Gå til innhold

Jeg vil ha en Kvinne!

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

I prinsippet er jeg helt enig med deg - men jeg håper fortsatt at det ikke skal bli nødvendig at isbjørn dør ut som art på jorden.

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg ønsker at man finner andre løsninger enn å sette dem i bur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg ønsker at man finner andre løsninger enn å sette dem i bur :)

Ja, det er dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg sier ikke at kvinneundertrykkelse skaper et lykkeligere samfunn. Bare at de samfunn som gjør det er istand til å reprodusere seg selv.

Vårt moderne likestillings - samfunn er også i stand til å reprodusere seg i et fornuftig tempo .

Problemet er ikke de hvites reproduksjon ....Men de fattigste landene som ikke klarer å brødfø sin egen befolkning - som dermed fører til innvandrings strøm til de rikere land ... Her er hovedproblemet syns jeg ! Disse må dempe sin egen befolkningsvekst

i et mer fornuftig tempo - og prioritere høyere levestandard , utdanning og helse ...i sitt eget land - fremfor å emigrere til Europa å lage problemer her .

Steriliser kvinnene gratis der - de blir nok glad for å slippe flere ufrivillig graviditeter ... Et gode for dem - så de klarer å brødfø de barna de allerede har ...istede for å produsere flere de ikke kan ta seg av . Tragisk . De landene trenger åpnenbart HJELP fra rikere land - til å kontrolere den ukontrolerte befolkningsveksten sin ..i form av gratis prevensjon , sterilisering , abort osv .

I den rike del av verden er 2 - 3 barn ideelt . Og nok egentlig .

Men den rike del av verden bør legge bedre til rette for at kvinner kan prioritere å få barn tidligere - men likevell ha trygghet for økonomi fremover .Og mulighet å kombinere arb. liv - med barn osv

Pluss mennene i vår verden - kan selv bli litt mer ansvarsfulle og bedre forsørgere - enn de er . Er som sagt ingen drømmesituasjon å måtte forsørge barn alene for en kvinne .Fprde mennene prioriterer sex & singel liv til de er 40 + år gamle .Først når norske menn er 40 + ....begynner de å ville etablere seg med barn .Men det er ærlig talt litt sent - for oss kvinner ...Så " dårlige " menn - får ta sin del av skylden for at norske kvinner reproduserer seg utrolig sent og får snart bare 1 barn ... Hvem tør å få flere enn 1 barn - om man risikerer arbeidet og forsørgelsesbyrden med dem - alene til slutt ?

Da er det smart for en kvinne å ikke få mange barn .Tilfelle man ender opp alene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt moderne likestillings - samfunn er også i stand til å reprodusere seg i et fornuftig tempo .

Problemet er ikke de hvites reproduksjon ....Men de fattigste landene som ikke klarer å brødfø sin egen befolkning - som dermed fører til innvandrings strøm til de rikere land ... Her er hovedproblemet syns jeg ! Disse må dempe sin egen befolkningsvekst

i et mer fornuftig tempo - og prioritere høyere levestandard , utdanning og helse ...i sitt eget land - fremfor å emigrere til Europa å lage problemer her .

Steriliser kvinnene gratis der - de blir nok glad for å slippe flere ufrivillig graviditeter ... Et gode for dem - så de klarer å brødfø de barna de allerede har ...istede for å produsere flere de ikke kan ta seg av . Tragisk . De landene trenger åpnenbart HJELP fra rikere land - til å kontrolere den ukontrolerte befolkningsveksten sin ..i form av gratis prevensjon , sterilisering , abort osv .

Ja, hadde vi (verdenssamfunnet) bare fått til dette, så hadde det vært veldig positivt. Men av en eller annen grunn - eller sikkert mange grunner - så er det åpenbart ekstremt vanskelig å få det til dessverre ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først når norske menn er 40 + ....begynner de å ville etablere seg med barn .

Det er nok heller slik at norske menn først da har nok penger og status til å være bra nok for norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den rike del av verden er 2 - 3 barn ideelt . Og nok egentlig .

Men den rike del av verden bør legge bedre til rette for at kvinner kan prioritere å få barn tidligere - men likevell ha trygghet for økonomi fremover .Og mulighet å kombinere arb. liv - med barn osv

Pluss mennene i vår verden - kan selv bli litt mer ansvarsfulle og bedre forsørgere - enn de er . Er som sagt ingen drømmesituasjon å måtte forsørge barn alene for en kvinne .Fprde mennene prioriterer sex & singel liv til de er 40 + år gamle .Først når norske menn er 40 + ....begynner de å ville etablere seg med barn .Men det er ærlig talt litt sent - for oss kvinner ...Så " dårlige " menn - får ta sin del av skylden for at norske kvinner reproduserer seg utrolig sent og får snart bare 1 barn ... Hvem tør å få flere enn 1 barn - om man risikerer arbeidet og forsørgelsesbyrden med dem - alene til slutt ?

Da er det smart for en kvinne å ikke få mange barn .Tilfelle man ender opp alene .

Et av problemene nå - for begge kjønn - er jo at man må gå så lenge på skolen. Og etter dette har vi mange år med nedbetaling av studielån. Ikke akkurat ideelt for familieliv med barn. Samtidig er jo mange bortskjemte og vil leve livet. Jeg kan godt forstå at ei jente/kvinne ikke vil få barn hvis ho ikke tror på at mannen kommer til å være der å hjelpe til med forsørgelsesbyrden. Du skriver mye fornuft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Det er nok heller slik at norske menn først da har nok penger og status til å være bra nok for norske kvinner.

Norske menn er LATE ang . skolegang og utdanning . Når de er unge gir de F i jobb & utdanning - og drømmer om en velutdannet RIK kvinne som kan forsørge DEM ...

For noen taper holdninger norske menn har - og late de er ....he he

Er ikke rart norske kvinner ikke orker få barn med menn som knapt nok greier å forsørge seg selv ...Det hadde jeg ikke våget satse på .Jeg vet det koster penger å ha barn og stiller krav til bolig osv ...

Og jeg klarer ikke alene skaffe bolig og nok inntekter på min lønn - til å gi flere barn et " verdig liv " ....og allt de trenger , desverre .

Derfor - ingen barn på meg enda - og jeg er over 30 ....

Drømmer fortsatt om en respektabel mann - som kan gi en viss økonomisk trygghet ... Trenger ikke være søkk rik , men tjene bra nok så man har ro og fred - og er uten økonomiske bekymringer ...i hvertfall .

Helst bør de tjene litt over gjennomsnittet - enig det . Og ja - drømmesituasjonen er å ha råd til å slippe å gå ut i jobb - strax ungen er 8 mnd ....

Syns det blir bare stress , pes og SLIT å kombinere full jobb og baby samtidig ...Når har jeg da krefter og tid til å lage middag , gjøre innkjøp , husarbeid ....Døgnet blir for kort - med full jobb .Tror jeg bare blir utslitt om jeg må jobbe fulltid - pga økonomi .

Så derfor - ønsker jeg en mann som kan bidre økonomisk såpass - at jeg får hvilt litt ut ....og føler jeg har TID til barn også ...Ellers ville jeg ikke trives som mor - om jeg kostant er stresset med arbeid og ikke har tid til barnet mitt .

Det er håpløst å få barn med en mann som tjener gjennomsnittlig - når hus koster 3 , 5 mill ....

JA - JEG ØNSKER EN VELSTÅENDE MANN - nettopp av slike grunner .

Ellers blir livet mitt et SLIT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer fortsatt om en respektabel mann - som kan gi en viss økonomisk trygghet ... Trenger ikke være søkk rik , men tjene bra nok så man har ro og fred - og er uten økonomiske bekymringer ...i hvertfall .

Helst bør de tjene litt over gjennomsnittet - enig det .

Ja, alle norske kvinner er nok goldiggere. Når mannen må tjene over gjennomsnittet betyr jo det at halvparten av alle norske menn uten videre er uinteressante. Er ikke rart at fødselstallene er lave da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle norske kvinner er nok goldiggere. Når mannen må tjene over gjennomsnittet betyr jo det at halvparten av alle norske menn uten videre er uinteressante. Er ikke rart at fødselstallene er lave da.

Så var det det med generalisering, da.. :kaffekopp:

Jeg er ikke noen golddigger, og jeg er en norsk kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten får du det til å virke som om det kun er kvinnenes jobb å bli gravide og som om de skal ofre livet sitt og få barn med en fremmed, kun for å sette barn til verden. Du er urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hmm_*
Hun skal ha følgende egenskaper:

Hun skal være liten og sexy (se nederste link i min signatur for illustrasjon).

Være huslig og hjemmekjær.

Innvolvert i barna.

Være en god kokk og holde et ryddig hjem

Opptre dydig, men være et villdyr i senga.

Hun bør sette pris på anerkjent litteratur og være istand til å diskutere de fleste tema på et relativt høyt nivå.

