ty_pennington Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Jeg har vært på match en stund, og hatt varierende hell når det gjelder å få kontakt med jenter. Det tok nok litt tilvenning til for å kunne skrive mailer som jenter faktisk svarte på, men etter hvert har jeg fått en god del svar. Jeg har funnet profilen til en veldig flott jente nå (hun har vært inne og sett på min profil), og sitter og prøver å forfatte noe smart til henne, men, selv om hun skriver mye i profilen, og virker som en bra jente, er det liksom ikke noe der jeg kan ta tak i. Jeg har lest (på oppfordring fra venner, vel å merke) et par artikler om nettdating og "hvordan skrive mailer som jenter svarer på". Felles i alle disse artiklene er at man skal skrive noe uventet, spesielt, og samtidig ta tak i noe som står i teksten. Og jenta svarer ikke hvis hun ikke "tenner" på det jeg har skrevet (det står det ihvertfall i disse artiklene). La meg bare skyte inn at jeg tror det kan være litt ødeleggende for dere jenter. Det er nok veldig mange bra gutter der ute som bare trenger å veksle litt mailer frem og tilbake før det "uventede" eller det dere "tenner på" kommer. De fleste gutter ville være villige til å sende mailer frem og tilbake noen ganger før de tar en avgjørelse, og det synes jeg dere jenter også burde gjøre. Vel, så til saken. Jeg sitter og prøver å skrive til denne jenta, og kom til å tenke: hvordan ser de andre mailene hun får ut? Hva skriver andre gutter til jenter på nettdating? Er det noen her som kunne tenke seg å gjengi hele eller deler av noen mailer de har fått fra gutter på nettdating? Skjønner godt at man kanskje ikke vil poste det åpent i et forum, men kanskje noen kunne sende meg en PM med noen eksempler på mailer de har fått? Både de dere har gitt respons på, og de dere har droppet... Jepp, sikkert en frekk ting å be om, men det kunne kanskje hjelpe en som er på leting Endret 25. juli 2009 av ty_pennington
Snipa Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jeg kan hjelpe deg med et par henvendelser til meg som ikke fikk svar: Hei til deg fra Stedsnavn. Spennende dame. (Dette er altså sendt fra en mann, og ikke fra en spennende dame om noen trodde det. Jeg troooor han mener at jeg er den spennende damen. Men jeg er ikke sikker.) (Grunnen til at han ikke fikk svar: Helt intetsigende, hvorfor skulle jeg bry meg om en hilsen fra et sted jeg har null forbindelse til?) Hei på deg :o) Hvordan har du det i natt? (Jeg var seint pålogget og han satt på den andre enden av landet. Kunne kanskje svart hvis jeg var i chattehumør og kjedet meg.) Ellers synes jeg det er altfor lett å sende "blunk" på match. Jeg har flere ganger fått blunk fra menn, og jeg har blunket igjen eller sendt en liten beskjed. Og så sender de ikke noe mer, fordi de kanskje fikk napp hos en annen? Derfor tar jeg ikke blunk seriøst mer.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Ikke spør om så mye personlig før det går en stund, var der bare en uke..i løpet av det er jeg invitert både her og der, fortalt at jeg er spesiell osv. Bare bulshit fra mennesker, en man aldri har møtt..sier seg selv at en skrue er løs.
ty_pennington Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hehe, jeg ble invitert til å komme og besøke en dame i Spania eller noe slikt... Men det var nok ganske sikkert en scam. Hvis ikke hun spanske dama som ikke kunne norsk bare syntes jeg var "spesiell" da Endret 25. juli 2009 av ty_pennington
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Veldig lett å bli invitert med på noe da, nesten for lett..mulig jeg er litt for skeptisk men mener selv at en ikke er "spesiell" for noen som helst man aldri har møtt..dessuten er alle mennene der inne like--alle vil ha en dame som er mange år yngre seg, alle sitter på en fjell topp og ser at damen er trent;)
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Her kan jeg faktisk ikke gi deg et svar. Dette er noe jeg suuuuger på... Men ikke gjør som memg i alle fall. Uansett så virker det på meg som det forventes at en skal foreslå treff og sex senest i 4 melding...
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Her kan jeg faktisk ikke gi deg et svar. Dette er noe jeg suuuuger på... Men ikke gjør som memg i alle fall. Uansett så virker det på meg som det forventes at en skal foreslå treff og sex senest i 4 melding... Det sier vel mye om nivået..
ty_pennington Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2009 Det sier vel mye om nivået.. Det sier sikkert litt om nivået på enkelte der inne, men det er ikke disse jentene jeg sender mail til ihvertfall.
Gjest MissBella Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 Jeg holder på å skrive mailer med en fyr på match nå. Dette skrev han i første mail til meg: Hei, vi har omtrent de samme interessene og er ute etter det samme, altså bli kjent med nye folk og siden jeg er ny i byen så tar jeg kontakt. Om det blir noe mer enn vennskap så er jo det hyggelig. Jeg synes det er en helt grei start for første mail. Det trenger ikke å få livshistorien til en person med en gang. Et eller annet sted må man jo begynne.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Jeg holder på å skrive mailer med en fyr på match nå. Dette skrev han i første mail til meg: Hei, vi har omtrent de samme interessene og er ute etter det samme, altså bli kjent med nye folk og siden jeg er ny i byen så tar jeg kontakt. Om det blir noe mer enn vennskap så er jo det hyggelig. Jeg synes det er en helt grei start for første mail. Det trenger ikke å få livshistorien til en person med en gang. Et eller annet sted må man jo begynne. Vennskap??? Hva i Helvete er poenget med det når man søker etter en samlivspartner?
Gjest MissBella Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 Vennskap??? Hva i Helvete er poenget med det når man søker etter en samlivspartner? Jeg skjønner hva du mener men det er jo et bra utgangspunkt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #12 Skrevet 26. juli 2009 Fordi alle vet at gode forhold gjerne starter med vennskap?
Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 Jeg skjønner hva du mener men det er jo et bra utgangspunkt. Nei.
kristian82 Skrevet 26. juli 2009 #14 Skrevet 26. juli 2009 (endret) La meg bare skyte inn at jeg tror det kan være litt ødeleggende for dere jenter. Det er nok veldig mange bra gutter der ute som bare trenger å veksle litt mailer frem og tilbake før det "uventede" eller det dere "tenner på" kommer. De fleste gutter ville være villige til å sende mailer frem og tilbake noen ganger før de tar en avgjørelse, og det synes jeg dere jenter også burde gjøre. Jenter på de nettdating sidene blir vel nedrent med mails uansett hvordan de ser ut. Da plukker de vel de som ser best ut OG skriver "spennende og alt det der". Tror ikke det er så ødeleggende for jentene da de har mye annet å velge i. Hadde de ikke hatt det så hadde de nok svart. Men mange av disse jentene tar jo til takke med de samme guttene - som ikke var kjekke/spennende nok - senere da, når de skal ha barn og familie og har skjønt de ikke kan få noe bedre. Så i værste fall må du vente litt - noen år. Endret 26. juli 2009 av kristian82
Snipa Skrevet 26. juli 2009 #15 Skrevet 26. juli 2009 Jenter på de nettdating sidene blir vel nedrent med mails uansett hvordan de ser ut. Det er en myte som ikke nødvendigvis er sann.
kristian82 Skrevet 26. juli 2009 #16 Skrevet 26. juli 2009 Det er en myte som ikke nødvendigvis er sann. Syns alle jenter klager over det jeg.
Gjest MissBella Skrevet 26. juli 2009 #17 Skrevet 26. juli 2009 Syns alle jenter klager over det jeg. Klager over at de får for lite eller for mye mail fra gutter?
kristian82 Skrevet 26. juli 2009 #18 Skrevet 26. juli 2009 Klager over at de får for lite eller for mye mail fra gutter? At de får for mange, blir helt nedrent av "masete" menn. Ikke så rart de siler litt da, om de har så mye å velge mellom.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. juli 2009 #20 Skrevet 26. juli 2009 Jeg blir ikke nedrent av sånne brev, men jeg som regel fått et par brev hver gang jeg logger på. Det er veldig sjelden jeg svarer, og det har ikke så mye å si hva det står i brevet så lenge personen virker normalt oppegående. Jeg sjekker alltid ut profilen, men hvis personen ikke er en jeg kan blir interessert i svarer jeg ikke uansett. Føler ikke at jeg er kjempekresen, men jeg svarer bare gutter som ser ut noen noen jeg kunne møtt f.eks på byen o.l. Det jeg som regel sjekker ut er om de har ok klær på bildene, er passe alder, og så blir jeg ofte mer interessert hvis de har litt livlige bilder. I tillegg leser jeg selvsagt profilteksten og sjekker at de har holdninger og interesser som går overens med mine. Et helt ok brev kan være "Heisann du ser søt ut, hatt en fin helg? " Lange brev er det sjelden jeg svarer på, og som regel leser jeg ikke hele brevet en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå