Gå til innhold

Jeg vil ha en Kvinne!

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Norske menn er LATE ang . skolegang og utdanning . Når de er unge gir de F i jobb & utdanning - og drømmer om en velutdannet RIK kvinne som kan forsørge DEM ...

For det første; for noe sprøyt! Norske menn som tar høyere utdanning velger gjerne utdanninger som er forbundet med gode karrierer og høy lønn, som bla. siv. ing. og andre realfagsstudier. De som ikke har tatt høy utdanning har ofte tatt håndverksyrker som i Norge faktisk er ganske godt betalt i forhold til gjennomsnittet, ofte bedre betalt enn mange yrker som krever høy utdanning innen andre fag enn realfag.

Så du påstår at menn velger seg ut en rik kvinne som kan forsørge dem? Sett i lys av det første avsnittet mitt må det i så fall være dagens ubegrunnede påstand.

For noen taper holdninger norske menn har - og late de er ....he he

Er ikke rart norske kvinner ikke orker få barn med menn som knapt nok greier å forsørge seg selv ...Det hadde jeg ikke våget satse på .Jeg vet det koster penger å ha barn og stiller krav til bolig osv ...

Og jeg klarer ikke alene skaffe bolig og nok inntekter på min lønn - til å gi flere barn et " verdig liv " ....og allt de trenger , desverre .

Derfor - ingen barn på meg enda - og jeg er over 30 ....

Joda, "late norske menn" liksom, det er ikke menns feil at du kanskje er i en jobb der du ikke tjener bra nok til å forsørge et barn. At menn også liksom skal være late faller på sin egen urimelighet da vi faktisk jobber mer enn kvinner i dette landet. Og tror du ikke at også menn ønsker kvinner som kanskje også greier å forsørge seg selv? ;) Jeg mener at enhver bør greie å forsørge seg selv noenlunde. Man behøver ikke ha en topp jobb, gjennomsnittlig kan være fint nok så lenge man trives i jobben og man har nok til at det går rundt pluss at man kan spare seg opp en grei bufferkonto. Mange ønsker å jobber for mer, andre er ikke fullt så karrierebevisste. Slik er det.

Drømmer fortsatt om en respektabel mann - som kan gi en viss økonomisk trygghet ... Trenger ikke være søkk rik , men tjene bra nok så man har ro og fred - og er uten økonomiske bekymringer ...i hvertfall .

Helst bør de tjene litt over gjennomsnittet - enig det . Og ja - drømmesituasjonen er å ha råd til å slippe å gå ut i jobb - strax ungen er 8 mnd ....

Syns det blir bare stress , pes og SLIT å kombinere full jobb og baby samtidig ...Når har jeg da krefter og tid til å lage middag , gjøre innkjøp , husarbeid ....Døgnet blir for kort - med full jobb .Tror jeg bare blir utslitt om jeg må jobbe fulltid - pga økonomi .

Så derfor - ønsker jeg en mann som kan bidre økonomisk såpass - at jeg får hvilt litt ut ....og føler jeg har TID til barn også ...Ellers ville jeg ikke trives som mor - om jeg kostant er stresset med arbeid og ikke har tid til barnet mitt .

Det er håpløst å få barn med en mann som tjener gjennomsnittlig - når hus koster 3 , 5 mill ....

JA - JEG ØNSKER EN VELSTÅENDE MANN - nettopp av slike grunner .

Ellers blir livet mitt et SLIT !

Tror du virkelig ikke at også menn føler det slik iblant? At ikke menn også ønsker mer fritid, mer tid til familien og ikke minst mer tid til barnet? Det ser jo faktisk ut som om du ønsker deg en rik mann som kan jobbe hele tiden slik at DU kan slappe av. Vel, det er i så fall uaktuelt for mange Norske menn. Ja, vi jobber hardt, men vi ønsker også å kunne ha tid til familien, et forhold handler om samarbeid og ikke at den ene skal sko seg på den andre. Slik som du hvertfall får det til å høres ut her.

Selv om mange veldig gode jobber ikke har så mye overtid innbakt er det ikke til å komme bort fra at atter andre gode yrker innebærer mye overtid.

Som kvinner er du også selv ansvarlig for å velge utdanning og/eller et yrke der du faktisk kan tjene bra om det er det du ønsker. På lik linje med menn. Av det jeg leser kan det virke som om du ønsker å basere seg på det mannen tjener, det ville jeg ikke anbefalt. Hva hvis det blir slutt? Det mest fornuftige er som regel å være sitt eget fort økonomisk sett.

Når det gjelder bolig kan man fint få en bolig til under tre millioner om man er villig til å flytte litt på seg og ikke nødvendigvis bo i hus om familien ikke har råd til noe mer. Og de fleste klarer faktisk fint å finne seg et fint sted å bo på to gjennomsnittlige lønninger, si 400K i året. Om man ønsker bedre standard, større hus, mer sentral beliggenhet eller whatnot må man selv jobbe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_hmmm_*

Bruktal mann:høres ut som du har mye lidelse da, Ikke bra å stifte familie hvis du har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Bruktal mann:høres ut som du har mye lidelse da, Ikke bra å stifte familie hvis du har det...

Familielivet hører fortiden til. Dvs, jeg oppdrar og er fremdeles til stdede for mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg som skrev forrige innlegg ti
Nei ! Jeg syns ikke jeg er kravstor .De fleste syns det blir for slitsomt med fulltidsjobb og små barn - lest 100 vis av småbarnsforeldre som er utslitte i dag . Barn er krevende individer som krever mye tolmodighet med .Folk tvinges pga økonomi til å jobbe fulltid .Dette blir urettferdig og feil for oss kvinner .Siden vi har belastningen allerede fysisk ved det å bære frem barn , helseproblemer også i ettertid som skal leges og mesteparten av husarbeid og ansvar for barnet & jobben med det .Dermed er det logisk at kvinnen trenger avlastning under denne kritiske tunge fasen - og at mannen overtar litt av forsørgelsesbyrden da .

Det er ikke kravstort mener jeg .Menn må da også orke å gjøre noe extra - om de vil ha familie .Kvinner har NOK byrder som det er .

Slik er det, det å få barn er ingen dans på roser, likevel får de fleste som ønsker barn det til. Ja, det er tøft og med lange dager, likevel syntes mange at det er verdt strevet, og det er faktisk menn og kvinner som sammen oppdrar barn. De siste årene har antallet menn som ønsker å være hjemme med barn en god stund økt markant i forhold til bare 10-20 år siden. Likevel argumenterer du kun med basis i kvinners behov selv om menn ofte sliter med det samme. Er det riktig?

Fødsel er et mantra som stadig dras frem for å legitimere at kvinner skal få fordeler. Selvsagt innser jeg at en fødsel er tung og at kvinner bør få tiden de trenger til å komme seg og også å fikse eventuelle komplikasjoner som har oppstått under svangerskap og/eller fødsel. Men kvinner er forskjellige der, noen kommer seg raskt, andre ikke. De som kommer seg raskere bør også komme tilsvarende raskere ut i jobb når også permisjonen er ferdig.

Videre tar menn absolutt sin forsørgelsesandel når kvinner er i permisjon. Det har de fleste av oss tradisjonelt gjort i alle tider. Men tidene forandrer seg, når menn skal være mer hjemme vil nok det innebære at kvinner må være mer ute for at familien skal få nok inntekt. Vel, jeg tror det faktisk er sundt. Barnet får mulighet til å se begge foreldrene fra begynnelsen av og kvinner behøver ikke bekymre seg i samme grad for at de mister karrieremuligheter og kontakten med jobbnettverket.

Kvinner burde behandles med respekt - for alle sine krav .Samfunnet burde tilrettelegge så kvinner får sine ønsker oppfylt - og vise at de verdsetter jobben kvinnen gjør med å reprodusere nye borgere .Dette gjøres ikke i dag .Kvinner taper og får ikke sine ønsker oppfylt .Dermed orker ikke kvinner få barn . Er så utakknemlig jobb det - vet du ! Da tenker man heller på seg selv ...og gir F i hele reproduksjonen .Jeg gidder ikke gå betraktelig ned i levestandard - for å få barn .

Orker ikke ! Det blir ikke verdsatt . Jeg bare taper selv på det .Min økonomi og min livskvalitet faktisk .

Derfor - norske kvinner blir mer egoistiske - og velger VEKK barn .

At kvinner skal få gehør for alle sine krav er like urealistisk som at menn eller en annen befolkningsgruppe skal få det. Norge er rikt, men heller ikke vi har ubegrensede ressurser. Visst verdsetter vi kvinner som føder barn og de mennene som også er med på dette, men vi kan faktisk ikke sy puter under armene for alle familier som velger å få barn.

Sett i en større sammenheng har faktisk Norge ganske greie ordninger for permisjon og tilrettelegging for barn. Jeg sier ikke at vi ikke kan bli bedre på et par punkter (som jeg ikke går inn på nå) men vi har et veldig bra utgangspunkt.

Jeg tror heller ikke på at grunnen til at nordmenn får få barn er at vi er egoistiske, problematikken er langt mer kompleks enn som så og omfatter diskusjon av vestlig kultur, nye familiekonstellasjoner og økonomisk vekst samt en masse andre faktorer. For omfattende å gå i dybden på, men den viktigste grunnen til at vi venter lenge med å få barn og får færre når vi først får dem er at vi rett og slett har råd til det. Så enkelt kan det sies. Grunnen er at vi strengt tatt ikke trenger barn på samme måte som folk i tidligere tider. I gamle dager (og fremdeles i en del andre kulturer) var barn en nødvendighet for at man skulle klare seg når foreldrene ble gamle. Det var ingen eldreomsorg, så man måtte ta vare på sine egne gamle. Ikke spesielt moro å være gammel å barnløs da.

Videre legger jo mange unge mennesker stor vekt på karriere og utdanning noe som for mange gjør det mer uinteressant å få barn. Det er ikke alle som vil både ha i pose og sekk, mange ofrer alt for karrieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_babe_*
Familielivet hører fortiden til. Dvs, jeg oppdrar og er fremdeles til stdede for mine barn.

Ble du skilt i mai og bor i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hun skal ha følgende egenskaper:

Hun skal være liten og sexy (se nederste link i min signatur for illustrasjon).

Være huslig og hjemmekjær.

Innvolvert i barna.

Være en god kokk og holde et ryddig hjem

Opptre dydig, men være et villdyr i senga.

Hun bør sette pris på anerkjent litteratur og være istand til å diskutere de fleste tema på et relativt høyt nivå.

Skal hun se på TV så er det for å se lærerike programmer eller kvalitetsfilmer.

Hun skal støtte meg ubetinget i mine humørsvingninger etter hvordan mitt favoritt fotballag gjør det. Samt at hun bør ta barna med på ferie, alene, under fotball EM og VM.

Det bør dekke det meste...

Har du ikke truffet en slik dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_babe_*
Hvordan det? Er du på jakt etter en mann?

Nei, men finner historien din interessant. Et tegn for menn i din tid. Skilt, bitter, helgepappa og på leting etter ødemarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Nei, men finner historien din interessant. Et tegn for menn i din tid. Skilt, bitter, helgepappa og på leting etter ødemarken.

Og ikke én kvinne gidder å tenke tanken "Hvorfor er det slik?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Solveig_*
Og ikke én kvinne gidder å tenke tanken "Hvorfor er det slik?"

Er det vårt ansvar??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk interessant å se hvordan empati-en til kvinner fungerer.

Jo mer dere innbiller dere at en mann må ha / har hatt det så fælt, desto mer interesserte blir dere. Lett å utnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Er det vårt ansvar??!!

Det er deres ansvar også ja, for det er dere som er hovedgrunnen til at ting har blitt slik. Vi snakker om de endeleige konsekvensene av en kvinnefrigjøring som har gått for langt. For langt på det viset at menn er en pariakaste i det norske samfunn uten rett til eksistens på egne premisser.

Som gjest over skrev, det er et tegn i tiden.Og vi menn som oppnorerer og slår alarm om et samfunn på full fart utfor stupet blir stemplet som bittre, sutrete, kvinnefiendtlige og mer. Hvorfor klarer ikke kvinner ta inn over seg de overtydelige sykdomstegn i den verden vi lever i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det er faktisk interessant å se hvordan empati-en til kvinner fungerer.

Jo mer dere innbiller dere at en mann må ha / har hatt det så fælt, desto mer interesserte blir dere. Lett å utnytte.

Hadde det vært sant hadde jeg hatt kloremerker på ytterdøren av alle kvinne som ville inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hadde det vært sant hadde jeg hatt kloremerker på ytterdøren av alle kvinne som ville inn.

Da har du jo kvinner som vil inn til deg! men du vil ikke ha de? Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da har du jo kvinner som vil inn til deg! men du vil ikke ha de? Hvorfor ikke?

He he, det er, så vidt meg bekjent, ingen kvinner som vil inn til meg ;)

Jeg vil ikke ha en kvinne jeg elsker, ene og alene fordi jeg er redd for å miste gangsynet og vurderingsevnen om følelser kommer i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lara_*
Det er deres ansvar også ja, for det er dere som er hovedgrunnen til at ting har blitt slik. Vi snakker om de endeleige konsekvensene av en kvinnefrigjøring som har gått for langt. For langt på det viset at menn er en pariakaste i det norske samfunn uten rett til eksistens på egne premisser.

Som gjest over skrev, det er et tegn i tiden.Og vi menn som oppnorerer og slår alarm om et samfunn på full fart utfor stupet blir stemplet som bittre, sutrete, kvinnefiendtlige og mer. Hvorfor klarer ikke kvinner ta inn over seg de overtydelige sykdomstegn i den verden vi lever i?

Løsningen er ikke å forbanne det negative. Se lyset i mørket, vet du. Så kan du kanskje oppnå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Løsningen er ikke å forbanne det negative. Se lyset i mørket, vet du. Så kan du kanskje oppnå noe.

Hvilke lys? Menn rævkjøres over en lav sko fra de blir født til de dør. Hvor er lyset? Så lenge kvinner benekter at menn behandles urettferdig og så lenge kvinner nekter å se at det er et problem at menn som meg er i sterk økning så er det bekmørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For langt - for langt for hva? For langt for at du skal ha det bra? Du snakker som om jeg skulle være forpliktet til å finne en bitter taper som deg attraktiv.

Typisk selvmedlidende mann. Jeg er sikker på at du er svært så kynisk hva angår ditt valg av kvinne å knulle også, men tviler på at du evner å se bjelken i eget øye. Eller ville du gladelig knulla en kvinne med down's syndrom og begge beina amputert?

Det er totalt ulogisk å skulle kreve at noen som helst gjør noe de ikke selv har fordeler av. Og når vi kvinner ikke ser det attraktivt å være sammen med sånne som deg, da gjør vi det ikke. Om vi så som kultur dør ut, så skjer det bare. Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...