Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #21 Skrevet 26. juli 2009 Jeg blir ikke nedrent av sånne brev, men jeg som regel fått et par brev hver gang jeg logger på. Det er veldig sjelden jeg svarer, og det har ikke så mye å si hva det står i brevet så lenge personen virker normalt oppegående. Jeg sjekker alltid ut profilen, men hvis personen ikke er en jeg kan blir interessert i svarer jeg ikke uansett. Føler ikke at jeg er kjempekresen, men jeg svarer bare gutter som ser ut noen noen jeg kunne møtt f.eks på byen o.l. Det jeg som regel sjekker ut er om de har ok klær på bildene, er passe alder, og så blir jeg ofte mer interessert hvis de har litt livlige bilder. I tillegg leser jeg selvsagt profilteksten og sjekker at de har holdninger og interesser som går overens med mine. Et helt ok brev kan være "Heisann du ser søt ut, hatt en fin helg? " Lange brev er det sjelden jeg svarer på, og som regel leser jeg ikke hele brevet en gang. Du er ikke veldig desperat tydeligvis? hehe
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. juli 2009 #22 Skrevet 26. juli 2009 Du er ikke veldig desperat tydeligvis? hehe Tja, desperat og desperat. Jeg tenker veldig mye på hvordan jeg skal møte den rette, men jeg må ikke være i et forhold for en hver pris. Jeg vil finne en jeg kan ha det fint sammen med, ellers har jeg det like greit som singel
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #23 Skrevet 26. juli 2009 Jeg blir nedrent av meldinger og blink.. blir invitert med her og der også- har også litt seriøst smigret av ett flott menneske der inne. Jøss, jeg har draget;)
Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #24 Skrevet 26. juli 2009 Tja, desperat og desperat. Jeg tenker veldig mye på hvordan jeg skal møte den rette, men jeg må ikke være i et forhold for en hver pris. Jeg vil finne en jeg kan ha det fint sammen med, ellers har jeg det like greit som singel Høres jo faktisk ikke helt ufornuftig ut det egentlig altså - høres tilogmed ut som en sunn innstilling Hvor gammel (sånn ca) var du igjen sa du?
kristian82 Skrevet 26. juli 2009 #25 Skrevet 26. juli 2009 Jeg blir ikke nedrent av sånne brev, men jeg som regel fått et par brev hver gang jeg logger på. Det er veldig sjelden jeg svarer, og det har ikke så mye å si hva det står i brevet så lenge personen virker normalt oppegående. Jeg sjekker alltid ut profilen, men hvis personen ikke er en jeg kan blir interessert i svarer jeg ikke uansett. Føler ikke at jeg er kjempekresen, men jeg svarer bare gutter som ser ut noen noen jeg kunne møtt f.eks på byen o.l. Det jeg som regel sjekker ut er om de har ok klær på bildene, er passe alder, og så blir jeg ofte mer interessert hvis de har litt livlige bilder. I tillegg leser jeg selvsagt profilteksten og sjekker at de har holdninger og interesser som går overens med mine. Et helt ok brev kan være "Heisann du ser søt ut, hatt en fin helg? " Lange brev er det sjelden jeg svarer på, og som regel leser jeg ikke hele brevet en gang. Skjønner. Ja, er vel kanskje bilde og profil som avgjør om man svarer. At hva man skriver ikke hjelper så mye om man har helt feil alder, utseende og interesser. Men trodde det var "lurt" å skrive litt langt jeg. Innbilte meg at om man skrev "Hei, du var søt. Du har gjort i dag?" at det ble melding nummer 23 med nesten samme innhold og derfor uinteressant fra starten av. Men sikkert ulikt hva jenter liker av type brev da. Mange ganger du sender først da, til en gutt du syns ser interessant ut?
Snipa Skrevet 26. juli 2009 #26 Skrevet 26. juli 2009 - Ikke lese hele meldinen engang?!!? Jeg er og stjernedryss er nok i forskjellig aldersgruppe og på utkikk etter ulike typer menn. De som jeg skal fatte interesse for må kunne skrive, og gjerne skrive langt. Eller - det går også fint å chatte, da ser jeg jo at han kan skrive fort og bra. Men så har jeg også sagt i profilen min at jeg liker at de kan skrive....