Skal hun se på TV så er det for å se lærerike programmer eller kvalitetsfilmer.

Hun skal støtte meg ubetinget i mine humørsvingninger etter hvordan mitt favoritt fotballag gjør det. Samt at hun bør ta barna med på ferie, alene, under fotball EM og VM.

Det bør dekke det meste...

Her kan jeg si ja til det meste av dine krav, faktisk...

Men hvis du er en brutal mann som mener at å dø er å bli satt fri ville jeg nok ikke bli kjennt med deg likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Norske menn er LATE ang . skolegang og utdanning . Når de er unge gir de F i jobb & utdanning - og drømmer om en velutdannet RIK kvinne som kan forsørge DEM ...

For noen taper holdninger norske menn har - og late de er ....he he

Er ikke rart norske kvinner ikke orker få barn med menn som knapt nok greier å forsørge seg selv ...Det hadde jeg ikke våget satse på .Jeg vet det koster penger å ha barn og stiller krav til bolig osv ...

Og jeg klarer ikke alene skaffe bolig og nok inntekter på min lønn - til å gi flere barn et " verdig liv " ....og allt de trenger , desverre .

Derfor - ingen barn på meg enda - og jeg er over 30 ....

Helst bør de tjene litt over gjennomsnittet - enig det . Og ja - drømmesituasjonen er å ha råd til å slippe å gå ut i jobb - strax ungen er 8 mnd ....

Syns det blir bare stress , pes og SLIT å kombinere full jobb og baby samtidig ...Når har jeg da krefter og tid til å lage middag , gjøre innkjøp , husarbeid ....Døgnet blir for kort - med full jobb .Tror jeg bare blir utslitt om jeg må jobbe fulltid - pga økonomi .

Så derfor - ønsker jeg en mann som kan bidre økonomisk såpass - at jeg får hvilt litt ut ....og føler jeg har TID til barn også ...Ellers ville jeg ikke trives som mor - om jeg kostant er stresset med arbeid og ikke har tid til barnet mitt .

Det er håpløst å få barn med en mann som tjener gjennomsnittlig - når hus koster 3 , 5 mill ....

JA - JEG ØNSKER EN VELSTÅENDE MANN - nettopp av slike grunner .

Ellers blir livet mitt et SLIT !

Og NB ! En sliten , stresset kvinne - kan fort bli en sur og irritabel kvinne . Både mot mann og barn .Og bli en dårlig mor - og kone ! Om hun ikke har det bra selv . Det vil jeg huske min mor var . Ingen drømmesituasjon .Skilsmisse og div ... fy og fy . Nei skal det bli noe vellykket prosjekt og jeg skal mestre situasjonen på en bra måte .Må jeg som kvinne ha det bra først .For har jeg det bra - har alle andre rundt meg det - også bra !

For mye stress og arb . press pluss unger - er dødfødt prosjekt .

Om man vil bevare parforholdet også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og NB ! En sliten , stresset kvinne - kan fort bli en sur og irritabel kvinne . Både mot mann og barn .Og bli en dårlig mor - og kone ! Om hun ikke har det bra selv . Det vil jeg huske min mor var . Ingen drømmesituasjon .Skilsmisse og div ... fy og fy . Nei skal det bli noe vellykket prosjekt og jeg skal mestre situasjonen på en bra måte .Må jeg som kvinne ha det bra først .For har jeg det bra - har alle andre rundt meg det - også bra !

For mye stress og arb . press pluss unger - er dødfødt prosjekt .

Om man vil bevare parforholdet også : )

Herlighet, du er litt av en personlighet altså - det er bare sikkert :) hehe

Intelligent på din måte men kravstor etc. hehe Og det er farlig å legge for stor vekt på økonomisk sikkerhet og det å ikke måtte jobbe. Kan bli for mye lediggang også.

Det norske samfunnet er i dag lagt opp etter at begge jobber - stort sett.

Mange kvinner har vel redusert stilling - f.eks 80%.

I tillegg er dessverre ingen jobber garantert over lang tid heller - dette er også en økende risiko i disse økonomiske krisetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Herlighet, du er litt av en personlighet altså - det er bare sikkert :) hehe

Intelligent på din måte men kravstor etc. hehe Og det er farlig å legge for stor vekt på økonomisk sikkerhet og det å ikke måtte jobbe. Kan bli for mye lediggang også.

Det norske samfunnet er i dag lagt opp etter at begge jobber - stort sett.

