Gå til innhold

Eliza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilbake fra UL! Det var en fantastisk opplevelse! Kunne blitt liggende der hele dagen og stirret på skjermen jeg... Babyen hadde alle vitale organer på plass, og turnerte rundt som en akrobat inni der. Og...

:hjerter: VI FÅR EI LITA JENTE!

Det er mer enn nok gutter i familien fra før, så ei jente vil gjøre susen!

Sukk... Er veldig lykkelig nå. Har fått med mange bilder som vi kan kikke på fram til neste UL (jeg blir innkalt igjen i uke 32 pga. at morkaken lå foran åpningen).

For en flott dag dette ble!

Ja, og så ble terminen forskjøvet med en uke, så jeg er ikke lenger i uke 19, men i uke 18. Ny termin er 19. juli.

Skrevet

Så fint at alt så bra ut på UL :D

Grattis med jenta. Da er det bare å komme opp med masse fine jente navn.

Skrevet

Så flott at alt var bra på UL!

Og så kos med en jente!!

Vi har også masse gutter i min familie, så tror nok mange innerst inne håper på jente, men tror selv det er en gutt.

Kos deg med knøttet i magen! Ukene fra nå av kommer til å rase av gårde......

Skrevet

Så kos med jente!!!!!

Jeg var også på UL i dag!

Alt vel her også, men fikk vite at jeg er 20+3 uker på vei istedetfor 18+3 og må si jeg ble meeeeget fornøyd med det!

Ble jo bekymret sist jeg var til legen og SF målene var unormalt høye.

Babyen lå an til å bli en KJEMPE, men nå har jeg jo fått forklaringen!

Ny termin 30. juni.

Hadde med mamma på UL, for mannen er på jobb i Nordsjøen. Fikk kke byttet timen pga sprengt kapasitet, som JM sa.

Men men. Har fått sendt masse bilder på mail til mannen da! :-)

Kos deg videre i svangerskapet!

Klem fra Smurfa 20+3.

Skrevet

Tusen takk for hilsener! De som har lyst kan nå få lov til å legge igjen forslag til fine jentenavn i dagboka - diskusjonen rundt hva jenta skal hete er nemlig i full gang allerede...

Forslag mottas med takk!

Skrevet

Hi-hi... I går kveld var det full aktivitet i magen min! La meg som vanlig på ryggen med hendene på magen, og da kom det 7-8 små spark etter hverandre! Er ganske sikker på at det er babyen jeg kjenner nå, og det er en herlig følelse!

Eliza, 18+2

Skrevet

Gratulerer med en liten jentespire Eliza!

Så kos å høre at alt står bra til med dere :)

Skrevet

Takk for hilsen Cappo! På søndag går jeg inn i uke 20 (uke 21 i følge menstermin), så nå nærmer jeg meg halvgått svangerskap med stormskritt! Magen strutter ganske mye nå, og jeg har begynt å få en del kommentarer som: "Så staselig mage du har begynt å få da" og "Godt å se at det er flere enn meg som legger meg ut rundt magen" (kom fra en mannlig kollega som er ganske kraftig :ler: ). Prøver å gå mest mulig i lange ettersittende gensere for å vise fram den lille kulen min!

Babyen er forholdsvis rolig inne i magen enda, det kan gå dager mellom hver gang jeg kjenner noe. Eller - det kan jo godt hende at jeg kjenner noe stadig vekk uten at jeg er klar over det selv. Om 1 1/2 uke er det tid for ny legekontroll, og da håper jeg at jeg kan få høre hjertelyden til lillejenta vår igjen...

Gleder meg vanvittig til helg nå, det har vært ei innmari hektisk uke med ett eller annet som har skjedd hver eneste kveld. Skal sy gardiner til kontoret/gjesterommet/barnerommet i kveld (har kjøpt et råstilig stoff på Marimekko).

GOD HELG ALLE SAMMEN!

Skrevet

Hei, og takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Har lest gjennom deler av dagboka di nå, og det ser ut som om du koser deg skikkelig med magen. Babyen vokser, blir større og sterkere, og snart får du bekreftelse på at hun er der flere ganger daglig.

Hehe mannfolk er forresten litt "rare" når det gjelder magekommentarer.. Har en onkel som sa "nææ så tjokk å feit du hi vorti, da.. Når ska du slank dæ??" sist jeg var der - så det er ikke bare dine kollegaer som har kjekke måter å få sagt det på!

Du får kose deg i trønderhovedstaden :-)

klem, ragnhils

Skrevet

Er du klar, jeg har en liste med jentenavne forslag til dere.

Håper bare vi får bruk for noen av dem selv. :oops:

* Amalie

* Aurora

* Benedikte

* Cecilie

* Daniella

* Jeasmin (min favoritt)

* Juliane

* Marita

* Miranda

* Nina

* Sara

* Taran

* Tiril

* Tonje

* Vibeke

* Viktoria

Klem fra

Zianta :klem:

Skrevet

Takk for hilsener, ragnhils og Zianta! Her nærmer vi oss 20 fullgåtte uker (i morgen faktisk), og jenta vår har begynt å få litt mer kraft i sparkene sine. Bare i løpet av de siste 5-6 dagene har jeg begynt å kjenne mye mer liv, så nå kan jeg plutselig bli sittende med et salig glis rundt munnen og kjenne på de nydelige små dultene. Regner med de blir bare kraftigere og kraftigere framover nå. Spesielt godt kjenner jeg det om kvelden når jeg ligger på magen og skriver dagbok - tror ikke hun liker det noe særlig... :ler: Da kjenner jeg at det romsterer fælt der nede!

I dag skal jeg dra tidlig fra jobb, og så bærer det rett til fjells! Skal på hytta sammen med mannen min, mamma og pappa. Blir kjempekoselig. Det er meldt et nydelig vær hele helga, og jeg håper på litt skigåing. Skal nok ikke klatre opp på de høyeste toppene, men tasse litt rolig innover i fjellet.

GOD HELG! :kul:

Hilsen Eliza, 19+6

Skrevet

Gratulerer med halvveis, Eliza.. :D

Ja, ikke sant det er deilig å kjenne de romsterer inni der?

Min er skikkelig propell flere ganger om dagen for tiden også.. moro..

Ha en fin-fin hyttetur i helgen! :kul:

Skrevet

I dag var det ny legekontroll, og livmor hadde vokst masse! Lå faktisk litt over gjennomsnittet nå (noe som gjør at jeg tror mer på menstermin enn UL-termin, menstermin er nemlig 1 uke før UL-termin). Fikk også høre hjertelyden til babyen, og det slo jevnt og fint. Var mye lettere å finne den denne gangen. Blodtrykk og blodprosent var også fint. Men jeg har nok fått et lite varsko mht. bekkenløsning. Fikk smerter i symfysen når jeg gikk på ski i helga, og fikk streng beskjed av legen om å ta det med ro i tiden framover og ikke fremprovosere disse smertene igjen... Det var litt nedtur å få en slik beskjed, men det er jo bra at jeg nå er oppmerksom på det. Typisk meg å ikke ta så store hensyn til min egen kropp (den har jo alltid fungert som den skal), så jeg tror det var bra at jeg fikk meg en liten "vekker". Håper bare ikke at dette utvikler seg til et problem videre i svangerskapet. Jeg skal iallfall holde meg langt unna skigåing resten av vinteren!

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har smertene i bekkenet blitt mye bedre, og jeg kjenner det bare litt etter å ha gått/stått mye. Har stor tro på at dette skal gå fint hvis jeg passer litt på meg selv fram til fødselen. :P

I går begynte vi å orientere oss litt på babyutstyrsmarkedet... :roll: Var på Bebito og kikket på vogn (mannen min skjønte nemlig ikke helt forskjellen på kombivogn og duovogn), og der ble vi i nesten en time! Vi falt pladask for en Emmaljunga Edge Duo Combi. Og vi som var fast bestemt på å kjøpe brukt vogn... Den er fryktelig dyr (synes jeg iallfall), koster 7000 inkl. stelleveske. Men da har man forhåpentligvis en vogn som varer i mange år, og som også kan brukes til evt. søsken. I tillegg får vi jo det meste av det andre gratis eller arver det (både stellekommode, lekegrind, seng og voksipose), så da har vi litt bedre samvittighet for å kjøpe splitter ny vogn... Mulig vi drar til Sverige og kjøper den, det sparer vi nemlig fort en tusenlapp på.

Ellers er det full fart i magen, spesielt aktiv er hun sånn i 3-4 tida på natta. :-? Jeg har begynt å glede meg helt vilt til juli, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få dagene til å gå fram til da!

Klem fra Eliza, 21+5 (eller 22+5 ihht. menstermin)

Skrevet

:o I natt har jeg lekket melk fra det ene brystet! Kjente det var så vått på lakenet når jeg sto opp i morges, og når jeg slo på lyset så jeg at det var en stor, rund, våt flekk akkurat der puppen hadde ligget! Jeg ble litt sjokkert (er jo fire måneder igjen til termin enda), men egentlig så er det jo litt kult også! :ler: Håper bare jeg ikke begynner å lekke masse, sånn at jeg må begynne med ammeinnlegg lenge før fødselen... :hoho:

I går var jenta kjempeaktiv i magen, hun har aldri vært så hyper før. Kjente spark rundt omkring i hele magen før hun endelig roet seg etter en halvtime... Kjempedeilig å kjenne liv, men litt slitsomt når man har lyst til å sove etter en lang dag.

Formen er topp, og jeg er nå 22+3 (eller 23+3 etter menstermin)

Skrevet

Gratulerer med å ha tatt vognvalget, det må være godt å ha det unnagjort - jeg synes det er kjempevanskelig å vite hvilken type som vil passe best til våre behov.

Når det gjelder det å kjøpe i Sverige er jeg også i tvil. Hørte om noen som måtte ta turen for å reklamere tre ganger, og da ble gevinsten liten.

Skjønner godt at et er slitsomt med sparkeaktivitet når du skal sove. Jeg for min del gleder meg helt villt til å kjenne den første bevegelsen. :hjerte:

Vi er heldige som får oppleve alt dette, Eliza!

Skrevet

Vi har kjøpt vogn! :-) Ble brukt likevel gitt! Men det ble en Emmaljunga da. Nærmere bestemt en Classic Duo 2001-modell, sort med "refleks-striper". Vi har ikke sett den "live" enda, men på bildene så den veldig fin ut! Får med masse tilbehør, bl.a. voksipose, vinterfotpose, sommerfotpose, dyne, pute, to laken, et sengesett, stormtrekk, regntrekk og stelleveske! Vi er bare så fornøyde! Ett problem mindre som må løses før sommeren kommer. Nå mangler vi bare en stellekommode, så er vi i boks!

I morgen er jeg 23 fullgåtte uker, og magen vokser jevnt og trutt. Forrige helg var jeg 105 cm. rundt magen (målt rett under navlen), og på søndag skal jeg måle den igjen. Håper den har vokst noen centimeter til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...