Polly Ester Skrevet 26. juli 2009 #28 Skrevet 26. juli 2009 Skjønner. Ja, er vel kanskje bilde og profil som avgjør om man svarer. At hva man skriver ikke hjelper så mye om man har helt feil alder, utseende og interesser. Men trodde det var "lurt" å skrive litt langt jeg. Innbilte meg at om man skrev "Hei, du var søt. Du har gjort i dag?" at det ble melding nummer 23 med nesten samme innhold og derfor uinteressant fra starten av. Men sikkert ulikt hva jenter liker av type brev da. Hva man skriver har nok ikke så mye betydning hvis man er i feil aldersgruppe eller feil i forhold til hva man er ute etter, nei... Men, jeg liker at de skriver litt mer enn bare "hei, hvordan går det" Og jeg svarer nesten alltid på brev, det er bare et par ganger jeg ikke har svart. Om det ikke er veldig interessant å skrive med en mann, så svarer jeg i hvert fall det - at jeg ikke er interessert. Det finnes en funksjon på match der man ikke trenger å skrive noe selv, men sende en standard tilbakemelding med et høflig avslag... og det syns jeg man kan ta seg tid til å sende når man har fått brev eller blunk, jeg.
Polly Ester Skrevet 26. juli 2009 #29 Skrevet 26. juli 2009 "Vil du leke"? Får du tilbakemelding på sånne spørsmål?
ty_pennington Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #30 Skrevet 26. juli 2009 Det er tydeligvis litt tilfeldig om dere jenter vil ha lange eller korte førstemailer, altså... Selv foretrekker jeg litt lengre mailer - både å skrive dem selv, og å motta. Men jeg har selvsagt svart når jeg (én gang) har fått en mail fra en jente, som bare skrev noe slikt som "hei, hvordan går det? Hatt en fin helg?". Men selv om hun hadde skrevet tre avsnitt, hadde jeg ikke blitt avskrekket, da...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #31 Skrevet 26. juli 2009 Får så mye blunk og mailer at det er umulig å svare alle. Noen skiller seg ut, de fremstår som høflige, voksne og seriøse- skriver litt om seg selv og spør ett spørsmål videre..
Polly Ester Skrevet 26. juli 2009 #32 Skrevet 26. juli 2009 Det er tydeligvis litt tilfeldig om dere jenter vil ha lange eller korte førstemailer, altså... Selv foretrekker jeg litt lengre mailer - både å skrive dem selv, og å motta. Men jeg har selvsagt svart når jeg (én gang) har fått en mail fra en jente, som bare skrev noe slikt som "hei, hvordan går det? Hatt en fin helg?". Men selv om hun hadde skrevet tre avsnitt, hadde jeg ikke blitt avskrekket, da... Vet ikke om det er representativt for damer på match og andre datingsider, men jeg vil tro at de som har skrevet litt mer på profilen sin er også de som vil sette pris på litt lengre brev?
Gjest AB Skrevet 27. juli 2009 #33 Skrevet 27. juli 2009 Jeg setter pris på meldinger som tar tak i noe som faktisk står på profilen min. Da skjønner jeg at du faktisk har lest profilen (alle gjør faktisk ikke det). Den første meldingen trenger ikke å være så lang.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #34 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har vært på match en stund, og hatt varierende hell når det gjelder å få kontakt med jenter. Det tok nok litt tilvenning til for å kunne skrive mailer som jenter faktisk svarte på, men etter hvert har jeg fått en god del svar. Jeg har funnet profilen til en veldig flott jente nå (hun har vært inne og sett på min profil), og sitter og prøver å forfatte noe smart til henne, men, selv om hun skriver mye i profilen, og virker som en bra jente, er det liksom ikke noe der jeg kan ta tak i. Jeg har lest (på oppfordring fra venner, vel å merke) et par artikler om nettdating og "hvordan skrive mailer som jenter svarer på". Felles i alle disse artiklene er at man skal skrive noe uventet, spesielt, og samtidig ta tak i noe som står i teksten. Og jenta svarer ikke hvis hun ikke "tenner" på det jeg har skrevet (det står det ihvertfall i disse artiklene). La meg bare skyte inn at jeg tror det kan være litt ødeleggende for dere jenter. Det er nok veldig mange bra gutter der ute som bare trenger å veksle litt mailer frem og tilbake før det "uventede" eller det dere "tenner på" kommer. De fleste gutter ville være villige til å sende mailer frem og tilbake noen ganger før de tar en avgjørelse, og det synes jeg dere jenter også burde gjøre. Vel, så til saken. Jeg sitter og prøver å skrive til denne jenta, og kom til å tenke: hvordan ser de andre mailene hun får ut? Hva skriver andre gutter til jenter på nettdating? Er det noen her som kunne tenke seg å gjengi hele eller deler av noen mailer de har fått fra gutter på nettdating? Skjønner godt at man kanskje ikke vil poste det åpent i et forum, men kanskje noen kunne sende meg en PM med noen eksempler på mailer de har fått? Både de dere har gitt respons på, og de dere har droppet... Jepp, sikkert en frekk ting å be om, men det kunne kanskje hjelpe en som er på leting Ikke skriv om sommeren! Av de 100 mailene jeg har liggende i innboksen er 50-60 om sommeren! "Koser du deg i varme? ", " hatt en fin sommer så langt?", eller hvis det er regn "så dumt med regn om sommeren, vil ha sol"... bla bla bla ser ikke forskjell på dem engang. bare ansikter som flyr forbi. kan ikke gi deg eksempler angående denne jenta, men er stor turnoff for meg er ord som kos, kose, klem, masse smileys. Det blir for mykt for en mann
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #35 Skrevet 27. juli 2009 Jeg blir ikke nedrent av sånne brev, men jeg som regel fått et par brev hver gang jeg logger på. Det er veldig sjelden jeg svarer, og det har ikke så mye å si hva det står i brevet så lenge personen virker normalt oppegående. Jeg sjekker alltid ut profilen, men hvis personen ikke er en jeg kan blir interessert i svarer jeg ikke uansett. Føler ikke at jeg er kjempekresen, men jeg svarer bare gutter som ser ut noen noen jeg kunne møtt f.eks på byen o.l. Det jeg som regel sjekker ut er om de har ok klær på bildene, er passe alder, og så blir jeg ofte mer interessert hvis de har litt livlige bilder. I tillegg leser jeg selvsagt profilteksten og sjekker at de har holdninger og interesser som går overens med mine. Et helt ok brev kan være "Heisann du ser søt ut, hatt en fin helg? " Lange brev er det sjelden jeg svarer på, og som regel leser jeg ikke hele brevet en gang. Veldig rarrt at du ikke blir nedrent. Jeg og alle venninnene mine får 30-50 på en kveld hvis vi er pålogget. Vi er ganske pene da og har fint bilde. Bytt bilde
ty_pennington Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #36 Skrevet 27. juli 2009 Men mange av disse jentene tar jo til takke med de samme guttene - som ikke var kjekke/spennende nok - senere da, når de skal ha barn og familie og har skjønt de ikke kan få noe bedre. Så i værste fall må du vente litt - noen år. Ikke kan få noe bedre, sier du? Jeg er rimelig sikker på at jeg er mange hakk bedre enn en liten sjekkeprins som har spesialisert seg på å skrive noe som "tenner" jentene i første mail. Så jentene får "ta til takke med meg" når de vil ha noen som setter pris på dem istedet, tenker jeg vi sier
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #37 Skrevet 27. juli 2009 Ikke kan få noe bedre, sier du? Jeg er rimelig sikker på at jeg er mange hakk bedre enn en liten sjekkeprins som har spesialisert seg på å skrive noe som "tenner" jentene i første mail. Så jentene får "ta til takke med meg" når de vil ha noen som setter pris på dem istedet, tenker jeg vi sier Ja, håpe ty pennington skriver til meg;)
kristian82 Skrevet 27. juli 2009 #38 Skrevet 27. juli 2009 Ikke kan få noe bedre, sier du? Jeg er rimelig sikker på at jeg er mange hakk bedre enn en liten sjekkeprins som har spesialisert seg på å skrive noe som "tenner" jentene i første mail. Så jentene får "ta til takke med meg" når de vil ha noen som setter pris på dem istedet, tenker jeg vi sier Du blir jo litt avslørt når du først ber om råd for å fange jentenes oppmerksomhet på mails på match.com, for så - når du får den harde virkeligheten - snu på det til at "det egentlig er deres tap, og at du ikke har noen ønsker om å være en sjekkprins som får respons på nett".
Gjest Stjernedryss Skrevet 28. juli 2009 #39 Skrevet 28. juli 2009 Veldig rarrt at du ikke blir nedrent. Jeg og alle venninnene mine får 30-50 på en kveld hvis vi er pålogget. Vi er ganske pene da og har fint bilde. Bytt bilde Jeg har egentlig ikke noe behov for flere brev. Jeg skriver til de jeg synes er interessante.
Emoticon Skrevet 28. juli 2009 #40 Skrevet 28. juli 2009 Jeg syns ikke det er så viktig hva som står i første mailen, det er profilen som avgjør om jeg svarer. Største turnoff er ord som kos/kose, og at de har lagt ut bilde av seg selv i bar overkropp...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå