PeeWee Skrevet 25. juli 2009 #121 Del Skrevet 25. juli 2009 Tja, for det første er ikke mennesket utviklet for å befinne seg i et miljø uten gravitasjon og oksygen (luft). Det kreves dessuten enorme ressurser bare å få noen få mennesker utenfor jordens atmosfære og gravitasjon. Og ikke minst så finnes det ingen beboelige planeter innenfor en realistisk rekkevidde. Man kunne altså uansett aldri forflytte hele jordens befolkning (som er estimert til å bli 9-11 milliarder mennesker i 2050) - altså er "vi" fullstendig avhengige av denne planeten. Det eneste fornuftige er da at vi gjør ALT vi bare kan for å bevare jorden i best mulig skikk. Men det blir ikke lett. Grunnen til at det er så dyrt og vanskelig er fordi vi kke har kommet langt nok i teknologien enda. Om vi kommer lenger i teknologien derimot kan det være fult mulig å terraforme Mars og Venus, samt utvikle koloniseringsmoduler for det ytre rom. Jorden vil uansett ha begrenset levetid, så det å satse på å holde seg på jorden er på lang sikt selvmord for menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #122 Del Skrevet 25. juli 2009 Slikt blir det bare skilsmissebarn av. Den store kjærligheten vil jo uansett vare over tid, så da ender det bare i krangel og samlivsbrudd. Et forhold mer fundert på fornuft gir nok mye mer stabile rammer for barn, da slike forhold mer sannsynlig vil vare til barna blir store. Kremt. Mine foreldre giftet seg av kjærlighet. De har jo krangler i blant, men det at de elsker hverandre vinner alltid. De har vært gift i nesten 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #123 Del Skrevet 25. juli 2009 Du er det som kalles en romantiker hehe Jeg er vel det. Positivt for noen, negativt for andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. juli 2009 #124 Del Skrevet 25. juli 2009 Grunnen til at det er så dyrt og vanskelig er fordi vi kke har kommet langt nok i teknologien enda. Om vi kommer lenger i teknologien derimot kan det være fult mulig å terraforme Mars og Venus, samt utvikle koloniseringsmoduler for det ytre rom. Jorden vil uansett ha begrenset levetid, så det å satse på å holde seg på jorden er på lang sikt selvmord for menneskeheten. Vel, her er vi nok ikke enige. Men at menneskeheten kommer til å dø ut som art på jorden er egentlig garantert. Det er bare et spørsmål om når det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. juli 2009 #125 Del Skrevet 25. juli 2009 Kremt. Mine foreldre giftet seg av kjærlighet. De har jo krangler i blant, men det at de elsker hverandre vinner alltid. De har vært gift i nesten 20 år. På tross av dette, så fører nok idealet om den store kjærligheten til flere samlivsbrudd. Dessuten, idealet om den store kjærligheten er uansett dødsdømt fordi kulturer som har det idealet reproduserer seg for lite mens de som ikke har det reproduserer seg som bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. juli 2009 #126 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg er vel det. Positivt for noen, negativt for andre.. Livserfaringer har en stygg tendens til å moderere det romantiske i mennesket dessverre. Håper du får beholde det som nå hele livet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. juli 2009 #127 Del Skrevet 25. juli 2009 Vel, her er vi nok ikke enige. Men at menneskeheten kommer til å dø ut som art på jorden er egentlig garantert. Det er bare et spørsmål om når det skjer. Det er dog ikke sikkert at menneskeheten kommer til å dø ut, om menneskeheten er visjonær nok og satser på romforskning fremfor skattelettelser til jurister og eiendomsmeglere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #128 Del Skrevet 25. juli 2009 På tross av dette, så fører nok idealet om den store kjærligheten til flere samlivsbrudd. Dessuten, idealet om den store kjærligheten er uansett dødsdømt fordi kulturer som har det idealet reproduserer seg for lite mens de som ikke har det reproduserer seg som bare det. Vel, man må jo ha hjernen litt med, da. Kluet er kanskje å bo sammen noen år før man gifter seg for å se hvordan det går. Hva er vitsen med en kulturer som ikke går etter kjærlighet, men etter vold og kvinneundertrykkelse, der mannen sliter henne ut til randen med å få unger og å bli "voldtatt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #129 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Livserfaringer har en stygg tendens til å moderere det romantiske i mennesket dessverre. Håper du får beholde det som nå hele livet ditt Det har jeg ikke tenkt til (altså å la det modereres). Skal tviholde på mine drømmer og ikke ta det nest beste. Endret 25. juli 2009 av Miss X Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. juli 2009 #130 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er dog ikke sikkert at menneskeheten kommer til å dø ut, om menneskeheten er visjonær nok og satser på romforskning fremfor skattelettelser til jurister og eiendomsmeglere. Tja, ingenting er helt sikkert før det har skjedd. Men når man ser på tidsperspektiver som millioner og milliarder av "våre" år, så er det (sannsynligvis) ikke til å unngå i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. juli 2009 #131 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva er vitsen med en kulturer som ikke går etter kjærlighet, men etter vold og kvinneundertrykkelse, der mannen sliter henne ut til randen med å få unger og å bli "voldtatt"? Nå finnes det jo også mellomting slik som Thailand, Fillipinene og Sør Amerika. Er egentlig ikke noe poeng med kvinneundertrykking utenom å sikre nasjonens overlevelse. Det er jo faktisk slik i den virkelige verden at ikke alle kan få "det beste". Når man har slike visjoner ender man opp med mange ulykkelige menneskers om aldri slår seg helt til ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2009 #132 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg skjønner ikke at du vil ha et så overflatisk forhold. Det er ikke et spørsmål om hva ne vil ha, men om hva som faktisk tilbys. Hvis hun elsker sine barn så får hun dem ikke før det er i en optimal setting. Nei, jeg er ikke naiv. Om jeg ikke får en kjæreste som elsker meg og som jeg elsker så blir det ingen kjæreste på meg. Du har så lite kontakt med dine egne følelser at det er ikke mulig. Her ar du provosert, tråkket på og nedverdiget så mange alenemødre at det er godt gjort. Om du ikke ser det selv så lykke til videre i livet. du kommer til å stå som et spørsmålstegn mer enn én gang der folk er forbannet på deg og du ikke forstår hvorfor. Og ja, du er naiv. Hvorvidt jeg har kontakt med mine følelser eller ei vil en kvinne aldri få vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #133 Del Skrevet 25. juli 2009 Nå finnes det jo også mellomting slik som Thailand, Fillipinene og Sør Amerika. Er egentlig ikke noe poeng med kvinneundertrykking utenom å sikre nasjonens overlevelse. Det er jo faktisk slik i den virkelige verden at ikke alle kan få "det beste". Når man har slike visjoner ender man opp med mange ulykkelige menneskers om aldri slår seg helt til ro. Så du synes det er et poeng i kvinneundertrykkelse? O_O Nei, alle kan ikke få det beste, det er jeg fullt klar over, men tror ikke det skal bli så himla vanskelig. Har allerede et par interessenter - men det går jeg ikke mer inn på nå. Det er vel deg likegyldig hva jeg gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2009 #134 Del Skrevet 25. juli 2009 Vel, man må jo ha hjernen litt med, da. Kluet er kanskje å bo sammen noen år før man gifter seg for å se hvordan det går. Hva er vitsen med en kulturer som ikke går etter kjærlighet, men etter vold og kvinneundertrykkelse, der mannen sliter henne ut til randen med å få unger og å bli "voldtatt"? Om en virkelig elsker hverandre så trenger en vel ikke bo sammen for å vite hvordan det går, eller? Hvorfor så mange kulturer har kvinner som går etter penger og ikke