Gå til innhold

Apropos sports-bher (spørsmål i annet innlegg)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har trent mest low-impact hele livet, holdt meg til powerwalks, stepping på stepmaskin og slikt som ikke fører til at brystene beveger seg så mye. Nå har jeg planer om å begynne med aerobic og aerobox til høsten, har tatt noen prøvetimer, og jeg visste ikke at trening kunne være så gøy! Under prøvetimene hadde jeg på meg vanlig bh, og merket ikke noe ubehag. Jeg bruker 80B i de fleste bh-er, og har faste pupper som i en alder av 26 ikke ser ut til å ha blitt påvirket av tyngdekraften enda. Trenger jeg egentlig sports-bh? Holder det ikke med en vanlig bh som sitter godt (bruker bh uten spiler, men med god støtte)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

80B er jo ikke små pupper akkurat, blir jo det samme som 75C. Det er bra at de har holdt seg fine til nå, men jeg ville allikevel brukt en god sportsbh. Tyngdekraften inntrer vel noen år senere enn tyveårene, så jeg vil tro det er lurt å ta godt vare på kroppen så tidlig som mulig.

Hvorfor vil du bruke vanlig bh istedenfor sportsbh?

Husk at du antakeligvis ikke merker hvor mye puppene dine beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Du bør absolutt bruke sports-bh til aktiviteter hvor det er litt hopp og løp (som det er på veldig mange saltimer). Selv om brystene dine er faste nå varer det neppe evig og du trenger ikke fremskynde prosessen med å få hengepupper ved å unnlate å bruke sports-bh.

Det er et utall å velge i og de er behagelige i bruk så her er det bare å velge og vrake. Jeg er selv en 75B og foretrekker bh-er med knepping bak fordi jeg er så stiv at jeg sliter med disse toppene som må dras over hodet (som jeg vet mange er veldig fornøyd med).

Mitt siste kjøp nå er denne som jeg venter spent på. Måtte returnere den jeg fikk fordi den var for stor (bestilte 80B fordi jeg ikke liker at sports-bher er altfor tighte, men denne var stor i str. så jeg måtte retunere og be om å bytte til 75B). Håper den er like god som den virket for det er ikke så lett å finne gode sports-bher med hekter bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg anbefaler å bruke en god sportsbh fordi det gjør treningen mer behagelig. De er laget for å svette i og da unngår du at huden blir sår og øm.

Om trening uten sportsbh gir hengepupper skal jeg ikke uttale meg om for det vet jeg ikke.

Selv sverger jeg til Champion sine bh'er da de både finnes i store størrelser og har en anstendig pris. I tillegg har de god kvalitet. De finnes både som "trekke over hodet" versjon og med knepping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Leste nettpp et blogginlegg som handlet sånne Tank topd med innenbygget bh. Holder ikke de heller mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettpp et blogginlegg som handlet sånne Tank topd med innenbygget bh. Holder ikke de heller mål?

Jeg har hatt en singlett med innebygd bh i (fra HM) og vil absolutt si at den ikke holder mål om man skal trene. Den var nok fin om man kun skulle ut å stelle i hagen og ønsket litt mer støtte, men ikke til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har hatt en singlett med innebygd bh i (fra HM) og vil absolutt si at den ikke holder mål om man skal trene. Den var nok fin om man kun skulle ut å stelle i hagen og ønsket litt mer støtte, men ikke til trening.

Er vel stor forskjell på singletter/tank topper fra ordentlige kvalitetsmerker som Casall, Nike, Adidas etc. enn de fra H&M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stor forskjell på singletter/tank topper fra ordentlige kvalitetsmerker som Casall, Nike, Adidas etc. enn de fra H&M...

Sannsynligvis, siden sports-bh-ene fra H&M er udugelige, selv for meg som trenger lite støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stor forskjell på singletter/tank topper fra ordentlige kvalitetsmerker som Casall, Nike, Adidas etc. enn de fra H&M...

Ja, det stemmer nok :P Skal også si meg enig i at sportsbhene fra HM er ganske dårlige, hvertfall for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer nok :P Skal også si meg enig i at sportsbhene fra HM er ganske dårlige, hvertfall for meg..

Min erfaring med treningtøy, og jeg har mye erfaring på området, er at du ofte får det du betaler for. Det gir en helt annen treningsopplevelse når du trener i topper og bukser i avanserte materialer av typen "Clima Cool", enn i bommullsklær fra H&M- det er ikke gøy når t-skjorten din er klissvåt og tung og klistrer seg til kroppen din når du så vidt har fått varmet opp- treningsklærne mine er alle fra dyre merker, men til gjengjeld kan jeg svette litervis uten at klærne mine blir mindre komfortable. I tillegg er designen, spesielt passformen, mye bedre på treningstøy du betaler litt ekstra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Mi røynsle er faktisk at sportsbher frå HM har vore ganske ok! Men så har eg små bryst også, og ein utruleg irriterande sak med produsentane av sportsbher er at dei som er laga for til dømes springing ikkje blir laga i A-cup. Eg meiner, impacten er jo like hard sjølv om ein har små bryst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sport-bh anbefales med tanke på hvordan at du kan forsinke "henge"prosessen :danse:

Jeg har brukt sportbh i de siste 15 årene og er fortsatt fornøyd at de henger så lite ift alder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...