Mange kvinner har vel redusert stilling - f.eks 80%.

I tillegg er dessverre ingen jobber garantert over lang tid heller - dette er også en økende risiko i disse økonomiske krisetider.

Nei ! Jeg syns ikke jeg er kravstor .De fleste syns det blir for slitsomt med fulltidsjobb og små barn - lest 100 vis av småbarnsforeldre som er utslitte i dag . Barn er krevende individer som krever mye tolmodighet med .Folk tvinges pga økonomi til å jobbe fulltid .Dette blir urettferdig og feil for oss kvinner .Siden vi har belastningen allerede fysisk ved det å bære frem barn , helseproblemer også i ettertid som skal leges og mesteparten av husarbeid og ansvar for barnet & jobben med det .Dermed er det logisk at kvinnen trenger avlastning under denne kritiske tunge fasen - og at mannen overtar litt av forsørgelsesbyrden da .

Det er ikke kravstort mener jeg .Menn må da også orke å gjøre noe extra - om de vil ha familie .Kvinner har NOK byrder som det er .

Kvinner burde behandles med respekt - for alle sine krav .Samfunnet burde tilrettelegge så kvinner får sine ønsker oppfylt - og vise at de verdsetter jobben kvinnen gjør med å reprodusere nye borgere .Dette gjøres ikke i dag .Kvinner taper og får ikke sine ønsker oppfylt .Dermed orker ikke kvinner få barn . Er så utakknemlig jobb det - vet du ! Da tenker man heller på seg selv ...og gir F i hele reproduksjonen .Jeg gidder ikke gå betraktelig ned i levestandard - for å få barn .

Orker ikke ! Det blir ikke verdsatt . Jeg bare taper selv på det .Min økonomi og min livskvalitet faktisk .

Derfor - norske kvinner blir mer egoistiske - og velger VEKK barn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei ! Jeg syns ikke jeg er kravstor .De fleste syns det blir for slitsomt med fulltidsjobb og små barn - lest 100 vis av småbarnsforeldre som er utslitte i dag . Barn er krevende individer som krever mye tolmodighet med .Folk tvinges pga økonomi til å jobbe fulltid .Dette blir urettferdig og feil for oss kvinner .Siden vi har belastningen allerede fysisk ved det å bære frem barn , helseproblemer også i ettertid som skal leges og mesteparten av husarbeid og ansvar for barnet & jobben med det .Dermed er det logisk at kvinnen trenger avlastning under denne kritiske tunge fasen - og at mannen overtar litt av forsørgelsesbyrden da .

Det er ikke kravstort mener jeg .Menn må da også orke å gjøre noe extra - om de vil ha familie .Kvinner har NOK byrder som det er .

Kvinner burde behandles med respekt - for alle sine krav .Samfunnet burde tilrettelegge så kvinner får sine ønsker oppfylt - og vise at de verdsetter jobben kvinnen gjør med å reprodusere nye borgere .Dette gjøres ikke i dag .Kvinner taper og får ikke sine ønsker oppfylt .Dermed orker ikke kvinner få barn . Er så utakknemlig jobb det - vet du ! Da tenker man heller på seg selv ...og gir F i hele reproduksjonen .Jeg gidder ikke gå betraktelig ned i levestandard - for å få barn .

Orker ikke ! Det blir ikke verdsatt . Jeg bare taper selv på det .Min økonomi og min livskvalitet faktisk .

Sant nok!

Men får kvinner pensjonspoeng (like mye som i arbeidslivet) for å være hjemme med barna, om de tidligere var ute i arbeid?

Dersom kvinner ikke får pensjonspoeng heller, så straffer jo samfunnet kvinner for at de får barn...og da blir det færre barn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvinner kunne faktisk fått lønn for strevet. Om samfunnet kunne klare en slik økonomisk belastning er vel derimot usikkert. Og det kunne i så fall ikke vært pr barn, for da hadde det jo blitt uløselig. Men et slags grunnbeløp pr mnd for de som valgte å få et eller flere barn og være husmor. Det kunne jeg godt tenkt meg. Hadde vært bra for barna, mora og familien - og da samfunnet :)

Kunne jo også ha vært kombinert - f.eks 50% jobb og 50% husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest womenwomen
Ja, kvinner kunne faktisk fått lønn for strevet. Om samfunnet kunne klare en slik økonomisk belastning er vel derimot usikkert. Og det kunne i så fall ikke vært pr barn, for da hadde det jo blitt uløselig. Men et slags grunnbeløp pr mnd for de som valgte å få et eller flere barn og være husmor. Det kunne jeg godt tenkt meg. Hadde vært bra for barna, mora og familien - og da samfunnet :)

Kunne jo også ha vært kombinert - f.eks 50% jobb og 50% husmor.

ALLE burde hatt råd til å jobbe bare 50 % mens de har små barn mener jeg .

Men skyhøye huspriser ,vanskeligheter med å få huslån m.m vanskelig leiemarked for folk med små barn osv

Tvinger folk til fulltid i sin tyngste og mest stressende periode av livet .Når de reproduserer seg og skal etablere seg .Det er helt feil . De produktive unge menneskene - burde avlastes i den perioden de reproduserer seg . Sykt å forvente full arbeidskapasitet blant disse .Skjønner godt folk får mindre og mindre barn her til lands .Det er et lite familie vennlig samfunn og økonomi som styrer .

Barn blir nesten synonymt med lav levestandard , økonomi og extra hardt arb. press - for kvinner . . og slutt på allt som heter fritid - .spesielt for kvinner .

Da er det deilig å være barnløs kvinne . Avslappende og mindre stressende liv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skyhøye huspriser ,vanskeligheter med å få huslån m.m vanskelig leiemarked for folk med små barn osv

Tvinger folk til fulltid i sin tyngste og mest stressende periode av livet .Når de reproduserer seg og skal etablere seg .Det er helt feil . De produktive unge menneskene - burde avlastes i den perioden de reproduserer seg . Sykt å forvente full arbeidskapasitet blant disse .Skjønner godt folk får mindre og mindre barn her til lands .Det er et lite familie vennlig samfunn og økonomi som styrer .

Barn blir nesten synonymt med lav levestandard , økonomi og extra hardt arb. press - for kvinner . . og slutt på allt som heter fritid - .spesielt for kvinner .

Ja, du har mange poeng der selvfølgelig. Samfunnet baserer seg på at sterke mor- og fars-instinkter skal ordne det allikevel - uten at det koster noe.

Det er ikke mye rettferdig. Og jeg tror nok kvinner mister pensjonspoeng også hvis de ikke er i full jobb. Er ikke helt sikker på det da men.

Ja, så man må nok faktisk være ganske så motivert for å få barn i dagens Norge pga at man taper såpass mye på det økonomisk.

Mista du lysta nå eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et engangsbeløp i dag pr født barn - 40-50 tusen tror jeg?

Pluss barnetrygd på en tusenlapp i mnden. Men man blir jo ikke akkurat rik av det ettersom barn koster mye penger i drift ....

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så - fortell meg - hvorfor øker befolkningen hele tiden når det ikke blir født nok barn? Hm..

I Norge eller i verden? I Norge pga av innvandring. I resten av verden lever de fleste i fattigdom. Derfor.

Personlig er jeg utrolig glad for at jeg slipper omgås slike menn i virkeligheten.

Pokker! For du er seriøst én av veldig veldig få her på KG jeg eriøst kunne tenkt meg å tatt en øl med.

Dette er jo like mye damens jobb, da. ;)

(Eller er det skummelt å ha en dame som tjener like mye som deg (eller mer), og som er i like god form som deg?)

Ingentig av det er skummelt. Hun kan være på Alizee nivå og tjene millioner i året for min del. Men det er ikke sjangs i havet for at en slik kvinne ville ofret meg en kalori av tankekraft eller oppmerksomhet. Hvorfor skal jeg da kaste vekk tiden min på slik? Jeg gjør det jeg best kan, skrape inn penger, så får vi håpe det hjelper. Fysisk er har jeg, fra naturens side, ikke kjangs til å nå norske kvinners krav.

Hi mate, ser ut til at du får nøye deg med Alizee enn så lenge, og jeg har hatt glede av henne i hele dag......knallfin fransk dame og låt du blir glad av.....bra trøst når de fleste her på KG "gir deg inn" og regner bøtter ned ute ?! Stå på BM !

Alizee er en koriskansk skjønnhet som norske kvinner har mye å lære av når det gjelder å være feminin og flørtete samtidig. Men... Har du hørt p teksten? Den er "imponerende" :cool: Men ja, trivelig melodi som sitter temmelig kjapt :)

Her kan jeg si ja til det meste av dine krav, faktisk...

Men hvis du er en brutal mann som mener at å dø er å bli satt fri ville jeg nok ikke bli kjennt med deg likevel...

Det er kun i døden en kan bli fri fra livets lidelser. Hva er galt med å innse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...