kjærlighet vet jeg ikke, men jeg tror det er biologisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. juli 2009 #135 Del Skrevet 25. juli 2009 Så du synes det er et poeng i kvinneundertrykkelse? O_O Det er jo faktisk det objektivt sett. Når kvinnenes biologiske kresenhet bidrar til at fødselstallene går under 2,1 barn per kvinne i snitt, så kan man hevde at det ligger i interessen til samfunnets overlevelse at kvinnens seksualitet i større grad kontrolleres av samfunnet. Personlig mener jeg dog det beste hadde vært om barn hadde blitt avlet som designerbabier i kunstige livmødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #136 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er ikke et spørsmål om hva ne vil ha, men om hva som faktisk tilbys. Her ar du provosert, tråkket på og nedverdiget så mange alenemødre at det er godt gjort. Om du ikke ser det selv så lykke til videre i livet. du kommer til å stå som et spørsmålstegn mer enn én gang der folk er forbannet på deg og du ikke forstår hvorfor. Og ja, du er naiv. Hvorvidt jeg har kontakt med mine følelser eller ei vil en kvinne aldri få vite. Jeg skjønner at noen kan føle seg tråkket på av det jeg skriver, selvfølgelig gjør jeg det! MEN - jeg har ikke noe imot alenemødre. Forhåpentligvis trodde de de skulle tilbringe resten av sitt liv med faren til barnet, og det respekterer jeg. Jeg snakker om mennesker som setter barn til live med vilje når de VET at det ikke er optimalt. Det er en stor forskjell der. Du får tro hva du vil, men jeg er nok ikke så naiv som jeg kanskje gir uttrykk for. Jeg klarte kanskje ikke å uttrykke helt det jeg mente her. Jeg sa jeg ikke vil ta det nest beste, men du vet jo ikke hva som er "det beste" i mine øyne, så hvordan kan du egentlig uttale deg? Jeg er selvfølgelig villig til å være imøtekommende og finne ut av ting som kanskje ikke er helt perfekt - men all villighet kommer med kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Rose_* Skrevet 25. juli 2009 #137 Del Skrevet 25. juli 2009 Hvorvidt jeg har kontakt med mine følelser eller ei vil en kvinne aldri få vite. Så søt. Du har jo sagt at om det skulle oppstå følelser hos deg for en kvinne, vil du med en gang dumpe henne. Men hvis du har stiftet hjem og en familie med en kvinne, vil du virkelig oppløse dette hvis du skulle få følelser for henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #138 Del Skrevet 25. juli 2009 Om en virkelig elsker hverandre så trenger en vel ikke bo sammen for å vite hvordan det går, eller? Hvorfor så mange kulturer har kvinner som går etter penger og ikke kjærlighet vet jeg ikke, men jeg tror det er biologisk. Om man virkelig elsker hverandre, ja, men før man har flyttet sammen er det nok mest forelskelsen som råder, og den kan jo skjule alle uvaner og negative trekk hos partneren. Hvorfor er det biologisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 25. juli 2009 #139 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er jo faktisk det objektivt sett. Når kvinnenes biologiske kresenhet bidrar til at fødselstallene går under 2,1 barn per kvinne i snitt, så kan man hevde at det ligger i interessen til samfunnets overlevelse at kvinnens seksualitet i større grad kontrolleres av samfunnet. Personlig mener jeg dog det beste hadde vært om barn hadde blitt avlet som designerbabier i kunstige livmødre. Jeg er bare sjokkert. Du sier at kvinnen skal bli kontrollert av samfunnet? Jeg blir kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. juli 2009 #140 Del Skrevet 25. juli 2009 Alle er ihvertfall enige om at dersom planeten tellus skal fraflyttes på grunn av ubeboelighet på jordkloden så er det uansett de rikeste og mest ressurssterke som kommer til å reise. Om det blir helvete på andre planeter og paradis på jordkloden så vil det nok være sånn at det er de fattige og ressurssvake som må reise kanskje under tvang til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå