksom stagnert. Jeg vil ha stor mage nå! Er jo helt håpløst med klær nå, mine gamle er trange og ubehagelige, men mammaklær er for store enda. Føler meg som ei skikkelig sluske med ca. 2 plagg å varier med Skal virkelig ta meg en shoppingrunde i neste uke og kjøpe et par bukser og noen topper med litt friske farger. Tror jeg skal skeie ut med noen solariumstimer også. Jeg vil ha sol og sommer!!! Æsj - dette blir en kjedelig vinter. Kan ikke kjøre telemark en gang. Men jeg kan jo gå på langrenn da, og det er jo også morsomt. Litt negativ i dag... Er bare så utålmodig etter å komme til jordmor (to uker til i dag). Jeg vil så gjerne høre hjertelyden, det er liksom det jeg trenger nå for å virkelig fatte at det er en baby i magen min som lever og har det bra! I dag blir det middagshvil på sofaen - ettervirkningene av å ha snudd døgnet i jula begynner å melde seg...
Eliza Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #186 Skrevet 13. januar 2004 Uke 15, og formen er fremdeles fin! Det eneste er at jeg er litt kortpustet. Får liksom ikke nok luft. Og så tisser jeg veldig mye. Trodde småskvetting var noe man fikk mye tidligere i svangerskapet jeg, men jeg har altså merket det først den siste uka. Når jeg våkner om morran må jeg virkelig løpe på do, for da er blæra full! Litt komisk på jobb da, med meg som nesten aldri er tilgjengelig på telefon fordi jeg er på do... Magen vokser stadig, selv om den foreløpig ser litt blubbete ut. I morra er det lønn, så da blir det shopping av gravidbukser! Hurra!
Eliza Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #187 Skrevet 15. januar 2004 I går kjøpte jeg min første mammabukse! Den er faktisk veldig fin, svart med bootleg. Tror merket heter Valja eller noe sånt. Kan bruke den fra nå og hele svangerskapet. Utrolig behagelig å ha på en bukse som ikke strammer iallfall! Magen vokser ganske mye nå. Begynner å bli litt vanskelig å skjule graviditeten nå ja. Men jeg er veldig stolt over den lille kulen min!
Smurfa Skrevet 15. januar 2004 #188 Skrevet 15. januar 2004 I går kjøpte jeg min første mammabukse! Den er faktisk veldig fin' date=' svart med bootleg. Tror merket heter Valja eller noe sånt. [/quote'] Hvor kjøpte du den buksa? Er på utkikk etter noe lignende, men finner ikke her jeg bor.. :-? Smurfa :D
Gjest Diddl Skrevet 18. januar 2004 #189 Skrevet 18. januar 2004 Hei Eliza! Gratulerer med kul på maven! Er ikke så lett når alle klær strammer og man føler seg passe sluskete.. Jeg syns de har masse fint på H&M, jeg kjøpte bl.a. en fin bluse som passer til det meste og en kjempebehagelig mamma genser (en helt enkel svart) til 98kr, selv etter mange vask er den akkurat like svart og den er fin i formen. Kunne tenkt meg et par bukser- har kun en svart en nå.. Er jo viktig å føle seg ve når man er gravid! Syns ikke det er så fint med de som går med joggebukse og store utvaskede t-skjorter i 9mnd! Lykke til fremover- og vær stolt av kulen din!
Eliza Skrevet 19. januar 2004 Forfatter #190 Skrevet 19. januar 2004 Takk for hilsen, Diddl og Smurfa! Jeg kunne også godt tenkt meg en svart genser, Diddl. Får ta meg en tur på H&M snart. Men jeg vil vente til salget er over, for nå henger det stort sett bare rester igjen på stativene. Er vel begrenset hvor lenge jeg kan fortsette å bruke mine gamle gensere også, men foreløpig går det bra. Er nå i uke 16, og det er bare 2 dager igjen til jeg skal til jordmor for første gang! Jeg er veldig spent, og håper jeg får høre et lite hjerte som slår!
jente|20 Skrevet 22. januar 2004 #191 Skrevet 22. januar 2004 heihei eliza! nå har jeg saumfart dagboken din, og jeg må si jeg ble hoppende glad da du endelig skreiv at du hadde blitt gravid ) håper alt fortsetter å gå bra og at du finner deg noen superflotte mammaklær :D *klem*
Eliza Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #192 Skrevet 23. januar 2004 Takk for hilsen, Jente 20! På onsdag var vi hos jordmor (mannen var med), og det var kjempespennende! Fikk nemlig høre hjertet til babyen, og det slo med 144 slag i minuttet. Skal innrømme at jeg pustet lettet ut etter timen, for nå er sjansene store for at alt går bra. Livmor målte 14,5 cm fra skambenet og opp til "toppen", og det lå midt på den rød streken i diagrammet. Så nå er alt bare fryd og gammen (bortsett fra at jeg er fryktelig forkjølet)! GOD HELG ALLE SAMMEN!
bizzy Skrevet 23. januar 2004 #193 Skrevet 23. januar 2004 JUHU!!!!!! Så koselig å lese at allt så strålende fint ut med savngerskapet!!!!! Ikke så hyggelig at du ikke er helt i form! God bedring!!!!
Eliza Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #195 Skrevet 26. januar 2004 Uke 17! Dette går jo strålende! Er endelig kvitt forkjølelsen, og da blir det så mye lettere å være til... Begynner å nærme seg den tiden at jeg kan kjenne liv nå, så jeg er veldig oppmerksom på alt som skjer i mageregionen akkurat nå! I går når jeg satt litt fremoverbøyd ved PC'n hjemme merket jeg en slags lemus (sånn som man av og til får over øyet) i magen. Bøyde meg tilbake for å kjenne nøyere etter, men da stoppet det opp! Kan det ha vært babyen tro? Får vel bare være tålmodig, det kan jo ende ta tre-fire uker før jeg merker noe. Denne uka er mannen bortreist, og da skal jeg benytte muligheten til å strikke ferdig en genser til ham som jeg begynte på for ett og et halvt år siden... :-? Det var nok et litt for stort prosjekt for meg ja, så det skal jeg ikke gjøre mer! Og når jeg er ferdig med den skal jeg begynne på vognteppe til bebisen! Har funnet mønster på et Ole Brumm-teppe som ser kjempefint ut. Jippi! Bare 50 minutter til lunsj!
bizzy Skrevet 29. januar 2004 #196 Skrevet 29. januar 2004 Oj, du nermer deg jo snart halvgått svangerskap :o Også jeg som nettopp syns du testet positivt :D Fikk litt dårlig samvittighet når jeg leste om genseren du strikker til samboeren din.... jeg strikket genser til mannen til forrige jul... ble ferdig med strikkingen i tide, men har liksom ikke fått montert den helt ennå... Ligger i strikketøyposen med en påsydd arm.... mangler en arm og halsen..... Kanskje jeg burde få satt meg ned en dag å gjøre den helt ferdig :oops: Nyt magen din, og de spede første tegn til liv der inne :D :klem2:
Zianta Skrevet 30. januar 2004 #197 Skrevet 30. januar 2004 Som tiden flyr, tenk at du er snart ferdig med uke 17. :o Du testet jo akkurat positivt. Du må passe på deg selv og spise nok mat. Jeg leste denne artikkelen på VGNett i dag. Sørg for å få i deg minst 1500 kalorier hver dag. Og da gjerne noe i tillegg til lakris Lykke til videre! Klem fra Zianta
Rioja Skrevet 5. februar 2004 #198 Skrevet 5. februar 2004 Heisann! Så flott at alt går bra med dere. Kan tenke meg det var stas å få høre hjertelyden. Jeg var på UL i går for å få bekreftet at alt var ok etter krasjen, og det var det :D . Fikk til og med bilde!!! Kos deg videre.
Eliza Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #199 Skrevet 9. februar 2004 Uke 19 - og om fire dager er det ultralyd! Er fryktelig spent nå... Magen vokser jevnt og trutt, men jeg har ikke kjent det helt store enda når det gjelder spark fra babyen. Tror kanskje jeg kjente noe i går når jeg hadde lagt meg. Lå på ryggen med begge hendene på magen, lukket øynene og konsentrerte meg skikkelig. Da kjente jeg liksom et lite "puff" innenfra som jeg også kunne kjenne utenpå magen. Men det forsvant igjen like fort som det kom, så jeg er fremdeles veldig usikker på om det virkelig var babyen. Jeg bør jo begynne å kjenne liv snart, men jeg regner meg jeg greier å slappe av litt mer med det også når jeg har vært på UL og fått bekreftet at alt (forhåpentligvis) er bra! Leste på Barnimagen at det er vanlig å legge på seg et halvt kilo i uken på denne tiden - jeg for min del har gått opp 900 gram på fem dager! Ble litt sjokkert når jeg veide meg på lørdag! Hittil i svangerskapet har jeg gått opp 4,5 kg, så det er jo ikke så ille. Er litt glad for at jeg skal ha barn midt på sommeren, for da kan jeg jo ut og trille med en gang og bli sprek igjen etter fødselen...
Eliza Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #200 Skrevet 12. februar 2004 Bare 2 timer igjen til UL! Nå har jeg så mye sommerfugler i magen at jeg nesten ikke greier å sitte stille på kontorstolen! I går kveld når jeg hadde lagt meg lå jeg som vanlig med hendene på magen og kjente etter tegn fra bebisen. Og jammen fikk jeg ikke to spark! Jeg kjenner som regel et par dult hver kveld nå, men jeg må ligge helt flat for at jeg skal merke det. Veldig koselig! Hvis alt er bra så kommer det rapport fra UL senere i dag. Hvis ting ikke er så bra, så drar jeg nok hjem og griner resten av dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå